www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 25 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2017 року
Від платників Криворізької північної ОДПІ до державного бюджету надійшло півтора мільярда гривень
Версія для друку Написати листа
Від платників Криворізької північної ОДПІ до державного бюджету надійшло півтора мільярда гривень

За січень – вересень 2017 року до державного бюджету від платників Криворізької північної ОДПІ зібрано 1506,3 млн. грн., що на 345,8 млн. грн. більше ніж надійшло за відповідний період у 2016 році.
Найбільші надходження по податкам склали:
· рентна плата за користування надрами – надійшло 650,1 млн. грн., що на 133,5 млн. грн. більше ніж надійшло за минулий рік;
· по ПДВ – надійшло 385,3 млн. грн., що на 90,6 млн. грн. більше ніж надійшло за минулий рік;
· по ПДФО – надійшло 312,0 млн. грн. що на 88,9 млн. грн. більше ніж надійшло за минулий рік.

Отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах можливо через Інтернет
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі платники податків можуть скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків».
Цей сервіс, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу іі подання.
До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.
Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.

Чи має право на податкову знижку за навчання дитини один із батьків, який уклав договір з навчальним закладом, якщо в документах про сплату зазначено дані іншого?
Враховуючи вимоги статей 164 та 166 ПКУ щодо декларування права на податкову знижку, підставу та документальне підтвердження платником понесених витрат, якщо договір з навчальним закладом укладено одним з батьків, а в документах про сплату зазначено дані іншого, то права на податкову знижку батьки не мають.

ДФС: До місцевих бюджетів цього року надійшло 335 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
У 2017 році (станом на 01.10.2017) фізичним особам-платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ДФС сформовано понад 900 тисяч податкових повідомлень-рішень. Від сплати за ними до місцевих бюджетів вже надійшло близько 335 млн. грн., що у 2,1 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року (157 млн. грн.). Про це повідомив Директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб Павло Дроняк.
За його словами, збільшення надходжень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відбулось, зокрема, внаслідок зростання розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Також збільшенню надходжень сприяло розширення переліку даних, необхідних для розрахунку податку, що надаються до ДФС органами державної реєстрації прав на нерухоме майно (з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно) та платниками податків (на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності).
«Також у поточному році спостерігається позитивна динаміка сплати визначених сум податку, що свідчить про високий рівень платіжної дисципліни власників нерухомого майна – фізичних осіб», - наголосив Павло Дроняк.
Він зазначив, що найбільші надходження у поточному році податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в Одеській, Харківській, Львівській, Київській, м. Києві та Дніпропетровській областях.

За результатами самостійного коригування податкових зобов’язань з метою ТЦО за 2016 рік платники скоротили збитки на понад 1,1 млрд. грн.
Платниками податків в цілому по Україні за 2016 рік самостійно задекларовано та збільшено фінансовий результат шляхом коригування податкових зобов’язань з метою трансфертного ціноутворення на загальну суму 2,6 млрд. грн. Це в 1,5 раза, або на 0,8 млрд. грн. більше, ніж за 2015 рік.
Завдяки цьому окремими суб’єктами господарювання за 2016 рік скорочені збитки на загальну суму понад 1,1 млрд. грн. Водночас є платники, які донарахували податок на прибуток на загальну суму майже 0,3 млрд. гривень.

256 офіційно непрацевлаштованих осіб обслуговували російські банки та страхові компанії в кол-центрах Миколаєва
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Миколаївській області спільно із працівниками СБУ під процесуальним керівництвом прокуратури викрили два кол-центри, що обслуговували російські банки та страхові компанії, та використовували працю офіційно непрацевлаштованих осіб.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.212-1 КК України встановлено, що у 2 миколаївських кол-центрах, які виконували замовлення страхових компаній та банків Російської Федерації, неофіційно працює група осіб, використання праці яких призвело до ухилення вказаними підприємствами від сплати більше 3 млн. грн. ЄСВ.
За результатами 3 обшуків, проведених в офісних приміщеннях підприємств-фігурантів, на робочих місцях виявлено 256 осіб, які офіційно не працевлаштовані в передбаченому законом порядку та документацію, яка підтверджує вказаний факт.
Трудові книжки, особові справи та копії паспортів працівників, акти приймання – передачі виконаних робіт, договори та додаткові угоди цивільного характеру, первинну документацію, печатки, чорнові записи, паперові та цифрові носії інформації,збірники тарифів банків та страхових компаній Російської Федерації, та 18,4 тис. грн. готівки та документи бухгалтерського та податкового обліку за 2015 – 2017 роки вилучено. Вказаних працівників допитано щодо офіційного працевлаштування.
Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на вилучену документацію, носії інформації та грошові кошти.
Тривають слідчі дії.

Земельні відносини: строки сплати податкового зобов’язання, визначеного у податковій декларації
Нагадуємо, що відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації з сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація), затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у Декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.4 ст.287 ПКУ).

