www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> Новини
Правила звернення громадян до органів державної влади, як не залишитися без відповіді та які терміни розгляду звернень громадян встановлені чинним законодавством.
Версія для друку Написати листа
Кожен з нас хоч раз в своєму житті звертався до органу державної влади,

місцевого самоврядування, підприємств та організацій з заявою або

зверненням про надання інформації.

Основним нормативно-правовим актом, який регламентує порядок звернення

громадян до органів державної влади, є Закон України «Про звернення

громадян» вiд 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР (далі - закон про

звернення громадян). Ви можете звернутися по суті вашого питання, як в

письмовій формі, так і через сучасні засоби комунікації (інтернет,

електронну пошту). На сьогоднішній день свої сайти є практично у всіх

органів державної влади, у поліції, судових і правоохоронних органів. Як

правило, в кожному такому органі затверджено, як повинен вестися журнал

реєстрації звернень громадян.

Пропонуємо розглянути, які існують правила звернення громадян до органів

державної влади, як не залишитися без відповіді та які терміни розгляду

звернень громадян встановлені чинним законодавством.

З якими питаннями ви можете звертатися?

Згідно із законом ви можете подавати:

- заяви (клопотання) - прохання про що-небудь або повідомляєте будь-яку

інформацію;

- пропозиції (зауваження) - поради та рекомендації з якихось питань.

Наприклад, як на ваш погляд, повинен працювати той чи інший орган, або

як слід вирішити ту чи іншу проблему;

- скарги - прохання про відновлення справедливості та вжиття певних

заходів до винних, наприклад, звернення громадян до школи із зазначенням

фактів неналежної організації навчального процесу, або скарги споживачів

на неякісний товар.

Пам’ятайте, від якості складеного вами документа залежить результат, на

який ви можете розраховувати. Будьте переконливі, послідовні,

аргументуйте свої докази, при цьому не забуваючи посилатися на

відповідні норми чинного законодавства.

Законом встановленоконкретні строки для надання вам відповіді, а їх

порушення буде вважатися порушенням ваших прав на отримання відповіді.

Ви склали і подали заяву або скаргу - що далі, скільки чекати

відповіді? Це питання регламентоване законом і тут можливі наступні

варіанти:

якщо питання можливо вирішити відразу - ви повинні отримати відповідь

в строк, що не перевищує 15-ти днів;

якщо для надання відповіді по суті необхідно розбиратися в питанні, то

термін розгляду повинен становити не більше одного місяця;

якщо ж питання настільки складне, що вирішити його в вищевказані

тимчасові рамки не є можливим - закон передбачає для надання відповіді

45 днів.

Таким чином, за загальним правилом, термін розгляду - до місяця. У

виняткових випадках, максимум протягом 45-ти днів вам повинні надати

відповідь по суті.

Для того щоб ваше заяву, прохання чи скарга не залишилися без

розгляду, вкажіть всі необхідні реквізити, в тому числі: (П.І.П., суть

питання, дату, адресу та інші контактні дані). Пам'ятайте, анонімні

звернення громадян - розгляду не підлягають!

Нерідко люди звертаючись до органу державної влади, місцевого

самоврядування, підприємства, установи, організації (незалежно від форм

власності) із заявами, зверненнями поданими у відповідності до ЗУ «Про

звернення громадян» – однак їхні звернення залишаються без реагування,

адресат не надсилає відповіді із поясненням, чому заява чи звернення не

були задоволені. Зазвичай громадяни належним чином не реагують на

порушення їхніх прав, оскільки просто не знають як. Адже після того, як

заява чи запит залишилися без відповіді, багато хто опускає руки.

Тому, якщо ваше право було порушено, наприклад, ви направили заяву чи

звернення і не отримали відповідь, або вам безпідставно (незаконно)

відмовили у задоволенні такої заяви чи звернення, — належить подати

скаргу до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Відповідно до статті 255 Кодексу України про адміністративні

правопорушення у справах про адміністративні правопорушення, передбачені

статтями 188-39, 188-40, 212-3 Кодексу України про адміністративні

правопорушення, протоколи про правопорушення мають право складати

уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з

прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з

прав людини.

Незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення ЗУ

«Про звернення громадян» — тягнуть за собою накладення штрафу на

посадових осіб від 25 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

(від 425 до 850 гривень).

Проте, у разі повторно протягом року вчинення такого порушення

відповідальність вже буде більшою — штраф від 60 до 80 неоподатковуваних

мінімумів доходів громадян (від 1020 до 1360 гривень) або громадські

роботи на строк від 20 до 30 годин.

Таким чином, скаргу на дії посадових осіб, відповідальних за надання

відповіді на заяву чи запит необхідно подавати до секретаріату

Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за адресою: вул.

Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008, Гаряча лінія: тел.: (044-253-75-89,

0800-50-17-20) до скарги доцільно додати копію листа, що залишився без

реагування, та докази його подання.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор