www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 19 липня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2018 року
Про зміни, внесені до Порядку обліку платників податків і зборів
Версія для друку Написати листа
Про зміни, внесені до Порядку обліку платників податків і зборів

Наказом Міністерства фінансів України від 27 червня 2018 року № 589 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 липня 2018 року за № 851/32303 (далі – Наказ № 589), затверджені зміни до Порядку обліку патників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 із змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 року №503/25280 (далі – Порядок).
Звертаємо увагу на основні зміни, внесені Наказом № 589 до Порядку.
Так, Наказом № 589, зокрема:
визначено порядок обліку в контролюючих органах представництв донорських установ в Україні;
урегульовано порядок обліку великих платників податків за неосновним місцем обліку в Офісі великих платників податків ДФС або його територіальних підрозділах;
уточнено порядок зняття з обліку фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність;
спрощено порядок подання заяви за формою № 1-РПП у разі подання відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку;
урегульовано порядок дій та обліку відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій у разі неподання у встановлені строки документів для взяття на облік в контролюючих органах;
уточнено вимоги щодо формування контролюючими органами облікових справ платників податків;
уточнено вимоги до пакету документів, що передається при переведенні платника на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого.
Наказ № 589 набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, а саме 24.08.2018 (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 14.08.2018 № 62 ).

Підприємці – «спрощенці» Дніпропетровщини збагатили скарбниці місцевих громад більше ніж на 900 млн. грн.
У Дніпропетровській області за спрощеною системою оподаткування працюють більше 88,7 тисяч фізичних осіб – підприємців. Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна
Традиційно найпопулярнішою серед приватних підприємців Дніпропетровської області залишається друга група спрощеної системи оподаткування – за нею працюють майже 41,2 тисяча ФОП. На другому місці – третя група, за якою працює майже 36 тисяч підприємців. Понад 11,5 тисяч суб’єктів господарювання – фізичних осіб обрали першу групу.
Підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, протягом січня – липня 2018 року сплачено 905,5 млн. грн. єдиного податку, що перевищує надходження минулого року на 319,1 млн. грн., або на 54,4 %.

Податковий (звітний) період для плати за землю
Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п. 285.1 ст. 285).
Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв’язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п. 285.2 ст. 285 ПКУ).

Торговий об’єкт, який не є відокремленим підрозділом підприємства і не здійснює готівкові розрахунки, не веде касову книгу
Відповідно до п. 39 розділу IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148), установи/підприємства відображають у касовій книзі (додаток 5 до Положення № 148) усі надходження і видачу готівки в національній валюті.
Кожна/кожне установа/підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).
Відокремлені підрозділи установ/підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов’язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.
Відокремлені підрозділи установ/підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та книги обліку розрахункових операцій, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також фізичні особи – підприємці касової книги не ведуть.
Враховуючи вищевикладене, торгові об’єкти, які не є відокремленими підрозділами установи/підприємства та не проводять операції з приймання готівки за касовими ордерами, касові книги не ведуть.

Діють нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі
З 17 липня 2018 року набрав чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27 березня 2018 року № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі – Порядок), затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489.
Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.
Нагадуємо, що Наказ № 162 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.04.2018 № 30.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Реалізація експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».
Питання 1. Доброго дня. Який принцип роботи нової системи, чи передбачає вона придбання особливого обладнання?
Відповідь. Доброго дня. Нова система e-Receipt, що буде реалізована у галузі застосування РРО, – це суттєве спрощення використання систем обліку.
Вона є новітнім програмним засобом, що буде підтримуватись на будь-якому цифровому обладнанні – ноутбуці, планшеті, смартфоні. Програмний засіб інтегрує продавця, покупця та фіскальні органи, буде сумісним з Електронним кабінетом.
Кабінетом Міністрів передбачено безкоштовне використання програмного забезпечення, без абонентської плати користувача. Процес передбачає виключно оnline реєстрацію пристрою через Електронний кабінет та оnline передачу/отримання даних.
Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.
Питання 2. Вітаю. Чи буде передбачений у системі чек та як він буде наданий покупцю?
Відповідь. Доброго дня. РРО, до яких ми звикли, друкують паперові чеки. Нова система працює на цифрових технологіях, тому чек буде надаватись у вигляді QR-коду.
Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.
Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті як платником, так і покупцем.
Питання 3. Хочу запитати. Сучасний бухгалтерський та податковий облік ведеться за допомогою певного програмного забезпечення. Чи буде можливість синхронізації нового програмного забезпечення з тим, що вже використовується суб’єктом господарювання?
Відповідь. Доброго дня. Так, ДФС розглядає можливість інтеграції системи з більшістю бухгалтерських програм, тому вона не буде створювати проблем у частині ведення бухгалтерського та податкового обліку.
Питання 4. Доброго дня. Коли буде здійснено остаточний перехід на користування тільки цим програмним забезпеченням?
Відповідь. Доброго дня. Остаточний перехід на користування новим програмним забезпеченням можливий тільки після завершення тестової експлуатації, орієнтовно – у кінці 2019 року. Окрім того, цей час надасть можливість бізнесу оцінити переваги користування новою системою, підвищити, за необхідністю, комп’ютерну грамотність.

В Електронному кабінеті запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ
В Електронному кабінеті ДФС реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).
Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно в приватній частині Електронного кабінету при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:
- Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов'язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;
- Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;
- Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України»;
- Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7%»;
- Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об'єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».
Зазначений сервіс працює в тестовому режимі.
Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.
У разі виникнення у платників питань щодо роботи сервісу автозаповнення, прохання копії екрану Електронного кабінету та суть питання надсилати на адресу infozvit@sfs.gov.ua

За 7 місяців зафіксовано майже 4,2 тис. випадків призупинення митного оформлення товарів через можливе порушення прав інтелектуальної власності
Протягом січня-липня поточного року митницями здійснено майже 4,2 тис. випадків призупинень митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.
За вказаний період порушено 7 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів, які включені до митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності, на загальну суму майже 1,4 млн гривень (за ст. 476 Митного кодексу України).
Загалом, станом на 1 серпня поточного року у митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності за заявами правовласників внесено 3818 об’єктів. З них 206 ­– внесено з початку 2018 року.
Нагадаємо, що для сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.
Так, наприклад, Одеською митницею було виявлено декілька випадків ввезення партії товарів з порушенням прав інтелектуальної власності.
У першому випадку було виявлено 4,4 тис. пар кросівок із позначеннями, що схожі на знаки «ADIDAS»,«NIKE»,«PUMA». Контрафактну продукцію намагалось ввезти з Китаю одне з українських товариств. Під час здійснення митного контролю та оформлення товару було встановлено, що товар переміщується з порушенням прав інтелектуальної власності. Митне оформлення було призупинено та справу направлено до суду. За рішенням суду було підтверджено, що товар переміщувався з порушенням прав інтелектуальної власності, тому його було конфісковано. Загальна сума конфіскованого товару склала понад 1 млн грн. Також за рішенням суду було накладено штраф у розмірі 17 тис. грн.
У другому випадку одним з українських приватних підприємств була спроба ввезення 417 навушників з Китаю, на яких неправомірно використовувалось зображення та логотип «APPLE», який включений до митного реєстру об'єктів права інтелектуальної власності. Представника правовласника було повідомлено про факт виявлення товару та встановлено, що зображення та логотип використовувалися без його дозволу. Було складено протокол про порушення митних правил за ст. 476 Митного кодексу України та матеріали справи направлено до суду. За рішенням суду товар на загальну суму 104,2 тис. грн було конфісковано, на порушника накладено штраф у розмірі 17 тис. грн.

ДФС посилено заходи з детінізації заробітних плат
У рамках виконання доручення Прем’єр-міністра України щодо посилення контролю та вжиття заходів для запобігання ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду, ДФС посилено заходи з детінізації заробітних плат.
Особлива увага приділяється платникам, які задіяні у схемах мінімізації та ухилення від сплати податків, зборів та єдиного внеску, утримують податки, але ці кошти до бюджетів не перераховують.
За результатами перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували своїм найманим працівникам заробітну плату та інші доходи з порушенням законодавства, протягом січня-липня поточного року донараховано до сплати 607 млн грн. податку на доходи фізичних осіб, 167 млн грн. ЄСВ та 26 млн грн. військового збору.
До територіальних органів Держпраці передано інформацію про виявлені під час заходів контролю порушення законодавства про працю щодо 0,67 тис. роботодавців.
Крім того, для упередження мінімізації суб’єктами господарювання виплати зарплат найманцям одночасно з контрольно-перевірочними заходами проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з роботодавцями про збільшення фонду оплати праці. За результатами цього підвищили рівень виплат 29,2 тис. платників.
На засіданнях комісій та робочих груп при органах виконавчої влади, в яких беруть участь представники фіскальних органів, заслухано 11,7 тис. роботодавців, які нараховують зарплату у незначних розмірах або на рівні законодавчо встановленого мінімуму. Внаслідок такої роботи рівень оплати праці підвищили 10,4 тис. підприємств.
Загалом протягом січня-липня 2018 року виявлено 4,2 тис. осіб, які працювали без оформлення трудових відносин з роботодавцями.
Так, наприклад, на Закарпатті під час перевірки фізичної особи-підприємця встановлено використання праці 186 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин. Зазначений підприємець надавав послуги з міжнародних вантажних перевезень.
Відповідно до поданої звітності, наказів, відомостей про нарахування заробітної плати та табелів обліку виходу на роботу штатна чисельність працюючих складала 42 найманих працівника. Однак за результатами аналізу інформації з баз даних, податкових розрахунків та наданих підприємцем документів реальна чисельність працюючих водіїв виявилася значно більша – 228 осіб. Тобто 186 найманців працювали на підприємстві нелегально.
Матеріали перевірки були направлені до Управління Держпраці у Закарпатській області, за результатами розгляду яких на підприємця накладено штраф на суму майже 21 млн гривень.

Євген Бамбізов: У серпні будуть здійснені планові перевірки 60 експортерів лісоматеріалів
ДФС посилює заходи з протидії незаконному вивезенню лісоматеріалів.
В.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов провів відеоселекторну нараду з головними управліннями ДФС та Офісом великих платників податків, де було обговорено виконання доручення Уряду щодо організації контрольно-перевірочних заходів на підприємствах, які належать до сфери управління Держлісагентства, та інших суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з вирубуванням лісів та експортом лісоматеріалів.
ДФС вже здійснено планові перевірки 102 суб’єктів господарювання, які здійснюють експорт деревини. З них за результатами 82 перевірок контролюючими органами вже винесено податкові повідомлення-рішення. Донараховано 63,6 млн грн, зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток 26,2 млн грн, зменшено від’ємне значення ПДВ на суму 16,9 млн грн, зменшено відшкодування ПДВ на суму 0,9 млн гривень.
До кінця року будуть перевірені ще 133 платника. З них на серпень заплановано проведення 60 перевірок зазначених підприємств.
Під час селектору Євген Бамбізов наголосив на необхідності підготовчої роботи аудиторів до перевірок.
«У першу чергу – це вивчення інформації з баз даних ДФС, співставлення відомостей обласних управлінь Держлісагенства та Держекоінспекції щодо обсягів заготівель за видами деревини та рубок, експортних операцій, а також дослідження діяльності контрагентів, у тому числі нерезидентів. Така робота має бути скоординована з підрозділами боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом», – зазначив Євген Бамбізов.
За його словами, основними питаннями для контролю є операції з нерезидентами, супутні послуги, рента за користування лісовими ресурсами. Це дасть можливість визначити реальність операцій з переробки та обробки деревини на території України, а за допомогою компетентних органів інших країн перевірити обсяги еспортних операцій, правильність класифікації експортованої деревини.
В.о. заступника Голови ДФС також підкреслив, що за ходом цієї роботи установлено системний контроль ДФС.

Представники ДФС та Фінансового директорату Словацької Республіки обговорили шляхи посилення співпраці у митному напрямі
Взаємодія між ДФС та Фінансовим директоратом Словацької Республіки повинна бути посилена за рахунок гармонізації митних процедур та запровадження спільного контролю на пунктах пропуску. Про це йшла мова під час робочої зустрічі в.о. заступника Голови ДФС Віктора Кривіцького, Державного секретаря Фінансового директорату Словацької Республіки Дани Мігер та Посла Словацької Республіки в Україні Марека Шафіна.
«Сьогодні співпраця між Україною та Словаччиною має вийти на новий рівень, особливо у рамках розвитку ініціативи «Новий Шовковий шлях». Для українських та словацьких митників необхідно налагодити дієвий обмін інформацією для упередження нелегального перевезення товарів», – зазначив Віктор Кривіцький.
За його словами, одним із кроків такої співпраці має стати підписання Меморандуму про взаєморозуміння між митними органами двох країн. Відповідний документ вже розроблено ДФС та направлено до словацької сторони у рамках виконання двохсторонніх домовленостей між в.о Голови ДФС Мирославом Проданом та Даною Мігер на Глобальній конференції з питань транскордонної електронної торгівлі у Пекіні.
Меморандумом передбачені такі напрями співробітництва як обмін інформацією про зміни в національному законодавстві обох країн, що стосуються митної сфери, оптимізація функціонування пунктів пропуску на українсько-словацькому кордоні, професійна підготовка та підвищення кваліфікації кадрів.
Особлива увага приділятиметься і питанням протидії митним правопорушенням. Протягом 2018 року на українсько-словацькій ділянці кордону упереджено 1,1 тис. порушень, пов’язаних з незаконним переміщенням товарів, вартістю 8,4 млн грн.
З незаконного обігу вилучено товарів промислового значення вартістю 0,8 млн грн, продовольчих товарів – 3,7 млн грн, при цьому у 18 випадках це були тютюнові вироби у загальній кількості понад 3,4 млн шт, що більше ніж за увесь 2017 рік (3 млн шт). Також вилучено транспортних засобів на 2,3 млн гривень.
Зацікавленість у підписанні Меморандуму висловили і представники Словацької Республіки. Зокрема, за їх словами, необхідно обговорити усі питання щодо напрацювання механізму ведення спільного митного контролю фізичних осіб, товарів і транспортних засобів, які переміщуються через спільний кордон. У 2018 році проводились консультації зі словацькою стороною щодо погодження відповідного проекту Угоди. Мова йде про перспективи введення спільного контролю в діючих пунктах пропуску, зокрема, «Малий Березний – Убля», та майбутніх, будівництво яких заплановане – «Соломоново – Чиєрна».
Крім того, на порядку денному налагодження обміну інформацією між ДФС та Фінансовим директоратом Словацької Республіки, що сприяло б скороченню часу на проходження митного контролю, оформлення вантажів та ефективному попередженню незаконного переміщення товарів через українсько-словацький кордон.
Довідково:
Протягом січня-липня 2018 року обсяг товарообігу зі Словаччиною займає 10 місце серед 216 країн-торгових партнерів. Питома вага зовнішньої торгівлі між Україною та Словаччиною в 2018 році складає 3% загального товарообігу.

З початку року митна вартість зросла на 16%
Протягом січня-липня 2018 року до державного бюджету перераховано 195,3 млрд грн. митних платежів. Це на 15%, або на 25,9 млрд грн перевищує показник 7 місяців 2017 року.
Порівняно з відповідним періодом минулого року фіксується позитивна динаміка та поступове зростання обсягів ввезення товарів на митну територію України, рівня митної вартості та митних платежів.
Так, обсяги оподаткованого імпорту товарів у січні-липні 2018 року зросли по вазі до 37,8 млн тонн, що на 5% більше січня-липня 2017 року, та по митній вартості – майже до 28,4 млрд $, або на 16% більше відповідного періоду минулого року.
За вказаний період митні платежі з імпорту склали 7,4 млрд $. Це на 15% перевищує відповідний показник минулого року.
Рівень митної вартості оподаткованого імпорту збільшився на 9,8% до 0,75 $/кг.
Податкове навантаження на одиницю ваги оподаткованого імпорту збільшилося до 5,21 грн/кг, або на 9,1%.
Основними бюджетоформуючими товарами за 7 місяців 2018 року стали:
− нафта або нафтопродукти – 43,1 млрд грн;
− гази нафтові – 12,5 млрд грн;
− автомобілі легкові – 11,7 млрд грн;
− вугілля кам’яне – 9,6 млрд грн;
− інсектициди, фунгіциди – 4 млрд грн;
− телефонні апарати – 2,6 млрд грн;
− добрива мінеральні – 2,4 млрд грн;
− трактори – 2,3 млрд грн
У липні до державного бюджету надійшло 31,9 млрд грн митних платежів, що на 5,9 млрд грн більше липня 2017 року та на 5,3 млрд грн – червня 2018 року.
При цьому середньоденні надходження митних платежів у липні зросли до майже 1,5 млрд грн. Це на 214 млн грн перевищує середньоденний показник липня 2017 року та на понад 121 млн грн червня 2018 року.
Обсяги оподаткованого імпорту товарів за цей період зросли по вазі на 12% та по митній вартості – на 29% порівняно з липнем 2017 року.
Рівень митної вартості оподаткованого імпорту збільшився на 16% - до 0,78 $/кг, податкове навантаження на одиницю ваги оподаткованого імпорту - на 12% до 5,4 грн./кг.
У липні 2018 року відбулося збільшення податкового навантаження при ввезенні товарів у контейнерах на 21,6%, у тому числі при оформленні таких категорій вантажів:
- тканин синтетичних або штучних – на 33,8%;
- тканин спеціальних – на 57,3%;
- іграшок – на 16,7%.

На Дніпропетровщині викрито «ремонтні» махінації на 5,3 млн гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою встановлені факти можливого привласнення бюджетних коштів посадовцями одного з товариств з обмеженою відповідальністю Дніпропетровської області.
Як з’ясувалося, керівник зазначеного товариства, яке було залучено до виконання ремонтних робіт автомобільних доріг області, вирішив трохи заробити на отриманих коштах. Для легалізації незаконних доходів він перерахував бюджетні кошти у сумі 5,3 млн грн. на рахунки підприємства-постачальника, яке на підставі сфальсифікованих документів перерахувало їх на рахунки інших підприємств. При цьому останні фактично не могли реалізувати товари та послуги, за які отримали кошти.
Завідомо неправдиву інформацію щодо фінансово-господарських взаємовідносин посадовими особами товариства було внесено до офіційних документів та податкової звітності.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Сергій Янчук: У 2018 році забезпечено скорочення податкового боргу на 9,8 млрд гривень
За рахунок вжитих заходів протягом січня-липня поточного року підрозділами погашення боргу ДФС забезпечено скорочення податкового боргу та упереджено його зростання на 9,8 млрд. грн. Про це розповів директор Департаменту погашення боргу ДФС Сергій Янчук.
За його словами, скорочення відбулося переважно за рахунок надходження коштів – 4,9 млрд грн та списання безнадійного боргу, у тому числі за рішеннями судів та інших законних підстав – 1,5 млрд гривень.
«Якщо на початок 2018 року податковий борг складав 91,4 млрд грн, то вже на 1 серпня цього року сума боргу (без урахування новоствореного) мала скоротитися до 81,6 млрд грн. Для забезпечення надходження заборгованих коштів ДФС проводить низку заходів. Здійснюються не лише заходи примусового стягнення, але й, зокрема, індивідуальні консультації з платниками податків щодо напрацювання шляхів виходу підприємства з кризової ситуації по несплаті податків. Крім того, для компаній, які можуть виплатити борг, здійснюється реструктуризація заборгованих коштів», – зазначив Сергій Янчук.
Загалом із загальної суми погашеної заборгованості, станом на 1 серпня поточного року, надходження від боржників, які перебувають у процедурі банкрутства, склали майже 2,1 млрд. грн. Стягнуто коштів з банківських рахунків на суму 118,4 млн грн., за рахунок вилучення готівки – 2,2 млн грн, за рахунок коштів та майна органів управління державних та комунальних підприємств – 66,4 млн гривень.
Надходження від реалізації заставного майна склали 60,8 млнгрн.
Самостійно сплачено боржниками після проведення з ними упереджувальних заходів стягнення – 2,6 млрд гривень.

За 7 місяців ДФС виявлено 4,2 тис. нелегальних найманців
З початку 2018 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання на дотримання норм податкового законодавства порушення при виплаті заробітної плати та інших доходів встановлено в 47 відс. перевірених суб’єктів.
За результатами перевірок порушникам донараховано до сплати до бюджетів майже 607 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 167 млн грн єдиного внеску та 26 млн грн військового збору.
За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 4,2 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Фахівці служби беруть участь у робочих групах з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створені за ініціативою місцевих органів виконавчої влади. Під час рейдів здійснюються обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. Крім того, з роботодавцями проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання податкового законодавств. Завдяки цьому за 7 місяців цього року роботодавцями додатково укладено 24,8 тис. трудових договорів з найманими працівниками.
За січень-липень 2018 року до державної реєстрації залучено 8,8 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність не офіційно. До бюджетів додатково сплачено 9,3 млн. грн. податків та зборів та 10,6 млн. грн. єдиного внеску.

Клієнтам Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС видано 554,8 тис. цифрових підписів
З початку 2018 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС скористалось 197,9 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 554,8 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Найчастіше послугами центру, як і раніше, користуються фізичні особи – 140,6 тис. Вони отримали 291,6 посилених сертифікатів відкритих ключів.
Також з початку року 57,3 тис. юридичних осіб отримали 263,2 тис. посилених сертифікатів.
Всього з початку діяльності Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС видано майже 6,7 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС – єдиний в Україні акредитований центр сертифікації ключів, який надає послуги електронного цифрового підпису усім без виключення суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Посилені сертифікати відкритих ключів, видані центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України.

У ДФС обговорили питання митного співробітництва України та Німеччини
ДФС та Федеральне міністерство фінансів Німеччини посилять співпрацю у митному напрямі. В.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький під час наради з представниками Федерального міністерства фінансів Німеччини та Посольства ФРН в Україні окреслив основні напрями реформування української митниці, над якими сьогодні працюють в ДФС, та відзначив важливість міжнародної співпраці.
«Досвід німецьких колег є дуже важливим у рамках тих інституційних реформ, які сьогодні відбуваються на митницях, саме тому ми зацікавлені у посиленні нашої взаємодії. Відзначу, що ДФС вже має позитивні результати від такої співпраці як у податковому, так і у митному напрямі», – відзначив Віктор Кривіцький.
Так, основним напрямом взаємодії з Митною кримінальною службою ZKA є протидії контрабанді та митним правопорушенням. Дієвою та різноплановою є оперативна взаємодія, а також обмін інформацією та запитами про взаємну адміністративну допомогу.
Українські та німецькі митники співпрацюють у сферах протидії контрабанді наркотиків, викриття шахрайських схем поставки товарів, організації заходів з перекриття каналів незаконних поставок підакцизних товарів, розслідування фактів підробки документів (на транспортні засоби в частині зміни дати першої реєстрації) тощо.
Наприклад, тільки протягом останніх трьох місяців поточного року завдяки співпраці з митними органами Німеччини попереджено спроби незаконного ввезення в Україну 10 елітних транспортних засобів вартістю 0,5 млн. євро.
Крім того, завдяки співпраці з німецькими колегами було попереджено спробу контрабандного ввезення в Україну партії кокаїну вагою понад 4 кг, який переміщували з Латинської Америки (Сан Пауло, Бразилія) через ОАЕ в Україну (Одеса).
Вагомий вклад Митна кримінальна служба ФРН також надає у сфері удосконалення законодавства та приведення його у відповідність до діючих норм законодавства ЄС. Зокрема, німецька сторона надала методичну допомогу та рекомендації в підготовці нормативних документів з питань надання адміністративної допомоги в митних справах, представивши для використання національні нормативні документи.
Одним із найрезультативніших проектів у митному напрямі, які тривали в ДФС, став проект Twinning, одним із партнерів якого виступало Федеральне Міністерство фінансів Німеччини. Рекомендації, які були надані ДФС у рамках проекту, були враховані під час розробки Стратегічних ініціатив розвитку служби до 2020 року.
На сьогодні в ДФС працюють над реалізацією пілотного проекту «Проведення аналізу окремих робочих процесів Державної фіскальної служби України на базі Головного управління ДФС у м. Києві», а також проекту «Дуальна освіта» на базі Національного університету ДФС в м. Ірпінь за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ). За словами представників ДФС, підтримка німецьких колег та їх консультативна допомога у реалізації зазначених проектів є дуже важливою для фіскальної служби.
У свою чергу німецькі експерти запевнили у готовності посилити співпрацю, зокрема, у напрямі протидії контрабанді та незаконному переміщенню товарів через митний кордон.
Довідково:
У січні-липні 2018 року обсяг товарообігу з Німеччиною займає 3 місце серед 216 країн-торговельних партнерів. Товарообіг складає 4 млрд грн, що на 15% більше, ніж за відповідний період минулого року.
Питома вага обсягу зовнішньої торгівлі між Україною та Німеччиною у поточному році складає 7% загального товарообігу України, який становить 57,6 млрд. дол. США.

Контакт-центром ДФС надано відповіді на 547,2 тис. запитань платників податків
Протягом січня-липня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 547,2 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 531,1 тис. надано у телефонному режимі, 14,4 тис. – електронною поштою і факсом, 1,7 тис. – із використанням автовідповідача.
Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців.
Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань - автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 серпня цього року База знань налічує 5,2 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 131 консультацію у письмовій формі з використанням Бази знань.
Протягом січня-липня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 954 запитань-відповідей та внесено 1132 їх нових редакцій.
Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося майже 1,7 млн клієнтів.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», залишити коментарі та пропозиції. Станом на 1.08.2018 користувачами ЗІР оцінено 113 актуальних відповідей на запитання, що містяться в Базі знань. Рівень задоволеності їх якістю склав 74,6%.

Власникам дорогих авто час платити транспортний податок
Відповідно до норм Податкового кодексу України власники певної категорії автотранспорту мають сплатити транспортний податок. Об'єктом оподаткування є легкові авто, віком не старше 5 років (з моменту виробництва) та середньоринкова вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат. Враховуючи, що розмір мінімальної заробітної плати станом на 1 січня 2018 року становить 3723 грн., то зазначена сума дорівнює 1396125 грн.Щодо розміру середньоринкової вартості, то дану величину формує Мінекономіки. Для її розрахунку використовуються такі дані: марка, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм двигуна, тип коробки передач, пробіг. Ці дані є у відкритому доступі на сайті Мінекономіки. Ставка транспортного податку в річному вимірі становить 25 000 грн за автомобіль.Слід пам’ятати, що у випадку, коли ви є власником кількох автомобілів, які підпадають під оподаткування, податок потрібно сплачувати за кожен автомобіль. Звертаємо увагу, що нарахування сум податку здійснюється контролюючим органом і до 1 липня поточного року відповідне повідомлення-рішення направляється платнику.З моменту отримання повідомлення-рішення, у платника є 60 днів для сплати транспортного податку. Відтак для тих платників, які отримали повідомлення-рішення 30 червня, граничний термін сплати збігає 29 серпня. Разом з тим звертаємо увагу власників автомобілів, які за вказаними параметрами підпадають під об’єкт оподаткування, якщо ви не отримали повідомлення-рішення (в силу різних причин, в тому числі через невідповідність зареєстрованого місця проживання із фактичним), слід негайно звернутися до органу фіскальної служби за місцем проживання для сплати належної суми податку. Адже несвоєчасна сплата створює для платників багато неприємностей, включаючи додаткові фінансові навантаження у вигляді штрафу.За консультацією звертайтесь до Центрів обслуговування платників.

Якщо у повідомленні-рішенні нараховано податок на нерухомість на більшу площу нерухомості, яка є у власності фізичної особи, які дії такого громадянина?
Криворізька північна ОДПІ інформує.
Підпунктом 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України визначено, що фізичні особи – платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
-розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
-права на користування пільгою із сплати податку;
-розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Як отримати індивідуальну податкову консультацію?
Повідомляємо, що Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі.
За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
підпис платника податків;дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

Особливості заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування
Нагадуємо, що пунктом 8.1 Порядку обліку платників податків затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі - Порядок) встановлено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі повідомлення за формою № 20-ОПП) у порядку, встановленому розділом VIII зазначеного Порядку.
Порядок заповнення повідомлення за формою № 20-ОПП визначено Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
У разі наявності у платника податків однотипних об’єктів оподаткування (окремі кімнати, офіси, квадратні метри), які розташовані за одним місцезнаходженням, при заповненні розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП слід дотримуватися принципу «укрупнення інформації» про об’єкти оподаткування та відображати їх у вигляді одного об’єкта оподаткування. Якщо однотипні об’єкти оподаткування розташовані за різним місцезнаходженням, то їх необхідно показувати окремо. Також, при заповненні графи 12 розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП принцип «укрупнення інформації» не застосовується до об’єктів оподаткування, які мають реєстраційний номер, тобто інформація щодо таких об’єктів оподаткування зазначається за кожним об’єктом окремо.
Згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, графи 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюються відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, розміщеного на офіційному веб-сайті Держстату України. У разі придбання транспортного засобу для використання по всій території України або передачі його в оренду платник податків зазначає у графах 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» та 8 «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП адресу місця реєстрації транспортного засобу.

Штрафні санкції за порушення вимог щодо застосування РРО
Згідно з п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:
вчинене вперше - 1 гривня;
за кожне наступне вчинене порушення - 100 %. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);
Зазначена норма Закону N 265 встановлює види порушень, які можуть повторюватись тривалий період роботи суб'єкта господарювання, тобто можуть бути однотипними.
Оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чеку під час кожного продажу товару визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО чи невидача чеку при продажу товару буде вважатись повторною.

Що необхідно зберігати на робочому місці власнику РРО
Нагадуємо, що відповідно до п. 4 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема:
- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (але не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії;
- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;
- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

Експериментальний проект у сфері РРО
Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 13.06.2018 № 472 "Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».
ДФС спільно з Міністерством фінансів України розпочинає пілотний проект щодо впровадження інноваційних технологічних рішень для реєстрації розрахункових операцій, який триватиме до 31 грудня 2019 року.
Новітня модель програмних та/або програмно-технічних комплексів - це технологічне рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг, що не впроваджене в області застосування РРО.
Така новітня модель передбачає запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО надана можливість використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.
Учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, які виявили зацікавленість щодо участі в експериментальному проекті.
Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Отримання для дітей картки платника податків з реєстраційним номером
Найпопулярнішою з адміністративних послуг залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.
Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822 (далі – Положення №822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка №1ДР) (додаток 2 до Положення №822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Відповідно до п. 4 розд. VII Положення №822 облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
Подати документи для проведення реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків/отримати картку платника податків, отримати консультацію щодо переліку необхідних документів або заповнення Облікової картки № 1ДР можна в Центрах обслуговування платників ДПІ(ОДПІ) ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Інформація про Центри обслуговування платників розміщена у банері «Центри обслуговування» на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області»

До уваги громадян!
Інформаційно-довідковий департамент ДФС звертає увагу громадян, що вони можуть викласти усні звернення до Державної фіскальної служби України (відповідно до Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями) засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «3».

Щодо подання платниками податків звітів про пільги
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що відповідно до статті 30 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова пільга – це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 статті 30 ПКУ. Згідно з пунктом 30.8 цієї ж статті ПКУ контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг здійснюють контролюючі органи.
При цьому суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг (далі – звіт), про що наголошується у пункті 2 Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1233 (далі – Порядок № 1233).
Звіт подається суб’єктом господарювання за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду (пункт 3 Порядку № 1233).
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 № 1797 (набрав чинності з 01.01.2017) зокрема до пункту 46.1 статті 46 ПКУ внесено зміни, що прирівнюють звітність про суми податкових та митних пільг до податкових декларацій.
Отже, у разі неподання або несвоєчасного подання платниками податків звітів про пільги до них застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом 120.1 статті 120 ПКУ за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності, а саме: накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Термін використання резервного РРО у разі виходу з ладу РРО
Відповідно до ст. 5 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
Пунктом 2 ст. 14 Закону № 265 передбачено, що у разі виходу з ладу РРО центри сервісного обслуговування (далі – ЦСО) зобов’язані забезпечувати відновлення його роботи протягом 7 робочих днів.
У разі незабезпечення ЦСО гарантійного ремонту РРО не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО ЦСО зобов’язаний ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний РРО (п. 4 ст. 14 Закону № 265).
Отже, максимальний термін використання резервного РРО на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або відключення електроенергії може бути не більше 7 робочих днів, а ЦСО зобов’язані відновити роботу РРО протягом 7 робочих днів.

До уваги орендарів земельної ділянки!
Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу, зокрема,
не може бути, меншою за розмір земельного податку (пп. 288.5.1 п.288.5 ст. 288 ПКУ):
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, – у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки; для земель загального користування – не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, – у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;
не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ);
може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ, у разі визначення орендаря на конкурентних зачадах (пп. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 ПКУ).
Звертаємо увагу, що згідно із ст. 25 Закону України від 06.10.1998 № 161-XIV «Про оренду землі» із змінами та доповненнями орендар земельної ділянки зобов’язаний, зокрема, «у п’ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів».

Особливості надання послуг електронного цифрового підпису за довіреністю
З метою протидії шахрайству та захисту законних інтересів юридичних та фізичних осіб, отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС здійснюється за особистої присутності заявника (підписувача).
Разом з цим, за бажанням заявника (підписувача) він може бути представлений довіреною особою. У такому випадку, довіреність для отримання послуг ЕЦП повинна бути посвідчена нотаріально.
Зазначене обмеження не розповсюджується на органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності.

Таблиця даних платника ПДВ подається за встановленою формою
Нагадуємо платникам ПДВ, що відповідно до вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі – Порядок), Таблиця даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) подається в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС України, за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку.
У Таблиці зазначаються:
види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016–2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
У відповідності до п. 31 розділу «Таблиця даних платника податку на додану вартість» Порядку Таблиця подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.

Повернення основних фондів: оподаткування ПДВ
Відповідно до пп. «а» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
Постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін (пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою.

До Податкового кодексу України внесено зміни
Звертаємо увагу, що з 28.07.2018, тобто з дня, наступного за днем опублікування, набрав чинності Закон України від 03.07.2018 № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі – Закон № 2477).
Закон № 2477 опубліковано в офіційному виданні – газеті «Голос України» від 27.07.2018 № 137.
Законом № 2477 внесені зміни до:
пп. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 «Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу» Податкового кодексу України від від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме: передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом;
пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 «Податкова знижка» ПКУ, що викладено у новій редакції, згідно з якою до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, зокрема, належать суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Переобладнали транспортний засіб: скористайтесь податковою знижкою!
Відповідно до пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп.166.2.1 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2018 року (включно).
Важливо! Громадянам, які задекларували доходи за 2017 рік, сплатити зобов’язання, визначені у Декларації, необхідно до 01 серпня 2018 року.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор