www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Середа, 26 вересня 2018 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2018 року
Отримали подарунок за кордоном – подайте декларацію про доходи!
Версія для друку Написати листа
Отримали подарунок за кордоном – подайте декларацію про доходи!

Повідомляємо, що згідно з п.п.14.1.55 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до доходу, отриманому з джерел за межами України, відносять будь-який дохід, отриманий резидентами, зокрема у вигляді подарунку.
У разі, якщо джерело виплат доходів є іноземним, суму такого доходу включають до річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) – отримувача, який у такому випадку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) (п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ). Дохід оподатковується за ставкою 18%.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу першого п.п.170.11.2 п.170.11 ст.170 ПКУ платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Платник податку має визначити суму такого зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Але це можливо лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни, де було одержано подарунок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Довідка має бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України.
Крім цього, такий дохід є об’єктом обкладення військовим збором (п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

У 2017 році місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали майже 4 млрд. грн. плати за землю
Власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області у 2017 році поповнили місцеві бюджети на 3 млрд. 974,1 млн. грн. При цьому, 3 млрд. 637,7 млн. грн. сплачено юридичними особами і 336,4 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники 2016 року перевищено на 598,5 млн. грн.
Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць області і становить майже 20% до їх загальних надходжень.
«Позитивна динаміка у зборі плати за землю, з одного боку, є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого є результатами спільних зусиль з місцевою владою регіону в напрямі легалізації земельних відносин», – відзначила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Податковий календар січня 2018
Криворізька північна ОДПІ нагадує:
Понеділок, 29 січня 2018 року
Останній день сплати:
- авансового внеску з податку на нерухоме майно, відмінно від земельної ділянки, за IV квартал 2017 року;
- авансового внеску з транспортного податку юридичними особами
за IV квартал 2017 року;

- єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами з сум заробітної плати (доходу) за грудень 2017 року.

Країни, з якими укладено договори про уникнення подвійного оподаткування
Інформуємо, що станом на 01.01.2017 набрали чинності договори про уникнення подвійного оподаткування: з Австрією (20.05.1999), Азербайджаном (03.07.2000), Алжиром (01.07.2004), Бельгією (25.02.1999), Білорусією (30.01.1995), Болгарією (03.10.1997), Бразилією (26.04.2006), Великою Британією (11.08.1993), В’єтнамом (19.11.1996), Вірменією (19.11.1996), Грецією (26.09.2003), Грузією (01.04.1999), Данією (21.08.1996), Єгиптом (27.02.2002), Естонією (24.12.1996), Ізраїлем (20.04.2006), Індією (31.10.2001), Індонезією (09.11.1998), Іраном (21.07.2001), Ірландією (17.08.2015), Ісландією (09.10.2008), Італією (25.02.2003), Йорданією (23.10.2008), Казахстаном (14.04.1997), Канадою (22.08.1996), Кіпром (07.08.2013), Киргизстаном (01.05.1999), Китаєм (18.10.1996), Республікою Корея (19.03.2002), Кувейтом (22.02.2004), Латвією (21.11.1996), Ліваном (06.09.2003), Лівією (31.01.2010), Литвою (25.12.1997), Люксембургом (18.04.2017), Македонією (23.11.1998), Мальтою (28.08.2017), Марокко (30.03.2009), Мексикою (06.12.2012), Молдовою (27.05.1996), Монголією (03.11.2006), Нідерландами (02.11.1996), Норвегією (18.09.1996), Об’єднаними Арабськими Еміратами (09.03.2004), Пакистаном (30.06.2011), Південно-Африканською Республікою (23.12.2004), Польщею (11.03.1994), Португалією (11.03.2002), Російською Федерацією (03.08.1999), Румунією (17.11.1997), Саудівською Аравією (01.12.2012), Сінгапуром (18.12.2009), Сирією (04.05.2004), Словаччиною (22.11.1996), Словенією (25.04.2007), США (05.06.2000), Таджикистаном (01.06.2003), Таїландом (24.11.2004), Туреччиною (29.04.1998), Туркменістаном (21.10.1999), Угорщиною (24.06.1996), Узбекистаном (25.07.1995), Фінляндією (14.02.1998), Францією (01.11.1999), ФРН (04.10.1996), Хорватією (01.06.1999), Чехією (20.04.1999, зі змінами 09.12.2015), Швейцарією (26.02.2002), Швецією (04.06.1996).
Конвенція між Кабінетом Міністрів України і Союзним Урядом Союзної Республіки Югославія про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і капітал, яка була підписана 22 березня 2001 року та набрала чинності 29 листопада 2001 року, застосовується у відносинах України з Республікою Сербія та з Республікою Чорногорія.
Крім того, відповідно до статті 7 Закону України від 0.09.1991 №1543-XII «Про правонаступництво України» Україна застосовує договори СРСР про уникнення подвійного оподаткування, що діють до набуття чинності новими договорами. Договори СРСР діють у відносинах України з такими країнами: Іспанією, Малайзією, Японією.

Фермерські господарства: взяття на облік в органах доходів і зборів
Звертаємо увагу на те, що з 01.01.2018, згідно з п.5№ частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ).
Члени фермерського господарства, вичерпний перелік яких визначено частиною третьою ст. 3 Закону України від 19.06.2003 №973 «Про фермерські господарства, з 01.01.2018 зобов’язані стати на облік в органах доходів і зборів, як платник ЄСВ.
Відповідно до частини четвертої ст.4 Закону №2464 обов’язок щодо постановки на облік не поширюється на членів фермерського господарства якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
У разі втрати членом фермерського господарства статусу застрахованої особи з інвалідністю, або припинення виплати соціальної допомоги, такий член фермерського господарства зобов’язаний стати на облік в органах доходів і зборів як платник ЄСВ.
Взяття на облік членів фермерських господарств, оскільки на них не поширюється дія Закону України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755), здійснюється контролюючим органом за місцезнаходженням чи місцем проживання у день отримання від них заяви про взяття на облік платника ЄСВ.

Уряд схвалив зміни до Податкового кодексу щодо Тимчасового реєстру заяв з повернення ПДВ
Кабінет Міністрів України схвалив зміни до Податкового кодексу України, які врегульовують порядок відшкодування сум податку на додану вартість за заявами, поданими до 1 лютого 2016 року, та по яким суми ПДВ станом на 1 січня 2017 року не були відшкодовані.
Весь обсяг невідшкодованого ПДВ буде вноситися з урахуванням узгодження до Тимчасового реєстру, формуватися та повертатися платникам у хронологічному порядку надходження заяв.
Основними умовами є відшкодування платникам сум з податку на додану вартість, щодо яких станом на 1 лютого 2017 року не закінчені процедури адміністративного або судового оскарження. При цьому враховується відображення узгодженої суми в Тимчасовому реєстрі на наступний день після отримання рішення за результатами закінчення процедури оскарження або рішення суду, що набрало законної сили.
Станом на 1 січня 2018 року вірогідна до включення в Тимчасовий реєстр сума залишку невідшкодованого ПДВ, заявлена до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, складала 4,7 млрд. грн., з цієї суми в оскарженні перебуває 4 млрд. грн.

Четвертий з початку року конвертаційний центр ліквідовано у Києві. Його обіг склав більше 282 млн. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві ліквідували у столиці четвертий з початку року конвертаційний центр, через який було проконвертовано більше 282 млн. грн.
В рамках розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за ч.5 ст.27 та ч.3 ст.212 КК України, було встановлено групу осіб, які надавали підприємствам реального сектору економіки послуги з формування незаконних витрат та переведення безготівкових коштів у готівку.
Для ведення незаконної діяльності фігуранти використовували підконтрольні фіктивні підприємства, які займаються продажем цінних паперів. На їх рахунки компанії - замовники послуг перераховували грошові кошти в якості оплати за цінні папери (векселі, акції, інвестиційні сертифікати), які у подальшому конвертувались у готівку та разом із підробленими первинними документами передавалась клієнтам за винятком 3,5-4% (операції без ПДВ), що слугували винагородою за надання незаконних послуг.
Встановлено, що протягом 2017 року фігурантами було проконвертовано більше 282 млн. гривень.
За результатами 9 обшуків, проведених в офісних приміщеннях, квартирах фігурантів та приміщеннях, які використовувались учасниками конвертцентру, вилучено 29 печаток фіктивних СГД, чорнові записи, бухгалтерські та первинні документи, які підтверджують їх злочинну діяльність, електронні носії інформації, мобільні телефони та комп’ютерну техніку.
Окрім того, з метою забезпечення відшкодування завданих державі збитків на розрахункові рахунки 10-ти транзитно – конвертаційних підприємств накладено арешт.
Тривають слідчі дії.

Членам фермерських господарств про базу нарахування ЄСВ та сплату ЄСВ у 2018 році
Повідомляємо, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для членів фермерського господарства є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладанню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (абзац перший пункту 2 частини першої ст.7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464)).
У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п.2 частини першої ст.7 Закону №2464).
Слід зазначити, що після взяття на облік в органах доходів і зборів платниками ЄСВ, на членів фермерських господарств поширюються обов’язки, визначені, зокрема, п.1 частини другої ст.6 Закону №2464, щодо своєчасного та у повному обсязі нарахування, обчислення і сплати ЄСВ.
Платники ЄСВ, зазначені, зокрема у п.5№ частини першої ст.4 Закону №2464, зобов’язані сплачувати за себе ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ (абзац третій частини восьмої ст.9 Закону №2464).
Такі платники можуть сплачувати ЄСВ у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили. При цьому суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Зауважуємо, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина двадцята ст.9 Закону №2464), а за порушення законодавства про ЄСВ, зокрема, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ передбачено фінансову відповідальність:
- за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум (п.2 частини одинадцятої ст.25 Закону №2464);
- згідно з частинами десятою та тринадцятою ст.25 Закону №2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсоток суми недоплати за кожний день просрочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом №2464 починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня фактичної сплати (перерахування) включно.

Здійснюєте реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту – застосування РРО обов’язкове!
Нагадуємо, що 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», яким внесено зміни до багатьох законодавчих актів України, і зокрема до законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
Вищевказаним законом було розширено коло платників податків, які зобов’язані застосовувати РРО. Дія Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) була поширена на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, шляхом внесення змін до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України та ст.9 Закону №265.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» (далі – Постанова №231) затверджено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО.
Постанова №231 набрала чинності 07.05.2017.
Отже, суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, що здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, зобов’язані застосовувати РРО.

Хто є платником рентної плати за воду у 2018 році?
Відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), починаючи з 2018 року п.255.1 ст.255 ПКУ передбачено, що обов’язок платника з рентної плати покладено на суб’єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів, без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.
Відповідно до ст.42 Водного кодексу України від 06.06.1995 №213/95-ВР зі змінами і доповненнями водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.
Первинні водокористувачі – користувачі, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.
Спеціальне водокористування передбачає закріплення водного об’єкта шляхом надання відповідного дозволу за плату, зареєстрованого у встановленому порядку конкретному суб’єкту для здійснення виробничої та іншої діяльності (ст.38 Закону України від 25.06.1991 №1264-XII «Про охорону навколишнього природного середовища» зі змінами) з метою отримання економічної вигоди від введення в господарський обіг обсягів використаної води із водного об’єкта.
Отже, платниками рентної плати за спеціальне використання води є суб’єкти господарювання – первинні водокористувачі, господарська діяльність яких ґрунтується на заборі води з річок, озер та свердловин на підставі отриманих дозволів на спеціальне водокористування, у тому числі з метою отримання економічної вигоди від виробництва питної води, яке згідно зі ст.1 Закону України 10.01.2002 №2918-III «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» зі змінами передбачає використання води, що забрана із джерел питного водопостачання та/або доведення її якості до вимог на питну воду.

Новації у сплаті податку на нерухомість
Доводимо до відома платників, що Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» було внесено зміни, зокрема до ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)
Так, п.266.10 ст.266 ПКУ доповнено новим п.п.266.10.2, відповідно до якого у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ).
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, то податок сплачується фізичною особою – платником, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Також відповідно до внесених до ПКУ змін податкове зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п.102.1 ст.102 ПКУ (не пізніше закінчення 1095 дня) (п.п.266.10.3 п.266.10 ст.266 ПКУ).

Декларування-2018: Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію до 31 грудня
З 1 січня 2018 року стартувала компанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2017 року.
Громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.
Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.
Для отримання знижки необхідно заповнити та до 31 грудня подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати.
До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму.
Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.
Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.
Детальніше про право на отримання податкової знижки громадянами можна ознайомитися на веб-порталі ДФС у банері «Деклараційна компанія-2018» за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/

Викрито факти привласнення 7,2 млн. грн. бюджетних коштів кам’янським товариством
Факти ймовірного заволодіння коштами державних підприємств, що діють у сфері організації концертно-розважальних заходів, встановлено підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції.
Так, встановлено, що одне з товариств з обмеженою відповідальністю м.Кам'янське протягом 2016-2017 років надавало послуги підприємствам, що діють у сфері організації концертно-розважальних заходів.
Для заволодіння бюджетними коштами та їх легалізації посадові особи товариства залучали до виконання робіт низку підприємств, у яких були відсутні достатні трудові ресурси, основні засоби для виконання необхідних робіт, а також які мали наявні ознаки фіктивності. Як наслідок, були складені завідомо підроблені первинні документи фінансово-господарських взаємовідносин.
Загальна можлива сума збитків, нанесених державі такими діями, складає 7,2 млн. гривень.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 191, 366 та 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Дніпровським підприємством-правопорушником відшкодовано бюджету майже 880 тис. грн. завданих збитків
Співробітників податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування бюджету майже 880 тис. грн. завданих збитків.
В рамках розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за ч. 1 ст. 212 КК України, встановлено, що директор одного із дніпровських підприємств ухилився від сплати майже 880 тис. грн. податків. Шляхом документального оформлення удаваних фінансово-господарських операцій щодо придбання у фіктивних компаній товарно – матеріальних цінностей фігурант незаконно сформував податковий кредит з ПДВ та перекручував податкову звітність.
Завдяки заходам, вжитим співробітниками податкової міліції в рамках розслідування вказаного кримінального провадження, завдані бюджету збитки відшкодовано у повному обсязі.

Максимальну величину бази нарахування ЄСВ з 2018 року змінено!
Нагадуємо, що 01.01.2018 набули чинності зміни, внесені Законом України від 03.10.2017 №2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148) до Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).
Так, з 01.01.2018 змінено розрахунок максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ).
Відповідно до п.4 частини першої ст.1 Закону №2464 максимальна величина бази нарахування ЄСВ – це максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом, на яку нараховується ЄСВ.
Статтею 8 Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено мінімальну заробітну плату з 01.01.2018 у розмірі 3723,00 гривні.
Отже, відповідно до внесених змін у 2018 році сума максимальної величини бази нарахування ЄСВ складатиме 3723,00 грн. х 15 = 55845,00 гривень.

Про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання (неподання) звіту про суми податкових пільг
ДФС України листом від 17.01.2018 №1390/7/99-99-12-02-04-17 «Про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання (неподання) звіту про суми податкових пільг» (далі – лист ДФС №13290) повідомила наступне.
Підпунктом 16.1.6 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг), та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 (далі – Порядок №1233).
Порядок №1233 є обов’язковим для виконання суб’єктами господарювання, які відповідно до ПКУ не сплачують податки та збори до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг (п.1 Порядку №1233).
Пунктом 3 Порядку №1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб’єктом господарювання за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі, коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.
Згідно з п.111.1 ст.111 ПКУ за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності:
- фінансова;
- адміністративна;
- кримінальна.
Відповідно до п.120.1 ст.120 ПКУ неподання (крім випадків, якщо податкова декларація (розрахунок, звіт) не подається відповідно до п.49.2 ст.49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Оскільки ПКУ передбачено подання відомостей про суми коштів, не сплачених до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг), у вигляді звіту про суми податкових пільг, то за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг застосовуються штрафні санкції, передбачені п.120.1 ст.120 ПКУ.
Лист ДФС №1390 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72742.html

Яка форма Договору про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування використовується з 01.01.2018?
ДФС України стосовно добровільної сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) надала наступне роз’яснення.
Так, порядок укладання Договору про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Договір) врегульовано ст.10 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами (далі – Закон №2464) та розділом V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція).
Частиною п’ятою ст.10 Закону №2464 визначено, що Договором може бути передбачена одноразова сплата особою ЄСВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року).
Згідно із внесеними Законом України від 03.10.2017 №2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148) змінами до Закону №2464 з 01.01.2018 сума сплаченого ЄСВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення Договору, помножений на коефіцієнт 2.
В усіх випадках ця сума не може бути більшою за суму ЄСВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої на дату укладення Договору.
У разі бажання особи сплатити ЄСВ за попередні періоди і отримання від неї заяви про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Заява) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції, після перевірки викладених у заяві відомостей органами доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання Заяви укладається Договір за формою, наведеною у додатку 5 до Інструкції (п.п.1 п.2 розділу V Інструкції).
До приведення Інструкції (яка є підзаконним нормативно-правовим актом) у відповідність до норм Закону №2464, існуватиме певна суперечність норм Інструкції нормам Закону №2464 в частині обчислення сум ЄСВ, які необхідно сплатити відповідно до такого Договору.
Слід зазначити, що у разі суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
Отже, до приведення Інструкції у відповідність до Закону №2464, органи доходів і зборів повинні використовувати форму Договору, наведену в додатку 5 до Інструкції, та обов’язково повідомляти платника про те, що у п.3.3 Договору сума ЄСВ, що підлягає сплаті за попередній період відповідно до укладеного Договору, зазначається з урахуванням положень частини п’ятої ст.10 Закону №2464, які набули чинності з 01.01.2018.

До уваги платників! Зміни та доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 18.01.2018 вийшло оновлення «Єдиного вікна (EDZV)» до версії 1.26.1.0.
Перелік змін та доповнень (версія 1.26.1.0) (станом на 18.01.2018)
Нові версії документів:
1. З метою практичної реалізації наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування «Електронного кабінету»» додано наступні форми:
F/J 1312901 – «Повідомлення про помилку, що виникла під час роботи в інформаційно-телекомунікаційній системі «Електронний кабінет»»;
F/J 1412901«Повідомлення про результати обробки помилки, що виникла під час роботи в інформаційно-телекомунікаційній системі «Електронний кабінет»»;
F/J 1313001«Повідомлення про відмову платника податків від електронної взаємодії з контролюючим органом через інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет»».
2. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії документів (тільки форми вводу):
S0210110№1-Б (річна, квартальна) ЗВІТ ПРО ВЗАЄМОРОЗРАХУНКИ З НЕРЕЗИДЕНТАМИ;
S0300106№7-тнв (річна) ЗВІТ ПРО ТРАВМАТИЗМ НА ВИРОБНИЦТВІ;
S0401112 №11-ОЗ (річна) Звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію;
S1100912 – №2-ТП (повітря) (річна) ЗВІТ ПРО ОХОРОНУ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ
Інформація розміщена на веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

На Рівненщині митники виявили приховану партію сигарет, яка транзитом перевозилася до Сербії
Чергову партію сигарет, прихованих від митного контролю, виявили сьогодні вночі співробітники Управління організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Рівненської митниці ДФС на митному пості «Городище».
Відповідно до товаросупровідних документів компанія - відправник з Білорусі перевозила до Сербії паливні гранули. Однак під час огляду під гранулами було виявлено 27 тисяч блоків, заповнених сигаретами.
Крім того, в автомобілі виявлено спеціально виготовлені сховища (тайники), огляд яких триває.
Вказане порушення підпадає під дію ст. 483 Митного кодексу України («Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю»).

У Києві з незаконного обігу вилучено крупну партію цигарок та алкоголю
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві вилучили з незаконного обігу партію цигарок та алкогольних напоїв без марок акцизного податку.
В рамках розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за ч. 3 ст. 204 КК України, встановлено, що групою осіб здійснюється зберігання, транспортування та збут фальсифікованого алкоголю та тютюнових виробів. Оголошення щодо продажу продукції розміщувалась в мережі «Інтернет», а доставка товару здійснювалась за допомогою служб доставки. Зберігали продукцію в одному із неспеціалізованих магазинів, в гаражі та ще в одному складському приміщенні.
За результатами проведених обшуків вилучено та передано на відповідальне зберігання 57 тис. пачок цигарок та більше 56 літрів лікеро-горілчаних виробів загальною орієнтовною вартістю більше 1,6 млн. грн.

Проведено сеанс телефонного зв’язку
Днями у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старших оперуповноважених з ОВС Сергія Граба та Віталія Денисова на тему: «Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області».
Під час спілкування з ініціаторами дзвінків проведено обговорення окремих ситуацій, які виникають у суб’єктів підприємницької діяльності при спілкуванні з представниками фіскальної служби, пов’язаному з отриманням консультативних послуг.
Крім того, розглянуто питання щодо повноважень інспекторського складу при проведенні документальних перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, а також повноважень працівників митниці при здійсненні митних формальностей при оформленні митних декларацій.
Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.

З 22 січня 2018 року діють нові бюджетні рахунки
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що відповідно до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та наказу Державної казначейської служби України від 12.01.2018 №10 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» змінено реквізити окремих рахунків.
Нові рахунки вводяться в дію з 22.01.2018.
Інформацію про оновлені рахунки можливо отримати на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за допомогою електронного банера «Бюджетні рахунки» та/або за посиланням
http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

До уваги членів фермерських господарств – платників ЄСВ!
ДФС України повідомила наступну інформацію.
Для взяття на облік платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) членам фермерських господарств, на яких не поширюється дія Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», необхідно подати до контролюючого органу за місцем проживання заяву про взяття на облік платника ЄСВ за формою №1-ЄСВ (далі – Заява) згідно з додатком 1 до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників, які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162.
У Заяві члену фермерського господарства необхідно обов’язково зазначити додаткову інформацію: податковий номер та найменування фермерського господарства, членом якого він є. Така Заява повинна бути додаткового підписана Головою фермерського господарства.

Оновлена форма податкової декларації з плати за землю застосовується з 01.01.2018
Нагадуємо, що зміни до форми декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560 «Про затвердження форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», внесені наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)» набрали чинності 01.01.2018.
Змінами, зокрема, передбачено:
зміну формату відображення в декларації дати державної реєстрації прав на земельну ділянку, а також дати документа, що засвідчує/підтверджує право оренди землі: відтепер зазначається не тільки місяць та рік, а і день;
можливість відображення площі земельної ділянки не лише в га, а і в м2;
уточнено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається за одиницю площі.

Резидентам, які планують виїхати за кордон на постійне місце проживання
Відповідно до п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити:
1) достовірність визначених у Декларації доходів;
2) обґрунтованість застосування ставок ПДФО, військового збору;
3) правильність визначення податкових зобов’язань та повноту їх сплати.
Якщо порушень не виявлено, контролюючий орган видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань) (далі – Довідка), що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Форма такої Довідки та Порядок оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань) (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №568, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.07.2017 за №839/30707.
Так, відповідно до Порядку Довідка видається безоплатно на підставі:
заяви платника податків про видачу Довідки за встановленою формою, наведеною у додатку до цього Порядку (далі – Заява);
податкової Декларації.
Заява та Декларація подаються платником ПДФО (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний пункт ПКУ, яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.
Заяву про видачу Довідки за вибором платника ПДФО може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Довідка видається контролюючим органом за місцем податкового обліку:
● платникам ПДФО, які звернулися відповідно до п.179.12 ст.179 розділу IV ПКУ, – протягом десяти календарних днів з дати отримання Заяви;
● платникам ПДФО – резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до п.179.3 ст.179 розділу IV ПКУ, – протягом тридцяти календарних днів після надходження податкової Декларації та сплати належної суми податку.
У разі неподання платником ПДФО Декларації та/або за наявності невиконаних зобов’язань зі сплати ПДФО, військового збору (для платників ПДФО – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання) контролюючий орган надає заявнику протягом десяти календарних днів вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.
Довідка видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем податкового обліку.
Довідка в електронній формі видається з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Для фізичних осіб – платників ПДФО – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.

На Запоріжжі припинено незаконну реалізацію пально-мастильних матеріалів
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Запорізькій області припинили незаконну реалізацію пально-мастильних матеріалів на території м. Запоріжжя.
В рамках проведення операції «Акциз-2018» встановлено, що у м. Запоріжжі місцевий житель організував за двома адресами реалізацію населенню бензину та дизельного пального за готівкові кошти без отримання дозвільних документів на даний вид господарської діяльності.
За результатами проведених заходів вилучено та передано на відповідальне зберігання 20,8 тис. літрів пально-мастильних матеріалів загальною вартістю 686 тис. гривень.
Стосовно правопорушника складено протокол за ст. 164 КУпАП.

Податковою міліцією упереджено незаконне відшкодування з бюджету більше 89,4 млн. грн. ПДВ
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві виявили низку фіктивних підприємств, з якими компанії оформляли безтоварні операції з метою незаконного формування податкового кредиту з ПДВ.
В рамках розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за ч. 1 ст. 191 КК України, встановлено, що службові особи київської компанії, яка займається оптовою торгівлею зерном, насінням та кормами для тварин, у 2015 році проводили безтоварні операції з низкою фіктивних підприємств, зареєстрованих у Хмельницькій, Волинській та Миколаївській областях. Вказані операції були в повному обсязі відображені у податковій декларації з ПДВ за березень 2015 року, відповідно до якої компанією – фігурантом було заявлено до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку більше 89,4 млн. грн.
При цьому співробітниками ГУ ДФС у Хмельницькій, Волинській та Миколаївській областях стосовно контрагентів вказаної компанії було відкрито кримінальні провадження за низкою статей, у т.ч. за ч. 1 ст. 212 та ч. 1 ст. 205 КК України, в рамках яких встановлено, що дані компанії були зареєстровані за грошову винагороду без наміру здійснення господарської діяльності. А одного із директорів фіктивних компаній визнано судом винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 205 КК України.
Тривають слідчі дії.

Податковою міліцією забезпечено відшкодування бюджету майже 1,5 млн. грн. підприємством, яке незаконно сформувало податковий кредит
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Львівській області забезпечили відшкодування підприємством – правопорушником майже 1,5 млн. грн. завданих бюджету збитків.
В рамках розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за ч. 1 ст. 212 КК України, встановлено, що директор однієї із львівських компаній протягом червня 2016 року документально оформив низку безтоварних операцій щодо придбання товарно-матеріальних цінностей у фіктивних компаній. Такі дії дозволили правопорушнику сформувати незаконний податковий кредит з ПДВ та ухилитися від сплати майже 1,5 млн. грн. податків.
Фігуранту оголошено підозру та складено обвинувальний акт, який скеровано до суду.
Завдяки заходам, вжитим співробітниками податкової міліції в рамках розслідування вказаного кримінального провадження, збитки завдані державі відшкодовано в повному обсязі.

Податковий календар січня 2018
Криворізька північна ОДПІ нагадує:
Вівторок, 30 січня 2018 року
Останній день сплати:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за грудень 2017 року;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за грудень
2017 року;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за грудень 2017 року;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за грудень 2017 року;
- податку на додану вартість за грудень 2017 року платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- акцизного податку за грудень 2017 року;
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за грудень 2017 року;
- єдиного податку платниками четвертої групи за IV квартал 2017 року;
- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за грудень 2017 року;
- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за грудень 2017 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитної спілці;
- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за грудень 2017 року.

Платники єдиного податку з 01.01.2018 не сплачують авансові внески при виплаті дивідендів
Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) внесено зміни до п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме: починаючи з 01.01.2018 платники єдиного податку звільняються від обов’яку нарахування та сплати авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів.
Так, обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку на прибуток за визначеною п.136.1 ст.136 ПКУ ставкою покладається на будь-якого емітента корпоративних прав (крім платників єдиного податку), що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами зі сплати податку на прибуток, передбаченими ПКУ, чи у вигляді застосування ставки податку на прибуток іншої, ніж встановлено п.136.1 ст.136 ПКУ.

Новації в оподаткуванні доходів від продажу нерухомості
Звертаємо увагу на те, що відповідно до п.172.3 ст.172 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) дохід від продажу об’єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку згідно із законом.
Слід зазначити, що змінами, внесеними Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) до вищевказаного пункту, встановлено, що звіт про оціночну вартість об’єкта нерухомого майна має бути обов’язково зареєстрований в єдиній базі даних звітів про оцінку.
Також змінами, внесеними Законом №2245 до п.172.3 ст.172 ПКУ, визначено, що єдина база даних звітів про оцінку – інформаційно-телекомунікаційна система, до складу якої входять база даних та модуль електронного визначення оціночної вартості (з метою перевірки вартості об’єктів оподаткування, внесеної суб’єктом оціночної діяльності).
Єдина база даних звітів про оцінку забезпечує розміщення, створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про об’єкт нерухомості та його вартість, електронне визначення оціночної вартості, автоматичний обмін інформацією і документами з авторизованими електронними майданчиками та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
Порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку затверджується Фондом державного майна України. Внесення інформації зі звітів про оцінку до єдиної бази даних звітів про оцінку здійснюється суб’єктами оціночної діяльності через авторизовані електронні майданчики.

Єдиний внесок: пільги зі сплати для фізичних осіб – підприємців і членів фермерських господарств
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) листом від 19.01.2018 №1644/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення» (далі – Лист №1644) у зв’язку з прийняттям Закону України від 03.10.2017 №2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», яким внесено зміни, зокрема, до частини четвертої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) та які набули чинності з 01.01.2018, повідомила наступне.
Згідно із внесеними змінами з 01.01.2018 особи, зазначені, у пунктах 4 та 51 частини першої ст.4 Закону №2464, звільнятимуться від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон №1058), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
З метою уникнення неоднозначного тлумачення норм частини четвертої статті 4 Закону №2464 Пенсійний фонд України листом від 05.12.2017 №38450/03-13 надав перелік осіб, які звільнятимуться з 01.01.2018 від сплати ЄСВ.
Умови призначення пенсії за віком визначені ст.26 Закону №1058, а саме: досягнення особою віку за наявності страхового стажу, тривалість якого зазначено у частинах першій – п’ятій ст.26 Закону №1058.
Крім цього, законодавством передбачено призначення пенсій за віком раніше встановленого ст.26 Закону №1058 віку. Це пенсії за віком на пільгових умовах, дострокові пенсії за віком та пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку.
Отже, звільнятимуться від сплати ЄСВ фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:
отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частинами другою та третьою ст.114, п.2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));
отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частиною п’ятою ст.115, п.72 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));
отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі на пільгових умовах (передбачені ст.55 Закону України від 28.02.1991 №796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»));
є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;
досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).
Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб які:
отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058;
отримують пенсію за вислугу років та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058.
Дія частини четвертої ст.4 Закону №2464 не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Лист №1644 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/72750.html

Про розстрочення податкового зобов’язання, нарахованого на суму боргу, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням
Нагадуємо, що з урахуванням внесених до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з 01.01.2018 платники за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), мають право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу (кредиту та/або відсотків), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.
Для розстрочення такої суми податкового зобов’язання платник ПДФО разом із податковою декларацією про майновий стан і доходи подає до контролюючого органу заяву у довільній формі, що містить фактичні дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу (кредиту та/або відсотків), підтверджену відповідними документами кредитора, та коротке пояснення обставин, що призвели до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання. (п.п. «д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ).

До уваги платників спрощеної системи оподаткування!
Звертаємо увагу платників даної категорії, що ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати (далі - МЗП), встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки) (стаття 293 Податкового кодексу України).
Законом України від 07 грудня 2017 року № 2246-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року встановлено мінімальну заробітну плату у розмірі 3723 гривні. Прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 1762 гривні.
Враховуючи, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, вони не можуть перевищувати для першої групи 10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а для другої групи - 20% МЗП.
Таким чином, максимальні ставки єдиного податку складають:
– для першої групи – 176,20 грн;
– для другої групи – 744,60 грн.
Ставки податку для третьої групи не змінились (5% або 3%+ПДВ).

Подаємо прибуткову декларацію раз на рік: коли подавати Звіт про пільги
Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання, що скористалися пільгами з податку на прибуток підприємств, подають Звіт про суми податкових пільг протягом 40 к.дн., що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, півріччя, трьох кварталів, року (п. 3 Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).
У Звіті суб’єктом господарювання зазначається сума пільги у зв’язку зі звільненням прибутку від оподаткування, розрахована як прибуток від пільгової діяльності (рядок 05 додатка ПЗ до декларації з податку на прибуток), помножений на діючу ставку податку на прибуток.
У разі якщо з початку звітного року платник податків не користувався пільгами, то Звіт про суми податкових пільг ним не подається.

Підприємці – спрощенці без найманих працівників подають звіт із ЄСВ до 10 лютого
Інформуємо, що приватні підприємці — платники єдиного податку без використання праці найманих працівників, формують і подають звіт із ЄСВ самі за себе раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.
Звіт подається за формою згідно з таблицями 2, 4 додатка 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Порядку № 435 із зазначенням типу форми «початкова» (п. 2 р. ІІІ Порядку № 435).
Крім того, п. 3 р. ІІІ Порядку № 435 визначено, що ФОПи — платники ЄП звільняються від сплати за себе ЄВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю й отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Звіт зазначеними особами не подається.

До уваги платників податку на додану вартість!
Інформуємо, що у зв’язку з набранням чинності Закону України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245) податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ)з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 2245 (з 1 грудня 2017 року по 30 грудня 2017 року включно) та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, реєструються у Реєстрі у порядку, що діяв до набрання чинності Законом № 2245 (до 31 грудня 2017 року) щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Реєстрі.
Пояснення і копії документів до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких у Реєстрі зупинено до 1 грудня 2017 року, платниками не подаються.
Також, у зв’язку з виключенням Законом № 2245 пункту 74.2 статті 74 ПКУ, починаючи з 31 грудня 2017 року Таблиця даних платника податку, що є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (із змінами), до ДФС не подається.
Роз’яснення розміщено на сайті ДФС України за посиланням :http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/322112.html


У 2017 році до бюджету надійшло понад 15 млрд. грн. військового збору
За січень-грудень 2017 року до Державного бюджету України надійшло 15,1 млрд. грн. військового збору. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, надходження військового збору за минулий рік на 3,6 млрд. грн. перевищили відповідний показник 2016 року.
«Найбільше військового збору сплачено платниками м. Києва – 2 млрд. 398 млн. грн., 859 млн. грн. надійшло до бюджету від платників Дніпропетровської області, 810 млн. грн. – Харківської області та 679 млн. грн. – Львівської області», - зазначив Павло Дроняк.
Найбільші суми військового збору минулого року до бюджету надійшли у грудні – понад 1,7 млрд. грн., понад 1,3 млрд. грн. цього збору було сплачено у червні, липні, жовтні та листопаді 2017 року.

За минулу добу співробітникам «Фантому» тричі пропонували хабар
Співробітники спецпідрозділу податкової міліції «Фантом» спільно із прикордонниками протягом минулої доби задокументували три пропозиції надання неправомірної вигоди.
Так, на КПВВ «Мар’їнка» троє громадян, які рухались із тимчасово непідконтрольних територій, пропонували правоохоронцям хабарі за безперешкодне переміщення через лінію розмежування.
Матеріали щодо незаконних пропозицій та громадяни передані працівникам Національної поліції для прийняття рішення згідно чинного законодавства.

Коли підприємству, що продає талони на пальне, реєструватися платником акцизу
Якщо підприємство здійснює операції лише з паливними картками та/або талонами на пальне без реалізації пального в розумінні абз. 2 пп. 14.1.212 ПКУ, при цьому договори постачання передбачають постачання карток (талонів) як торговельної послуги на отримання палива, то за такими операціями підприємству НЕ потрібно реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального, обов’язку складати й реєструвати акцизні накладні НЕ виникатиме.
Водночас у разі, якщо за даними первинних документів підприємство здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям палива з отриманням (наданням) до видаткових накладних на паливо паливних карток та/або талонів на пальне, то в такому випадку підприємство є платником акцизного податку в розумінні пп. 212.1.15 ПКУ.
Відповідно, у разі якщо підприємство є платником акцизного податку та здійснює операції з реалізації пального за допомогою паливних карток, талонів на пальне, з метою виявлення необлікованих об’ємів пального воно зобов’язане складати акцизні накладні на такі обсяги реалізації, зареєструвавши акцизні накладні в ЄРАН згідно з п. 231.1 ПКУ.
ІПК ДФСУ від 22.01.2018 р. № 239/6/99-99-15-03-03-15/ІПК

Чи декларувати обсяги пального, втрачені під час транспортування
Відповідно до п. 231.1 ПКУ, платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, зокрема втраченого як у межах, так і понад установлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин або з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також унаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Водночас якщо обсяги витраченого, у т.ч. у процесі транспортування, пального не перевищуватимуть обсягів отриманого пального від інших платників акцизного податку, з яких сплачено акцизний податок, то в підприємства не виникатиме об’єкта оподаткування відповідно до пп. 213.1.12 ПКУ.
Щодо необхідності відображення обсягів втраченого під час транспортування пального в додатку 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу» (далі — додаток 11) до декларації акцизного податку (далі — Декларація) обсягів втраченого під час транспортування пального, фахівці ДФСУ в ІПК від 15.12.2017 р. № 3022/6/99-99-15-03-03-15/ІПК зазначили таке.
Додаток 11 до Декларації заповнюється платником акцизного податку з реалізації пального за всіма видами отриманого та реалізованого (витраченого) пального навіть за відсутності об’єкта оподаткування у звітному періоді.
При цьому відомості про загальні обсяги пального, втраченого як в межах, так і понад установлені норми втрат, зазначаються в графах 9 та 10 додатка 11 до Декларації.

Фізособа виплачує зарплату найманому працівнику: що з ПДФО та ЄСВ
ДФС розглянула звернення щодо визначення статусу й обов’язків податкового агента (зокрема у частині нарахування та сплати ПДФО й військового збору) під час виплати платнику податку (фізособою, яка не перебуває на обліку як самозайнята особа) іншій фізособі коштів за виконану роботу на підставі укладеного трудового договору (контракту), сплати ЄСВ.
В ІПК ДФС від 12.01.2018 р. № 126/З/99-99-13-01-03-14/ІПК указується: фізособа, яка має найманих працівників, виконує функції податкового агента, визначені пп. 168.1.1 ПКУ за умови виконання вимог гл. 6 ПКУ.
Тож, фізособа, яка не перебуває на обліку як самозайнята особа, згідно з ПКУ не є податковим агентом і не зобов’язана під час виплати іншій фізособі коштів за виконану роботу утримувати та сплачувати ПДФО та військовий збір і вести пов’язаний із такою виплатою податковий облік та подавати контролюючим органам податкову звітність, установлену ПКУ.
Своєю чергою, платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу й подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок із таких доходів (пп. 168.2.1 ПКУ).
При цьому Законом № 2464 не передбачено особливих умов щодо порядку нарахування та сплати ЄСВ фізособами, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту).
Фізособи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту), є платниками ЄСВ згідно з абз. 4 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464.


Податкова соцпільга на дітей, якщо діти не проживають с платником податку
Якщо батько, який має трьох дітей віком до 18 років, але двоє із них проживають з дружиною від першого шлюбу, бажає скористатися правом на застосування до його доходу ПСП, визначеної п.п. 169.1.2 ПКУ, то разом із поданням до підприємства заяви щодо її застосування подаються, крім документів, визначених у Порядку надання документів для застосування податкової соціальної пільги, затвердженого постановою Кабміну від 29.12.2010 р. № 1227, документи, що підтверджують факт утримання ним дітей.
Такими документами може бути довідка органу опіки, рішення суду або нотаріально завірений договір між колишніми чоловіком та дружиною щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим з них, хто проживає окремо від дитини, рішення суду про аліменти.

Коли фізична особа звільняється від обов’язкового подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Згідно з п. 179.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи в таких випадках:
а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:
- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) в інших випадках, визначених розд. IV ПКУ.

Відповідно до п. 179.2 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розд. IV ПКУ;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розд. IV ПКУ;
- у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ПКУ.

Право та умови отримання податкової пільги для студента
Відповідно до п. п. 169.1.3 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), з урахуванням норм абзацу першого п. п. 169.4.1 ПКУ студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 % суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ПКУ (у 2017 році – 1200,00 грн, у 2018 році – 1321,50 грн).
Разом з тим, п.п. 169.2.3 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Враховуючи вищевикладене, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.
Якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2017 році 2240 грн, у 2018 році – 2470 гривень.
При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

Криворізька північна ОДПІ








Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор