www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій

Важлива інформація для платників!
Версія для друку Написати листа
Важлива інформація для платників!

У зв’язку з введенням на Дніпропетровщині надзвичайної ситуації Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертається до платників з проханням не відвідувати центри обслуговування платників.
Користуйтесь електронними сервісами ДПС України та субсайтом «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області».

Про вимушені тимчасові заходи для відвідувачів ЦОП
Відеоматеріали за темою розміщено за посиланням:
https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/6010.html
а також:
► на офіційній сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook за посиланням:
та
► на каналі популярного відеохостингу You Tube за посиланням:
https://youtu.be/ib-MRZ6ox_g

ДПС закликає максимально використовувати дистанційний формат спілкування
Здоров’я та безпека платників – головний пріоритет ДПС як соціально-відповідального державного органу. У зв’язку зі спалахом і розповсюдженням коронавірусу COVID-19 та попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій Державна податкова служба України наполегливо рекомендує платникам утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби. Особливо якщо проблему, з якою ви збираєтеся звернутися до ЦОП, можливо вирішити дистанційно (онлайн або поштою).
Якщо ж причина звернення невідкладна і потребує обов’язкового відвідування ЦОП, просимо вас дотримуватись рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України щодо зменшення впливу та передачі гострих респіраторних вірусних інфекцій:
► за можливості користуватися захисною маскою та дезінфікуючими засобами;
► не створювати скупчення людей у ЦОП. Пам’ятайте про необхідність дотримання безпечної відстані між людьми (щонайменше 1,5 метра);
► уникайте контакту з усіма, хто має жар та кашель.
ВАЖЛИВО: якщо ви маєте симптоми ГРВІ (підвищена температура тіла, кашель, утруднене дихання тощо), нещодавно контактували з хворими на COVID-19 або перебували у країнах, у яких виявлено випадки зараження населення коронавірусом, просимо вас залишитися вдома та утриматися від відвідування ЦОП.
ДПС звертається з проханням зменшити надходження паперових документів та користуватись засобами електронного зв’язку та поштою.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Засобами Електронного кабінету також надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:
● картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України (у формі книжечки) про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;
● реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;
● включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
● довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
За допомогою Електронного кабінету можливо отримати результати надання адміністративних послуг, зокрема:
● довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
● відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;
● копії реєстраційних посвідчень реєстраторів розрахункових операцій направляються на адресу електронної пошти заявника (оригінал можна буде отримати після закінчення карантину).
На період карантину режим роботи ЦОП змінюється з 10 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв. з обідньою перервою та з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хв., для невеликих ЦОП – з 10 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. із технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хвилин.
Працівники Контакт-центу ДПС, які надають інформацію платникам податків з питань стану обробки електронної звітності та інших електронних сервісів за номером телефону 0 800 501 007 (напрям 0), будуть працювати на період карантину з 10 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. у черговому режимі.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Заздалегідь просимо з розумінням поставитись до ситуації, що склалася, і просимо вибачення за можливі незручності! Будьте свідомими та зайвий раз не наражайте на небезпеку себе та оточення!
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412361.html

Дистанційні комунікації – запобігання поширенню коронавірусу!
Повідомляємо, що з метою запобігання поширення коронавірусу COVID-19, запроваджені карантинні заходи.
Закликаємо платників: користуйтеся дистанційними формами комунікації, зайвий раз не відвідуйте податкові органи та максимально використовуйте електронні сервіси ДПС, що розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України:
- електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua/
- електронна звітність https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/.
Детально про декларування доходів – у банері «Деклараційна кампанія 2020» за посиланням
https://dp.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2020/
Отримати необхідну інформацію, проконсультуватись з фахівцями податкової служби платники можуть за допомогою Інтернету, надіславши повідомлення на офіційні скриньки Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, та за номерами телефонів, а саме:
- перелік контактної інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за посиланням https://dp.tax.gov.ua/kontakti/;
- контактні дані управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (поштова адреса, контакти, електронна адреса, зокрема для подання запиту на публічну інформацію та письмових звернень громадянами) за посиланням https://dp.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/.
Дотримуючись правил безпеки у непростій ситуації, ви максимально себе захищаєте!

ДПС розпочинає серію відеоуроків про те, як користуватися Е-сервісами
Для допомоги платникам податків Державна податкова служба розпочинає серію відеоуроків, в яких роз’яснюватиметься як правильно користуватися електронними сервісами.
Перший відеоурок присвячено заповненню декларації про майновий стан і доходи громадян. Переглянувши його, користувачі зможуть дізнатися як правильно заповнити декларацію крок за кроком та як при цьому уникнути помилок. Звертаємо увагу, щоб подати декларацію через Електронний кабінет платникам податків необхідно мати електронний підпис.
У зв’язку з оголошеним в Україні карантином з метою запобігання поширення вірусу COVID-19 закликаємо платників користуватися електронними сервісами від Державної податкової служби.
Відеоматеріали по темі розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/5977.html

До уваги платників: набрали чинності важливі закони, спрямовані на протидію пандемії коронавірусу в Україні!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що в офіційному виданні «Голос України» від 17.03. 2020 № 51(7138) опубліковано закони України від 17 березня 2020 року, які спрямовані на протидію пандемії коронавірусу в Україні, а саме:
► Закон України № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 530).
Законом № 530 на час карантину, зокрема, забороняються перевірки бізнесу; дозволяється дистанційна робота; ввезення лікарських засобів, призначених для боротьби з COVID-19, здійснюється без мита та ПДВ – для зниження ціни на закупівлі; запроваджується адміністративна відповідальність за порушення правил карантину; підвищується кримінальна відповідальність за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням.
Крім того, введення карантину тепер вважатиметься форс-мажором.
Закон № 530 набрав чинності 17.03.2020 (з дня опублікування).
► Закон України № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533).
Законом № 533, зокрема, внесено такі зміни:
● не застосовуватимуться штрафні санкції за порушення податкового законодавства, вчинені з 01 березня по 31 травня 2020 року;
● встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок ДПС з 18 березня по 31 травня 2020 року;
● подовжено до 01 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи;
● тимчасово звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування всі фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства за періоди з 01 по 31 березня та з 01 квітня по 30 квітня 2020 року за себе. При цьому цей період зараховується до страхового стажу для виплати пенсії, іншої державної допомоги, соціального страхування;
● не нараховується та не сплачується у період з 01 березня року по 30 квітня 2020 року плата за землю;
● об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період з 01 березня по 30 квітня 2020 року;
● строк обов’язкового запровадження реєстраторів розрахункових операцій для ФОП продовжується (з 01.10.2020 до 01.01.2021, а для окремих видів діяльності до 01.04.2021).
Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020 (з дня, наступного за опублікуванням).
► Закон України № 531-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та інших товарів, які закуповуються Особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я» (далі – Закон № 531).
Законом № 531 визначено Особу, уповноважену на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я (Закупівельна організація). Крім того, продовжено до 31 березня 2022 року термін дії реєстраційних посвідчень на лікарські засоби, що закуповуються спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, виданих до 31 березня 2020 року. Якщо такі лікарські засоби були використані не за їх цільовим призначенням, то посадові особи притягуються до відповідальності, а ПДВ має бути сплачено у повному обсязі.
Закон № 531 набрав чинності 18.03.2020 (з дня, наступного за опублікуванням).
► Закон України № 532-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та інших товарів, які закуповуються за кошти державного бюджету, та створення умов для закупівель у сфері охорони здоров’я за кошти державного бюджету» (далі – Закон № 532).
Законом № 532, зокрема розділ 2 підрозділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 381, відповідно до якого тимчасово, до 31 грудня 2022 року, звільняються від оподаткування ПДВ:
1) операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я;
2) операції з постачання на митній території України лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я. При цьому, норми п. 198.5 ст. 198 та ст. 199 ПКУ не застосовуються;
3) операції з безоплатного постачання (передачі) особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що були ввезені та/або поставлені на митній території України відповідно до підпунктів 1 та 2 п. 381 розділу 2 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на користь структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;
4) операції з безоплатного постачання (передачі) лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що були ввезені та/або поставлені (передані) на митній території України відповідно до підпунктів 1 – 3 п. 381 розділу 2 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, у разі здійснення перерозподілу таких лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них у встановленому законодавством порядку між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та/або суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;
5) операції з безоплатного постачання (передачі) у системі охорони здоров’я до кінцевого споживача (пацієнта), у тому числі з метою надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій, лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що були ввезені та/або поставлені (передані) на митній території України відповідно до підпунктів 1 – 4 п. 381 розділу 2 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Закон № 532 набере чинності з 01.04.2020 (першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування), крім підпункту 1 пункту 5 розділу І Закону № 532, яким подовжено до 31.12.2022 дію п. 38 розділу 2 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, що набрав чинності з 18.03.2020.

ПЕРЕЛІК ЕЛЕКТРОННИХ АДРЕС ПОШТОВИХ СКРИНЬОК ДПІ З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ОН-ЛАЙН ЗАПИСУ ДЛЯ ВІДВІДУВАННЯ ПОДАТКОВИХ ІНСПЕКЦІЙ УПРАВЛІНЬ, ЯКІ УТВОРЕНІ НА ПРАВАХ ВІДОКРЕМЛЕНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ГУ ДПС)
Назва ЦОПЕлектронна адреса поштової скриньки ДПІ
Правобережне управління ГУ ДПС
ЦОП Центральної ДПІdp.dpi5080.official@tax.gov.ua
ЦОП Чечелівської ДПІdp.dpi5081.official@tax.gov.ua
ЦОП Новокодацької ДПІdp.dpi5082.official@tax.gov.ua
Соборне управління ГУ ДПС
ЦОП Шевченківської ДПІdp.dpi462.official@tax.gov.ua
ЦОП Соборної ДПІdp.dpi463.official@tax.gov.ua
Лівобережне управління ГУ ДПС
ЦОП Лівобережної ДПІdp.dpi464.official@tax.gov.ua
ЦОП Амур-Нижньодніпровської ДПІdp.dpi461.official@tax.gov.ua
Дніпровсько-Новомосковське управління ГУ ДПС
ЦОП Дніпровської ДПІdp.dpi417.official@tax.gov.ua
ЦОП Новомосковської ДПІdp.dpi408.official@tax.gov.ua
ЦОП Магдалинівської ДПІdp.dpi420.official@tax.gov.ua
ЦОП Солонянської ДПІdp.dpi430.official@tax.gov.ua
Західно-Донбаське управління ГУ ДПС
ЦОП Павлоградської ДПІdp.dpi410.official@tax.gov.ua
ЦОП Тернівської ДПІdp.dpi413.official@tax.gov.ua
ЦОП Юр’ївської ДПІdp.dpi435.official@tax.gov.ua
ЦОП Першотравенської ДПІdp.dpi411.official@tax.gov.ua
ЦОП Васильківської ДПІdp.dpi415.official@tax.gov.ua
ЦОП Межівської ДПІdp.dpi421.official@tax.gov.ua
ЦОП Петропавлівської ДПІdp.dpi425.official@tax.gov.ua
ЦОП Покровської ДПІdp.dpi427.official@tax.gov.ua
Кам'янське управління ГУ ДПС
ЦОП Кам’янської ДПІdp.dpi5500.official@tax.gov.ua
ЦОП Вільногірської ДПІdp.dpi5581.official@tax.gov.ua
ЦОП Жовтоводської ДПІdp.dpi5582.official@tax.gov.ua
ЦОП Верхньодніпровської ДПІdp.dpi5583.official@tax.gov.ua
ЦОП Криничанської ДПІdp.dpi5584.official@tax.gov.ua
ЦОП Петриківської ДПІdp.dpi5585.official@tax.gov.ua
ЦОП П’ятихатської ДПІdp.dpi5586.official@tax.gov.ua
ЦОП Царичанської ДПІdp.dpi5587.official@tax.gov.ua
Криворізьке південне управління ГУ ДПС
ЦОП Криворізької південної ДПІdp.dpi482.official@tax.gov.ua
ЦОП Широківської ДПІdp.dpi434.official@tax.gov.ua
ЦОП Апостолівської ДПІdp.dpi414.official@tax.gov.ua
Криворізьке північне управління ГУ ДПС
ЦОП Криворізької північної ДПІdp.dpi483.official@tax.gov.ua
ЦОП Криворізької ДПІdp.dpi418.official@tax.gov.ua
ЦОП Софіївської ДПІdp.dpi431.official@tax.gov.ua
Нікопольське управління ГУ ДПС
ЦОП Нікопольської ДПІdp.dpi407.official@tax.gov.ua
ЦОП Марганецької ДПІdp.dpi406.official@tax.gov.ua
ЦОП ДПІ у м. Покровіdp.dpi409.official@tax.gov.ua
ЦОП Томаківської ДПІdp.dpi432.official@tax.gov.ua

Упорядковано розмір ставки рентної плати за користування надрами для видобування бурштину
Криворізьке північне управління доводить до відома платників, що 07.03.2020 набрав чинності Закон України від 04 лютого 2020 року № 490-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування розміру ставки рентної плати за користування надрами для видобування бурштину» (далі – закон № 490).
Законом № 490 внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а саме:
1. У п. 252.20 ст. 252 ПКУ слово і цифри «бурштин 25,00» замінено словом і цифрами «бурштин 10,00».
2. Підрозділ 91 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 3, відповідно до якого тимчасово встановлено ставку рентної плати за користування надрами для видобування бурштину, визначену п. 252.20 ст. 252 ПКУ:
● до 31 грудня 2020 року включно – у розмірі 5 відсотків;
● до 31 грудня 2021 року включно – у розмірі 8 відсотків.
Закон № 490 опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 06.03.2020 № 44.

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.28.8.0 станом на 12.03.2020. Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 28.12.2019 по 12.03.2020 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.28, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.28.8.0):
1. Нові версії документів:
З метою забезпечення приймання та обробки документів за формами із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2020 № 30 додано нові форми:
F/J 1300405 – Запит про отримання довідки з реєстру платників податку на додану вартість. Додаток 13 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (пункт 7.4). Форма № 1-ЗДР;
F/J 1301704 – Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість. Додаток 11 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (пункт 7.4). Форма № 1-ЗВР;
F/J 1310108 – Реєстраційна заява платника податку на додану вартість. Додаток 1 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (пункт 7.5). Форма № 1-ПДВ;
F/J 1401704 – Витяг з реєстру платників податку на додану вартість. Додаток 12 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (пункт 7.5). Форма № 2-ВР.
2. З метою забезпечення приймання та обробки документів в системі електронного замовлення акційних марок додано нові форми:
F/J 1314301 – Попередня заявка-розрахунок про потребу в марках акцизного податку;
F/J 1314401 – Попередня заявка-розрахунок (додаткова) про потребу в марках акцизного податку.
Приклади формування електронних документів (Excel-файли):
1. ПДВ_Дод1_Розрах_кориг_сум ПДВ(21)xls – Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1). Додаток 1 до податкової декларації з податку на додану вартість. (Наказ Міністерства фінансів України 28 січня 2016 року № 21 (у редакції наказів Міністерства фінансів України 23 лютого 2017 року № 276), із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20.11.2019 року № 488).
2. ПДВ_дод5_Розш-ка_под-их зоб_та_кр-ту (21)xls – Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5). Додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість. (Наказ Міністерства фінансів України 28 січня 2016 року № 21 ( у редакції наказів Міністерства фінансів України 23 лютого 2017 року № 276) із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20.11.2019 року № 488).
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Внесено зміни до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, які організовують та проводять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, що 13.03.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.12.2019 № 550 «Про внесення змін до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів» (далі – Наказ № 550).
Наказом № 550 внесено зміни до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів (далі – Декларація), яка складається з двох частин, а саме: самої Декларації, в якій безпосередньо зазначаються дані про суб’єкта господарювання та суму збору за місця для паркування транспортних засобів (далі – збір) до сплати і додатку до Декларації, в якому вказується розрахунок суми збору за об’єктами оподаткування.
Зазначений розрахунок містить нові показники, яких не було в попередній Декларації, а саме:
● код та найменування податкової пільги (згідно з актуальним довідником податкових пільг);
● суму пільги, розраховану пропорційно до періоду користування пільгою;
● дату початку і закінчення користування пільгою;
● суму пільги, яку використали за цільовим призначенням;
● площу, на яку поширили пільгу (кв.м).
Таким чином змінено порядок розрахунку суми нарахованого збору, а саме:
«площа об’єкта оподаткування» х «розмір мінімальної заробітної плати на 01 січня звітного року» х «кількість днів провадження діяльності із паркування транспортних засобів» х «на ставку збору» – «сума податкової пільги».
Збір необхідно буде розраховувати у розрізі видів об’єкта оподаткування:
- відведені земельні ділянки;
- комунальні гаражі;
- стоянки;
- паркінги (будівлі, споруди, їх частини).
Наказ № 550 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 13.03.2020 № 20.
Криворізьке північне управління

Оновлено Довідник типів об’єктів оподаткування
ДПС України оприлюднила оновлений Довідник типів об’єктів оподаткування (далі – Довідник) станом на 16.03.2020.
Перелік Довідника доповнено лише одним об’єктом оподаткування –714 «АГНКС» (автомобільна газонаповнювальна компресорна станція).
Нагадаємо, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Формою вищезазначеного повідомлення передбачено заповнення типу об’єкта оподаткування.
З Довідником платники можуть ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html

Неповнолітня дитина отримала від фізособи – резидента, що не є членом сім’ї першого/другого ступеня споріднення спадщину: оподаткування
Нагадуємо, що триває деклараційна кампанія 2020 року.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не зазначені у п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ, тобто 5 % (п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) оподатковуються об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), крім, зокрема, доходу спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, а також доходу інших спадкоємців – резидентів, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.
Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання Декларації від імені платника ПДФО стосовно доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою покладається на опікуна або піклувальника.
Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Враховуючи вищевикладене, батькам (усиновителям) та опікунам (піклувальникам) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною спадщини, необхідно подати податкову Декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити ПДФО, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

До уваги розробників програмного РРО: оприлюднено Опис АРІ!
ДПС України ВЖЕ оприлюднила Опис АРІ для розробників програмного РРО.
Що це означає? Компанії, що мають власні ІТ-підрозділи або ІТ-компанії і пропонують свої рішення для торгівлі, зможуть розробити власні програми РРО. Ці рішення, за допомогою АРІ, зможуть надсилати електронні чеки для фіскалізації на серверах ДПС та виконувати усі інші операції, що вимагаються законом про електронні РРО.
Відкритий АРІ дозволить бізнесу самостійно впроваджувати ІТ-рішення, які відповідають його потребам, та виключити створення штучних монополій на ринку РРО.
Завантажити опис АРІ фіскального сервера можна тут:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410320.html

Звернення громадян
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
На виконання вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР "Про звернення громадян" (далі - Закон) та Указу Президента України від 07.02.08 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", ГУ ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС) та створеними управліннями на правах відокремлених підрозділів забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли у письмовому та електронному вигляді, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державних спеціалізованих сервісів "Урядова гаряча лінія 1545", "Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА" та "Пульс".
З метою поліпшення інформаційного обміну з громадянами при ГУ ДПС створено спеціальну електронну поштову скриньку dp.zvern436@tax.gov.ua, звернення з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками відповідно до вимог Закону.
Так, за січень – лютий 2020 року до ГУ ДПС надійшло 97 письмових звернень громадян, з них: 97 заяв, у тому числі 6 колективних звернень від 54 громадян.
За відповідний період 2019 року - 70 звернень.
За змістом найбільша кількість звернень стосувалась:
· контрольно-перевірочної роботи;
· консультацій з питань податкового законодавства.
На виконання статей 22, 23 Закону України «Про звернення громадян» в ГУ ДПС організовано відповідно до затвердженого графіку (не рідше двох разів на місяць) проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС у Дніпропетровській області .
За січень – лютий 2020 року керівництвом ГУ ДПС у Дніпропетровській області було проведено 1 особистий прийом.

Податківці Дніпропетровщини нарахували 5,1 млн грн за результатами перевірок щодо контролю за обігом підакцизних товарів
Протягом двох місяців 2020 року працівниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 37 фактичних перевірок суб’єктів господарювання щодо контролю у сфері обігу підакцизних товарів, у ході яких виявлено 31 порушення законодавства. Загальна сума нарахованих фінансових санкцій – 5 млн 121,8 тис. гривень.
Найчастіше суб’єкти господарювання торгували пальним без наявності ліцензії (18 випадків).
Крім того, виявлено: 1 факт оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії, 3 факти роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій, 3 факти торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від мінімальних роздрібних цін, 4 – з торгівлі алкогольними напоями на розлив, 2 – з торгівлі тютюновими виробами поштучно.
Криворізьке північне управління
Організація роботи щодо відпрацювання та реагування на звернення отримані ДПС України на сервіс "Пульс"
Управлінням податкових сервісів ГУ ДПС у Дніпропетровській області, якому доручена співпраця із Контакт - центром ДПС сервіс "Пульс" (далі – сервіс "Пульс"), здійснюється постійний контроль за якісним та своєчасним розглядом інформації, що надходить з сервісу "Пульс" до ГУ ДПС засобами спеціалізованої автоматизованої системи.
Всього за січень - лютий 2020 року до сервісу "Пульс" на розгляд надійшло 113 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - звернення).
З них, найбільшу питому вагу складають інформаційні картки з наступних питань:
робота органів ДПС – 70 звернень (61,9 відс.);
звітність та реєстрація накладних – 27 (23,9 відс.);
за тематикою відносяться до інших категорій – 16 (14,2 відс.).
Безпосередньо на розгляд до ГУ ДПС за звітний період від сервісу "Пульс" надійшло 79 звернень, в т.ч. за напрямком:
щодо роботи органів ДПС – 57 звернень;
до інших категорій – 22.
Всі інформаційні картки, які перебували на розгляді в ГУ ДПС, своєчасно опрацьовані та розглянуті відповідно до вимог норм діючого законодавства.

Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через ІТС «Електронний кабінет»
Згідно з вимогами постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами) (далі – Постанова № 162) банки України зобов’язані були з 05.08.2019 до 31.10.2019 самостійно (не за ініціативою клієнта) здійснити зміну діючих рахунків, які відкриті в банках, та відкривати нові рахунки виключно відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454, та додатка 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 11 вересня 2017 року № 89 (зі змінами).
Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (зі змінами), затверджені нові форми повідомлень (файли повідомлень підтипу V та T, файл-відповідь W) для подання банками інформації про зміну діючих рахунків на номери рахунків за стандартом IBAN.
Відповідно до п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 зі змінами та доповненнями, рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – це рахунок, відкритий платнику ПДВ в Державній казначейській службі (далі – Казначейство), на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов’язань з ПДВ.
Електронний рахунок відкривається платнику ПДВ Казначейством автоматично на безоплатній основі.
На виконання постанови НБУ № 162 відповідно до вимог стандарту IBAN Казначейством з 10.10.2019 по 31.10.2019 самостійно здійснено зміну (не за ініціативою клієнта) діючих рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через інформаційно-телекомунікаційну систему (ІТС) «Електронний кабінет» меню «Облікові данні»/«Дані про банківські рахунки», а також шляхом подання сервісного запиту J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку.

Сума депозиту, яка повертається банком на розрахунковий рахунок ФОП – «загальносистемника», до доходу не включається
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування у фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) – «загальносистемника» є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Норми визначені п. 177.2 ст.177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 1.1 глави 1 Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 03 грудня 2003 року № 516 із змінами та доповненнями, вклад (депозит) – це кошти, які банк прийняв від вкладника або які надійшли для вкладника на договірних засадах на визначений строк зберігання чи без зазначення такого строку (під процент або дохід в іншій формі) і підлягають поверненню згідно із законодавством України та умовами договору.
Слід зазначити, що до складу загального оподатковуваного доходу ФОП зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
► виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків;
► виручка в натуральній (негрошовій) формі;
► суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
У разі, якщо сума депозиту повертається банком і зараховується на розрахунковий рахунок ФОП, то така сума не включається до складу доходу такої ФОП та не відображається у Книзі обліку доходів і витрат (далі – Книга) за умови, що на момент внесення на депозитний рахунок ця сума вже була відображена у Книзі та в платіжному дорученні було зазначено призначення платежу – виручка за певний період. Тобто, повторно зазначена виручка не включається до доходу ФОП.

Плату за проживання отримано в одному кварталі, а тимчасове розміщення осіб буде здійснено в іншому кварталі: коли виникає зобов’язання з турзбору?
Повідомляємо, що платниками туристичного збору (далі – турзбір) є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про встановлення турзбору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми встановлені п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 ПКУ.
Підпунктом 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 ПКУ визначено, що платники турзбору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом і перспективним планом формування територій громад.
Тобто, сплата турзбору платником здійснюється безпосередньо перед розміщенням у місцях проживання (ночівлі).
При цьому базою справляння турзбору є загальна кількість діб тимчасового розміщення в місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ (п. 268.4 ст. 268 ПКУ).
Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ податкові агенти сплачують турзбір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).
Податкові агенти, які сплачують турзбір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Отже, враховуючи вищевикладене, якщо попередню плату за проживання (бронювання) від платників турзбору отримано в одному кварталі, а їх тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі) буде здійснено в іншому податковому періоді (кварталі), то зобов’язання з нарахування турзбору у податкового агента виникає в звітному періоді фактичного розміщення таких осіб у зазначених місцях проживання.

Щодо надання у сфері провайдерських послуг доступу до мережі Інтернет фізичними особами – підприємцями на спрощеній системі оподаткування
Пунктом 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено перелік видів діяльності, здійснення яких не дає права на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Законом України від 20 вересня 2019 року № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (далі – Закон № 129) п.п. 8 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ викладено у новій редакції, яка набрала чинності з 20.10.2019.
Відповідно до оновленого п.п. 8 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють таку діяльність: діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.
Частиною п’ятою п. 298.3 ст. 298 ПКУ визначено, що у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з Класифікатором видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі – КВЕД ДК 009:2010), затвердженим наказом Держспоживстандарту від 11.10.2010 № 457.
Наказом Держспоживстандарту від 23.12.2011 № 396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» визначено, які види діяльності включаються до КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку» розділу 61 «Телекомунікації (електрозв’язок)», зокрема надання доступу до мережі Інтернет через мережі, встановлені між клієнтами та інтернет-провайдерами, що не належать або контролюють ISP, таких як комутований доступ до мережі Інтернет, тощо.
Відповідно до понять, наведених у ст. 1 Закону України від 18 листопада 2003 року № 1280-IV «Про телекомунікації» із змінами, розділяються поняття оператора телекомунікацій та провайдера телекомунікацій.
Провайдер є суб’єктом господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку.
Тобто фізична особа – підприємець у разі надання провайдерських послуг доступу до мережі Інтернет має право здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування за умови, що таким провайдером не надаються послуги, визначені п.п. 8 п.п. 291.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/411588.html

Про затвердження нових форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг
З метою виконання норм Закону України від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), який набирає чинності 19.04.2020, та створення належних умов для функціонування реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) з 12 березня 2020 року будуть формуватися кваліфіковані сертифікати електронної печатки фізичної особи – підприємця для РРО, які почнуть діяти після набрання чинності Закону № 128 – з 19 квітня 2020 року.
Також наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДПС від 11.03.2020 № 58 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:
● Реєстраційна картка для фізичної особи;
● Реєстраційна картка для юридичної особи;
● Додаток до Реєстраційної картки для юридичної особи;
● Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
● Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати з 12 березня 2020 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 01 квітня 2020 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на офіційному інформаційному ресурсі Надавача https://acskidd.gov.ua
Інформацію розміщено на сторінці Надавача офіційного вебпорталу ДПС України за посиланням
https://acskidd.gov.ua/news#271

Вихідний день є граничним днем реєстрації ПН у ЄРПН: чи може платник ПДВ зареєструвати таку ПН у цей день?
Звертаємо увагу платників ПДВ, що відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
► для ПН/розрахунків коригування до податкових накладних (далі – РК), складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
► для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
► для РК, складених постачальником товарів/послуг до ПН, що складена на отримувача – платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого РК отримувачем (покупцем).
Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 зі змінами і доповненнями передбачено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

До уваги платників акцизного податку – імпортерів алкогольних напоїв і тютюнових виробів!
Доводимо до відома платників акцизного податку, що відповідно до п.п. «б» п. 227.1 ст. 227 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суб’єкти господарювання – юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої і тютюнові вироби, якщо маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка.
Згідно з п. 227.4 ст. 227 ПКУ придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб’єктам господарювання для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України.

За несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи передбачена відповідальність
Криворізьке північне управління нагадує, що триває деклараційна кампанія 2020 року.
Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи відповідно норм ПКУ.
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Так, несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Крім того, відповідно до ст. 164¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Новації застосування РРО: вимоги до скарг покупців щодо порушення порядку проведення розрахункових операцій
Звертаємо увагу платників, що 01.10.2020 відповідно до Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» набере чинності розділ IV1 «Вимоги до скарг покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО), зокрема ст. 161.
Так відповідно до нової ст. 161 Закону про РРО, скарги покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій, які претендують на отримання компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій, передбаченої ст. 25 Закону про РРО, мають містити такі реквізити:
1) прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), номер засобу зв’язку;
2) дата придбання товарів (робіт, послуг), що є предметом скарги;
3) найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця товарів (робіт, послуг), адреса господарської одиниці продавця, в якій придбано товари (роботи, послуги), а якщо зазначені реквізити продавця неможливо встановити за отриманими документами, – адреса місця придбання товарів; у разі придбання товарів (робіт, послуг) за допомогою мережі Інтернет – також зазначення Інтернет-сайту (чи іншого способу представлення інформації в мережі Інтернет), на якому здійснено замовлення товару (роботи, послуги) та/або наведено інформацію про товар (роботу, послугу) чи про продавця;
4) перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою);
5) інформація про отриманий у паперовій та/або електронній формі від продавця товарів (робіт, послуг) розрахунковий документ;
6) номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути зарахована компенсація визначеної законодавством частини суми штрафних (фінансових) санкцій, застосованих контролюючим органом за результатами перевірки за скаргою, поданою покупцем (споживачем).
До скарги обов’язково додаються електронні копії документів або копії документів, виготовлені шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою), про які зазначається в скарзі.
До скарги можуть бути додані інші докази замовлення, оплати та отримання товару (роботи, послуги).
Скарги на порушення платником податків вимог законодавства щодо здійснення розрахункових операцій можуть також подаватися покупцями (споживачами) в інших передбачених законодавством формах.

Про виправлення помилки у Повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено
Доводимо до відома платників ПДВ, що відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. (п. 8 Порядку № 520).
Пояснення та копії документів подаються у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі – Повідомлення).
Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у надісланому Повідомленні.
Отже, у разі отримання платником ПДВ квитанції про неприйняття Повідомлення, такий платник має право надіслати його з правильними даними.

З початку року анульовано 30 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.03.2020 діє 15 195 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 5 615 суб’єктах господарської діяльності. Серед них на право роздрібної торгівлі:
- алкогольних напоїв – 7 410 ліцензій по 4 727 суб’єктах господарювання;
- тютюнових виробів – 6 271 ліцензія по 4 727 суб’єктах господарювання;
- пальним – 592 ліцензії по 91 суб’єкту господарювання та 922 ліцензії на зберігання пального по 797 суб’єктах господарської діяльності.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ведеться систематичний контроль за своєчасністю сплати суб’єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Так, з початку 2020 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 194 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 140 ліцензій – тютюновими виробами.
Анульовано з початку 2020 року 339 ліцензій, з яких 30 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Юрособа, у якої статутний фонд дорівнює нулю і яка має засновників – юросіб, що не є платниками єдиного податку, не може бути «єдинником»
Відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 «Спрощена система оподаткування обліку та звітності» розділу ХIV ПКУ.
Підпунктом 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ встановлено, що до третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Згідно з п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.
Тобто, частка засновників у розмірі не менше 75 відсотків статутного капіталу юридичної особи, яка планує обрати спрощену систему оподаткування, повинна належати юридичним особам – платникам єдиного податку.
Якщо сукупність часток засновників юридичної особи у статутному капіталі дорівнює нулю, то вважається, що така сукупність часток складає 100 відсотків.
Юридична особа, у якої статутний фонд дорівнює нулю і яка має одного або декілька засновників – юридичних осіб, що не є платниками єдиного податку, не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Камеральна перевірка звітності з єдиного внеску проводиться у порядку, встановленому ПКУ
Нагадуємо, що документальні та камеральні перевірки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Норми визначені п. 2 частини 1 ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Підпунктом 191.1.1 п. 191.1 ст. 191 та ст. 193 ПКУ функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Порядок проведення камеральних перевірок визначено ст. 76 ПКУ.
З врахуванням вимог ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся звітність по єдиному внеску суцільним порядком. Згода платника єдиного внеску на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова. Звітність, подана платниками єдиного внеску, проходить арифметичний та логічний контроль.
Камеральна перевірка даних, заявлених у звітності по єдиному внеску, проводиться протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання такої звітності, а у разі отримання такої звітності після граничного строку подання – протягом 30 календарних днів з дати фактичного подання такої звітності.
Згідно з частиною 16 ст. 25 Закону № 2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Тобто камеральна перевірка дотримання законодавства з питань подання звітності та сплати єдиного внеску проводиться без дотримання строків давності.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.
У разі встановлення порушень за результатами камеральної перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику (п. 86.2 ст. 86 ПКУ).

До уваги виробників спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів!
Відповідно до ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва), до якої додаються:
► копії засновницьких документів;
► атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції – зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (крім виробництва пального);
► договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
► документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється.
Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України, рекомендованим листом.
Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, не пізніше 30 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі № 481 документів.
У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор