http://krnovopilsil.dp.gov.ua
Головна сторінка | Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Новопільська сіл/рада >> Новини
проект регулят. акту - рішення про місцеві податки та збори на 2020 рік
Версія для друку Написати листа

 Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Новопільської сільської ради 

«Про встановлення місцевих податків та зборів

на території Новопільської сільської ради на 2020 рік»

 

Розроблений відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi»

 

Назва регуляторного акта:

Проект рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік»

Регуляторний орган: Новопільська сільська рада

Контактний телефон: (+38) 068-790-61-50

 

І. Визначення та аналіз проблеми

Статтею 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено перелік місцевих податків та зборів. Відповідно до ст. 12 ПКУ сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Відповідно до пп.4 п.3 ст.12 ПКУ рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Враховуючи вищевикладене, виконкомом Новопільської сільської ради щорічно розробляється проект рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новопільсьокої сільської ради на 2020 рік» та офіційно оприлюднюється для отримання пропозицій та зауважень.

Причини виникнення проблеми:

У разі неприйняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік», податки та збори будуть справлятися за мінімальними ставками, що спричинить втрати дохідної частини місцевого бюджету. Як наслідок, відбудеться    недофінансування місцевих програм, зокрема соціального забезпечення та соціального захисту, закладів освіти, охорони здоров'я.

 

Підтвердження важливості проблеми:

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків та зборів полягає в оптимізації розмірів ставок місцевих податків та зборів на території Новопільської сільської ради та збільшенні надходжень коштів до місцевого бюджету. Місцеві податки та збори зараховуються до бюджету територіальної громади та є її бюджетоутворюючим джерелом, а також забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Органи місцевого самоврядування 

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Зазначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів, так як на державному рівні делеговано повноваження щодо встановлення ставок місцевих податків та зборів органам місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідного рішення.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги ПКУ. А саме, у разі не встановлення місцевих податків та зборів, передбачених ст.10 ПКУ, рішенням сільської ради, такі податки та збори справляються, виходячи з норм ПКУ з застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється з застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики у податковій сфері, спрямовану на наповнення дохідної частини місцевого бюджету та врегулювання спірних питань, що виникають у зв'язку зі сплатою місцевих податків та зборів, а саме:

  • своєчасне наповнення місцевого бюджету;
  • вирішення проблемних питань громади;
  • відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядок сплати податків та зборів;
  • приведення рішень сільської ради у відповідність до норм та вимог ПКУ;
  • встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків та зборів з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання;
  • збільшення надходжень до місцевого бюджету за рахунок встановлених місцевих податків та зборів;
  • здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;
  • забезпечення додаткових надходжень до місцевого бюджету.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 

1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не виносити на розгляд сесії сільської ради та не приймати рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік»

Ця альтернатива є неприйнятною, так як нормативні акти сільської ради повинні відповідати чинному законодавству. В даному   випадку, відповідно до п.п.4 п.3 ст.12 ПКУ такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх   мінімальних ставок, а плата за землю справляється з застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Це призведе до втрат бюджету та недофінансування заходів соціального значення територіальної громади.

Очікувані втрати місцевого бюджету в результаті неприйняття рішення складатимуть 5010,0 тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення.

Альтернатива 2

Винести на розгляд сесії сільської ради та прийняти рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік»

Ця альтернатива є єдиною прийнятною, так як спрямована на виконання вимог чинного законодавства. Прийняття даного рішення сільською радою забезпечить встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків та зборів на території населених пунктів Новопільської сільської ради та відповідне наповнення місцевого бюджету, створенню фінансової основи самодостатності територіальної громади.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення:

 

2.1. Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

 

Альтернатива 2

Забезпечення відповідних надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків та зборів.

Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

Виконання вимог чинного законодавства.

Витрати, пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

 

2.2. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом

України

Витрати, пов’язані лише зі сплатою земельного податку в сумі 644,0 тис. грн.

Альтернатива 2

Сплата податків та зборів за обґрунтованими ставками.

Отримання можливості для підвищення рівня соціальної захищеності територіальної громади в цілому та кожного мешканця Новопільської сільської ради.

Сплата податків за запропонованими ставками в сумі 4366,0 тис. грн.

 

2.3. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі та Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1

0

2566

2567

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,1

0

99,9

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 Витрати, пов’язані лише зі сплатою земельного податку в сумі 644,0 тис. грн.

Альтернатива 2

Обґрунтована сплата місцевих податків та зборів на 2020 рік на території населених пунктів Новопільської сільської ради

Відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування

Витрати відповідно до запропонованого регуляторного акта. Сплата податків та зборів за встановленими ставками.

 

Оцінка впливу дії даного регуляторного акта на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, кількісно визначена згідно з додатком 2 до АРВ (додається).

3. Сумарні витрати за альтернативами для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

Відсутня

Альтернатива 2

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

Відсутня

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу

досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті. Проблема продовжує існувати, відсутність надходжень до бюджету. Не будуть профінансовані заходи соціального, економічного та інженерного значення теритріальної громади (благоустрій, утримання та ремонт комунальних закладів тощо)

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевих податках та зборах у відповідність до вимог ПКУ. Наповнення дохідної частини місцевого бюджету.

Прийняття вказаного рішення дасть змогу досягнути балансу інтересів громади і платників податків та зборів.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Держава: Відсутні

 

Громадяни: Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Суб’єкти господарювання: Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Держава: Відсутні

 

Громадяни: Відсутні

 

 

Суб’єкти господарюванн я: Витрати: Сумарні витрати, грн: 644,0 тис. грн.

Зменшення надходжень до місцевого бюджету, підвищення соціальної напруги через погіршення якості життя мешканців територіальної громади

Альтернатива 2

Держава: надходження додаткових коштів до місцевого бюджету, спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціальноекономічний розвиток громади

 

Громадяни: Сплата податків та зборів за обґрунтованими ставками

 

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації

 

Громадяни:

Сплата податків та зборів за встановленими ставками

При виборі зазначеної альтернативи буде максимально досягнуто цілі державного регулювання

 

 

Суб’єкти господарювання: Сплата податків та зборів за обґрунтованими ставками

Суб’єкти господарювання: Сплата податків та зборів за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведена у додатках 2, 4 до цього АРВ Сумарні витрати, грн: 4366,0 тис. грн.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Альтернатива 1 не дає можливості досягнути поставлених цілей державного регулювання, на відміну від альтернативи 2.

У разі не прийняття регуляторного акта, податки та збори не сплачуватимуться в повному обсязі, що спричинить втрати дохідної частини бюджету і відповідно невиконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною.

Відсутні

Альтернатива 2

Для досягнення поставлених цілей державного регулювання, перевага була надана даній альтернативі, оскільки проектом рішення запропоновано встановлення на законних підставах розмірів ставок податків та зборів.

Прийняття проекту дозволить забезпечити стабільні надходження податків та зборів до місцевого бюджету.

Проект рішення є нормативно правовим актом, зовнішніми факторами впливу на його дію є внесення змін до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному регулюванні певних правовідносин. Індикаторами

можуть бути процеси та явища соціально - економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

         

 

Таким чином, для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно - обґрунтованих місцевих податків та зборів, що є посильними для платників податків та забезпечать фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Новопільської сільської ради.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання

 визначеної проблеми

 

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України рішення Новопільської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік», а саме:

цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування, визначених ПКУ платників податків: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України).

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекта рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.

Задля забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється на офіційному веб-сайті Новопільської сільської ради в мережі Інтернет http://www.kriv-rn.dp.gov.ua, розділ «Територіальний устрій району –Новопільська сільська рада – Новини».

З метою забезпечення інформованості громади та субєктів господарювання повідомлення про оприлюднення регуляторного акту –проекту рішення здійснено в районній газеті «Сільське Криворіжжя».

Таким чином, впровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання та громадянами, що сплачують податки та збори на території Новопільської сільської ради, в порядку та на умовах, визначених ПКУ і цим регуляторним актом.

При встановленні місцевих податків та зборів очікувані вигоди будуть завжди менші, ніж витрати на регулювання, оскільки витрати на регулювання складаються з прямих витрат (які дорівнюють очікуваним надходженням) та адміністративних витрат суб’єктів господарювання.

Тобто, прийняття рішення Новопільської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новопільської сільської ради на 2020 рік» є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості його виконання.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

 

Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні ДФС. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку 4 до АРВ.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії запропонованого регуляторного акта один рік, що є достатнім для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання.

Виходячи із норм п.5 ст.2, ст.3 Бюджетного Кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, що починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Тобто, орган місцевого самоврядування, в рамках визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають до 01 липня кожного року прийняти рішення на наступний рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями кодексів для місцевих податків та зборів. Проте, в разі внесення змін до чинного податкового законодавства на державному рівні, що впливатимуть на дію даного регуляторного акта, та необхідності зміни розміру ставок та інших доповнень за потребою до нього будуть вноситись відповідні коригування.

 

VIIІ.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності регуляторного акта слід визначити не менше ніж три кількісних показника, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

Для відстеження результативності дії регуляторного акту обрано такі показники:

 

Назва показника

Х

1.Надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків та зборів у разі прийняття рішення про місцеві податки та збори:

5010,0 тис. грн.

податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

575,5

земельний податок

644,0

єдиний податок з фізичних осіб

2504,0

орендна плата

407,0

екологічний податок

880,0

2. Кількість платників податків та зборів, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб

2567

3. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта (оприлюднення повідомлення, проекту рішення та АРВ на офіційному веб-сайті Новопільської сільської ради в мережі Інтернет http://www.kriv-rn.dp.gov.ua, «Територіальний устрій району – Новопільська сільська рада - Новини», на інформаційному стенді в приміщенні Новопільської сільської ради)

85 %

Розмір надходжень до місцевого бюджету від сплати податків та зборів на 2020 рік розраховано в умовах повної оплати платниками таких податків та зборів.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконкомом Новопільської сільської ради. Базове відстеження результативності буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом. Повторне відстеження результативності буде проведено через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.

В рамках статистичного методу відстеження буде проведено на підставі даних ДФС про надходження коштів до місцевого бюджету в частині місцевих податків та зборів та кількості платників.

 

Сільський голова                                                Мелетич В.М.

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до аналізу регуляторного впливу

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 2789 осіб.

Розрахунок вартості 1 людино-години: для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2019 році становить 4173 грн. та у погодинному розмірі 25,13 грн. (ст.8 Закону України від 23.11.2018 р. № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік»).

 

№ з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0,0

 

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0,0

 

3

Витрати, пов’язані з веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0,0

 

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0,0

 

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0,0

 

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0,0

 

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0,0

 

8

Інше (уточнити), гривень

0,0

 

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

0,0

 

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

0,0

 

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

0,0

 

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

0,0

0,0

0,0

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

0,0

0,0

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

0,0

0,0

0,0

0,0

  • Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень  (за рік)

Разом

за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

0,0

0,0

0,0

0,0

  • Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (старто вий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Вид витрат

За рік

(стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

0,0

0,0

0,0

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманогоперсоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу

0,0

0,0

 

 

Сільський голова                                           Мелетич В.М.

 

 

Додаток 4

до аналізу регуляторного впливу

 

 

Тест малого підприємництва (М-тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва

щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 25.04.2019 р. по 30.05.2019 р.

 

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі наради та зустрічі з суб'єктами господарювання

3

Отримання інформації та пропозицій

2

Проведення засідання постійної комісії сільської ради з питань соціально-економічного розвитку, державної регуляторної політики, бюджету і фінансів, управління комунальною власністю

2

Обговорення та погодження розмірів ставок податків та зборів на 2020 рік

 

2. Вимірювання впливу регулювання

на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі)

 

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 2567 (одиниць). Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» АРВ).

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва

на виконання вимог регулювання

 

 

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

 

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

 

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

 

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0,0

0,0

0,0

 

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,0

0,0

0,0

 

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) Формула:оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,0

0,0

0,0

 

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) Формула:оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

 

 

 

 

5

Податки та збори:

1953,0

0,0

0,0

 

6

Разом, гривень Формула:(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

1953,0

Х

0,0

 

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

2567

 

8

Сумарно, гривень Формула:відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання

501335,10

Х

0

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

 

Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва на яких поширюється регулювання: 2567осіб

Розрахунок вартості 1 людино-години: для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2019 році становить 4173 грн. та у погодинному розмірі 25,13 грн. (ст.8 Закону України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік»)

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1 год*25,13 грн = 25,13грн./год.

0,0

0,0

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

1 год*25,13 грн = 25,13грн./год. 

0,0

0,0

 

11

Процедури офіційного звітування

0,0

0,0

0,0

 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0,0

0,0

0,0

 

13

Інші процедури (уточнити)

0,0

0,0

0,0

 

14

Разом, гривень

Формула:(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

50,26

Х

0,0

 

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

2567

0,0

0,0

 

16

Сумарно, гривень

Формула: відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

129017,42

Х

0,0

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

 

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури, тобто витрати на адміністрування даного регуляторного акта органи місцевого самоврядування не здійснюють.

Адміністрування регуляторного акта буде проводитись на рівні Криворізької ДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,2

25,13

1

2567

12901,74

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

0,5

25,13

1

2567

32254,36

камеральні

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

виїзні

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання (оскільки не може бути 100% порушень, беремо 5% платників фізичних осіб)

0,5

25,13

1

128

1608,32

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання ( оскільки не може бути 100% порушень, беремо 5% платників фізичних осіб)

0,5

25,13

1

128

1608,32

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання (усі порушники не будуть оскаржувати рішення, беремо 50% загальної кількості 5% платників, які можуть мати порушення, рядок 3)

0,5

25,13

1

64

804,16

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

0,1

25,13

Х

2567

6450,87

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

 

 

 

 

 

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

55627,77

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

0,0

 

Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 2567 осіб.

Розрахунок вартості 1 людино-години: для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2019 році становить 4173 грн. та у погодинному розмірі 25,13 грн. (ст.8 Закону України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік»)

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва,

що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), грн.

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

5013351,0

0,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання

регулювання та звітування

129017,42

0,0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

6334486,0

0,0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

55627,77

0,0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

6349365,0

0,0

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів

для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

 

Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництва може бути встановлення зменшених ставок або спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання.

Щодо зменшення ставок податку

Відповідно до податкового законодавства до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах, встановлених Податковим кодексом України. Гранична межа розмірів ставок податків та зборів, передбачена Податковим Кодексом. Таким чином, прийняття ставок в межах максимальних розмірів є законними повноваженнями Новопільської сільської ради.

Однак, з метою пом’якшення дії державного регулювання, недопущення значного податкового навантаження на суб’єктів господарювання запропоновано ставки нижчі, ніж максимальні ставки, передбачені Податковим кодексом України, що відповідають цілям державного регулювання, визначеними у розділі 2 аналізу регуляторного впливу проекту рішення (впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно).

Щодо спрощення адміністративних процедур з регулювання

Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку, строків, звітування та сплати місцевих податків (визначається виключно нормами Податкового кодексу України).

Таким чином, Новопільська сільська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур з регулювання. Застосування даних заходів можливе тільки за умови внесення змін до податкового законодавства України. 

 

Процедура, що потребує корегування

Корегуючий механізм

Х

Х

 

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

6349365,0

0,0

За умови застосування компенсаторних

механізмів для малого підприємництва

0,0

0,0

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0,0

0,0

 

Сільський голова                                                         Мелетич В.М.


Версія для друку Написати листа
Про цей сайт | Запитання | Адміністратор


File Attachment Icon
повідомлення.docx
File Attachment Icon
встановл. податків на 2020 рік.doc
File Attachment Icon
додаток 1_до_рiшення_про_встановлення_податкiв_нерухоме.doc
File Attachment Icon
додаток 2 до рішення про встановлення податків пільги нерухоме.doc
File Attachment Icon
додаток_3_до_рiшення_про_встановлення_податкiв_земельні.doc
File Attachment Icon
додаток_4_до_рiшення_про_встановлення_податку_пільги земельні.doc