www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 21 вересня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> Новини
Криворізьке північне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Версія для друку Написати листа
Припинили підприємницьку діяльність, як фізична особа – підприємець, подайте декларацію про майновий стан і доходи!

ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/372370.html нагадала, що фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (далі – ФОП), стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням, повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556).
Нагадаємо, оподаткування доходів, отриманих ФОП від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування здійснюються у порядку, встановленому ст. 177 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України.

«Єдине вікно подання електронної звітності» зазнало змін
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності» станом на 20.03.2019.
Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 року по 20.03.2019 року включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.27.6.0):
Додано нові версії документів:
з метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:
F/J1300106 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;
F/J1400106 – Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних.
Схеми даних (XSD):
common_types.xsd – «Загальні типи даних» – надано можливість подання запиту на отримання публічної інформації (F/J 1314002) до органів ДФС з кодами 3070, 9191, 9393, 9494.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Визначення бази нарахування ЄСВ для ФОП
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), які обрали спрощену систему оподаткування, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464). При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
ЄСВ для ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
База оподаткування ПДФО для доходів, отриманих від провадження господарської діяльності, регламентується розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Згідно з п. 164.1 ст. 164 ПКУ чистий річний оподатковуваний дохід визначається відповідно до пункту 177.2 статті 177 ПКУ, а саме: об’єктом оподаткування ПДФО є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати (абзац перший п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Звертаємо увагу, що з 01.01.2018 ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, зобов’язанні сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

До уваги платників ПДВ!
Пунктом 187.7 ст. 187 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що датою виникнення податкових зобов’язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника ПДВ або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника ПДВ за його зобов’язаннями перед бюджетом.
Якщо товари/послуги придбаваються платником ПДВ не за бюджетні кошти з метою подальшого їх постачання за бюджетні кошти, то враховуючи те, що п. 187.7 ст. 187 ПКУ визначений особливий порядок виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, а не визначено, що на зазначені операції поширюється касовий метод, дата виникнення права на податковий кредит при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається у загальновстановленому порядку за правилом «першої події» відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПКУ.
Так, у п. 198.2 ст. 198 ПКУ зазначено, що датою виникнення права платника ПДВ на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
● дата списання коштів з банківського рахунка платника ПДВ на оплату товарів/послуг;
● дата отримання платником ПДВ товарів/послуг.
Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюються з відповідного рахунка Державного казначейства України.

Орендар земельної ділянки зобов’язаний надати до контролюючого органу копію договору оренди земельної ділянки
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що орендар земельної ділянки зобов’язаний, зокрема, у п’ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному контролюючому органу (ст. 25 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» із змінами та доповненнями).

Команда ГУ ДФС у Дніпропетровській області отримала призове місце у змаганнях з військово-спортивних багатоборств
Днями у місті Харкові відбулись всеукраїнські змагання з військово-спортивних багатоборств серед представників ЗС України та інших військових формувань, в яких прийняла участь команда відділу активних заходів ГУ ДФС у Дніпропетровській області та курсанти Національної Академії ГУ ДФС України.
За результатами змагань команда ДФС посіла третє місце у турнірі.
В особистому заліку співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області здобули 2 срібні медалі та були відзначені Подякою за активне сприяння розвитку військово-спортивних багатоборств.

В який термін фізична особа – підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування)
повинна сплатити задекларовану суму податкового зобов’язання
ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/372403.html повідомила, що авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) розраховуються платником ПДФО самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується. Це передбачено п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними у річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати.
Надмірно сплачені суми ПДФО підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику ПДФО в порядку, передбаченому ПКУ. Така норма визначена п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 розділу ІІ «Адміністрування податків» ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.
Таким чином, остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, та сплачується протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання такої податкової декларації.

До уваги платників податків!
Суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn–line та надати усні звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та інформацію на сервіс «Пульс» і про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади», зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером телефону: 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку)
Для зручності отримання інформаційних послуг за телефоном та можливості вибору бажаного напрямку послуг за допомогою автовідповідача телефонний апарат має працювати в тоновому режимі набору номера.
Для переведення телефонного апарату в тоновий режим необхідно натиснути кнопку [*] – «зірочка» або перевести перемикач на корпусі телефону/на слухавці у положення «Tone» (Тон).
Мобільні телефони переводити в тоновий режим не потрібно.
Слід зауважити, що у дискових телефонних апаратах відсутня можливість тонового набору номера.
Інформація, яка надається за допомогою автовідповідача, систематизована за напрямками:
Кнопка 0 – отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій;
Кнопка 1 – отримання інформаційно-довідкових послуг;
Кнопка 2 – скасування у телефонному режимі посиленого сертифікату або отримання консультації щодо електронного цифрового підпису;
Кнопка 3 – залишити усне звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
Кнопка 4 – залишити інформацію на сервіс «Пульс»;
Кнопка 5 – залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»;
Кнопка 6 – залишити повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС;
Кнопка 7 – довідкова інформація щодо самостійного пошуку відповідей на запитання у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та електронної адреси, на яку можна надіслати запитання.
Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі).
Вищезазначену інформацію розміщено на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Контакт-центр ДФС» за посиланням
http://zir.sfs.gov.ua/main/index/contact

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному ПКУ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначенні ст. 7 Податкового кодекс України (далі – ПКУ) з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII «Податок на майно» ПКУ для відповідного місцевого податку чи збору (п.п. 12.3.2 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
Нормами п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 ПКУ визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.
Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Відповідно до п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ у разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Звертаємо увагу, новим п. 52 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» установлено, що по 31 грудня 2019 року до рішень про встановлення туристичного збору та/або про внесення змін до таких рішень, прийнятих сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4, підпунктів 12.3.3 і 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п.12.4 і п. 12.5 ст. 12 ПКУ та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Такі зміни внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).
Також слід зазначити, що відповідно до пункту 3 розділу II Закону № 2628 встановлено, що у 2019 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання цього Закону не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Перехід права власності на автомобіль протягом року: обчислення транспортного податку для фізособи
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування транспортним податком (далі – податок) від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.
Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Норми визначені п.п. 267.6.5 п. 267.6 ст. 267 розділу ХІІ «Податок на майно» Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу (п.п. 267.6.6 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

У прямому ефірі на радіо фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини розповіли про кампанію декларування – 2019
Для викладачів та учнів КЗ «Слобожанський НВК № 1 ССР» під час прямого радіоефіру на «Молодіжній радіостанції» йшлося про кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році, участь в якому взяла головний державний інспектор управління комунікацій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксана Філоненко.
Вона зазначила, що деклараційна кампанія розпочалася з 01 січня 2019 року та буде тривати до 01 травня 2019 року. Такі граничні терміни передбачені лише для тієї категорії громадян, які зобов’язані задекларувати власні доходи.
Для бажаючих скористатися правом на податкову знижку Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) передбачено річний період для подання декларації, а саме: з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року включно.
Крім цього, в 2018 році до Податкового кодексу внесені зміни, якими розширено коло платників, які мають право отримати податкову знижку.
Так, з метою отримання податкової знижки протягом 2019 року мають право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) громадяни, які понесли витрати не тільки на користь вітчизняних закладів вищої та середньої професійної освіти, а також і на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси: особисто або уповноваженою на це особою, поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення чи засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Ми чекаємо усіх декларантів, адже декларування доходів – це особистий внесок кожного українця у розвиток нашої держави.

Спілкування с платниками під час інтернет – конференції на тему: «Актуальні питання декларування 2019»
Криворізьким північним управлінням Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 27.03.2019 була проведена інтернет-конференція з платниками податків з питань декларування доходів, отриманих громадянами у минулому році та права на податкову знижку.
У рамках заходу учасники заходу мали можливість поставити запитання та отримати оперативну відповідь. Зокрема, платників цікавили питання декларування доходів, отриманих за кордоном, доходів, отриманих у дарунок, термінів подання декларації та сплати відповідних податків, декларування окремих видів доходів, таких як: надання послуг з репетиторства, надання житлової нерухомості в оренду.
Відповіді на запитання надавала старший державний інспетор сектору організаційного забезпечення Криворізького північного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Маренич.
Відповіді на окремі запитання, поставлені під час он-лайн спілкування:
Запитання 1: Доброго дня, якщо в мене донька здає квартиру в оренду, чи потрібно їй декларувати такі доходи?
Відповідь: Якщо квартира надається в оренду фізичній особі, яка не є суб'єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату податку до бюджету є орендодавець.
В цьому випадку орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об'єктів нерухомості, нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України.
Запитання 2: Чи потрібно декларувати кошти, отримані з-за кордону?
Відповідь: У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків.
Крім того, доходи отримані з джерел за межами України оподатковуються військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Сума іноземного доходу перераховується у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент отримання таких доходів.
Запитання 3: Якщо я не встигну отримати до 1 травня 2019 року довідку про сплачені в минулому році податки за кордоном, чи можу я продовжити термін подання декларації?
Відповідь: Так, у разі відсутності від державного органу країни, де отримується іноземний дохід, уповноваженого справляти податок, довідки про суму сплаченого податку та збору, а також про базу або об’єкт оподаткування, Ви маєте право подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення терміну подання декларації до 31 грудня 2019 року.
Запитання 4: Чи можу я надіслати декларацію через інтернет?
Відповідь: Так, Ви маєте право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу. Звертаю вашу увагу на те, що у разі надсилання податкової декларації в електронній формі Ви зобов’язані здійснити таке відправлення не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Запитання 5: Я – мешканець Тернівського району. Як мені дізнатися за якими реквізитами треба сплатити податки за підсумками декларування?
Відповідь: Уся інформація про реквізити розміщена на офіційному сайті «Територіальні органи ДФС у Дніропетровській області» в рубриці «Бюджетні рахунки». Також, Ви можете ознайомитись з рахунками безпосередньо у нас в Центрі обслуговування платників Криворізького північного управління, за адресою пр. Героїв-підпільників,42.

Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати, в межах підприємницької діяльності, такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.
У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб.
Відповідно до ст.42 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Згідно з ст.42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Пунктом 291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п.297.1 ст.297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розд. ХІV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п.291.2 ст.291 ПКУ).
У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб (п. 177.6. ст. 177 ПКУ).

За два місяці плата за землю поповнила місцеві бюджети Дніпропетровщини більш як на 730 мільйонів гривень
З січня по лютий 2019 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 737,7 млн грн плати за землю, що на 176,6 млн грн, або на 31,5 %, більше надходжень відповідного періоду минулого року.
Зокрема, власниками та орендарями земельних ділянок – юридичними особами в місцеві скарбниці регіону перераховано 704,5 млн грн, а підприємцями – фізичними особами та громадянами – 33,2 млн гривень.
Нагадаємо, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

Особа з інвалідністю працює у ФОП: нарахування ЄСВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) – роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненням.
Норми визначені п. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464)
Згідно з частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464 ЄСВ для роботодавців встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ.
У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ.
Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, які передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством.
Разом з тим, вимоги щодо нарахування ЄСВ на заробітну плату (дохід), що не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, не застосовуються до заробітної плати (доходу) особи з інвалідністю, яка працює на підприємстві, в установі і організації, у фізичних осіб, де застосовується ставка 8,41 відсотка.
Для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платників єдиного податку, та в яких працюють особи з інвалідністю, ЄСВ встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю (частина тринадцята ст. 8 Закону № 2464).
Враховуючи вищевикладене, якщо розмір заробітної плати працівника – особи з інвалідністю, який працює у ФОП, де застосовується ставка 8,41 відс., не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то нарахування ЄСВ здійснюється роботодавцем на суму фактично нарахованої заробітної плати такому працівнику.

У разі введення в експлуатацію нових пунктів з реалізації пального, платник акцизного податку подає реєстраційну заяву
Пунктом 6 розділу ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 (далі – Порядок) визначено, що реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535.
У разі введення в експлуатацію нових пунктів, виведення з експлуатації чи зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального, виявлення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо таких пунктів платник акцизного податку подає реєстраційну заяву для внесення відповідних змін. Заява надсилається та приймається у порядку, встановленому для реєстрації (п. 12 розділу ІІ Порядку).
Отже, у разі введення в експлуатацію нових пунктів платник податку подає Заяву з позначкою «Зміни» не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального через пункти із зміненими даними.

Податкове зобов’язання з ПДФО для фізособи – орендодавця вважається узгодженим на підставі декларації про доходи
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) здійснюється відповідно до п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Податковим агентом платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості є орендар (п.п. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).
Згідно з п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник ПДФО – орендодавець.
При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує ПДФО до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року ПДФО та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) (п.п. «а» п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).
Оскільки податкове зобов’язання буде вважатись узгодженим тільки на підставі Декларації, сума ПДФО, яка сплачується фізичною особою – орендодавцем щоквартально, не є узгодженою. Відповідальності за порушення строків сплати ПДФО у цьому випадку законодавством не передбачено.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу перевірок фінансових операцій управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Микити Шахновського на тему: «Зміни у валютному законодавстві»
Питання 1. Добрий день. Хочу запитати, які спрощення проведення валютних операцій передбачені Законом України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції»?
Відповідь. Добрий день. Відповідно до нового законодавства скасовується частина певних обмежень, які до цього часу існували, наприклад:
- замість індивідуальних валютних рецензій з'явиться система електронних лімітів;
- дозволяється вільне використання рахунків юридичних осіб за кордоном;
- скасовуються санкції у вигляді припинення зовнішньоекономічної діяльності за порушення термінів розрахунків;
- скасовується обмеження на дострокове погашення зовнішніх зобов'язань;
- дозволяється укладення валютних форвардів для хеджування експортно-імпортних та боргових операцій;
- дозволяється здійснення операцій за рахунками юридичних осіб-нерезидентів у банках України;
- скасовується процедура реєстрації зовнішніх запозичень;
- дозволяється банкам продавати своїм клієнтам державні цінні папери, номіновані в іноземній валюті, за іноземну валюту;
- дозволяється укладення банками валютних свопів з резидентами і нерезидентами;
- дозволяються безлімітні інвестиції банків у цінні папери інвестиційного класу;
- скасується валютний контроль для зовнішньоекономічних операцій на суму до 150 000 гривень.
Також, місце валютного контролю за всіма операціями посяде валютний нагляд для операцій понад 150 000 гривень. А граничний строк для операцій зовнішньоекономічної діяльності, який становив 180 днів, розширено до 365 днів.
Питання 2. Добрий день. В мене таке питання. Як зміниться порядок декларування валютних цінностей із набранням чинності Закону «Про валюту і валютні операції»?
Відповідь. Вітаю. Відповідно Закону декларування валютних цінностей, що належать резидентам, але перебувають за межами України, не передбачено.
Питання 3. Які фінансові санкції передбачені за порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів?
Відповідь. Порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 % від суми неодержаного (несвоєчасно одержаного) імпортного товару, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом НБУ на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
Крім того у разі встановлення під час перевірок суб’єктів ЗЕД, які проведені після 07.02.2019, порушень з питань валютного регулювання, зокрема вимог Декрету Кабінету Міністрів України від 27 червня 1999 року №734/99 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», Указу президента України «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства», до таких суб’єктів застосовується відповідальність (санкцій), передбачена законодавством України, що діяло на день вчинення таких порушень.
Питання 4. Які особливості валютного нагляду зовнішньоекономічних операцій?
Відповідь. Органами валютного нагляду є Національний банк України та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Органи валютного нагляду в межах своєї компетенції здійснюють нагляд за дотриманням резидентами та нерезидентами валютного законодавства.
Органи валютного нагляду мають право проводити перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства суб'єктами здійснення таких операцій. Під час проведення перевірок з питань дотримання вимог валютного законодавства органи валютного нагляду мають право вимагати від агентів валютного нагляду та інших осіб, які є об'єктом таких перевірок, надання доступу до систем автоматизації валютних операцій, підтвердних документів та іншої інформації про валютні операції, а також пояснень щодо проведених валютних операцій, а агенти валютного нагляду та інші особи, які є об'єктом таких перевірок, зобов'язані безоплатно надавати відповідний доступ, пояснення, документи та іншу інформацію.

Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму понад 140 млн гривень
Станом на 1 березня 2019 року на розгляді у адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 7,3 тис. справ різних категорій на загальну суму 10,2 млрд гривень.
З розглянутих судами у січні – лютому поточного року 80 справ на суму 153,5 млн грн на користь органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 55 справ на суму 141,5 млн грн, що складає 92,2 % від суми розглянутих судами справ.
Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень.
Так, в цьому році на розгляді у судах знаходилось 4 878 таких справ на суму 7,9 млрд гривень. З них судами розглянуто 51 справу на суму 32,1 млн грн, з яких на користь органів ДФС вирішено 33 справи на суму 20,1 млн гривень.

Особливості сплати деякими категоріями фізичних осіб земельного податку та орендної плати за земельні ділянки
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ), через установи банків та поштові відділення (п. 57.5 ст. 57 ПКУ)
Пунктом 287.5 ст. 287 ПКУ встановлено, що фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ.
Форму квитанції про прийняття податків і зборів, що може використовуватись фізичними особами у сільській (селищній) місцевості для сплати податків і зборів, у тому числі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, через каси сільських (селищних) рад, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів» із змінами.

За неподання фізичною особою декларації про доходи передбачена адміністративна відповідальність
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2018 році.
Статтею 164Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями (далі – КУаП) передбачено, що неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про майновий стан і доходи (далі – декларація про доходи) чи включення до такої декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку,
тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою ст. 164КУаП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення,
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (у т.ч. при реалізації права на податкову знижку).
Слід зазначити, що п. 5 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума у розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства у частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п.п 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ для відповідного року.
Звертаємо увагу, що кінцевий строк подачі декларації про доходи громадянами, які отримали доходи у 2018 році, –
02.05.2019.

Сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Норми визначені п. 56.15 ст. 56 ПКУ.

Визначення операцій господарськими для цілей трансфертного ціноутворення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома, що господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:
а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
б) операції з придбання (продажу) послуг;
в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;
г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;
д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
Норми визначені п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України.

Мешканцям Кривого Рогу нагадали про деклараційну кампанію
Як і в минулі роки одним із пріоритетних напрямів роботи фахівців Криворізького північного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області під час деклараційної кампанії є забезпечення на високому рівні проведення інформаційно - роз’яснювальної роботи з питань декларування доходів серед населення. Для проведення кампанії на належному рівні використовуються усі можливі методи роботи з громадськістю щодо роз’яснення податкового законодавства та формування податкової культури населення.
Актуальність зазначеної теми зумовлена наближенням терміну подання громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані протягом 2018 року, тож податківці долучилися до безпосереднього інформування громадян в найбільш жвавих районах міста. Так, наприкінці березня місяця поточного року на одній з центральних місцевостей Кривого Рогу, 95 кварталі, фахівцями сектору організаційного забезпечення Криворізького північного управління проведено декілька промо-акцій, метою яких було інформування широкого загалу населення щодо свідомого декларування доходів та сплати податків, а також права громадян на податкову знижку. Податківці надавали роз’яснення: хто зобов’язаний та хто має право подавати податкову декларацію про доходи за минулий рік, склад податкової знижки, які існують обмеження щодо отримання податкової знижки, як здійснюється повернення сум податку за результатами поданої річної декларації, повідомляли адреси центів обслуговування платників, за якими можна звернутися для отримання більш детальних роз’яснень та подання відповідних декларацій. У ході проведення заходу було розповсюджено тематичну друковану продукцію – пам’ятки та листівки.
Криворізьке північне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу громадян, що декларування доходів – це особистий внесок кожного українця в розвиток нашої держави.

«Гаряча лінія» - незмінний помічник у вирі податкового законодавства
Сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» як був, так і залишається незмінним помічником у вирі податкового законодавства, особливо під час деклараційної кампанії як суб’єктів господарювання, так і громадян.
Днями в Криворізькому північному управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання платників податків відповідала старший державний інспектор Криворізької північної ДПІ Ірина Кулькова.
Пропонуємо до уваги відповіді на найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «Гарячу лінію»:
Питання1. Підкажіть, будь ласка, які документи потрібні для оформлення податкової знижки на навчання? І куди звернутися, якщо я мешкаю в Тернівському районі?
Відповідь. Для оформлення податкової знижки на навчання необхідно:
- копія паспорта (1, 2 і сторінка реєстрації);
- копія ІПН;
- копія свідоцтва про вступ у шлюб / копія свідоцтва про народження дитини в тому випадку, якщо податкова декларація подається чоловіком або родичами;
- довідку від навчального закладу з відомостями про період навчання студента;
- копія всіх квитанцій, які свідчать про сплату внесків / платежів;
- довідку про доходи (оригінал) за звітний рік за спеціальною формою для оформлення податкової знижки. Якщо платник працював у звітному році в декількох компаніях (одночасно або в різні періоди), то довідки про доходи необхідно взяти в кожній з них;
- номер поточного рахунку в банку (номер картки).
Звернутися Ви можете до Центру обслуговування платників Криворізького північного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: пр..Героїв-підпільників, 42. Центр обслуговування платників працює з понеділка по четвер з 9.00 до 18.00, у п’ятницю – 9.00 до 16.45. Обідня перерва – з 13.00 до 13.45.
Питання 2. З чого розпочати, щоб зареєструватися підприємцем?
Відповідь. До основних етапів реєстрації ФОП відносяться такі:
1. Обрання виду підприємницької діяльності. Для цього необхідно визначитись із КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності). Зокрема в законодавстві нема обмежень стосовно їх кількості. Тому за законом в реєстраційну картку можна вписати скільки завгодно КВЕДів і по ним працювати. Можливий варіант, що ви не будете здійснювати діяльність по всіх КВЕДах, що вказали. Але це також не є проблемою, жодної відповідальності чи санкцій звісно не буде, але зазначивши їх так сказати, про «всяк випадок», щоб у разі необхідності не додавати ці нові КВЕДи, адже ця процедура вже є платною.
2. Підготовка документів до реєстрації. Реєстрація ФОП здійснюється шляхом подачі документів, у центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), які передаються їх відповідним органам, а саме державному реєстратору або через нотаріуса, який наділений повноваженнями державного реєстратора.
3. Вибір системи оподаткування. Фізична особі-підприємець може обрати одну із нижче запропонованих систем оподаткування:
- Загальна система оподаткування;
- Спрощена система оподаткування (єдиний податок).
Коли ви обрали діяльність, якою плануєте займатися, систему оподаткування, тоді можна приступати безпосередньо до державної реєстрації.
Питання 3. Доброго дня. Я перебуваю на спрощеній системі оподаткування і чула, що можу написати заяву про відпустку і не сплачувати за цей період єдиний податок. Чи це так?
Відповідь. Вітаю. Відповідно до п. 295.2 Податкового кодексу України, нарахування авансових внесків для платників єдиного податку І та ІІ груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку. При нарахуванні авансових внесків контролюючі органи приймають до уваги надані платниками єдиного податку заяви щодо періоду щорічної відпустки та заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності, адже відповідно з нормами 295.5 Податкового кодексу України, платники єдиного податку І та ІІ груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 та більше календарних днів.
Питання 4. Нещодавно я зареєструвався як ФОП та обрав 1 групу єдиного податку. Як правильно сплачувати єдиний податок?
Відповідь. Платники єдиного податку І та ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Олександр Власов: Кордон між Україною та країнами-членами ЄС має бути кордоном дружби, добросусідства та відкритості
В.о. Голови ДФС Олександр Власов взяв участь у роботі міжнародної конференції «Україна – ЄС: митне співробітництво заради майбутнього», яка відбувається у Львові за участі керівників митних органів України, Польщі, Словаччини, Угорщини та Болгарії.
Учасники конференції обговорювали питання поширення спільного контролю на кордоні. Наразі він здійснюється на кордоні з Польщею у чотирьох пунктах пропуску для автомобільного сполучення.
Поширення спільного контролю на інші пункти пропуску на кордоні між Україною та країнами ЄС може бути організований в різних формах. Мова йде про проведення всіх контрольних процедур на території однієї з суміжних держав, на території обох держав або у вигляді спільного використання високотехнологічних засобів митного контролю та обміну результатами їх застосування.
«Позиція України – це поширення практики спільного контролю на всі без виключення пункти пропуску, розташовані на ділянці кордону України з європейською спільнотою», - зазначив в.о. Голови ДФС Олександр Власов.
Крім того, учасники зустрічі обговорили питання обміну інформацією для прискорення проходження митних процедур та упередження порушень митних правил.
Посилення боротьби з порушеннями митних правил на сьогодні є актуальним не лише для України, але й для інших країн. Адже лише у дієвій співпраці митних органів країн, особливо суміжних, можна ефективно протидіяти транскордонній злочинності.
Як відзначив в.о. Голови ДФС Олександр Власов, такі зустрічі дозволяють не лише обмінюватися досвідом, але й посилювати співпрацю між Україною та її сусідами, сприяти пожвавленню торгівлі та спрощенню перетину кордону громадянами.
«Митниця, як одна з двох служб на кордоні, має забезпечити, щоб кордон між Україною та країнами-членами ЄС залишався дійсно кордоном дружби, добросусідства, співробітництва та відкритості для законослухняних громадян та компаній, при неухильному забезпеченні економічної безпеки наших країн», – підкреслив Олександр Власов.
За словами заступника міністра фінансів Сергія Верланова, Мінфін, як орган, що формує митну політику, у взаємодії з ДФС, за підтримки Уряду та Парламенту, європейських партнерів запроваджує в українське національне законодавство найкращі європейські практики та cучасні міжнародні стандарти зі спрощення та безпеки митних процедур.
Все це, зокрема, сприятиме розвитку міжнародної торгівлі.
У 2018 році товарообіг між Україною та ЄС склав 44,5 млрд доларів, що на 12% більше за 2017 рік.

Викрито інспектора митного посту, який завдав збитків держбюджету майже на 400 тис. гривень
Співробітниками відділу оперативного забезпечення територіальних органів ДФС східних регіонів України ГУВБ ДФС України спільно з слідчими теруправління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Полтаві, під процесуальним керівництвом Генеральної прокуратури України на підставі ухвал суду в рамках кримінального провадження, проведено обшук одного з митних постів Харківської митниці ДФС та огляд імпортованого із Німеччини фасувально-пакувального обладнання.
У ході досудового розслідування було встановлено, що інспектор митного посту порушив вимоги чинного законодавства – самостійно, без направлення запитів до спеціалізованих підрозділів, прийняв рішення щодо неправильної класифікації пакувальної машини вартістю 16 млн грн. Внаслідок протиправних дій посадовця держбюджету було завдано збитків майже на 400 тис. грн.
За результатами обшуку вилучено документи, які стосуються митного оформлення фасувально-пакувальної машини, а також мобільний телефон та флеш-накопичувач, що належать службовій особі Харківської митниці.
За результатами огляду обладнання визнано речовим доказом та передано на відповідальне зберігання підприємству для гарантії відшкодування завданих державі збитків.
Після завершення обшуку посадовцю повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).
Вирішується питання щодо обрання службовій особі Харківської митниці ДФС міри запобіжного заходу.

Чи може адвокат включити до витрат суми ЄСВ та військового збору
ПКУ не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність. Для визначення переліку витрат, які можуть бути враховані при обчисленні оподатковуваного доходу фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, доцільно скористатися узагальнюючими податковими консультаціями, затвердженими наказом ДПС України від 24.12.2012 р. № 1185 та наказом Міндоходів від 30.12.2013 р. № 885.
Зазначеними узагальнюючими податковими консультаціями передбачено, що до витрат фізичної особи, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, може включатись сплачена сума ЄСВ.
Військовий збір є загальнодержавним збором та не належить до витрат, необхідних для провадження незалежної адвокатської діяльності.
Водночас контролери зазначили наступне.
Фізична особа - адвокат, яка здійснює незалежну професійну діяльність, має право включити суми ЄСВ до складу витрат того звітного періоду, в якому вони були сплачені, та відобразити у графі 8 р. ІV додатка Ф2 «Доходи від провадження незалежної професійної діяльності» податкової декларації про майновий стан і доходи (далі - Декларація).
Чистий оподатковуваний дохід, одержаний від провадження незалежної професійної діяльності, відображається у графі 3 рядка 10.8 р. ІІ Декларації та входить до складу доходів, що включаються до загального річного оподатковуваного доходу, зазначеного в графі 3 рядка 10 р. ІІ Декларації.
Сума військового збору, що підлягає сплаті адвокатом самостійно за результатами звітного періоду, вказується в графі 7 рядка 10.8 р. ІІ Декларації та у рядку 4.1 розділу V додатка Ф2 до Декларації .

Зміна місця провадження господарської діяльності ФОП – платником ЄП
Підпунктом 298.3.1 ПКУ передбачено, що суб’єкти господарювання подають заяву з відповідними відомостями, зокрема, у разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, зміни місця провадження господарської діяльності.
Якщо змінилась податкова адреса суб’єкта господарювання, місце провадження господарської діяльності, види господарської діяльності, заява подається платниками єдиного податку І-ї та ІІ-ї груп не пізніше 20–го числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни - п. 298.5 ПКУ.
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності платниками єдиного податку ІІІ-ї групи заява подається разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни - п. 298.6 ПКУ.
Відповідно до норм ПКУ, платники єдиного податку несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій - п. 300.1 ПКУ, проте ПКУ не передбачена відповідальність за неподання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку заяви про застосування спрощеної системи оподаткування у разі зміни місця провадження господарської діяльності.
Водночас, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку І – ІІІ груп вимог, встановлених гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку І – ІІІ груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом – абз.1 п. 299.11 ПКУ.
Крім того, якщо зміна місця провадження господарської діяльності призводить до збільшення розміру ставки єдиного податку, зокрема у разі здійснення платниками єдиного податку І-ї і ІІ-ї груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, то до платника, яким не подано заяву про зміну місця провадження діяльності, застосовується відповідальність, передбачена п. 122.1 ПКУ, - штраф у розмірі 50% ставки єдиного податку.

Щодо визначення доходу юридичних осіб, які обрали «спрощенку»
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування (п.п. 298.1.4 ПКУ).
Для цього необхідно надати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розд. XIV ПКУ.
Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджено наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. № 1675.
У разі прийняття юридичною особою рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року заява до контролюючого органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
Отже, дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор