Криворізський район
www.kriv-rn.dp.gov.ua


Про оголошення конкурсу!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2020 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.
Заяви для участі у конкурсі приймаються ГУ ДПС у Дніпропетровській області за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Засідання комісії відбудеться 20 грудня 2019 року за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Контактний телефон для довідок з питань проведення конкурсу: (056) 370-10-64.
Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі, розміщено на субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням dp.tax.gov.ua.

Заповнювати документи на переказ коштів стане простіше
Національний банк України (далі – НБУ) за посиланням:
https://bank.gov.ua/news/all/zapovnyuvati-dokumenti-na-perekaz-koshtiv-stane-prostishe
повідомив, що заповнювати документи на переказ коштів стане простіше завдяки оновленню вимог Національного банку до заповнення реквізитів розрахункових документів.
У розрахункових документах на переказ коштів буде виключено реквізит «Код банку», оскільки міжнародний номер банківського рахунка IBAN вже містить у собі цю інформацію.
Це дозволить уникнути дублювання реквізитів відповідно до вимог постанови Правління НБУ від 28 грудня 2018 року № 162 щодо запровадження в Україні міжнародного номера банківського рахунку IBAN.
Зазначені зміни затверджені постановою Правління НБУ від 06 листопада 2019 року № 127 «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті», що набирає чинності з 13 січня 2020 року.
Крім того, цей документ визначає, що організаційні питання здійснення розрахунків із використанням чекової книжки (чека) банки регулюють внутрішніми правилами самостійно.
Нагадаємо, що усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського рахунка IBAN.

Нагадаємо, що усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського ра Застосування РРО при наданні ломбардами фінансових послуг
Повідомляємо, що ломбарди належать до фінансових установ і здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику.
Норми встановлені ст. 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема надання коштів у позику ломбардами, повинен проводити розрахункові операції із застосовуванням РРО.

Чи оподатковуються ПДФО операції з продажу фізичною особою інвестиційного активу?
Звертаємо увагу, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених у п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником ПДФО протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 2 690,00 гривень);
б) дохід, отриманий платником ПДФО від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником ПДФО внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).
У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник ПДФО не включає до розрахунку загального фінансового результату операції з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

Голова ДПС Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» телеканалу «24 канал» про запровадження нових законів щодо застосування РРО
ДПС України проінформувала, що Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» на «24 каналі» повідомив про основні цілі нових законів про РРО – розширення білої економіки, незмінність правил спрощеної системи оподаткування, про полегшення ведення бізнесу у зв’язку з можливістю застосування електронних РРО та про розвиток економіки і системи оподаткування в умовах незмінної «спрощенки» за її суттю.
Детальніше з інформацією щодо запровадження нових законів про РРО можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланнями:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396804.htm,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396783.html,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396796.html,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396815.html

Для підтвердження права на пільгу зі сплати земельного податку фізичній особі необхідно подати заяву
Нагадуємо, що облік фізичних осіб – платників земельного податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня.
Норми визначені п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.
Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.
Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.
Пунктом 281.4 ст. 281 ПКУ передбачено, якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).
Згідно з абзацом п’ятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
● розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;
● права на користування пільгою із сплати податку;
● розміру ставки податку;
● нарахованої суми податку.
Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Чи є платниками екологічного податку суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення відходів?
Доводимо до відома, що розміщення відходів – це постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.
Норми встановлені п.п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).
Враховуючи зазначене, суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, у тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо) до їх передачі на утилізацію та захоронення, не є платниками екологічного податку за умови наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів з суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо).
Водночас, суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, у тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо), є платниками екологічного податку у разі відсутності у них договору на видалення та утилізацію відходів, в якому визначаються терміни передачі відходів на утилізацію та захоронення.

Cума, яку сплатила юрособа – резидент навчальному закладу за навчання дитини-інваліда, ПДФО не оподатковується
Звертаємо увагу, що не включається до доходу, який оподатковується податком на доходи фізичних осіб (ПДФО), цільова благодійна допомога, що надається резидентами – юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості) навчальному закладу у вигляді плати за навчання або за надання додаткових послуг з навчання інваліда, дитини-інваліда або дитини, в якої хоча б один із батьків є інвалідом, дитини-сироти, напівсироти; дитини з багатодітної чи малозабезпеченої родини; дитини, батьки якої позбавлені батьківських прав.
Норми встановлені п.п. «є» п.п. 170.7.4 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України.

Мораторій на перевірки ФОП є логічним кроком для підтримки малого бізнесу
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397020.html проінформувала, що на офіційному сайті голови держави оприлюднено підписаний Президентом Указ «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» (далі – Указ). Реалізація положень документу сприятиме економічному зростанню країни.
Згідно з Указом Кабінет Міністрів України до 31 грудня 2019 року має розробити, внести на розгляд Верховної Ради України та забезпечити супроводження законопроектів щодо створення сприятливих умов для діяльності підприємців. Зокрема, законопроект про запровадження дворічного мораторію на проведення перевірок фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) стосовно дотримання ними порядку застосування РРО.
Також до кінця поточного року має бути розроблено законопроект щодо пом’якшення відповідальності ФОП за порушення порядку подання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням РРО.
Державна податкова служба підтримує зазначені ініціативи. Оскільки вони дозволять мікробізнесу адаптуватися до нових правил роботи з реєстраторами розрахункових операцій, а податківцям – зосередити увагу на ризикових платниках.
«Ми маємо підтримувати підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування, створюючи їм умови для розвитку. Підписаний Указ не лише запроваджує мораторій на перевірки спрощенців, але й пом’якшить відповідальність за порушення порядку ведення звітності при застосуванні РРО. Це саме те, про що постійно говорять підприємці», – наголосив Сергій Верланов.

Перерахування коштів за товар чи послугу в безготівковій формі банківським переказом на поточний рахунок продавця без застосування платіжних карток не потребує РРО
Державна податкова служба продовжує роз’яснювати положення Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і Закон України від 20.09.2019 № 128 (далі – Закон).
Так, якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує застосування РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця. «Спрацьовує» звільнення, передбачене для банківських операцій відповідно до пункту 2 статті 9 Закону.
«Тобто юристи, консультанти, айтішники, інші самозайняті особи, в тому числі і ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій, якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом. Також РРО не потрібні, якщо клієнт в касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця», – зазначив голова ДПС Сергій Верланов.
Якщо розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей згадуваного Закону.
«Це не нова норма: вимоги щодо застосування РРО по операціях із застосуванням платіжних карток діяли і раніше. Втім, ми розуміємо, що існує багато запитань щодо нюансів і практичних аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій при проведенні таких розрахунків. Тому спільно із Міністерством фінансів будемо їх роз’яснювати», – уточнив Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397039.html

Дохід отримано за роботу, строк виконання якої перевищує календарний місяць: визначення бази нарахування єдиного внеску
Криворізьке північне управління нагадує, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для осіб, які працюють у сільському господарстві, зайняті на сезонних роботах, виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та інших осіб, які отримують, зокрема, дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення, зокрема, доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.
Норми встановлені частиною 2 ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями.
Отже, базою нарахування єдиного внеску для осіб, які отримують дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Операція «Урожай» спрямована на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки
Доводимо до відома, що з метою здійснення контролю, спрямованого на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки у рамках операції «Урожай» контролюючими органами області проводяться наради, засідання, семінари з представниками бізнесструктур, на яких обговорюються питання легалізації найманої праці, рівня заробітної плати та залучення до декларування доходів громадян – власників земельних ділянок, площа яких складає понад 2,0 га.
Робота органів податкової служби у рамках операції «Урожай» здійснюється за напрямами:
контроль за виплатою реальної заробітної плати, виявлення та легалізація праці найманих осіб;
контроль за виплатою орендної плати за паї та сплатою відповідних платежів до бюджету;
контроль за декларуванням доходів одноосібниками та власниками сільгосптехніки;
виявлення фактів незаконного використання сільгоспугідь та не за цільовим призначенням;
боротьба із схемами ухилення від оподаткування у сільському господарстві.
Операція «Урожай» спрямована на досягнення:
легалізації доходів населення та збільшення надходжень до бюджетів та страхових фондів;
виявлення земель, які обробляються без належних документів та без сплати податків;
збільшення доходів працівників, які задіяні у сільськогосподарській сфері, за рахунок підвищення розміру заробітної плати та орендної плати за паї.
Нагадуємо, що у разі порушення умов п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України під час реалізації фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) сума доходу, отримана від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та оподатковується на загальних підставах. У цьому випадку платник ПДФО має включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за підсумками звітного податкового року, а також сплатити ПДФО за ставкою 18 % та військовий збір за ставкою 1,5 %.

Юрособа має кілька стаціонарних джерел забруднення у межах кількох населених пунктів: подання декларації екологічного податку
Криворізьке північне управління звертає увагу, що платники екологічного податку складають податкові декларації екологічного податку (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують екологічний податок (далі – податок) протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Норми встановлені п. 250.2 ст. 250 ПКУ.
У разі, якщо платник податку має кілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) різні), то такий платник податку зобов’язаний подати до відповідного контролюючого органу за місцем розташування стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів Декларацію щодо кожного стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведеного для розміщення відходів місця чи об’єкта окремо (п.п. 250.10.1 п. 250.10 ст. 250 ПКУ).
Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами та доповненнями.
Невід’ємною частиною Декларації є 9 (дев’ять) типів додатків, з них 6 (шість) – розрахунків. Відповідний тип розрахунку забезпечує обчислення податкового зобов’язання за певним видом об’єкта оподаткування та, зокрема, додатки 1 – 3 – для кожного джерела забруднення (по кожному КОАТУУ місця розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів).
Отже, юридична особа, яка має кілька стаціонарних джерел забруднення, що здійснюють викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, об’єктів за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (коди КОАТУУ різні), зобов’язана подати до відповідного контролюючого органу (по кожному КОАТУУ контролюючого органу) за місцем розташування стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів Декларацію.
До Декларації така особа складає відповідний розрахунок (додаток) щодо кожного стаціонарного джерела забруднення, що здійснює викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин; об’єкта за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти; спеціально відведеного для розміщення відходів місця чи об’єкта (по кожному КОАТУУ) окремо.

Порядок формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
Інформуємо про порядок отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) щодо формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Для отримання зазначених ЕДП, платникам необхідно.
1. Ознайомитись з Регламентом Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Регламент ), який розміщено на офіційній сторінці Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС(далі – ЕДП ІДД ДПС) за посиланням https://acskidd.gov.ua/reglament#k63 .
2. Пройти процедуру ідентифікації – це процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних. У результаті виконання ідентифікації забезпечується однозначне встановлення фізичної особи або представника юридичної особи. Для перевірки інформації, наданої заявником, у тому числі відомостей про керівника юридичної особи, його повноважень на представництво юридичної особи та право вчиняти дії від її імені без довіреності, адміністратор реєстрації використовує дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).
Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються.
При ідентифікації юридичної особи з’ясовують:
● її повне та скорочене найменування;
● місцезнаходження;
● відомості про органи управління та їх склад;
● дані, що ідентифікують осіб, які мають право розпоряджатися рахунками та майном, їх повноваження;
● ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром.
При ідентифікації фізичної особи з’ясовують:
● прізвище, ім’я та по-батькові;
● реєстраційний номер облікової картки платника податків;
● серія та номер паспорта громадянина України або номер паспорта, виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
● відомості щодо реєстрації місця проживання (згідно з паспортним документом);
● унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
3. Пройти процедуру реєстрації – внесення інформації про заявника до реєстру користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС. Перед реєстрацією заявник повинен ознайомитись з умовами обслуговування кваліфікованих сертифікатів, передбачених Регламентом.
Реєстрація заявника можлива лише за умови надання оригіналу (для ознайомлення) паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, посвідчення біженця) та надання копії даного документу, засвідченої відповідно до діючого законодавства.
Використання факсимільного відтворення підпису при засвідченні документів не допускається.
Заявник зобов’язаний надати свої контактні дані, в тому числі номер телефону та діючу адресу електронної пошти, що дозволяють зв’язатися з ним.
До розгляду не приймаються документи/копії документів, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення, написи олівцем або мають пошкодження, внаслідок чого їх текст (фото) неможливо прочитати (розпізнати).
Реєстрація здійснюється за особистої присутності заявника та є підставою для генерації ключів заявником або прийняття від нього запитів на сертифікацію, а також формування відповідних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
4. Після ідентифікації та реєстрації заявника відповідно до розділу 5 Регламенту та генерації ключів користувача, адміністратор реєстрації виконує процедуру перевірки унікальності відкритих ключів користувача в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, включає дані про обмеження сфери використання, інші дані на вимогу заявника та надсилає електронні запити у захищеному вигляді до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС для формування кваліфікованих сертифікатів. Адміністратор сертифікації здійснює контроль за формуванням кваліфікованих сертифікатів.
Строк обробки запиту на сертифікацію становить не більше двох (2) годин.
5. Сформовані кваліфіковані сертифікати вносяться до реєстру сертифікатів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.
6. Адміністратор реєстрації, за бажанням заявника, записує сформовані кваліфіковані сертифікати на окремий електронний носій інформації заявника. Виготовлення кваліфікованих сертифікатів на паперових носіях здійснюється на вимогу заявника у двох примірниках та засвідчується власноручним підписом заявника, адміністратора реєстрації з прикладенням печатки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (ВПР).
7. По завершенню процедури формування кваліфікованих сертифікатів заявнику надаються:
● кваліфіковані сертифікати в електронному вигляді, за бажанням заявника, записані на окремий електронний носій інформації, за умови надання такого носія;
● засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки (розміщені на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС);
● кваліфіковані сертифікати в роздрукованому вигляді (на вимогу заявника)
Кваліфіковані сертифікати користувача, сформовані Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, чинні не більше ніж два роки.
8. Після отримання кваліфікованих сертифікатів користувач повинен перевірити достовірність відомостей, викладених у них. При виявлені недостовірних даних або помилок користувач повинен повідомити Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС у порядку, визначеному для скасування кваліфікованих сертифікатів. Після скасування сертифікатів та виправлення реєстраційних даних формуються нові кваліфіковані сертифікати.
У разі формування нових кваліфікованих сертифікатів, користувачу необхідно попередньо скасувати діючі кваліфіковані сертифікати.

Своєчасно сплачений екологічний податок – це підтримка чистого довкілля!
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція на тему «Добровільна сплата екологічного податку – шлях до чистого довкілля».
У заході прийняла участь начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
«На сьогодні питання стану довкілля Дніпропетровщини є надзвичайно актуальним та турбує кожного мешканця регіону.
Важливим компенсатором негативного впливу на природу небезпечних факторів, які виникають у процесі господарської діяльності платників, є екологічний податок», – зазначила Манушак Осипова.
Вона нагадала, хто саме є платниками екологічного податку та повідомила, що станом на 01.11.2019 у Дніпропетровській області екологічний податок сплачує 3 430 суб’єктів господарювання, якими забезпечено надходження до бюджетів понад 650 мільйонів гривень податку. Це майже на 147 мільйонів гривень, або на 30 відсотків, більше ніж за 10 місяців минулого року.
Манушак Осипова звернула увагу, що граничний термін подання декларації екологічного податку за 3-й квартал поточного року минув 11.11.2019, а граничний строк сплати податку спливає 19.11.2019.
«Своєчасно сплачений екологічний податок – це значний внесок у фінансування охорони природи. Тому, усі суб’єкти господарювання повинні відповідально ставитися до виконання взятих на себе зобов’язань у природоохоронній сфері», – акцентувала начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській.
Сумлінна сплата екоподатку усіма суб’єктами господарювання, які забруднюють довкілля, – це умови стійкого економічного та соціального розвитку, як Дніпропетровського регіону, так і країни в цілому.

З початку року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 4,6 мільярда гривень доходу
За підсумками деклараційної кампанії громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за десять місяців поточного року подано 44,7 тис. декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу – 4 млрд 612,2 млн грн, що на 1 млрд 503,8 млн грн більше, ніж у минулому році. При цьому, до сплати в бюджет нараховано 105,3 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 5,35 млн грн більше, ніж у 2018 році та 14,45 млн грн військового збору, що на 0,9 млн грн більше минулого року.
Доходи у сумі понад 1 млн грн задекларували 303 мешканці Дніпропетровщини. Сума задекларованого ним доходу склала 2 млрд 681,7 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 35,15 млн грн, сума військового збору до сплати – 4,12 млн гривень.
Основними декларантами у 2019 році є громадяни, які отримали майно у спадщину чи подарунок – 2 971 особа. Загальна сума задекларованого ними доходу складає 1 млрд 434,7 млн гривень. Дохід від продажу (обміну) рухомого та/або нерухомого майна задекларували 1 195 мешканців регіону на суму 293,7 млн гривень. Іноземні доходи у розмірі 142,4 млн грн задекларували 223 мешканці області.
Разом з тим, 8 218 мешканців Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку. Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 16,8 млн гривень. На сьогоднішній день з бюджету повернуто податку на доходи фізичних осіб 15,1 млн гривень.
Нагадуємо, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть до кінця поточного року.

Затверджено Зміни до Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Криворізьке північне управління повідомляє, що 08.11.2019 набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України від 10.10.2019 № 422 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 25.10.2019 за № 1134/34105) (далі – Наказ № 422).
Наказом № 422 затверджено Зміни до Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.02.2016 № 54, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.03.2016 за № 330/28460 (із змінами).
Наказом № 422 уточнено порядок надання інформації про рух страхових коштів. Так, Державна казначейська служба України (щодня) наступного робочого дня після зарахування страхових коштів на рахунки 3719 формує та передає обмінну інформацію про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до ДПС до 10 години.
Наказ № 422 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.11.2019 № 86.

До уваги платників екологічного податку!
Інформуємо, що у разі якщо платник екологічного податку (далі – екоподаток) перебуває на податковому обліку у місті з районним поділом, то такий платник може подавати одну податкову декларацію екологічного податку за викиди, скиди усіма своїми джерелами забруднення та/або розміщення відходів, якщо ці джерела та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів розташовані на території такого міста (зазначається код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ)), за місцем перебування платника податку на податковому обліку (міської ради).
Норми встановлені п.п. 250.10.3 п. 250.10 ст. 250 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Форма податкової декларації екологічного податку затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами (далі – Декларація).
Розрахунок суми екоподатку, що справляється за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, здійснюється у Додатку 1 до Декларації (по кожному джерелу забруднення). Сума рядків 4 Додатків 1 до декларації переноситься до рядка 4.1 Декларації.
Розрахунок суми екоподатку, що справляється за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, здійснюється у Додатку 2 до Декларації (по кожному об’єкту). Сума рядків 4 Додатків 2 до Декларації переноситься до рядка 4.2 Декларації.
Розрахунок суми екоподатку, що справляється за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, здійснюється у Додатку 3 до Декларації (по кожному об’єкту). Сума рядків 4 Додатків 3 до Декларації переноситься до рядка 4.3 Декларації.
У разі якщо платник екоподатку перебуває на податковому обліку у місті з районним поділом і має джерела забруднення та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів, розташовані на території такого міста, то такий платник подає до контролюючого органу за місцем свого перебування на податковому обліку одну податкову Декларацію за викиди, скиди такими джерелами забруднення та/або розміщення відходів та складає Додатки 1, 2, 3 до Декларації по кожному джерелу забруднення окремо (тобто кількість Додатків 1, 2, 3 до Декларації відповідає кількості стаціонарних джерел забруднення, спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів).
При цьому, код органу місцевого самоврядування згідно з КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, у якому такий платник перебуває на обліку як платник екоподатку, зазначається у відповідному рядку поля 2 загальної частини Декларації та у рядку 3.1 поля 3 Додатків 1, 2, 3 до Декларації. Код органу місцевого самоврядування згідно з КОАТУУ за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених місць для розміщення відходів зазначається у рядку 3.2 поля 3 Додатків 1, 2, 3.

Виправлення помилки «Індивідуальний податковий номер покупця»: наслідки
Криворізьке північне управління нагадує, що на дату виникнення податкових зобов’язань з ПДВ платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений Податковим кодексом України (далі – ПКУ) термін.
Норми встановлені п. 201.1 ст. 201 ПКУ.
При виправленні помилки у полі «Індивідуальний податковий номер покупця» (далі – «ІПН покупця») ПН продавець складає та реєструє в ЄРПН нову ПН з правильним «ІПН покупця», у полі «Дата складання» якої зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання ПН із невірним «ІПН покупця».
Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації ПН та/або розрахунку коригування до такої ПН в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) передбачена ст. 120ПКУ.
У разі реєстрації з порушенням граничного терміну, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПКУ, ПН, складеної для виправлення помилок в полі «ІПН покупця», до продавця/постачальника товарів/послуг застосовується фінансова відповідальність.

Сервісом ДПС повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористались понад 131 тис. клієнтів
ДПС України повідомила, що рік тому запроваджено новітній сервіс повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спростив процедуру отримання електронних довірчих послуг. За цей час сервісом скористались більше 131 тис. клієнтів, яким сформовано понад 263 тис. сертифікатів.
Сервіс дозволяє отримувати електронні довірчі послуги онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що заощаджує час та кошти користувачам.
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:
чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ, який доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Загалом з 09.11.2018 було сформовано більше 1 млн сертифікатів понад 426 тис. клієнтам.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397588.html

Оподаткування суми фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахтування
Криворізьке північне управління повідомляє, що резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у п.п. 141.4.1 ст. 141 ПКУ, за ставкою у розмірі 15 % (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.
Норми встановлені п.п. 141.4.2 ст. 141 ПКУ.
Фрахт – це винагорода (компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для: перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними суднами; перевезення вантажів залізничним або автомобільним транспортом (п.п. 14.1.260 ст. 14 ПКУ).
Відповідно до п.п. 141.4.4 ст. 141 ПКУ сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 % у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.
При цьому:
- базою для оподаткування є базова ставка такого фрахту;
- особами, уповноваженими справляти податок та вносити його до бюджету, є резидент, який виплачує такі доходи, незалежно від того, чи є він платником податку на прибуток підприємств, а також суб’єктом спрощеного оподаткування.

Невірно вказано код типу об’єкта житлової нерухомості: виправлення помилки у декларації після граничного терміну її подання
Криворізьке північне управління нагадує, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування Податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Норми встановлені п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
У разі уточнення податкових зобов’язань протягом року (після граничного терміну подання Декларації) у комірці «уточнююча» рядка 1 заголовної частини Декларації, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 із змінами, проставляється відмітка «Х».
Для уточнення показників Декларації по житловій нерухомості:
у розділі І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації заповнюється виправлена (правильна) інформація;
у розділі ІІ «Уточнення податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації:
● у рядку 4 зазначається сума податкового зобов’язання з рядка 3 додатка 1 до Декларації, що уточнюється;
● рядок 5 заповнюється у випадку, якщо у результаті виправлення помилки виникла недоплата. У рядку 5 зазначається сума нарахованих до збільшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 3 – рядок 4. Показник рядка 5 додатка 1 переноситься до рядка 5.2 табличної частини Декларації;
● рядок 6 заповнюється у випадку, якщо в результаті виправлення помилки виникла переплата. У рядку 6 зазначається сума нарахованих до зменшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 4 – рядок 3. Показник рядка 6 додатка 1 переноситься до рядка 5.3 табличної частини Декларації;
● рядок 7 заповнюється, якщо заповнено рядок 5 додатка 1 до Декларації. У рядку 7 зазначається сума штрафу (у гривнях із копійками), що розраховується за формулою: (колонки з 4 по 7 рядка 5) х 3 % або 5 %. Показник рядка 7 додатка 1 переноситься до рядка 5.4 табличної частини Декларації;
● у рядку 8 зазначається сума пені, нарахована на суму недоплати зобов’язання (у гривнях із копійками) відповідно до п.п. 129.1.3 п. 129.1 та абзацу другого п. 129.4 ст. 129 глави 12 ПКУ. Показник рядка 8 додатка 1 переноситься до рядка 5.5 табличної частини Декларації.
Слід зазначити, що у разі одночасного коригування податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо невірно (помилково) вказано код типу об’єкта нерухомості (загальну площу, ставку податку, або суми пільги тощо), як по житловій, так і нежитловій нерухомості платнику необхідно подати одну уточнюючу Декларацію з окремими розрахунками, що уточнюються, для об’єктів житлової (додаток 1) та нежитлової (додаток 2) нерухомості.

Застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску
Звертаємо увагу, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) єдиного внеску, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах першому та другому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі – Інструкція № 449).
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відcотків) штрафу:
визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, у яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску.
Норми визначені п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.

Про стимулювання експорту товарів вітчизняних виробників йшлося під час проведення бізнес-форуму у приміщенні Дніпропетровської ОДА
В рамках проведення Другого українського індустріального тижня у приміщенні Дніпропетровської обласної державної адміністрації пройшов бізнес-форум голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олександра Бондаренка, керівників обласних організацій і установ та представників бізнесу.
Український індустріальний тиждень – це серія регіональних заходів, що проводяться за моделлю Європейського індустріального дня. Проект надає можливість українським компаніям у регіонах продемонструвати свій потенціал у сфері індустріального розвитку, вибудувати діалог із державними структурами та окреслити можливості співпраці з європейськими партнерами.
Участь у бізнес-форумі прийняли в.о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Микола Обертович, представники Дніпропетровської митниці ДФС, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, департаментів та управлінь облдержадміністрації, а також керівництво промислових підприємств організацій-експортерів і організацій роботодавців Дніпропетровщини.
Метою цього заходу стало стимулювання використання сучасних підходів до підвищення конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств.
Голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олександр Бондаренко зазначив у своїй промові простий і чіткий меседж: «Дніпропетровщина – головний промисловий регіон України. Економічна політика нашого регіону налаштована на нарощення експортного потенціалу, випуск продукції з високою доданою вартістю».
Під час бізнес-форуму обговорювались ключові питання індустріального розвитку з тематичних напрямків, зокрема цифрова трансформація промисловості, стимулювання експорту, смарт-спеціалізація, ресурсоефективність, участь вітчизняних виробників у міжнародних ланцюгах доданої вартості тощо.
Також на зустрічі акцентовано увагу на підвищення зацікавленості студентів під час їх навчання у вищих закладах до проходження виробничої практики на вітчизняних підприємствах – гігантах різних галузей промисловості Дніпропетровщини з можливістю подальшого працевлаштування.
Адже збереження молодих та перспективних кадрів в українській індустрії призведе до підвищення рівня економіки країни та скоротить відтік фахівців за кордон.
У ході бізнес-форуму представники органів державної влади та бізнесу Дніпропетровщини отримали якісний зворотній зв’язок з метою ефективного формування та реалізації промислової політики регіону.

Профілактичні заходи щодо запобігання корупції
Одним з першочергових завдань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є виявлення та запобігання корупції, оскільки випадки вчинення неправомірних дій негативно впливають на імідж податкової служби та на взаємовідносини з платниками податків.
Протягом 10 місяців відділом з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області забезпечено перевірку 135 кандидатів на посади державних службовців ГУ ДПС області, з яких відмовлено у призначенні – 3.
Відділом проведено 36 тематичних перевірок та 2 службових розслідування за приписом прокуратури. Розглянуто 115 запитів від правоохоронних органів щодо 228 суб’єктів декларування – працівників Головного управління ДПС області.
Проведено 16 перевірок щодо порушення антикорупційного законодавства та норм етичної поведінки державними службовцями за зверненнями громадян.
Також, у жовтні 2019 року з працівниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено комплексне навчання з вивчення вимог антикорупційного законодавства України, зокрема щодо запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням, виникнення конфлікту інтересів, декларування майнового стану, додержання норм етичної поведінки.

Про розгляд справ у судових інстанціях
З початку року судовими інстанціями розглянуто 981 справу на суму 3,4 млрд грн, з них 609 справ на суму 2,3 млрд грн прийнято на користь податкової служби Дніпропетровської області. Це понад 62 відсотки від кількості розглянутих справ та майже 68 відсотків від суми.
Із загальної кількості розглянутих з початку року адміністративних справ за позовами платників податків до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень. Таких справ розглянуто 611 на суму 2,6 млрд грн., з яких вирішено на користь органу ДПС області 352 на суму 1,5 млрд. гривень.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги від податкової служби області. Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДПС області є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками», – підкреслив начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Для діджиталізації податкових сервісів використовуватимуться найкращі світові практики
Державна податкова служба застосовуватиме найкращі світові практики для діджиталізації власних сервісів та процесів адміністрування. Про це повідомив Голова ДПС Сергій Верланов під час виступу на міжнародній конференції «Податкова транспарентність та ера діджиталізації: український погляд на глобальні податкові виклики».
За його словами, відкритість – це вже реальність сьогодення. Багато процесів, які раніше в податковій службі були в аналоговому та паперовому вигляді, починаючи з подачі звітності та отримання довідок до надання консультацій, вже переведені в електронну форму.
«На сьогодні вже є буденністю робота Електронного кабінету, через приватну частину якого 2 млн користувачів здійснюють спілкування та отримують послуги від податкової служби. Найбільш активні користувачі, у тому числі фізичні особи, фізичні особи – підприємці, юридичні особи користуються електронними послугами і не відвідують податкову», – зазначив Сергій Верланов.
Загалом, щомісяця Електронним кабінетом користуються в середньому 5 млн платників податків. Тому для податкової служби дуже важливим є постійне вдосконалення існуючих сервісів та запровадження нових, які відповідатимуть потребам і вимогам платників податків.
«Запроваджений в Електронному кабінеті сервіс «Пошук фіскального чека» надав доступ до бази фіскальних чеків кожному громадянину та викликав значний інтерес в суспільстві. Він фактично став одним з вагомих кроків, який сприяв запровадженню змін у законодавстві щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та використання програмних РРО. А це безумовно підвищить прозорість у сфері готівкових розрахунків, створить рівне конкурентне середовище», – зауважив Сергій Верланов.
Очільник ДПС також нагадав, що підвищенню якості адміністрування податків сприяло запровадження кілька років тому автоматизованого адміністрування ПДВ. Ця система дозволяє в режимі онлайн контролювати обіг та адміністрування ПДВ по всій країні, активно протидіяти схемам мінімізації сплати податків. Нова система також сприяє зростанню надходжень ПДВ до бюджету та забезпечує його автоматичне відшкодування.
Зараз йде багато дискусій щодо запровадження податку на цифрові послуги. Як повідомив Сергій Верланов, ДПС активно співпрацює з Організацією Економічного співробітництва та розвитку щодо цих питань, вивчаючи економічну доцільність, позитивні та негативні сторони такого впровадження.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397718.html

Набрали чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
Криворізьке північне управління повідомляє, що 02.11.2019 набув чинності Закон України від 03 жовтня 2019 року № 159-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав власності» (далі – Закон № 159), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755).
Так, внесеними Законом № 159 змінами до Закону № 755, встановлено:
- для державної реєстрації фізичної особи – підприємця документи можна подати до будь-якого суб’єкта державної реєстрації у межах України, як в електронній так і в паперовій формі;
- для юридичних осіб можливість подати документи для проведення державної реєстрації без прив’язки до місцезнаходження такої особи діятиме у межах України лише у разі подання електронної версії документів, для формату подачі документів у паперовій формі – у межах області;
- із числа суб’єктів, що здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації, виключені акредитовані суб’єкти (комунальні та державні підприємства), залишаються державні реєстратори місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, а також державні та приватні нотаріуси;
- державний реєстратор встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;
- нотаріально засвідчені документи, на підставі яких проводиться державна реєстрація, викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів, що є додатковим захистом таких документів від підробки;
- надано право керівнику юридичної особи на безоплатній основі в режимі реального часу засобами телекомунікаційного зв’язку отримувати інформацію про факт подання або прийому документів, поданих для проведення реєстраційних дій щодо такої юридичної особи;
- у разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі). Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, або нотаріально посвідчена довіреність, дійсність якої перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.
Закон № 159 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 23.10.2019 № 202.

Реалізація корисних копалин «єдинником»: право на спрощену систему оподаткування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.
Норми встановлені п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України.
До переліку корисних копалин місцевого значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» із змінами та доповненнями, належать:
сировина для хімічних меліорантів ґрунтів (вапняк, гіпс, гажа, сапропель);
сировина для будівельного вапна та гіпсу (гіпс, вапняк, крейда);
сировина піщано-гравійна (пісок);
сировина цегельно-черепична (суглинок, супісок);
інші корисні копалини, що не включені до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення.
Отже, якщо суб’єкт господарювання здійснює реалізацію вищезазначених корисних копалин, то такий суб’єкт господарювання має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Визначення об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів
Відповідно до п. 256.2 ст. 256 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є:
● деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;
● деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років – рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів – суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);
● деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;
● другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
● побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
● використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.
Криворізьке північне управління