Податок на додану вартість при отриманні гарантійних внесків, які згідно з умовами договору в оплату за послуги повертаються отримувачу таких послуг
Повідомляємо, що відповідно до підпунктів «а» і «б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких згідно зі ст.186 ПКУ розташоване на митній території України.
Відповідно до п. 188.1 ст.188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.
Якщо умовами договору передбачено, що гарантійні платежі (внески) виконують виключно функцію засобу забезпечення виконання зобов’язань та згідно з умовами договору в оплату за товари/послуги не зараховуються, а повертаються отримувачу таких товарів/послуг, то ця сума гарантійних платежів (внесків) не збільшує базу оподаткування у постачальника товарів/послуг. Податкові зобов’язання постачальником та податковий кредит покупцем при отриманні/перерахуванні такого гарантійного платежу не визначаються.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту по ЄCВ
Відповідно до п.7 частини одинадцятої ст.25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, органом Державної фіскальної служби здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.
Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464.
Згідно з частиною першою ст.165 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року №8073-Х зі змінами та доповненнями неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Заповнюємо правильно поле «Призначення платежу»
Звертаємо увагу, що для того, щоб суми нарахованих та сплачених платниками податків, зборів, інших платежів до бюджетів та єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відображалися саме по конкретному платнику, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Порядком №666 надано рекомендації як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак «;»;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак «;»;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4:
друкується розділовий знак «;»;
друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.

За якою ознакою доходу відображається у податковому розрахунку ф. 1ДФ сума поворотної фінансової допомоги, яка надається фізичній особі-підприємцю?
Відповідно до п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
Згідно з п.п.165.1.31 п.165.1 ст.165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.
Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».
Тобто, сума поворотної фінансової допомоги, яка надається суб’єктом господарювання на адресу фізичної особи – підприємця або фізичної особи, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».
Відповідне роз’яснення розміщене у категорії 103.25 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Сервіс ДФС України «Пульс» на захисті інтересів платників
Нагадуємо, що сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).
Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.
Інформація приймається цілодобово.
При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску.

Реєстрація інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції: які документи необхідно надати для взяття на облік
Звертаємо увагу на те, що відповідно до п.4.5 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами (далі – Порядок) для взяття на облік (реєстрації) інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції як платника податків інвестор (оператор) зобов’язаний протягом 10 календарних днів після реєстрації угоди або після набрання нею чинності подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (основним місцем обліку) такі документи:
заяву за формою № 1-ОПП;
копію зареєстрованої угоди про розподіл продукції;
копію свідоцтва про державну реєстрацію угоди про розподіл продукції.
Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою, то податкові номери інвесторам за такою угодою надаються контролюючими органами за основним місцем обліку інвесторів на підставі отриманого від оператора рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою про розподіл продукції.
Інвестору (оператору) після взяття на облік угоди про розподіл продукції контролюючим органом видається (надсилається) Свідоцтво про реєстрацію інвестора та угоди про розподіл продукції як платника податків за формою №4-УРП (додаток 3 до Порядку) (п.3.10 розд. III Порядку).

Протягом 9 місяців ДФС забезпечено майже 223,6 млрд. грн. митних платежів
Протягом січня-вересня поточного року до державного бюджету ДФС перераховано майже 223,6 млрд. грн. митних платежів, що на 10,8% перевищує індикативні показники, доведені Міністерством фінансів України. До бюджету додатково надійшло майже 22 млрд. гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження зросли на 34%, або майже на 56,7 млрд. гривень.
Зокрема, у вересні 2017 року до державного бюджету перераховано 27,3 млрд. грн., що на 455 млн. грн. перевищує заплановані показники та на 5,9 млрд. грн. показники відповідного періоду минулого року.
У вересні цього року середньоденні надходження склали 1,3 млрд. грн., що на 33,6%, або на 326 млн. грн.. перевищує середньоденні надходження відповідного періоду минулого року.
У цьому році 10% від перевиконання загального збору митних платежів спрямовується на розвиток інфраструктури митниць та збільшення заробітної плати працівників. Протягом січня-серпня 2017 року ця сума складає 2,1 млрд. грн. у тому числі: січень – 225,6 млн. грн., лютий – 203,9 млн. грн., березень – 369,4 млн. грн., квітень – 286,5 млн. грн., травень – 422,0 млн. грн., червень – 346,5 млн. грн., липень – 178,6 млн. грн., серпень – 28,2 млн. грн., вересень – 36,5 млн. грн.

Наталія Рубан: По всіх завершених документальних перевірках АЗС встановлені порушення
Згідно з інформаційними базами ДФС в Україні 1,4 тис. суб’єктів господарювання здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів через 7,3 тис. АЗС та повинні сплачувати акцизний податок з роздрібного продажу. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
За її словами, у 2017 році завершено 23 документальні перевірки зазначених суб’єктів господарювання, у всіх випадках встановлено порушення.
Донараховані суми податків та штрафних (фінансових) санкцій складають близько 11 млн. грн., у тому числі 2 млн. грн. акцизного податку.
«Основне порушення, встановлене під час проведення перевірок, – неправомірне відображення в декларації з акцизного податку реалізації через АЗС підакцизних товарів (паливно-мастильних матеріалів), як продажу для комерційного використання», - зазначила Наталія Рубан.
Крім того, у 2017 році проведено 513 фактичних перевірок, за результатами яких застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 8,6 млн. гривень.
Проведеними фактичними перевірками встановлено:
- неоприбуткування отриманих готівкових коштів в половинні проведених перевірок;
- продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку – у кожній четвертій перевірці;
- невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) тощо – у кожній третій перевірці.

Відбувся черговий семінар для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних
У рамках реалізації спільної програми Європейського Союзу і Ради Європи «Посилення імплементації європейських стандартів прав людини в Україні» в Одесі відбувся семінар-тренінг для посадових осіб органів ДФС з питань обробки та захисту персональних даних.
У навчанні, яке проводили провідні фахівці Управління з питань захисту персональних даних Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, взяли участь 22 представники ДФС та її територіальних органів.
Під час заходу роз’яснювалися ключові положення законодавства про захист персональних даних, обговорювалася робота ДФС щодо приведення внутрішніх процедур обробки персональних даних у відповідність до вимог зазначеного законодавства. Крім того, розглядалися актуальні проблеми обробки та захисту персональних даних в органах ДФС.
Це вже другий навчальний захід для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних, який проведено у співпраці з міжнародними організаціями під егідою Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Так, 19 - 21 липня 2017 року відбувся навчальний курс з Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод у межах проекту «Гарантування дотримання прав людини при здійсненні правосуддя».

Відбувся черговий семінар для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних
Прес-служба Державної фіскальної служби України повідомила.
У рамках реалізації спільної програми Європейського Союзу і Ради Європи «Посилення імплементації європейських стандартів прав людини в Україні» в Одесі відбувся семінар-тренінг для посадових осіб органів ДФС з питань обробки та захисту персональних даних.
У навчанні, яке проводили провідні фахівці Управління з питань захисту персональних даних Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, взяли участь 22 представники ДФС та її територіальних органів.
Під час заходу роз’яснювалися ключові положення законодавства про захист персональних даних, обговорювалася робота ДФС щодо приведення внутрішніх процедур обробки персональних даних у відповідність до вимог зазначеного законодавства. Крім того, розглядалися актуальні проблеми обробки та захисту персональних даних в органах ДФС.
Це вже другий навчальний захід для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних, який проведено у співпраці з міжнародними організаціями під егідою Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

У вересні Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до держбюджету у сумі майже 1,9 млрд. грн.
«Це є найкращим результатом діяльності митниці у 2017 році. Вересневі надходження на 51,4%, або на 641,9 млн. грн. більше, ніж у дев’ятому місяці 2016 року та на 10,5%, або на 179,7 млн. грн. більше, ніж у серпні 2017 року», - повідомив в. о. начальника Дніпропетровської митниці ДФС Сергій Сличко.
Доведений індикативний показник доходів загального та спеціального фондів Державного бюджету на вересень 2017 року Дніпропетровська митниця ДФС виконала на 102,1%. Перевиконання становить 39,6 млн. грн., що дозволить залучити на ремонт доріг 19,8 млн. грн.
У вересні поточного року середньоденні надходження митних платежів до Державного бюджету становлять 90,1 млн. грн., що на 58,6%, або на 33,3 млн. грн. перевищує середньоденні показники вересня 2016 року.

Податкова знижка: отримуємо за обладнення автомобіля газовою установкою
Відповідно до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначених п.п.163.3.7 п.166.3 ст.163 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, зокрема, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Згідно із п.166.2 ст.166 ПКУ понесені витрати враховуються відповідно платіжним та розрахунковим документам, зокрема квитанціям, фіскальним або товарним чекам, прибутковим касовим ордерам, копіям договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для отримання податкової знижки необхідно подати Декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік, затверджену Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2017 року.

Сплата ЄСВ фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування
Відповідно до норм ст.42 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами та доповненнями підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Дія Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов’язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ).
Платниками ЄСВ відповідно до п.4 частини першої ст.4 Закону №2464 є, зокрема, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування.
Платники ЄСВ зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ (п.1 частини другої ст.6 Закону №2464).
Базою нарахування ЄСВ для платників, зазначених у п.4 частини першої ст.4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) Закону №2464, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (абзац перший п.2 частини першої ст.7 Закону №2464).
З 2017 року, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої цим Законом. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п.2 частини першої ст. 7 Закону №2464).
У доповнення: відповідно до частини четвертої ст.4 Закону №2464 особи, зазначені у п.4 частини першої ст.4, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

З січня по вересень поточного року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 2,6 млрд. грн. доходу
З початку 2017 року більше 45 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 2,6 млрд. грн.
До сплати за результатами декларування підлягає 98,1 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 15,8 млн. грн. військового збору, що відповідно на 19,9 млн. грн. та на 2,6 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають понад 6,8 тисяч громадян на загальну суму 10,4 млн. грн. Про це повідомила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
Про одержані в 2016 році понадмільйонні статки повідомили 196 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1 млрд. 143,7 млн. грн.

Набула чинності Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 28 серпня 2017 року набрали чинності Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи (далі – Конвенція) та Протокол до неї, вчинені 4 вересня 2013 року. Протокол є невід’ємною частиною Конвенції. Зазначена Конвенція з Протоколом ратифікована Верховною Радою України 13 квітня 2017 року.
Відповідно до статті 27 Конвенції її положення будуть застосовуватись в Україні:
- а) стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, сплачених на або після 01 січня 2018 року;
- б) стосовно інших податків, які стягуються під час податкових років або періодів, що починаються на або після 1 січня 2018 року.
Право на використання переваг Конвенції надається відповідно до положень статті 103 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

Процедура блокування посиленого сертифіката за електронним запитом
Нагадуємо, що підписувач (заявник) має право за власним бажанням здійснити блокування посиленого сертифіката. Під блокуванням посиленого сертифіката розуміється тимчасове призупинення чинності посиленого сертифіката строком до тридцяти календарних днів. Після блокування посиленого сертифіката клієнт має право протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності посиленого сертифіката.
Блокований посилений сертифікат буде автоматично скасований Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.
Блокування посиленого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС.
Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1» (знаходиться за посиланням http://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk) та особистого ключа підписувача.
Процедуру блокування власного посиленого сертифіката за електронним запитом наведено в п.п.5.9 п.5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» (http://acskidd.gov.ua/download/manual/EU13OManualDFS.pdf) та у «Відеоінструкції по блокуванню посилених сертифікатів за електронним запитом» (https://www.youtube.com/watch?v=AmSaFf-PWaU).
Інформування підписувача про блокування здійснюється в режимі реального часу.

Застосування РРО при продажу авіаквитків через платіжні системи
Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06.07.1995 №265/95-ВР зі змінами та доповненнями (далі – Закон №265), який є спеціальним законом. Дія Закону №265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Так, ст.3 Закону №265 встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу:
• проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
• видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Пунктом 2 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, встановлені обов’язкові реквізити касового чека, одним з яких є позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суми коштів за цією формою оплати.
Отже, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при проведенні розрахунків за готівкові кошти та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), у тому числі при продажу авіаквитків через платіжні системи, зобов’язані застосовувати РРО з обов’язковою видачею особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахункового документа.

Платники податків сплатили до місцевих бюджетів 133,7 млрд. гривень
Протягом січня-вересня поточного року платниками податків спрямовано до місцевих бюджетів 133,7 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 28,1%, або на 29,3 млрд. грн.
За 9 місяців 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 132 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб (у т. ч. до місцевих бюджетів надійшло 78,3 млрд. грн.). Це на 33,5 млрд. грн. або 34% більше, ніж за відповідний період 2016 року. Лише у вересні було сплачено 15,8 млрд. грн. ПДФО. Приріст до минулого року склав майже 4 млрд. грн.
Зокрема, у вересні місцеві бюджети отримали на 20,2% коштів більше, ніж у вересні минулого року. Так, за перший місяць осені 2017 року до місцевих бюджетів було спрямовано 13,7 млрд. грн., тоді як за відповідний період 2016 року ця сума складала 11,4 млрд. гривень.

ДФС забезпечено 8,3 млрд. грн. на реконструкцію доріг
У рамках «дорожнього» експерименту, за яким 50% від перевиконання надходжень митних платежів перераховуються на реконструкцію доріг, протягом січня-вересня 2017 року ДФС забезпечено 8 млрд. 305 млн. грн.
Найбільше коштів було акумульовано у березні – майже 1 млрд. 690 млн. грн., травні – 1 млрд. 837 млн. грн. та червні – 1 млрд. 503 млн. грн.
В інші місяці суми становили: за січень – 629 млн. грн., лютий – 823 млн. грн., квітень – 940 млн. грн., липень – 589 млн. грн., серпень – 129 млн. грн., вересень – майже 166 млн. грн.
Серед цьогорічних лідерів експерименту Одеська, Київська та Львівська області, якими забезпечено 1,6 млрд. грн., 1,4 млрд. грн. та 707 млн. грн. відповідно.
Нагадаємо, що експеримент з фінансового забезпечення реконструкції та поточного ремонту автомобільних доріг триває з вересня 2015 року. Відповідно до нього 50% від суми перевиконання щомісячних планових митних платежів (мито, акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів, податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів) направляється у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів.
Спочатку пілотний проект проводився в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях. Наразі участь у експерименті беруть усі митниці ДФС.

Безкоштовні цифрові підписи від ДФС отримали 238 тис. клієнтів
Протягом 2017 року 238 167 клієнтів отримали 817 310 посилених сертифікатів відкритих ключів від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Загалом, починаючи з травня 2012 року (відколи запрацював центр), послуги електронного цифрового підпису отримали 2,35 млн. клієнтів, яким сформовано 5,95 млн. посилених сертифікатів. З початку 2017 року програмно-технічним комплексом АЦСК ІДД ДФС було оброблено 248 млн. запитів клієнтів (1,25 млн. в день).
Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС – єдиний в Україні акредитований центр сертифікації ключів, який надає послуги електронного цифрового підпису усім без виключення суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Звертаємо увагу, що посилені сертифікати, сформовані Акредитованим центром, не мають обмежень щодо сфери застосування та можуть використовуватись для організації електронного документообігу з використанням ЕЦП.
За допомогою особистого ключа ЕЦП його власник може:
- отримати довідку про доходи;
- замовити довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України;
- подати електронну декларацію до Національного агентства з питань запобігання корупції;
- подавати електронну податкову звітність;
- приймати участь у торгах арештованим майном (СЕТАМ);
- зареєструвати створення суб’єкта господарської діяльності;
- замовити витяг про нормативну грошову оцінку землі;
- інше.
Розгалужена мережа представництв АЦСК ІДД ДФС на сьогодні налічує 51 віддалений пункт реєстрації користувачів, в яких працює 115 адміністраторів реєстрації.
Детальну інформацію щодо порядку отримання послуг електронного цифрового підпису, переліку реєстраційних документів для різних категорій заявників, режиму роботи та адреси представництв АЦСК ІДД ДФС можна переглянути на веб-сайті http://acskidd.gov.ua.

ДФС та Міжнародна організація з міграції посилюють співпрацю у сфері управління кордонами
Перспективи подальшої співпраці та впровадження проектів у сфері управління кордонами обговорювалися під час зустрічі в. о. Голови ДФС Мирослава Продана з Головою Представництва Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні доктором Томасом Лотаром Вайсом, яка відбулась 5 жовтня 2017 року.
Мирослав Продан високо оцінив рівень співробітництва ДФС з МОМ у сфері управління кордонами. За його словами, прикладом такої успішної співпраці став проект «Підтримка у створенні електронної системи попереднього обміну інформацією між митними органами Білорусі та України (ПРІНЕКС)».
«Реалізація цього проекту дозволила, починаючи з кінця 2015 року, фактично поновити обмін попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, що перетинають українсько-білоруський кордон. Результатом цього стало значне прискорення митних процедур та зменшення часу при перетині кордону, а також сприяння торгівельно-економічним відносинам для зміцнення економіки України та Республіки Білорусь», – зазначив в.о. Голови ДФС.
Він також підкреслив, що, використовуючи цей позитивний досвід, нещодавно був започаткований відповідний обмін інформацією між ДФС та Державною прикордонною службою України. Для реалізації пілотного проекту був обраний пункт пропуску «Нові Яриловичі – Нова Гута» на українсько-білоруському кордоні.
«Сьогодні ми успішно протестували цей пілотний проект та плануємо даний експеримент поширювати по всьому державному кордону України», - розповів Мирослав Продан.
Він підтвердив готовність до всебічної співпраці з МОМ, зокрема, у рамках схваленого рішення Європейської Комісії про залучення МОМ до реалізації цілої низки інфраструктурних проектів.
Мирослав Продан висловив сподівання, що всі заходи, заплановані в рамках цих проектів, будуть виконані вчасно, та запевнив, що ДФС докладає максимум зусиль для оснащення митної інфраструктури відповідними технічними засобами митного контролю.
У свою чергу Голова Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні д-р Томас Лотар Вайс зазначив важливість співпраці МОМ з фіскальною службою та успішне співробітництво у рамках проектів ПРІНЕКС та ІВКО, який впроваджує систему інтелектуального відеоконтролю у автомобільному пункті пропуску «Нові Гута – Нові Яриловичі» українсько-білоруського кордону.
«Співпраця в рамках цих двох проектів може бути відзначена як найкращі практики, які стосуються як міжнародного, так і митного співробітництва. Ми вітаємо їх перенесення на інші пункти пропуску. Для МОМ Україна є однією з найважливіших країн, ми вдячні за віддачу та професіоналізм фахівців ДФС, які змогли виконати цілу низку міжнародних проектів у таких сферах, як боротьба з торгівлею людьми та інтегроване управління кордонами», – зазначив д-р Томас Лотар Вайс.
Він також коротко поінформував про проект ІММІС, який МОМ почала реалізовувати у грудні 2016 року. За словами Голови Представництва МОМ в Україні, це один з найбільших проектів з управління кордонами, який коли-небудь фінансувався Європейським Союзом і реалізовувався однією організацією. Проект націлений на впровадження ІТ системи управління даними у сфері міграції.
Д-р Томас Лотар Вайс також запевнив у прагненні до посилення співпраці МОМ та ДФС, а також готовності до надання експертної допомоги та обміну досвідом.
Під час зустрічі керівників ДФС і МОМ було обговорене питання підписання Меморандуму про взаєморозуміння та прийняті домовленості щодо цілей та змісту документу.

Чи має право на податкову знижку один із батьків студента, який платив за навчання, якщо студент працював і отримував заробітну плату?
Відповідно до ст. 180 та 199 Сімейного кодексу України батьки повинні утримувати своїх неповнолітніх дітей (до 18 років), а якщо повнолітні діти продовжують навчання і у зв’язку з цим потребують матеріальної допомоги, то батьки зобов’язані утримувати їх до досягнення 23 років.
Працюючий студент не перебуває на утриманні батьків, так як має свої джерела доходу у вигляді заробітної плати. Виходячи з норм ПКУ студент, який працює, сам є платником податку на доходи фізичних осіб. Відповідно до п. 164.1 ст. 164 ПКУ базою оподаткування є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального оподатковуваного доходу на суму податкової знижки.
Таким чином, якщо студент протягом року одночасно навчався і працював, отримував заробітну плату, то право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року має сам студент за умови документального підтвердження понесених витрат на навчання, а не його батьки, так як він вже не перебуває на утриманні.

Підрозділами податків і зборів з фізичних осіб виявлено правопорушень на 66 млн. гривень
З початку цього року з метою перевірки законності здійснення фізичними особами – підприємцями діяльності у сфері транспорту та перевезень вантажів і пасажирів підрозділи податків і зборів з фізичних осіб територіальних органів ДФС провели 283 документальні перевірки (або 21% від загальної кількості).
За результатами опрацювання наданих у ході перевірки первинних документів встановлено, що на порушення пункту 177.2 статті 177 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці безпідставно включали до складу витрат вартість придбаних паливно-мастильних, запчастин і шин, які фактично не призначалися для використання в господарській діяльності, або документально не підтверджено їх придбання.
Наприклад встановлено, що підприємцем із Запорізької області, який надає послуги вантажних перевезень, з метою ухилення від сплати податків завищено розмір витрат, які враховуються для визначення розміру оподатковуваного доходу, на суму 8,5 млн. грн. у зв’язку із придбанням шин, які фактично призначаються для використання на легкових автомобілях. При цьому, жодних документів, які підтверджують пов’язаність таких витрат із підприємницькою діяльністю не надано.
Завдяки злагодженим діям ГУ ДФС у Рівненській області та Ягодинської митниці під час планової перевірки фізичної особи - підприємця, який здійснював надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжнародному сполученні, упереджено втрати бюджету з податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування майже на 1 млн. гривень.
Загалом, за результатами проведених контрольно-перевірочних заходів порушникам чинного законодавства додатково визначено грошових зобов’язань на загальну суму понад 66 млн. гривень. На даний час до державного бюджету надійшло понад 11 млн. гривень.

Які документи необхідно надати до контролюючого органу для підтвердження понесених фізичною особою витрат при отриманні права на податкову знижку?
Відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо. Так, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними розрахунковими документами зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Слід зауважити, що п.п. «в» п.176.1 ст.176 ПКУ передбачено, що на вимогу контролюючого органу та у межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.

З початку року платниками сплачено 129,2 млрд. ЄСВ
Протягом січня-вересня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 129,2 млрд. грн. Це на 36,7 відс., або на 34,7 млрд. грн. більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Зокрема, у вересні 2017 року надійшло 15,2 млрд. грн. ЄСВ, що на 39,5 відс., або на 4,3 млрд. грн. перевищує відповідний показник вересня минулого року.
Крім того, найбільші надходження ЄСВ з початку року зафіксовано також у червні – 16,7 млрд. грн. та липні – 15,1 млрд. грн.
Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Державний бюджет отримав від великих платників податків 194 млрд грн
За підсумками 9 місяців 2017 року великими платниками до Державного бюджету України по платежах, що супроводжується Офісом великих платників податків ДФС сплачено 194 млрд грн, в результаті чого досягнуто приріст платежів у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року на 33,2 млрд грн, або на 21%.
У розрізі основних податків до державного бюджету по Україні платниками Офісу великих платників податків ДФС було сплачено податку на додану вартість – 85,3 млрд грн, що на 22%, або на 15,2 млрд грн більше, акцизного податку 47 млрд грн що на 21%, або на 8,3 млрд грн більше, податку на прибуток – 36,9 млрд грн що на 33%, або на 9,1 млрд грн більше.
Питома вага збору платежів до державного бюджету, сплаченого великими платниками, в загальному зборі по Україні становить 57,8%, в тому числі питома вага збору по податку на прибуток – 68,1%, податку на додану вартість – 63,3%, акцизного податку – 97,2%
Виокремлюють 5 основних галузей, які забезпечують найбільші надходження 2017 року до державного бюджету по платежах, що супроводжує Офіс великих платників податків:
переробна промисловість – 60,7 млрд грн (31,3% від загального збору),
добувна галузь – 28,9 млрд грн (14,9% від загального збору),
електроенергетика – 25,3 млрд грн (13,1%)
оптова та роздрібна торгівля – 20,7 млрд грн (10,6% від загального збору),
транспортна галузь – 20,8 млрд грн (10,7% від загального збору).

Представники ДФС взяли участь у ІV Глобальному кінологічному форумі ВМО
Кінологічне забезпечення ДФС та діяльність Регіонального кінологічного навчального центру ВМО, який функціонує на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, були презентовані представниками фіскальної служби під час ІV Глобального кінологічного форуму Всесвітньої митної організації.
Форум відбувся у Празі під егідою Всесвітньої митної організації. Участь у ньому взяли представники митних адміністрацій 45 країн, які обмінювалися досвідом з питань організації підготовки кінологічних команд в Регіональних кінологічних навчальних центрах ВМО (РКНЦ ВМО), застосування службових собак в правоохоронній діяльності митних адміністрацій різних країн, організації кінологічної діяльності.
Учасники заходу ознайомилися з інформаційною онлайн-платформою для обміну кінологічним досвідом різних країн світу «Global K9 Forum», відвідали аеропорт Чеської Республіки, де кінологічні команди митної адміністрації Чеської Республіки, а також інших країн продемонстрували навички своєї роботи.
У рамках форуму представники Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС також взяли участь у зустрічі керівників Регіональних кінологічних навчальних центрах ВМО. Учасники обговорили основні аспекти розробки загальних стандартів надання статусу РКНЦ ВМО та актуальні питання діяльності цих центрів. За результатами зустрічі прийнято 11 основних критеріїв надання статусу РКНЦ ВМО, зокрема, таких, що стосуються процедури сертифікації інструкторів РКНЦ ВМО, форми обміну інформацією між центрами, обсягу підготовки кінологічних команд, мовного питання та ін.
На завершення зустрічі учасники домовились про подальший діалог, під час якого будуть напрацьовані дієві кроки у налагодженні співпраці у галузі підготовки кінологічних команд.
«Форум дає надію на новий і успішний етап у розвитку потенціалу кінологічного забезпечення в Україні в умовах глобалізації. У зв’язку з постійною загрозою терористичних актів, із збільшенням чисельності випадків переміщення предметів контрабанди і пов’язані з цим непоправні людські жертви, змушують нас по-іншому поглянути на актуальність проблеми ефективної підготовки чотирилапих митників як дієвого інструменту зміцнення економічної безпеки держави», - зазначив директор Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС Андрій Войцещук.
За його словами, подібні заходи дозволяють налагоджувати співпрацю та взаємостосунки між кінологічними службами різних країн, обмінюватися досвідом ефективного використання службових собак, координувати дії та виробляти єдину концепцію у протидії тероризму, боротьбі з контрабандою, зокрема, у сфері незаконного обігу наркотиків, зброї, вибухівки.
Наступний форум відбудеться у 2019 році.

Режим роботи ЦОПів Дніпропетровської області у вихідні та святкові дні жовтня
Повідомляємо про режим роботи Центрів обслуговування платників області у вихідні та святкові дні жовтня:
14 та 15 жовтня 2017 року – вихідні дні;
16 жовтня 2017 року – робочий день у режимі чергування (за необхідності, із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 17 год. 00 хв.

Інформаційно – роз’яснювальна робота кампанії декларування доходів громадян
Протягом 2017 року більше 45 тисяч мешканців Дніпропетровської області задекларували доходи, отримані у 2016 році. Загальна сума задекларованих доходів склала понад 2,6 млрд. грн.
З метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення кампанії декларування органами ДФС у Дніпропетровській області протягом 2017 року організована наступна інформаційно – роз’яснювальна робота:
- у засобах масової інформації, з урахуванням Інтернет – мережі, розміщено 5673 інформаційних матеріалів з питань декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року;
- на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» розміщено 259 матеріалів;
- на сайтах місцевих рад – 2632 інформаційних повідомлень.
Основні питання декларування громадянами у 2017 році доходів, отриманих протягом минулого року, розглядалися під час проведення 141 сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»; 80 виступів керівників і посадових осіб на радіо та телебаченні; 49 інтерв’ю, 285 семінарів, практикумів з платниками податків; 105 прес-конференції та брифінгів; 218 засідань «круглого столу»; 23 Інтернет-конференцій (Інтернет-семінарів).
Крім того, до проведення роз’яснювальної роботи з питання декларування доходів громадян було залучено 12 відомих громадських діячів, спортсменів, акторів, інших публічних осіб.
Також проведено 197 інших заходів, у тому числі і нових сучасних методів доведення інформації, стосовно кампанії декларування громадянами своїх доходів.
Проведена інформаційно – роз’яснювальна кампанія сприяла активізації звітування фізичними особами про отримані у минулому році доходи.

Представники ДФС взяли участь у ІV Глобальному кінологічному форумі ВМО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що за повідомленням прес-служби Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) кінологічне забезпечення ДФС та діяльність Регіонального кінологічного навчального центру ВМО, який функціонує на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, були презентовані представниками фіскальної служби під час ІV Глобального кінологічного форуму Всесвітньої митної організації.
Форум відбувся у Празі під егідою Всесвітньої митної організації. Участь у ньому взяли представники митних адміністрацій 45 країн, які обмінювалися досвідом з питань організації підготовки кінологічних команд в Регіональних кінологічних навчальних центрах ВМО (РКНЦ ВМО), застосування службових собак в правоохоронній діяльності митних адміністрацій різних країн, організації кінологічної діяльності.
Учасники заходу ознайомилися з інформаційною онлайн-платформою для обміну кінологічним досвідом різних країн світу «Global K9 Forum», відвідали аеропорт Чеської Республіки, де кінологічні команди митної адміністрації Чеської Республіки, а також інших країн продемонстрували навички своєї роботи.
У рамках форуму представники Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС також взяли участь у зустрічі керівників Регіональних кінологічних навчальних центрах ВМО. Учасники обговорили основні аспекти розробки загальних стандартів надання статусу РКНЦ ВМО та актуальні питання діяльності цих центрів. За результатами зустрічі прийнято 11 основних критеріїв надання статусу РКНЦ ВМО, зокрема, таких, що стосуються процедури сертифікації інструкторів РКНЦ ВМО, форми обміну інформацією між центрами, обсягу підготовки кінологічних команд, мовного питання та ін.
На завершення зустрічі учасники домовились про подальший діалог, під час якого будуть напрацьовані дієві кроки у налагодженні співпраці у галузі підготовки кінологічних команд.

ДФС України затверджено Реєстр великих платників податків на 2018 рік
Доводимо до відома платників, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) наказом від 26.09.2017 №632 (далі – Наказ №632) затвердила Реєстр великих платників на 2018 рік (далі – Реєстр).
Наказ №632 і Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/72512.html

Нараховано дохід фізичній особі – підприємцю, місцезнаходження якої тимчасово окупована територія: ознака доходу у формі №1ДФ
Звертаємо увагу, що п.177.8 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що під час нарахування (виплати) фізичній особі – підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою – підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 п.14.1 ст.14 ПКУ.
Водночас, згідно із п.п.38.9 п.38 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ під час нарахування (виплати) фізичним особам – підприємцям, місцезнаходженням або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення (незалежно від системи оподаткування), доходу від здійснення ними підприємницької діяльності суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, зобов’язані утримати податок на доходи у джерела виплати, при цьому на таких осіб не поширюється дія п.177.8 ст.177 ПКУ.
Крім того, особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування (п.п.«б» п.176.2 ст.176 ПКУ).
Згідно із Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, дохід, виплачений самозайнятій особі відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ під ознакою доходу «157».
Отже, суб’єкт господарювання (самозайнята особа) під час нарахування (виплати) доходів фізичним особам – підприємцям, які визначені у п.п.38.9 п.38 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ, повинен відобразити такий дохід в податковому розрахунку за формою №1ДФ під «157» ознакою доходу.

Іноземець намагався вивезти з України чималу кількість культурних цінностей
Повідомлення про злочин та протокол про порушення митних правил – такі наслідки перетину кордону для іноземця, який, прямуючи до Болгарії, «забув» отримати дозвіл на переміщення предметів старовини. Крім того, він прихопив із собою холодну зброю.
Під час проходження митного контролю у пункті пропуску «Порубне» співробітники Чернівецької митниці ДФС за результатами догляду транспортного засобу виявили в іноземця штик-ніж, шаблю та кинджал у чохлі, 157 предметів нумізматики, книги 1904 та 1941 року видавництва, 2 годинники, 5 нагородних знаків часів І світової війни, 2 старовинні праски. Усі предмети датуються минулим століттям та виготовлені у Англії. Їх вартість буде встановлено після проведення експертизи.
За вказаним фактом порушено справу про порушення митних правил та направлено повідомлення до поліції про протиправне діяння, що містить ознаки злочину, передбаченого ст.263 Кримінального кодексу України.

Працівники Львівської митниці ДФС затримали фармацевтичні препарати вартістю майже 25 тис. грн.
Громадянка України легковим автомобілем поверталась з приватної поїздки з Республіки Польщі в Україну через митний пост «Рава-Руська». Для руху обрала смугу спрощеного митного контролю «зелений коридор», чим заявила про відсутність у неї будь-яких товарів, що підлягають обов’язковому декларуванню та оподаткуванню або належать до категорії товарів, на переміщення яких через митний кордон України встановлено заборони чи обмеження.
Під час митного оформлення у митників виникла підозра щодо наявності в автомобілі таких предметів та товарів, тому автомобіль було скеровано в місце поглибленого огляду. Там, у салоні автомобіля було виявлено фармацевтичні препарати в асортименті – таблетки, креми, мазі, сиропи тощо. Їх вартість становить майже 25 тис. грн, що перевищує неоподатковувані норми ввезення товарів громадянами на митну територію України, встановлені п.1 ст. 374 МКУ.
Так, громадянка України порушила встановлений відповідно до Митного кодексу порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 471 Митного кодексу України. Складено протокол. Фармацевтичні препарати вилучено. Справу скерують до суду.

Митницями виявлено 904 факти незаконного переміщення наркотиків та прекурсорів
З початку поточного року митницями ДФС виявлено 904 факти незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Про це повідомив в.о. директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС Василь Поїзд.
За його словами, протягом січня – вересня 2017 року митницями ДФС виявлено: кокаїну – 0,48 кг, канабісу – 52,68 кг; інших наркотичних засобів - 0,447 кг, 16,4 тис. таблеток, 732 капсул, 57 ампул, 0,537 л; психотропних речовин - 225,43 кг, 19,8 тис. таблеток, 25 тис. капсул, 49 ампул, 0,05 л. Крім того, було виявлено 7,25 кг, 90,5 л, 61,8 тис. таблеток, 40 капс., 11 амп. прекурсорів.
Посадовець наголосив, що відповідно до вимог КПК України, митницями ДФС до правоохоронних органів України направлено 1 383 повідомлення про протиправні діяння, що містять ознаки злочинів, передбачених КК України. З них: 487 повідомлень – за ст. 305 КК України та 176 повідомлень – за ст. ст. 307, 309 КК України.
«Найбільша кількість випадків затримань припадає на поштовий зв’язок – 432. Автомобільним транспортом зазначені заборонені предмети намагалися перевезти у 297 випадках, залізничним – 92, пішки – 37, з використанням морського та авіаційного транспорту 27 та 19 випадків відповідно», – повідомив Василь Поїзд.
Найчастіше наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори намагалися ввезти в Україну – за цей період встановлено 683 таких порушень. Кількість порушень при вивезенні втричі менша – 221.
«З початку року на кордоні з Російською Федерацією виявлено 225 випадків незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, на кордоні з Республікою Білорусь – 78, з Молдовою – 65, з Польщею – 60, з Угорщиною – 37, з Румунією – 6, з Словаччиною – 3», - зазначив Василь Поїзд.
З метою встановлення джерел і каналів переміщення наркотичних засобів та осіб, які беруть у цьому участь, відповідно до ст.456 Митного кодексу України спільно з оперативними підрозділами правоохоронних органів проведено 61 контрольовану поставку.

Мінімальні ціни на алкоголь підвищено
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 р. №634 викладено в новій редакції додаток до власної постанови від 30.10.2008 р. №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».
Відповідно до цієї постанови з 9 вересня 2017 року підвищено мінімальні оптово-відпускні ціни на алкоголь.
Зокрема, роздрібні ціни на горілку та лікеро-горілчані вироби збільшено на 14,0-19,41%; віскі, ром та джин - на 6,5-6,6%; коньяк (бренді) - на 12,3-29,1%; вина з додаванням спирту, ігристі - на 7,1-13,3 відсотків.
Мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п'ять зірочок, бренді ординарного, горілки виноградної та інших спиртових дистилятів і спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.
Мінімальна роздрібна ціна на вина та вермути у тарі місткістю менш як 1 літр та більш як 1 літр, 1 літр у скляній тарі розраховується як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, поділений на 0,7.

Розширено Перелік розрахункових операцій, які не підпадають під оподаткування
Інформуємо платників про затвердження нового Переліку операцій з розрахунково-касового обслуговування, які відповідно до пп.196.1.5 пункту 196.1 статті 196 Податкового кодексу не є об’єктом оподаткування ПДВ. Вказаний Перелік затверджений постановою Правління Нацбанку України від 01.08.2017р. № 73 та набрав чинності з 4 серпня поточного року.
Тобто, починаючи з 4 серпня не є об’єктом оподаткування операції з розрахунково – касового обслуговування, зокрема :
- відкриття/закриття рахунків клієнтів банків (фізичних і юридичних осіб) у національній та іноземній валютах; документальне оформлення чи підтвердження розрахунків клієнтів; проведення розрахунків клієнтів; операції, що забезпечують виконання розрахунків або є їх складовою частиною; операції з касового обслуговування клієнтів; операції зі спеціальними платіжними засобами; операції з векселями; операції з електронними грошима.
Постанова Правління Національного банку України від 15.11.2011р. №400 "Про затвердження Переліку типових операцій з розрахунково-касового обслуговування, які відповідно до підпункту 196.1.5 пункту 196.1 статті 196 розділу V Податкового кодексу України не є об'єктом оподаткування" втратила чинність.

Довідник типів об'єктів оподаткування для подання форми №20-ОПП оновлено
Повідомляємо, що 04.09.2017 ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Довідники» за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html оприлюднено новий довідник типів об’єктів оподаткування.
Нагадуємо, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Форма вказаного повідомлення передбачає заповнення типу об’єкта оподаткування.


Криворізька північна ОДПІ


Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор