Криворізський район
www.kriv-rn.dp.gov.ua


Деякі особливості сплати екологічного податку для спеціалізованих підприємств

Відповідно пп. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.
Згідно з пп. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку (далі – податок) є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).
Не є платниками податку за розміщення відходів суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ст. 240 ПКУ).
У випадку, якщо спеціалізоване підприємство здійснює збирання відходів та тимчасово розміщує ці відходи на власних (орендованих) полігонах з їх наступною утилізацією, то таке підприємство не є платником екологічного податку.

За земельні ділянки під багатоквартирними будинками податок за землю сплачують установи і організації, що здійснюють управління цими будинками
Платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними жилими будинками є особи, яким такі земельні ділянки відповідно норм Земельного кодексу України передаються у постійне користування або у власність: підприємства, установи і організації, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднання власників будинків. Власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку до бюджету за земельні ділянки під такими будинками.
Відповідно до ст.ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно зі ст. 42 Земельного кодексу України від 27 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок: з якого періоду застосовується нове рішення місцевої ради?
Інформуємо, що відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування земельним податком, є зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ ПКУ (пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 ПКУ).
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2 ст. 271 ПКУ).
Тобто, якщо рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, прийнято та офіційно оприлюднено відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня наступного бюджетного року (з початку планового періоду).
У разі оприлюднення рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, після 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків
Згідно з п. 56.17 ст. 56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями процедура адміністративного оскарження закінчується:
◄ днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк;
◄ днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;
◄ днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері митної справи;
◄ днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань що оскаржувались.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків.

З 1 липня 2018 року запроваджуються нові акцизні марки для тютюнових виробів
Нагадуємо, що 13.04.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» (далі – Постанова № 257), якою затверджені нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок).
Відповідно до Постанови № 257 марки акцизного податку нового зразка для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок) запроваджуються з 01 липня 2018 року.
Довідково: Постанова № 257 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 13.04.2018 № 71.

На Рівненщині з незаконного обігу вилучено фальсифікований алкоголь із підробленими марками акцизного податку, виготовлений під виглядом відомих торгових марок
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області вилучили з незаконного обігу крупну партію фальсифікованого алкоголю.
В рамках проведення операції «Акциз-2018» та розслідування кримінального провадження за ч.1 ст. 204 КК України під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області було встановлено громадянина, який здійснював транспортування та зберігання з метою збуту незаконно виготовленої алкогольної продукції.
За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 11 тис. 820 літрів алкоголю, фальсифікованого під продукцію відомих торгових марок загальною орієнтовною вартістю майже 1,9 млн. грн.
Слідство триває.

Мирослав Продан: Сьогодні необхідно об’єднати зусилля правоохоронних органів у протидії контрабанді
Для забезпечення контролю та допомоги громадськості у боротьбі з контрабандою ДФС готова у межах законодавства відкрити митні базі. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі програми «Свобода слова» телеканалу ІСТV.
«Це питання було предметом дискусій на останній зустрічі в Міністерстві внутрішніх справ. Ми обговорювали ці процеси і сьогодні Державна фіскальна служба України абсолютно готова, при умові що ми не будемо публікувати назви суб’єктів господарювання, які безпосередньо здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, оскільки це є комерційною таємницею. Я уже дав відповідні доручення і фіскальна служба розробляє механізм в який спосіб це зробити», - зазначив очільник ДФС.
Щодо заходів ДФС у боротьбі з контрабандою у податковому напрямі, за словами Мирослава Продана, завдяки роботі Електронного кабінету платника фактично 90% усіх взаємовідносин між фіскальною службою і бізнесом переведено в режим он-лайн, впроваджено абсолютно прозорий процес електронного адміністрування та відшкодування ПДВ тощо.
«Нам залишилося ще декілька кроків і питання Електронного кабінету абсолютно замінить комунікацію, не потрібно буде ходити платникам податків до центрів обслуговування платників, безпосередньо до податкових органів, все можна буде робити в режимі он-лайн», - підкреслив в.о. Голови ДФС.
На митниці для максимальної мінімізації контактів між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності і безпосередньо митниками впроваджено оформлення товарів за принципом «єдиного вікна». Ця система отримала достатньо високі оцінки міжнародних партнерів.
«У нас сьогодні 83% митних декларацій, які подаються до оформлення, оформлюються за принципом «єдиного вікна», що дає можливість суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності, знову ж таки, взаємовідносини з контролюючими органами перевести в режим он-лайн», - зазначив Мирослав Продан.
Система наразі доопрацьовується ДФС і, за словами очільника ДФС, найближчим часом планується стовідсоткове оформлення декларацій за принципом «єдиного вікна».
Акцент у роботі ДФС щодо протидії митним правопорушенням зроблено на аналітичну складову – на українській митниці працює ризикоорієнтована система. Але питання контрабанди стосується не тільки пунктів пропуску, оскільки товари часто нелегально перевозяться поза зоною митного контролю.
«Сьогодні є ряд процесів, які відбуваються поза межами пункту пропуску, і тут нам, як ніколи, потрібна допомога Нацполіції, особливо оперативна складова. Ми знаємо, що в тунелях їздять вагонетки, які туди везуть цигарки, а в зворотному шляху їде брендовий одяг. На минулому тижні наші польські колеги затримали дельтаплан, який літав і перевозив цигарки, знайдено трубопроводи зі спиртом на кордоні з Молдовою. Це ж не питання аналітики, це не питання митниці, хоча це питання контрабанди», - підкреслив Мирослав Продан.
Він зазначив, що ввезення товарів без сплати митних платежів дуже негативно впливає на чесний бізнес, який сьогодні функціонує в Україні, і тому сьогодні необхідний комплекс спільних заходів правоохоронних органів для ефективної боротьби з контрабандою.

Сплачуєте страхові платежі – маєте право на податкову знижку
Згідно з пп. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 По­даткового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 цього Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податко­вого року витрати, зокрема суму витрат на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених таким платником страховику-резиденту, недержавному пенсій­ному фонду, банківській установі за дого­ворами довгострокового страхування жит­тя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на бан­ківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як самого платника, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
• при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю — суму, визначену в абзаці першому пп. 169.4 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу (у 2017 році – 2240 грн. у розрахунку на місяць);
• при страхуванні члена сім'ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім'ї чи за їх сукупністю — 50 % суми, визначеної в абзаці першому пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 цього Кодексу, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім'ї (у 2017 році – 1120 грн. у розрахунку на місяць).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу).
Якщо платник податку до кінця податкового року, що настає за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4 п. 166.4 цієї статті).

Яка дата є датою отримання доходу ЮО – платником ЄП, якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України?
Відповідно до п. 292.8 ст. 292 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями у разі якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України.

У роботі автозаправних станцій в комп’ютерної системи апарата виникають збої, в результаті чого касовий апарат вибиває повернення. Чи є такі повернення порушенням?
Технічними вимогами до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій від 27.06.2002 року № 13, затвердженого Протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом, передбачено, що спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат для автозаправних станцій повинен забезпечити автоматичне друкування видаткового чека.
Відповідно до п.22 Технічних вимог у разі ненадходження до оперативної пам’яті фіскального блока інформації про об’єм відпущеного пального (у процесі його відпускання) або її надходження з дискретністю, що перевищує 1 літр;
Згідно з п.23 Технічних вимог у разі відновлення електроживлення, постачання якого припинилось у процесі відпускання пального. Електронний контрольно-касовий апарат повинен забезпечити автоматичне друкування видаткового чека на вартість фактично недоотриманого пального (при попередній оплаті замовленої дози пального) або чека оплати (при оплаті за фактично отримане пальне).

Друкування касовим апаратом видаткового чека в усіх інших випадках свідчить про його несправність.

Про розгляд звернень громадян та публічну інформацію йшлося на прес-конференції в ІА «Мост-Днепр»
Днями в прес-центрі ІА «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Результати розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію» за участі начальника відділу організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.
«За п’ять місяців 2018 року до фіскальних органів у Дніпропетровській області надійшло 294 письмових звернення громадян, що на 33 звернення менше, ніж за відповідний період 2017 року, з них: 290 заяв, 1 пропозиція та 3 скарги. Тематика письмових звернень різноманітна. Це консультації з питань податкового законодавства, контрольно-перевірочна робота, інформування про ухилення від сплати податків, загальнодержавні податки, єдиний соціальний внесок, місцеві податки.
З початку 2018 року керівництвом ГУ ДФС та підпорядкованих ДПІ було проведено 16 особистих прийомів. Зауважу, що повторних звернень від громадян не надходило. Це свідчить про надання вчасних і зрозумілих відповідей на усні та письмові звернення заявників», – повідомив Євген Судніков.
Фахівець також проінформував, що протягом січня – травня 2018 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 94 письмових запитів на публічну інформацію. За наслідками розгляду запитів органами ДФС у Дніпропетровській області: 65 запитів – задоволено; на 24 – надано роз’яснення; 3 запити – надіслано за належністю; 2 запити – знаходяться на виконанні.
Всі запити виконані в термін, встановлений законодавством.

Торгівля через торговельні автомати з використанням жетонів: визначення дати отримання доходу платниками єдиного податку
Нагадуємо, що відповідно до п. 292.8 ст. 292 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями у разі якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється платниками єдиного податку з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України.
Змінили місцезнаходження – внесіть зміни до відомостей, зазначених у виданій ліцензії
Відповідно до частини тридцять третьої ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами і доповненнями у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Для отримання ліцензії, оформленої на новому бланку, суб’єктом господарювання подаються:
заява (довільної форми);
документи, що підтверджують зміну відомостей.
Довідково: з інформаційними картками адміністративних послуг «Видача ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі сидром та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами», що надаються органами ДФС України, можливо ознайомитись на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (http://sfs.gov.ua), у розділі «Діяльність» → «Адміністративні послуги».

Викрито схему ввезення природного газу без сплати обов'язкових платежів. Підприємство відшкодувало 8,5 млн грн завданих державі збитків
Слідчими податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві, під процесуальним керівництвом прокуратури міста, направлено до суду кримінальне провадження стосовно керівника одного зі столичних підприємств у несплаті податків в сумі 8, 5 млн грн.
Встановлено, що вказане підприємство протягом січня - лютого поточного року імпортувало на територію України придбаний у компаній з Угорщини та Австрії природний газ. Він був реалізований українським підприємствам. Однак, при цьому, обов'язкові до сплати платежі, в тому числі податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів, навмисне не сплатило.
Завдяки заходам, вжитим в ході досудового розслідування, завдані державі збитки відшкодовано в повному обсязі. З огляду на цю обставину, судом буде вирішуватися питання про звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності.

Застосовуєте пільгу з податку на нерухоме майно – відобразіть цей факт у декларації!
Відповідно до пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності, зокрема, юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408.
Відповідно до Довідника податкових пільг, що є втратами доходів бюджету № 88/1, та на підставі рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого згідно з пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, в колонці 5 табличної частини декларації зазначається код пільги «18010402».

До уваги платників ПДВ щодо роботи Єдиного реєстру податкових накладних!
Доводимо до відома платників, що ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила про роботу Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) у червні 2018 року.
Звертаємо увагу, що 30 червня (субота) 2018 року вважається операційним днем, протягом якого здійснюватиметься прийняття від платників ПДВ податкових накладних та/або розрахунків коригування для реєстрації в ЄРПН. Операційний день триває з 8-ї до 20-ї год. Підтвердженням про прийняття податкової накладної до ЄРПН є квитанція, дата та час, зафіксовані у квитанції, є датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ДФС.
28 червня (четвер), 29 червня (п’ятниця) та 1 липня (неділя) 2018 року є святковими та вихідними днями, які не вважаються операційними днями та протягом яких ЄРПН не функціонуватиме.
Беручи до уваги граничні терміни для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, визначені Податковим кодексом України, без застосування штрафних санкцій, рекомендуємо завчасно надсилати податкові накладні, розрахунки коригування для реєстрації в такому реєстрі з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів у червні 2018 року, а також тривалості операційного дня.
Інформація розміщена за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/341493.html

Отриманий фізобою дохід у вигляді призу в негрошовій формі оподатковується із застосуванням підвищуючого коефіцієнту
Згідно з пп. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.
Відповідно до пп. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 ПКУ податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %), із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.
Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %) (пп. 170.6.3 п. 170.6 ст. 170 ПКУ).
При цьому, під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт (п. 164.5 ст.164 ПКУ).

Земельний податок: сплата ФОП – «єдинником», що є власником земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво
Відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі; об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV ПКУ (п. 269.2 ст. 269 ПКУ).
Так, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (пп. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).
Отже, у разі здійснення будівництва (в тому числі виробничих об’єктів), фізична особа – підприємець (далі – ФОП) не використовує у підприємницькій діяльності свої земельні ділянки. Відповідно не виконуються умови, які звільняють такого платника єдиного податку від сплати земельного податку.
Враховуючи вищевикладене, ФОП – платник єдиного податку, що є власником земельної ділянки (право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (або на ФОП)), на якій здійснюється будівництво (у тому числі виробничих об’єктів), сплачує земельний податок на загальних підставах.

Податок на додану вартість: причини коригування ПН
Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних (далі – ПН), та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
РК складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Згідно із п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів україни від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, з урахуванням внесених до нього змін та доповнень (далі – Порядок № 1307), у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 розділу V ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК за формою згідно здодатком 2 до податкової накладної.
Порядок складання РК та його реєстрації в ЄРПН, включаючи і термін такої реєстрації, аналогічний порядку, передбаченому для ПН.
Особа, яка здійснює реєстрацію РК в ЄРПН, визначена підпунктами 192.1 та 191.2 ст. 192 ПКУ.
Реєстрація РК в ЄРПН може бути здійснена тільки після реєстрації в ЄРПН ПН. РК до ПН, з дати якої минуло 1095 календарних днів, не може бути зареєстрована у зв’язку із сплином терміну, встановленого ст. 102 ПКУ.
Помилки, допущені у даті складання ПН та її порядковому номері, виправленню не підлягають (абзац шостий п. 21 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289).
Причини коригування, які можуть бути вказані в РК:
► «Повернення товару або авансових платежів» – після складання ПН відбувається повне повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення залишку суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів;
► «Зміна кількості» – після складання ПН відбувається зміна кількості товарів/послуг (за винятком випадків повного повернення товарів);
► «Зміна ціни» – після складання ПН відбувається зміна ціни товарів/послуг (за винятком повного повернення коштів);
► «Зміна номенклатури» – після складання ПН відбувається зміна ціни частини товарів/послуг та/або одночасна зміна і кількості, і ціни товарів/послуг;
► у РК, який складається з метою виправлення помилок, допущених при здійсненні попередніх коригувань ПН, та відображення правильних показників товарних позицій, які утворились в результаті таких коригувань, вказується одна з причин коригування:
«Усунення неоднозначностей»;
«Зменшення обсягу при нульовій кількості»;
«Зменшення кількості при нульовому обсягу».
Причина коригування вказується в графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків. Якщо одна і та ж сама причина коригування вказується в двох і більше рядках РК, запис в графі 2 в усіх таких рядках має бути ідентичним з точністю до знака.
Більш детальніше про особливості складання РК до ПН, що видаються покупцям – платникам ПДВ – у листі ДФС України від 22.06.2018 № 18983/7/99-99-15-03-02-17, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72940.html

За результатами перевірок до інтернет-магазинів застосовано понад 0,5 млн грн штрафних санкцій
Робота органів ДФС у напрямку контролю за дотриманням вимог чинного законодавства з питань застосування РРО суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту, триває.
З початку року ДФС проведено 1 434 перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій. За результатами проведених перевірок застосовано 6,1 млн. грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Крім того, завдяки заходам, проведеним регіональними підрозділами ДФС, суб’єктами господарювання зареєстровано 1 353 реєстратори розрахункових операцій.
На сьогодні регіональними підрозділами проведено 28 перевірок 12-ти суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту, за допомогою інтернет-магазинів.
За результатами проведених перевірок до суб’єктів господарювання застосовано 519,1 тис. грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Основною перепоною до виконання суб’єктами господарювання вимог щодо обов’язкового застосування РРО при здійсненні торгівлі технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту, є небажання окремих несумлінних платників виконувати такі вимоги, а також незначний розмір відповідальності. Вона наразі складає 1 гривню за допущене вперше порушення.
Крім того, окремими торговими мережами після проведення перевірки змінюється суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, що дозволяє уникати застосування повторних штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 100 відс. вартості реалізованих товарів.
Нагадаємо, що ДФС розпочала роботу щодо реалізації пілотного проекту із застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій. Це дозволить спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.
Мова йде про запровадження альтернативи касовим апаратам. Замість традиційних РРО бізнес зможе використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації. Наразі йде розробка програмного забезпечення.

У Дніпрі ліквідовано підпільний цех з незаконного виробництва алкогольної продукції
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно із прокуратурою області викрили підпільний цех, де незаконно виготовляли фальсифікований сидр та ель.
В рамках проведення операції «Акциз 2018» та розслідування кримінального провадження за ч.2 ст. 204 КК України було встановлено місцевого жителя, який на території обласного центру налагодив незаконне виготовлення та збут фальсифікованих алкогольних напоїв, виготовлених з недоброякісної сировини, з використанням обладнання, яке забезпечує їх масове виробництво. Алкогольні напої (сидр та ель) розливались у кеги ємністю по 30 л. та 50 л.
Збут незаконно виготовлених фальсифікованих підакцизних товарів фігурант здійснював через оптові склади та мережу продовольчих магазинів на території міста Дніпра.
Транспортування фальсифікованих підакцизних товарів з підпільного цеху до складського приміщення здійснювалось автомобілем “ГАЗ”. В подальшому з території оптового складу фальсифікат реалізовували одній із роздрібних мереж міста.
На підставі ухвал суду проведено обшуки у місцях виготовлення, зберігання та реалізації фальсифікату, а також в автомобілі, яким вказану продукцію перевозили. За результатами обшуків з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання обладнання, автомобіль та алкоголь на суму близько 2,5 млн. грн.. З них підакцизних товарів - загальною вартістю більше 2,1 млн. грн., у т.ч. 318 дал. спирту, 1910,6 дал. фальсифікованих алкогольних напоїв.
Продовжуються слідчі дії.

Задекларували доходи – до 01 серпня 2018 року сплатіть податок!
Криворізька північна ОДПІ нагадує громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік (далі – декларація), про обов’язок сплати до 1 серпня року, що настає за звітним, суми податкового зобов’язання, зазначеної в поданій податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Слід зазначити, що відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі несплати узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу:
► при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
► при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.
Після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Особливості заповнення РК до ПН залежно від окремих ситуацій, що виникають в процесі господарської діяльності платників податків
Інформуємо, що ДФС України у зв’язку з наявністю численних запитів платників податків щодо складання розрахунків коригування (далі – РК) до податкових накладних (далі – ПН), що видаються покупцям – платникам ПДВ, листом від 22.06.2018 № 18983/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання розрахунків коригування до податкових накладних, що видаються покупцям – платникам» (далі – Лист ДФС № 18983) узагальнила роз’яснення про особливості заповнення табличної частини таких РК в залежності від причин, з яких відбувається коригування.
Розглянемо деякі випадки коригування.
Зміна окремих показників табличної частини ПН
1. Після складання ПН відбувається повне повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення залишку суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів
1.1. Загальні правила
РК до ПН, яка була складена на дату отримання коштів/постачання товарів, складається постачальником (продавцем) на дату такого повернення.
В зазначеному у цьому пункті порядку РК заповнюється виключно у разі, якщо товар або кошти (залишок товару або коштів) повертаються у повному обсязі, зазначеному у відповідних рядках ПН (з урахуванням наявності фактів коригування, які мали місце раніше), тобто, коли в результаті проведення такого коригування підсумкові показники ПН будуть рівними нулю.
У разі, якщо товар або кошти повертаються частково (у продавця залишається частина авансу в рахунок майбутнього постачання товарів/послуг або покупець повертає частину поставленого товару), то РК складається у порядку, передбаченому для випадків зміни ціни або кількості товарів/послуг (залежно від того, внаслідок зміни кількості чи ціни відбувається часткове повернення товарів/коштів).
1.2. Особливості складання РК у випадку повного повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення залишку суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів
В табличній частині такого РК (розділ Б) зазначаються:
- в графі 1– номер рядка ПН, що коригується;
- в графі 2 – причина коригування «Повернення товару або авансових платежів».
Причина коригування вказується в графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків;
- в графі 7 «Коригування кількості; зміна кількості, об’єму, обсягу (–)(+)»зі знаком «–» вказується кількість (об’єм, обсяг) товарів/послуг, зазначена у графі 6 рядка ПН, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше);
- в графі 8 «Коригування кількості; ціна постачання товарів/послуг» вказується ціна, зазначена у графі 7 рядка ПН, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше);
- графа 9 «Коригування вартості; зміна ціни (–)(+)» та графа 10 «Коригування вартості; кількість постачання товарів/послуг» залишаються незаповненими;
- в графах 3, 4.1–4.3, 5, 6, 11 та 12 зазначаються незмінними показники відповідних граф рядка ПН, що коригується;
- в графі 13 зі знаком «–» вказується загальний обсяг постачання (без ПДВ), зазначений у графі 10 рядка ПН, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше).
Залежно від того за якою ставкою ПДВ оподатковувалась операція, що коригується (за основною ставкою, ставками 7 %, 0 %, чи звільнялася від оподаткування ПДВ), заповнюється відповідна графа розділу А РК.
Лист ДФС № 18983 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72940.html

Набрав чинності новий Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації
Державна фіскальна служба України проінформувала, що 26.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.05.2018 за № 643/32095 (далі – Наказ).
Наказом визначено такими, що втратили чинність, накази Міністерства фінансів України:
► від 20.11.2014 № 1154 «Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.12.2014 за № 1573/26350;
► від 21.07.2017 № 652 «Про внесення зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.08.2017 за № 1019/30887;
► від 10.03.2015 № 309 «Про затвердження Порядку складання та подання запитів на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України, форми подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.03.2015 за № 323/26768.
Наказом удосконалено Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби, в якій передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».
Також Наказом визначається порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.
Орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.
Крім того передбачено, що дія цього Наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.
Також Наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС України направляється запит на отримання публічної інформації: publicinfo@sfs.gov.ua, яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Довідково:
Зазначений Наказ розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Нормативно-правові акти» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/normativn/.
Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби, розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Форми подання запиту» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/341878.html

До уваги платників! Зміни до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 22.06.2018 вийшло оновлення «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Перелік змін та доповнень (версія 1.26.8.0) (станом на 22.06.2018)
Нові версії документів:
1. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 додано нові версії документів:
F0200120Податкова декларація з податку на додану вартість (фізична особа);
F0200420 – Додаток 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)»;
F0215220 – Додаток 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)»;
F0200520 – Додаток 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)»;
F0299820 – Додаток 4 «ЗАЯВИ про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)»;
F0215120 – Додаток 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)»;
F0299320 – Додаток 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів»;
F0215720 – Додаток 7 «Розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д7))»;
F0215820 – Додаток 8 «Заява про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування (Д8)»;
F0215320 – Додаток 9 «Розрахунок податкових зобов’язань за операціями, визначеними в статті 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (Д9)»;
F0217020 – «Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок»;
F0215520 – «Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України»;
J0200120Податкова декларація з податку на додану вартість (юридична особа);
J0200520 – Додаток 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)»;
J0215220 – Додаток 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)»;
J0200620 – Додаток 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)»;
J0299820 – Додаток 4 «ЗАЯВИ про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)»;
J0215120 – Додаток 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)»;
J0299320 – Додаток 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів»;
J0215720 – Додаток 7 «Розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д7))»;
J0215820 – Додаток 8 «Заява про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування (Д8)»;
J0215320 – Додаток 9 «Розрахунок податкових зобов’язань за операціями, визначеними в статті 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (Д9)»;
J0217020 – «Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок»;
J0215520 – «Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України».
2. З метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності банків, яка є додатком до податкової декларації з податку на прибуток, відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України додано нові версії документів:
J0902203 – Звіт про фінансовий стан (Баланс);
J0902303 – Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати);
J0902603 – Звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал);
J0902703 – Звіт про рух грошових коштів за прямим методом;
J0902803 – Звіт про рух грошових коштів за непрямим методом
J0903701 – Проміжний скорочений звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати).
3. Для забезпечення приймання Повідомлення в електронному вигляді за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2018 № 405 додано нову версію документу:
J0144702 – Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Здійснюєте спортивну діяльність – зобов’язані застосовувати РРО!
Нагадуємо, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг), згідно зі ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, – із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Статею 9 Закону № 265 визначено випадки, за яких суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО та РК.
Так, відповідно до п. 4 ст. 3 Закону № 265 надано право проводити розрахунки готівкою зі споживачами без використання РРО та РК, зокрема, при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів. Звільнення від застосування РРО спортивної діяльності Законом № 265 не передбачено.
Враховуючи вищевикладене, суб’єкт господарювання, який здійснює спортивну діяльність, при наданні послуг зобов’ясний застосовувати РРО у разі проведення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо).

Виробниками та імпортерами тютюнових виробів на липень замовлено понад 15 млн акцизних марок нового зразка
З 1 липня 2018 року запроваджено нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва. Нововведення не стосуватимуться маркування сигарет з фільтром та без фільтра, а також цигарок. Тобто даними марками будуть маркуватися сигарили, сигари, тютюн кальянний, жувальний тощо.
Тепер розпізнати тютюнові вироби за видами можна буде наступним чином:
- тютюнові вироби вітчизняного виробництва (сигарети з фільтром та сигарети без фільтра, цигарки) маркуватимуться маркою акцизного податку виготовленою у зеленій кольоровій гамі;
- імпортного виробництва (сигарети з фільтром та сигарети без фільтра, цигарки) – у синій;
- тютюнові виробів вітчизняного виробництва (інші тютюнові вироби – сигари, сигарили, тютюн кальяний, жувальний тощо) – помаранчевій;
- імпортного виробництва – бордовій.
Введення марок нового зразка дасть змогу уникнути маніпулювання з наклейкою марок акцизного податку призначених для одного виду тютюнових виробів (сигари, сигарили) на інші, з більшою ставкою податку (сигарети).
Наразі виробниками та імпортерами тютюнових виробів замовлено на липень 15 355 440 шт марок акцизного податку нового зразка, з яких 11 000 160 шт для маркування вітчизняної продукції, 4 355 280 шт. – імпортної.
Нагадаємо, при зміні зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання. Марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.
Таким чином, закуплені до 1 липня 2018 суб’єктами господарювання марки попереднього зразка застосовуються у виробництві до їх повного використання.
Тютюнові вироби (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок), марковані марками попереднього зразка, які виготовлені до 1 липня 2018 року допускаються до митного оформлення та перебуватимуть в обігу до їх повної реалізації.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області прийняло участь у випуску бакалаврів Університету митної справи та фінансів
В Університеті митної справи та фінансів відбулися урочистості з нагоди випуску бакалаврів. Теплі привітання, радість і хвилювання випускників, позитивні емоції всіх присутніх створювали піднесену атмосферу свята.
Дипломи випускникам вручали: заступники начальника Дніпропетровської митниці ДФС Олександр Дайнеко і Євген Атаманенко, начальник Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Олексій Степаненко, начальник управління персоналом Департаменту фінансів облдержадміністрації в Дніпропетровській області Віра Скаленко та начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Під час вручення випускникам дипломів Олег Басан відмітив, що для бакалаврів – випускників університету настає нова пора, коли набуті під час навчання знання треба застосувати при виборі професійного шляху та побажав успіхів у майбутній кар’єрі!

До уваги платників ПДВ!
Інформуємо про випадки, в яких складається розрахунок коригування (далі – РК) у зв’язку з необхідністю виправлення помилок (неоднозначностей), які з’явилися в результаті коригувань показників податкової накладної (далі – ПН), і в результаті проведення яких підсумкові показники ПН дорівнюють нулю.
Так, після складання і реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН в результаті таких коригувань кількість та/або обсяг дорівнюють нулю, але при здійсненні коригувань платник відображав:
1) коригування ціни у графі 8 замість графи 9 РК;
2) коригування кількості у графі 10 замість графи 7 РК.
З метою виправлення помилок, допущених при здійсненні такого коригування, необхідно скласти РК до ПН, за допомогою якого виправити такі помилки.
Виправлення таких помилок здійснюється лише шляхом «обнулення» (сторнування) рядків ПН, які в результаті попередніх коригувань містять помилки (нульові значення ціни при наявності кількості товару/послуги або нульове значення кількості при наявності обсягу товару/послуги).
Додавання нових рядків ПН при здійсненні такого коригування не відбувається.
Одним РК можна виправити тільки один рядок ПН, тобто, в такому РК може бути тільки один рядок.
Якщо ПН містить кілька рядків з аналогічною помилкою, які підлягають виправленню таким чином, складається окремий РК до кожного з таких рядків ПН.
В такому РК:
► у графі 1 зазначається № за порядком рядка ПН, який коригується;
►у графі 2 в залежності від ситуації зазначається причина коригування «Зменшення обсягу при нульовій кількості» або «Зменшення кількості при нульовому обсягу»;
► значення граф 3–6 відповідає значенню відповідно граф 2–5 рядка ПН, що коригується;
► у разі зазначення у графі 2 причини коригування «Зменшення кількості при нульовому обсягу» у графі 7 зі знаком «–» зазначається значення кількості, що залишилось в результаті попереднього коригування;
► у разі зазначення у графі 2 причини коригування «Зменшення обсягу при нульовій кількості» у графі 13 зі знаком «–» зазначається обсяг, що залишився в результаті попереднього коригування;
► графи 8–12 не заповнюються.
Більш детальніше у листі ДФС України від 22.06.2018 № 18983/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання розрахунків коригування до податкових накладних, що видаються покупцям – платникам ПДВ», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72940.html

В яких випадках майно платника податків звільняється з податкової застави?
Згідно з п. 93.1 ст. 93 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:
● отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;
● визнання податкового боргу безнадійним;
● набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;
● отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов’язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.
Відповідно до п. 93.2 ст. 93 ПКУ підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 – 93.1.5 п. 93.1 ст. 93 ПКУ.

Суми коштів, добровільно перераховані до бюджету місцевого самоврядування, не враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування
Відповідно до пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення пп. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (пп. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).
Підпунктом 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ визначені неприбуткові організації, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток підприємств.
Враховуючи вищевикладене, якщо суб’єктом господарювання добровільно перераховано (передано) кошти протягом звітного року до бюджету місцевого самоврядування, то коригування фінансового результату до оподаткування на суму таких коштів не відбувається, адже положеннями ПКУ таке коригування не передбачено.

У Львові ліквідовано конвертаційний центр з обігом більше 81 млн. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Львівській області спільно із працівниками Нацполіції в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 191 КК України припинили діяльність конвертаційного центру, який надавав незаконні послуги підприємствам реального сектору економіки з переведення безготівкових коштів у готівку та штучного завищення податкового кредиту з ПДВ.
З метою прикриття незаконної діяльності щодо вчинення фіктивних фінансово-господарських операцій фігуранти придбали корпоративні права 9 транзитних фіктивних компаній та 3 фізичних осіб-неплатників ПДВ.
Податковий кредит підконтрольним компаніям формували за рахунок придбання податкового кредиту у СГД-імпортерів (оптових продавців м’ясних виробів, с/г підприємств), які фактично продавали частину власної продукції за готівку без відображення в бухгалтерському та податковому обліку.
У подальшому фігуранти здійснювали підміну номенклатури груп товарів, придбаних транзитними СГД, з метою подальшого формування податкового кредиту з ПДВ для клієнтів конвертаційного центру. Отриману готівку передавали «клієнтам» конвертцентру – посадовим особам СГД реального сектору економіки (за винятком 10-13%, що слугували «винагородою» вказаній групі осіб за надання незаконних послуг).
Таким чином, протягом 2017-2018 рр. було проконвертовано більше 81 млн. грн.
За результатами обшуків, проведених в офісному приміщенні «конверту» та за місцями проживання фігурантів вилучено печатки фіктивних СГД, відбитки печаток СГД в електронному вигляді, оригінали фінансово–господарських документів та чорнові записи підконтрольних компаній, банківські картки, копії паспортів осіб, причетних до незаконної діяльності, комп’ютерну техніку та електронні носії інформації.
На банківських рахунках фіктивних компаній заблоковано 500 тис. грн.
Триває слідство.

Чернівецькі митники вилучили понад 853 тис. упаковок лікарських засобів через неправдиві відомості щодо митної вартості
Чернівецькі митники попередили чергову спробу незаконного ввезення в Україну значної партії товару лікарських засобів. Цього разу у пункті пропуску «Порубне» Чернівецької митниці ДФС вилучено 243 коробки лікарських препаратів, що слідували з Румунії до однієї зі столичних фірм.
Підставою для притягнення до адміністративної відповідальності представника львівського перевізника стала інформація баз даних митниці, що засвідчувала значене заниження вартості товару в поданих для здійснення митних формальностей товаросупровідних документах. Під час догляду кабіни вантажного транспортного засобу було виявлено INVOICE, який не подавався до митного контролю та відповідно до якого вартість імпортованих ліків становила не 80,6 тис. дол. США, а 200,8 тис. дол. США.
Відтак за протоколом про порушення митних правил, складеним за ч.1 статті 483 Митного кодексу України (подання митному органу як підстави для здійснення митних формальностей документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару), вилучено 853 350 упаковок лікарських засобів вартістю майже 2,2 млн грн.

Земельний податок для фізичних осіб: порядок нарахування та сплати
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Порядок обчислення плати за землю визначено статтею 286 Податкового кодексу України.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Нарахування фізичним особам сум такого податку проводиться органами фіскальної служби (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникам до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
У сільській та селищній місцевості фізичні особи можуть сплатити земельний податок через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.

Власники транспортних засобів можуть провести звірку даних по транспортному податку
Відповідно до п.п. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному п. 267.6 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.