www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 24 червня 2017 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> Новини
Гендерна соціалізація дітей дошкільного віку у Криворізькому районі
Версія для друку Написати листа
Гендерна соціалізація дітей дошкільного віку

Сучасний етап розвитку українського суспільства характеризується зміною освітніх орієнтирів. Головним питанням сьогодення є ефективне входження особистості в середовище з соціальними зв’язками, тобто соціалізація. Серед типів останньої виділяють і статево-рольову або гендерну. Тому і вирішено було в Радушанському дошкільному навчальному закладі «Ромашка» провести районне методичне об’єднання для вихователів дошкільних навчальних закладів на тему «Формування соціально-комунікативної компетентності дошкільнят шляхом реалізації гендерного підходу».
Під час засідання педагоги ділилися досвідом роботи щодо формування моделі поведінки певної статі та прищеплення культури взаємовідносин. Вихователем-методистом Дейнеко Т. М. були проведені тренінг «Спробуй порівняти та оцінити різницю», година спілкування «Збереження гендерної рівноваги у вихованні дітей». Вихователь Вознюк Т. О. презентувала досвід роботи з батьками «Клуб молодої сім’ї». Всі присутні мали можливість ознайомитися з орієнтованим планом роботи з гендерного виховання дошкільників, переглянути заняття: «Хто я такий?» (молодша група, вихователь Герасименко А. С.), «Кожному ім’я потрібне» (різновікова логопедична група група, вихователь Татаренкова К. М.), «Інопланетянин Яша в гостях у дітей» (старша група, вихователь Горбатенко О. О.), «Формуємо світогляд хлопчиків і дівчаток» (старша група, вихователь Концевич Н. О.).
Таким чином, за підсумками методичного об’єднання, реалізуючи завдання гендерної соціалізації дітей дошкільного віку, особливу увагу слід звернути на засвоєння дошкільниками знань про соціальні особливості буття статей. Мова йде не лише про розкриття дитині того, що чоловіки і жінки різняться між собою за біологічними ознаками, а й про забезпечення усвідомлення нею того, що незважаючи на цю різницю, вони мають рівну суспільну цінність (принцип гендерного паритету) — рівні права та обов’язки, рівну відповідальність у сім’ї, суспільстві, одне перед одним. Тобто, здійснюючи гендерну соціалізацію необхідно надавати дітям допомогу в усвідомленні та прийнятті своєї статевої належності, опануванні й реалізації відповідних соціальних ролей, а також в освоєнні багатьох інших соціальних ролей, що не зумовлюються статтю. Від того, як дорослі – батьки й педагоги зуміють дохідливо й зрозуміло пояснити дітям (сину чи доньці) різні життєві явища у взаєминах статей, залежатиме й формування статевих установок у дошкільному віці, розуміння ними своїх обов’язків, необхідності управління собою, своїми бажаннями і поведінкою.
Серед запрошених була Ухіна Тетяна Борисівна, заступник директора видавництва «Мандрівець», яка презентувала навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах і дидактичне забезпечення під час навчально-виховного процесу.


Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор