Криворізський район
www.kriv-rn.dp.gov.ua


Алгоритм дій для споживача ( позичальника) при купівлі товару в кредит або за готівкові кошти

Отже, відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Процедура повернення товару, придбаного в кредит, дещо складніше, ніж товару, купленого за готівкові кошти, але вона доповнена лише спілкуванням з банком як обов'язковим учасником придбання клієнтом товару.

Якщо споживач вирішив відмовитись від товару в день покупки, то магазин отримує назад товар, а банк (кредитний спеціаліст) відміняє угоду. Якщо вирішили обміняти на товар більшої вартості, то банк ( кредитний спеціаліст) відміняє угоду і подає заявку на нову суму кредиту, або споживач доплачує різницю вартості товару в касу магазину. Якщо товар дешевший, то магазин перераховує різницю на кредитний рахунок споживача.

Якщо споживач хоче повернути куплений товар не в день придбання товару, придбаний в кредит, спочатку йому доведеться разом з паспортом і кредитним договором звернутися в магазин в якому був придбаний товар і отримати від продавця підтвердження про здачу товару .

Магазин перерахує гроші за товар банку, і тим самим банк прийме платіж як дострокове погашення частини зобов'язань по кредиту. Повертаючи товар, позичальник повинен знати, що він все одно буде повинен банку певну суму. Тому слід обов'язково отримати у банку розшифровку по залишку заборгованості і сплатити борг. Це буде фактична різниця між вартістю товару і сумою кредиту, включаючи нараховані відсотки, комісії і інші платежі, якщо такі передбачені.Якщо ж клієнт побажає замінити товар на аналогічний не в день купівлі товару (ту ж модель за тією ж ціною), то банк не бере участі в процесі заміни -- усі питання покупець вирішує з магазином.
Якщо товар замінюється на більш дорогий. В цьому випадку позичальник доплачує різницю магазину, бере нову накладну, віддає її представникові банку на точці продажу, і менеджер банку просто підшиває її копію в документи по кредитній угоді. Виходить, що зобов'язання клієнта перед банком і графік погашення залишаються без змін. Але може виникнути і ситуація обміну товару на більш дешевий. В цьому випадку магазин перераховує різницю у вартості товару банку, яка йде в погашення зобов'язань за кредитом, а клієнт повинен взяти нову накладну і надати її співробітнику банку на точці продажу (в магазині або в відділенні). Далі позичальник або продовжує погашати кредит згідно зі старим графіком виплат (в цьому випадку кредит буде погашений достроково), або звертається до відділення банку, де йому перераховують графік погашення.