www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Середа, 17 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2017 року
З 9 вересня зростуть ціни на алкогольні напої
Версія для друку Написати листа
З 9 вересня зростуть ціни на алкогольні напої

Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що з 9 вересня набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №634 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», якою підвищено мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв.
Наприклад, горілка 0,5 літра міцністю 40% становить 69,78 грн, а буде вартувати 79,55 грн. Коньяк 5* 0,5 літра з 119,90 зросте до 138,52 гривень, а шампанське з 69,90 до 79,19 гривень.

Криворізька північна ОДПІ нагадує: офіційна заробітна плата – запорука державних соціальних гарантій
Детінізація трудових відносин і заробітної плати є одним з найважливіших питань, вирішення якого має безпосередній вплив на добробут держави і кожного окремого українця. Адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються законних соціальних гарантій.
Шановні громадяни! Криворізька північна ОДПІ закликає: вимагайте від роботодавців офіційного працевлаштування і офіційної заробітної плати! Пам’ятайте, тіньова заробітна плата сьогодні – це відсутність державних соціальних гарантій завтра!

Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року зросли більш як на 2,9 мільярдів гривень
У Дніпропетровській області за вісім місяців поточного року надходження до місцевих бюджетів становлять 13 млрд. 297,5 млн. гривень, що на 2 млрд. 890 млн. гривень більше, ніж за відповідний період 2016 року.
Так, на 1 млрд. 851,5 млн. гривень збільшилися надходження з податку на доходи фізичних осіб, всього їх надійшло 7 млрд. 74,1 млн. гривень. На 379,2 млн. гривень більше, ніж в минулому році, сплатили юридичні і фізичні особи земельного податку та орендної плати. Всього до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону надійшло 2 млрд. 618,2 млн. гривень плати за землю.
На 295,4 млн. гривень збільшилися надходження з єдиного податку, який сплачують суб’єкти малого підприємництва, загалом надходження становлять 1 млрд. 176,1 млн. гривень.

Щодо правомірності розміщення неприбутковою організацією вільних коштів на депозитному рахунку в банку
Відповідно до п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена, та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 п. 133.4 ПКУ;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Підпунктом 133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ зазначено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Таким чином, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією як відсотки від розміщення вільних коштів на банківському депозиті, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Зазначене питання викладено в індивідуальній податковій консультації Державної фіскальної служби України від 23.08.2017 №1732/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

Чи заповнюється додаток до критеріїв блокування податкової накладної, якщо отримано аванс за товари, постачання яких не відбулося
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН має право подати інформацію на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації згідно з додатком (Таблиця даних платника податків) до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 зі змінами .
При заповненні Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця) зазначаються вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16.02.17 №211).
При цьому відповідно до п.201.1 ст.201 ПКУ одним з обов’язкових реквізитів ПН є код товару згідно з УКТ ЗЕД. Платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Тобто при заповненні Таблиці у разі отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, у платника податку наявна вся необхідна інформація.
Отже, отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

До уваги платників податку на прибуток – «нульовиків»
Державна фіскальна служба України у листі від 04.09.2017 №23407/7/99-99-15-02-01-17 «Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року №592» (далі – лист ДФС №23407) у зв’язку з набранням чинності з 15.08.2017 постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №592 «Про затвердження Порядку переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форми спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (далі – постанова №592) повідомила наступне.
Постанову №592 видано з метою реалізації положень Закону України від 21.12 2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в України», яким, зокрема, запроваджено податкові канікули (застосування платниками податку на прибуток підприємств нульової ставки цього податку).
Так, платники податку на прибуток, які відповідають вимогам, встановленим пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2021 року можуть застосовувати нульову ставку податку на прибуток iз поданням спрощеної податкової декларації.
При переході на нульову ставку податку на прибуток підприємств платники повинні дотримуватись таких умов:
дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не повинен перевищувати трьох мільйонів гривень;
розмір нарахованого за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати;
відповідає одному з критеріїв:
- утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
- діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їx утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 oci6;
- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 oci6.
Якщо в період застосування нульової ставки платник податку на прибуток у будь-якому звітному пepioдi досягнув показників щодо отримання щорічного обсягу доходів та середньооблікової кількості працівників або розміру щомісячної заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає зазначеним критеріям, то такий платник повинен оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному пepioдi, за ставкою 18%.
Платники податку, які здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок з податку відповідно до порядку сплати податкового зобов’язання з податку на прибуток при виплаті дивідендів та сплачують податок на прибуток за ставкою 18% за звітний податковий період, у якому здійснювалися нарахування та виплата дивідендів.
Спрощена податкова декларація з податку на прибуток підприємств складається платниками щорічно за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому застосовується нульова ставка цього податку, за формою, затвердженою постановою №592.
У разі відсутності підстав для застосування нульової ставки, платники подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за основною формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.20 №897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467).
Лист №23407 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72418.html

До уваги платників!
Криворізька північна ОДПІ доводить до відома платників, що з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства 22 вересня 2017 року у м. Києві за адресою: вул. Хрещатик, 14, готель «Хрещатик» відбудеться Національний податковий форум для платників податків на тему: «Трансфертне ціноутворення, прибуток, податок на додану вартість».
Початок семінару о 10.00 год., реєстрація з 9.30 год.
Для реєстрації на участь у форумі необхідно заповнити заявку на сайті: ww.visnyk.ua/forum
Додаткову інформацію можна отримати: (044) 501-06-42, (067) 506-32-64, mail@visnyk.ua

Про систему моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків
Криворізька північна ОДПІ інформує.
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18 (далі – лист ДФС №2723) повідомила, що починаючи з 01.07.2017 згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинено у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, якщо така ПН/РК відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації у ЄРПН (далі – Критерії). Зазначені Критерії разом з вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі – наказ №567).
Період з 01.04.2017 до 01.07.2017 було визначено як перехідний період, протягом якого процедура зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснювалась без фактичного зупинення. Якщо ПН складена у червні 2017 року, а реєстрація її відбувається після 01.07.2017, то на таку ПН поширюється процедура зупинення, але лише за умови невідповідності її ознакам, визначених підпунктами 1 – 4 п.5 Критеріїв.
Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником за формою згідно із додатком до цих Критеріїв, якщо таку інформацію враховано Комісією ДФС.
Усі ПН/РК, що подаються на реєстрацію в ЄРПН з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення Моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються ДФС на відповідність до ознак, визначених підпунктами 1 – 4 п.5 Критеріїв. Якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що ПН/РК відповідає одній з цих ознак, – така ПН/РК не підлягає Моніторингу.
Наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №654 внесено зміни до наказу №567, зокрема, п.п.1) п.6 Критеріїв викладено у новій редакції, а саме:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК, у 1,5 рази більший залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у ПН/РК, зареєстрованих з 01.01.2017.
Нагадаємо, що у попередній редакції різниця визнавалася між обсягом постачання та обсягом придбання, при цьому при обрахунку обсягу постачання не враховувались РК, проте бралися до уваги обсяги придбаних товарів за звільненими від ПДВ операціями.
Отже, з 12.08.2017 ПН блокуються за оновленими критеріями.
Підпунктом 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ визначено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 3 Критеріїв передбачено що платник податку, який отримав квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо:
- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі – ДКПП), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Така інформація згідно з п.4 Критеріїв подається виключно в електронному вигляді у вигляді Таблиці даних платника податку, яка є додатком до Критеріїв (далі – Таблиця). Таблиці платника, подані з порушенням цієї вимоги не приймаються до розгляду та врахування у роботі.
Подання Таблиці для платника податку є можливістю упередження зупинення реєстрації ПН/РК за ідентичними операціями. При правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті Комісією ДФС в подальшому реєстрація ПН з зазначеними кодами згідно УКТ ЗЕД/ДКПП не зупинятиметься.
Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.
При поданні Таблиці відповідно до виду економічної діяльності зазначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) платником податку є обов’язковим, на відміну від зазначення кодів товарів/послуг, що придбаваються (отримуються) таким платником для їх виготовлення.
Звертаємо увагу, що одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку Таблиці не допускається.
При отриманні квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник податку має право подати на розгляд Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у п.п.«в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ. Таке право зберігається за платником протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у ПН, реєстрацію якої зупинено.
Наказом №567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (далі – документи).
Пояснення подається у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312602 (далі – Повідомлення).
Всі поля Повідомлення є обов’язковими до заповнення.
Табличну частину Повідомлення необхідно заповнювати відповідно до табличної частини ПН/РК (з відповідними знаками).
Надсилається Повідомлення виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб. При цьому повідомлення формується по кожній окремо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН.
До Повідомлення по кожній ПН в обов’язковому порядку додаються у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360102 у форматі PDF копії всіх первинних документів, зазначених у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН за конкретним критерієм
Сформувати та направити Повідомлення з додатками можна:
- через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника»;
- через офіційний веб-портал ДФС за допомогою безкоштовного програмного забезпечення ДФС та будь-якого програмного забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту) – за вибором платника самостійно на власний розсуд.
Перша квитанція, яку отримає платник після відправлення Повідомлення та додатку, підтверджує передачу платником документа в електронному вигляді, у другій квитанції визначається статус документу (Прийнято/Не прийнято).
У разі зупинення РК на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення подається платником податків – продавцем, що зазначений в РК та ПН, яка коригується.
Лист ДФС №2723 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72419.html

Перерахунок суми «овердрафту» в системі електронного адміністрування ПДВ
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 із змінами і доповненнями, складовою формули, що визначає суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) є показник ∑Овердрафт – сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником податку – сільськогосподарським підприємством, що до 01.01.2017 застосовував спеціальний режим оподаткування відповідно до ст.209 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Показник ∑Овердрафт підлягає автоматичному перерахунку щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником-сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до ст.209 ПКУ. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.
Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками ПДВ менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками ПДВ після 1 січня 2016 року, – таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців.
Відповідна інформація розміщена у категорії 101.17 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

До 1 липня контролюючим органом не надіслано повідомлення-рішення про сплату транспортного податку:
чи застосовується відповідальність до фізичної особи за його несплату?
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 267.6.1 пункту 267.6 статті 267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) обчислення суми транспортного податку (далі – податок) з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Згідно з підпунктом 267.6.2 пункту 267.6 статті 267 Кодексу податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року). Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.
Таким чином, оскільки сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, то платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму у порядку, встановленому Кодексом (пункт 54.5 статті 54 Кодексу).

Криворізька північна ОДПІ нагадує: офіційна заробітна плата – запорука державних соціальних гарантій
Детінізація трудових відносин і заробітної плати є одним з найважливіших питань, вирішення якого має безпосередній вплив на добробут держави і кожного окремого українця. Адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються законних соціальних гарантій.
Шановні громадяни! Криворізька північна ОДПІ закликає: вимагайте від роботодавців офіційного працевлаштування і офіційної заробітної плати! Пам’ятайте, тіньова заробітна плата сьогодні – це відсутність державних соціальних гарантій завтра!

Податковий календар на 11 вересня 2017 року
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що
11 вересня, понеділок, останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за серпень 2017 року (форма №1-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за серпень 2017 року (форма №2-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за серпень 2017 року (форма №3-РС);
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за серпень 2017 року (форма №1-ОА);
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за серпень 2017 року (форма №1-ОТ).

Юристи фіскальної служби Дніпропетровщини виграли у судах майже 800 мільйонів гривень
Переважна більшість спорів, що перебувають на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій, – податкові спори.
Станом на 1 вересня 2017 року на розгляді в судах за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 10,1 тис. справ різних категорій (з урахуванням справ, що перейшли з попередніх років) на загальну суму 11,4 млрд. грн. Судовими інстанціями протягом поточного року розглянуто 1294 справи на суму 1,04 млрд. грн.
Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень. Так, протягом січня – серпня 2017 року на розгляді у судах знаходилось 5100 таких справ на суму 8,8 млрд. грн. З них розглянуто 357 справ на 553,4 млн. грн., з яких на користь органів ДФС – 92 справи на суму 314,6 млн. грн.
Як повідомив начальник юридичного управління Олег Басан, юристи фіскальної служби області за вісім місяців виграли для казни 797,3 млн. грн. по 1072 справам, що складає 83 відсотки від кількості розглянутих справ та 77 відсотків від суми позовних вимог.
Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДФС області є підвищення рівня претензійно-позовної роботи та удосконалення ефективності роботи із захисту у судах позиції відомства фахівцями підрозділів правової роботи.

Щодо зведених податкових накладних на операції з постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер
Державна фіскальна служба України у листі від 16.06.2017 №15731/7/99-99-15-03-02-17 «Про заповнення податкової накладної» (далі – лист ДФС №15731) повідомила наступне.
1) У разі здійснення постачання товарів/послуг (крім здійснення операцій, визначених пунктом 44 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), постачання яких має безперервний або ритмічний характер, постачальником (продавцем) може бути складена зведена податкова накладна:
покупцям – платникам податку – не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця;
покупцям – особам, не зареєстрованим платниками податку, – не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У графі 2 зведеної податкової накладної зазначається вся номенклатура поставлених протягом місяця товарів/послуг.
Зведені податкові накладні (крім зведених податкових накладних, складених у разі здійснення операцій, визначених пунктом 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі, якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця. Відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.
2) У разі, якщо операції, визначені пунктом 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ (формування податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом), мають безперервний або ритмічний характер постачання, платники податку:
покупцям – платникам податку – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця;
покупцям – особам, не зареєстрованим платниками податку, – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведену податкову накладну з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця.
У графі 2 зведеної податкової накладної зазначається вся номенклатура оплачених протягом місяця товарів/послуг.
При цьому відсутність факту постачання товарів/послуг, визначених пунктом 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, які були оплачені протягом місяця, не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.
Лист №15731 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72204.html.

Розгляд заяв на розблокування податкових накладних/розрахунків коригування
Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків має право подати документи та пояснення до Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) протягом 365 календарних днів з дати виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (далі – ПН/РК).
Всі надані платником податків пакети документів, вичерпний перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 зі змінами, опрацьовуються щоденно в порядку отримання документів.
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30622, рішення Комісії про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Це рішення підписується, реєструється та надсилається платнику податків у порядку, встановленому ст.42 розділу ІІ ПКУ, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ.
Відповідне інформація з цього питання розміщена у категорії 101.17 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Бізнес Дніпропетровщини збільшив сплату податків і зборів на дванадцять мільярдів гривень
Державною фіскальною службою області (з урахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС) протягом січня – серпня 2017 року до бюджетів усіх рівнів зібрано платежів на загальну суму понад 36 мільярдів гривень, що більше рівня надходжень відповідного періоду минулого року майже на 12 мільярдів гривень.
Як повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук, із загальної суми 22,8 мільярда гривень надійшло до державного бюджету. При цьому, рівень минулорічної сплати перевищено на 9,1 мільярдів гривень.
Більша частина доходів держбюджету сформована трьома податками – податком на додану вартість, податком на доходи фізичних осіб та податком на прибуток, від яких забезпечено на 10,5 мільярдів гривень більше, ніж торік.
Так, податку на додану вартість перераховано майже 8,5 мільярдів гривень, зростання до аналогічного періоду минулого року – на 3,2 мільярда гривень.
Податку на прибуток підприємства регіону спрямували 7,6 мільярдів гривень, що на 6,7 мільярдів гривень випереджає дані 2016 року.
Податку на доходи фізичних осіб сплачено 2,4 мільярда гривень. Це на 617,2 мільйонів гривень більше рівня січня – серпня 2016 року.
Також, з доходів платників Дніпропетровщини до бюджету направлено 855 мільйонів гривень військового збору. Показники відрахувань на потреби армії зросли, порівняно з минулим роком, на 2,3 мільйона гривень.

До уваги платників акцизного податку!
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що п.п.212.1.11 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
При цьому особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність (п.п.212.3.11 п.212.3 ст.212 ПКУ).
Відповідно до п.1 ч.2 ст.55 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами та доповненнями (далі – ГКУ) суб’єктами господарювання є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
Суб’єкти господарювання, зазначені у п.1 ч.2 ст.55 ГКУ, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи (п.6 ст.55 ГКУ).
При цьому суб’єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа – підприємець у порядку, визначеному законом.
Відкриття суб’єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації (ст.58 ГКУ).
Згідно з ч.1 ст.95 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.
Також слід зазначити, що відповідно до частин 3 та 5 ст.95 ЦКУ філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Таким чином, платники акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є суб’єкти господарювання, зокрема юридичні особи. Філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Відповідна інформація з цього питання розміщена у категорії 116.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Щодо розрахунку земельного податку за земельні ділянки, придбані на підставі цивільно-правових угод
Відповідно до ст.271 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) базою оподаткування земельним податком є:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
З урахуванням зазначеного, при розрахунку земельного податку за земельні ділянки, що придбані на підставі цивільно-правових угод, зазначена в таких угодах ціна земельних ділянок не враховується.
Відповідна інформація з цього питання розміщена у категорії 112.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Як заповнювати графу 2 додатку до критеріїв оцінки ступеня ризиків щодо товарів/послуг, які придбавалися у неплатників ПДВ та/або в період, коли коди товарів/послуг не були обов’язковими реквізитами?
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця) за встановленою формою, яка є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, зі змінами (далі – Критерії).
При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП).
При цьому у графі 2 Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з ДКПП, що таким платником придбавались з метою їх подальшого постачання або для виготовлення товарів/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються) таким платником.
Заповнення графи 2 Таблиці здійснюється незалежно від того, в якому звітному періоді придбавалися товари/послуги та чи було зазначено при їх придбанні коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з ДКПП.
З питання правильності визначення коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД, зокрема для товарів, які придбавались у період коли код УКТ ЗЕД не був обов’язковим реквізитом або якщо товари придбавалися у неплатників ПДВ, пропонуємо звертатись до Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково – дослідних інститутів судових експертиз.
З питання правильності визначення кодів згідно з ДКПП пропонуємо звертатись до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 101.17 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Криворізька північна ОДПІ: правом на податкову знижку скористалися більше тисячі громадян
Станом на 1 вересня цього року своє право на податкову знижку задекларували 1004 громадян, які звернулися до Криворізької північної ОДПІ, загальна сума до повернення складає 1451,6 тис.грн. За 8 місяців 2017 року повернуто податку на доходи фізичних осіб 816 громадянам на суму 1274,0 тис.грн. Такі цифри навів під час зустрічі з представниками ТРК «Рудана», в.о. завідувача сектору організації роботи Криворізької північної ОДПІ Ігор Тимченко.
«Але більшість громадян, які звертаються до податкової для отримання податкової знижки, понесли витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення», - прокоментував податківець.
В цьому році в загальній кількості поданих декларацій 92,4 відс., або 928 декларацій - декларації мешканців, які торік сплачували за навчання. Задекларована ними сума ПДФО до повернення склала 1288,6 тис.грн.
В ході зустрічі розглядалися актуальні питання користування правом на податкову знижку мешканцями Криворіжжя. Ігор Тимченко закцентував увагу на існуючих обмеженнях для отримання податкової знижки, навів приклади, за якими втрачається платником право на податкову знижку та розглянув декілька ситуацій, що стосуються оплати вартості навчання, за якими може отримати податкову знижку студент або його батьки.
Наприкінці ефіру він нагадав адреси центрів обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ, куди слід звертатися, щоб подати декларацію та скористатися податковою знижкою.

До уваги платників екологічного податку
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу платників на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497, зі змінами.
За результатами аналізу податкової звітності з екологічного податку за ІІ квартал 2017 року, проведеного ДФС України, встановлено, що окремі платники під час подання до органу ДФС податкової звітності з екологічного податку не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками.
Серед допущених помилок наступні:
- невірне застосування ставок екологічного податку (з 1 січня 2017 року збільшено на 12% ставки екологічного податку, що діяли у 2016 році);
- невірне заповнення платниками значення кол.3 додатків 1-3 до Декларації «Фактичний обсяг викидів або об’єкт оподаткування» (потрібно заповнювати у тоннах);
- невірне заповнення платниками значення кол.5 додатка 2, кол.5 та 6 додатка 3 до Декларації (коли коефіцієнт дорівнює «1» платниками замість «1» зазначається «0», або платниками зазначається коефіцієнт інший, ніж передбачено Податковим кодексом України, або замість коефіцієнта вказується ставка податку);
- невірне заповнення у додатках 1 – 3 до Декларації коду забруднюючої речовини (відходів) (потрібно зазначати безпосередній код забруднюючої речовини (відходів));
- у додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої;
- невірне заповнення замість одного додатка до Декларації іншого додатка.
Відповідно до Податкового кодексу України, додатки є невід’ємною частиною податкової декларації з екологічного податку (далі – Декларація). Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, в якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників екологічного податку на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.
Нагадуємо, що граничними термінами подання податкової звітності з екологічного податку є:
- за 3-й квартал 2017 року: 9 листопада 2017 року;
- за 4-й квартал 2017 року: 9 лютого 2018 року.

До уваги платників!
Криворізька північна ОДПІ звертає увагу платників щодо дотримання ними порядку листування.
Враховуючи зміни, внесені до Податкового кодексу України, а також відповідні зміни у структурі та у функціональних повноваженнях структурних підрозділів Криворізької північної ОДПІ, з метою впорядкування процесу обслуговування платників податків, оптимізації пов’язаного з цим прийомом вхідної кореспонденції повідомляємо:
- листи з питань надання Криворізькою північною ОДПІ адміністративних послуг приймаються в Центрі обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ (канцелярія, каб. 107) за адресою: 50074, м. Кривий Ріг, пр. Героїв-підпільників, 42.
Перелік адміністративних послуг розміщено за посиланням: http://dp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/74637.html
- листи з інших питань слід направляти до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а.

Підприємці продовжують працевлаштовувати найманих працівників
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що з початку 2017 року за підсумками проведеної масово-роз‘яснювальної роботи з СГ-фізичними особами, проведеної індивідуальної роботи по роз‘ясненню діючого законодавства про працю та упередженню можливих порушень трудового законодавства в частині використання незареєстрованої належним чином найманої робочої сили 4179 СГ - фізичних осіб оформили 4739 найманих працівників. Додаткові надходження склали: податок на доходи фізичних осіб 2729,7 тис.грн., єдиний соціальний внесок - 3336,2 тис.грн.
У серпні 2017 року за підсумками проведеної масово-роз‘яснювальної роботи з СГ - фізичними особами, проведеної індивідуальної роботи по роз‘ясненню діючого законодавства про працю та упередженню можливих порушень трудового законодавства в частині використання незареєстрованої належним чином найманої робочої сили 336 СГ - фізичних осіб оформили 386 найманих працівників. Додаткові надходження склали: податок на доходи фізичних осіб 222,4 тис.грн., єдиний соціальний внесок - 271,6 тис.грн.

За 8 місяців місцеві бюджети одержали на 314,7 млн гривень більше, ніж торік
Доходи місцевих бюджетів від платників Криворізької північної ОДПІ за січень – серпень 2017 року склали 1 млрд. 597,5 млн. гривень, що майже на 25%, або на 314,7 млн. гривень більше рівня 2016 року. Про це повідомив в.о. начальника Криворізької північної ОДПІ Владислав Клюцковський.
Більше половини надходжень в місцеві скарбниці забезпечує податок на доходи фізичних осіб. Його сума склала 825,5 млн. гривень та перевищує минулорічні показники на 234,2 млн. гривень.
Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів є податок на майно. Його власники користувачі сплатили у розмірі 295,8 млн. гривень, що на 6,2 млн. гривень більше обсягу надходжень січня – серпня 2016 року.
Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Криворіжжя є єдиний податок. Так, протягом восьми місяців цього року до кошиків місцевих бюджетів області від «єдинників» надійшло 104,3 млн. гривень, що на 32,7 млн. гривень більше минулорічної сплати.

Податковий календар на 15 вересня 2017 року
Криворізька північна ОДПІ доводить до відома платників, що
15 вересня, п’ятниця, останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за серпень 2017 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за серпень 2017 року;
- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІV кварталу 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

Зміни в оподаткуванні доходів нерезидентів – інвесторів у цінні папери
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що 10.09.2017 набрав чинності Закон України від 07.09.2017 №2146-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів нерезидентів – інвесторів у цінні папери» (далі – Закон №2146).
Законом №2146, зокрема, у новій редакції викладено п.п.141.4.10 п.141.4 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями, а саме:
«Не підлягають оподаткуванню доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов’язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, або у вигляді інших доходів за державними цінними паперами, що виплачуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або у вигляді процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету Автономної Республіки Крим чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Державному бюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі Національного банку України, або за кредити (позики), які отримані суб’єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями».
Закон №2146 опубліковано у «Голосі України» від 09.09.2017 №166.

Внесено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами
Криворізька північна ОДПІ інформує, що 09.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №657, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.08.2017 за №1022/30890 (далі – Наказ №657), яким внесено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами (далі – Порядок оформлення), затвердженого наказом Мінфіну України від 20.08.2015 №727 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1300/27745).
Зміни обумовлені Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Так, Наказом №567, зокрема:
виключено норму щодо складання акта (довідки) перевірки виключно на паперовому носії (з метою надання можливості в подальшому надсилати акти через електронний кабінет платника податків (п.42.4 ст.42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
передбачено порядок оформлення фактів відмови посадових (уповноважених) осіб платника податків розписатися у направленні (при проведенні перевірок дотримання законодавства з питань державної митної справи – у посвідченні) на проведення перевірки, фактів відмови у допуску до проведення перевірки (у зв’язку із змінами до п.81.1 ст.81 ПКУ);
внесено зміни щодо порядку і термінів подання платниками податків заперечень до актів (довідок) перевірок та додаткових документів (5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки)) та їх розгляду органами Державної фіскальної служби України (терміни їх розгляду збільшено на 2 робочі дні) (у зв’язку із змінами до п.86.7 ст.86 ПКУ);
внесено зміни щодо порядку винесення питань на розгляд комісії по спірних питаннях – доповнено можливістю їх винесення не лише під час перевірки або розгляду заперечень, а і в інших випадках (у разі необхідності).
Також до Порядку оформлення внесено інші зміни щодо удосконалення структури акта (довідки) перевірки та інформації, що підлягає відображенню у матеріалах перевірки.
Прийняття зазначеного Наказу дозволить удосконалити порядок оформлення органами ДФС матеріалів документальних перевірок платників податків – юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів.
Наказ №657 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.09.2017 №70.

Чи має право платник податку на податкову знижку у разі навчання в інтернатурі вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів?
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що згідно з п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст.164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Статтею 28 Закону України від 01.07.2014 №1556-VII «Про вищу освіту» (далі – Закон №1556) визначено типи вищих навчальних закладів. Інтерн – особа, яка має ступінь магістра медичного або фармацевтичного спрямування і навчається з метою отримання кваліфікації лікаря або провізора певної спеціальності відповідно до переліку лікарських або провізорських спеціальностей інтернатури (ст.61 Закону №1556).
Згідно із Положенням про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III – IV рівнів акредитації, медичних факультетів університетів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.09.1996 №291, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.12.96 за №696/1721, спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III – IV рівнів акредитації, медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форм власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря (провізора) – спеціаліста певного фаху.
Таким чином, інтернатура (спеціалізація) є невід’ємною ланкою безперервного процесу підготовки у вищому медичному і фармацевтичному закладах освіти фахівців за напрямом професійного спрямування.
Враховуючи наведене, суми коштів, сплачені платником податку на користь вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти для компенсації вартості навчання такого платника податку, іншого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у інтернатурі, при додержанні всіх норм ст.166 ПКУ, можуть прийматися у розрахунок податкової знижки такого платника податку за звітний рік.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.06.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ- ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Вжиття заходів щодо профілактики корупційних правопорушень
Вжиття заходів щодо профілактики корупційних правопорушень у сфері службової діяльності залишається одним із основних пріоритетних напрямів роботи Криворізької північної ОДПІ. Керівництво інспекції приділяє особливу увагу саме профілактичним діям щодо недопущення корупції серед працівників ОДПІ.
Важливим профілактичним заходом є підвищення рівня правової освіти працівників податкової інспекції, організація навчань антикорупційної тематики, проведення нарад, тощо. Звертається увага кожного працівника на недопущення та упередження скоєння правопорушень і надзвичайних подій у сфері службової діяльності, недопущення порушень антикорупційного законодавства. Усі розуміють, що підтримка та формування позитивного іміджу податкової служби є обов’язком кожного податківця.
«Профілактика та безкомпромісна боротьба з проявами корупції у підпорядкованому колективі – це принципова позиція керівництва Криворізької північної ОДПІ» - зазначив виконуючий обов’язки начальника Криворізької північної ОДПІ Владислав Клюцковський.

Уникайте випадків неправильного заповнення реквізитів платіжного документа!
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що при сплаті платниками податків платежів до бюджету поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється з урахуванням вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015р. N666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».
«Треба буди особливо уважними щоб уникнути випадків неправильного заповнення реквізитів платіжного документа та оперативного надходження платежів за призначенням», - зазначає начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Ірина Котко, відповідаючи на запитання платників податків.
З Порядком №666 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України.

Надходження по ПДФО склали понад 1 мільярд гривень
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що за 8 місяців поточного року надходження по податку на доходи фізичних осіб до бюджетів усіх рівнів склали 1 млрд. 100,7 млн.грн, що на 101,4 млн.грн більше ніж в порівнянні з аналогічним періодом минулого року

Платниками єдиного податку-фізичними особами за 8 місяців поточного року сплачено до бюджету понад 80 млн.грн.
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що платниками єдиного податку-фізичними особами за 8 місяців поточного року сплачено до бюджету понад 80 млн.грн. Темп росту надходжень до аналогічного періоду минулого року склав 160,6 відсотків. За січень-серпень 2016 року надходження від зазначеної категорії платників склали 49,9 млн.грн

Від власників землі та землекористувачів до місцевих бюджетів надійшло 281,8 млн. грн. плати за землю.
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що з початку року від власників землі та землекористувачів до місцевих бюджетів надійшло 281,8 млн. грн. плати за землю.
Вагому частку надходжень у вигляді плати за землю (88,6 відс.) сплатили власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі - юридичні особи. Від них до бюджету надійшло 249,8 млн. гривень. Фізичними особами – підприємцями та громадянами сплачено 32,0 млн. гривень.
Фахівці Криворізької північної ОДПІ звертають увагу власників землі і землекористувачів – юридичних осіб та громадян на своєчасність розрахунків з бюджетом та зазначають, що кошти у вигляді земельного податку та орендної плати за землю спрямовуються до скарбничок місцевих громад на їх розвиток та вирішення соціально-економічних питань.

Про роботу ЦОП Криворізької північної ОДПІ
З початку 2017 року в Центрах обслуговування платників фахівцями Криворізької північної ОДПІ надано 33564 адміністративних послуг. Основну питому вагу адміністративних послуг складають:
- видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків –24654;
- реєстрація платника єдиного податку – 1060;
- надання витягу з реєстру платника єдиного податку – 1123;
- видача довідок про відсутність заборгованості – 911;
- реєстрація книг обліку доходів і витрат – 1696,
- реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 2074;
- реєстрація розрахункових книжок – 682.
Нагадуємо, що Центр обслуговування платників створений з метою забезпечення комфортних умов платникам при отриманні адміністративних послуг та надання якісної податкової допомоги. Центр розміщений за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Героїв-підпільників,42 на першому поверсі. Кожен мешканець районів міста (Саксаганського, Довгинцівського, Покровського та Тернівського) має можливість вирішити нагальні питання та отримати необхідну інформацію за допомогою кваліфікованих працівників ЦОП.

На соціальне страхування платниками Криворізької північної ОДПІ перераховано 526,9 млн. грн.
У січні-серпні 2017 року платниками Криворізької північної ОДПІ направлено до бюджету єдиного соціального внеску у сумі 717,3 млн.грн, що на 229,6 млн. грн. більше ніж за аналогічний період 2016 року.
Зокрема, у серпні місяці до бюджету забезпечено 93,0 млн. грн. надходжень єдиного соціального внеску.
Нагадуємо, що з 01 травня п.р. максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку нараховується єдиний внесок становить 42100 грн. (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який встановлений в місяці нарахування доходу).
При цьому, з 01 грудня п.р. максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку буде нараховано єдиний внесок складатиме 44050 грн.
Максимальний розмір нарахованого ЄСВ становить 9262 грн. (42 100 грн. х 22%) або 3540,61 грн. (42 100 грн. х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.
Крім того, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності й пологах у розрахунку на місяць не повинні перевищувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ, тобто 42100 грн., а з 01 грудня п. р. 44050 грн.

Надходження військового збору від платників Криворізької північної ОДПІ перевищили 50 млн гривень
Платниками Криворізької північної ОДПІ протягом січня-серпня 2017 року сплачено до Державного бюджету 52,3 млн. грн. військового збору, що на 16,2 млн. грн. більше ніж за аналогічний період у 2016 році.
Зокрема, у серпні місяці до Державного бюджету забезпечено 7,0 млн. грн. надходжень військового збору.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 161підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).
Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Надходження екологічного податку зросли майже на третину
У січні-серпні 2017 року платниками Криворізької північної ОДПІ направлено до бюджетів усіх рівнів екологічного податку у сумі 98,2 млн.грн, що майже на третину (21,8 млн. грн.) більше ніж за аналогічний період 2016 року.
Зокрема, у серпні місяці до бюджетів усіх рівнів забезпечено 34,6 млн. грн. надходжень екологічного податку, що в порівнянні з серпнем минулого року більше на 6,8 млн.грн, або на 24,5 відсотків.
Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшено на 12% ставки екологічного податку, що діяли у 2016 році.
Враховуючи виявлений Державною фіскальною службою України ряд методологічних помилок заповнення податкової звітності з екологічного податку за другий квартал 2017 року, звертаємо увагу платників екологічного податку на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування вірних ставок, коефіцієнтів та кодів забруднюючих речовин (відходів), зазначення фактичних обсягів викидів або об’єктів оподаткування у «тоннах», додавання відповідних додатків до Податкової декларації екологічного податку та уникнення інших помилок заповнення.

За ліцензії на алкоголь і сигарети підприємці сплатили більше 8 млн. грн.
З початку 2017 року місцеві бюджети Криворіжжя поповнилися від платників Криворізької північної ОДПІ на 8,1 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 6,1 млн. грн. – від ліцензування роздрібної торгівлі. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року сума надходжень зросла на 212,5 тис.гривень.
В серпні місяці поточного року надходження від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами склали 1,3 млн.грн, з яких 0,8 млн. грн. – від ліцензування роздрібної торгівлі.

Електронні сервіси ДФС
На головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua) розміщено модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника», який включає дві функціональні частини:
- відкриту (загальнодоступну);
- - приватну (особистий кабінет).
- Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи, тобто без використання електронного цифрового підпису.
- Через відкриту частину на сьогоднішній день платник має можливість скористатись інформацією з наступних реєстрів, що є загальнодоступними:
- - «Дані про взяття на облік платників податків»;
- - «Дані реєстру платників ПДВ»;
- - «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального»;
- - «Дані Реєстру отримувачів бюджетної дотації»;
- - «Реєстр платників єдиного податку»;
- - «Реєстр страхувальників»;
- - «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами»;
- - «Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій»;
- - «Реєстр неприбуткових установ та організацій»;
- - «Довідка про відсутність заборгованості»;
- - «Інформація про РРО»;
- - «Інформація про книги ОРО»;
- - «Система обліку публічної інформації».

Сплата ЄСВ, податку на доходи фізичних осіб та військового збору зросла більш ніж на третину
Протягом 8 місяців півріччя 2017 року до зведеного бюджету надійшло 1100,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Про це повідомив заступник начальника – начальник управління обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ Владислав Воінов.
За його словами, це на 39,6%, або на 312,2 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Тоді надходження складали майже 788,6 млн. грн.
«У серпні податку на доходи фізичних осіб було сплачено 153 млн. грн. Цей показник на 40,8% перевищує аналогічний період минулого року», – зазначив Владислав Воінов.
Посадовець також розповів, що на підтримку армії платники перерахували майже 52,3 млн. грн. військового збору. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата цього збору зросла на 45%, або майже на 16,2 млн. грн. З них у серпні до державного бюджету сплачено 7,0 млн. грн. військового збору, що на 40% більше серпня 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування забезпечено у сумі 717,3 млн. грн. Цей показник на 229,7 млн. грн. перевищує надходження відповідного періоду минулого року. У серпні єдиного внеску було сплачено у сумі майже 93,0 млн. грн., або майже на 32,5 млн. грн. більше серпня минулого року.

Збір платежів перевищив минулорічний показник майже на 30%
Протягом 8 місяців 2017 року забезпечено збір платежів до загального фонду державного бюджету в розмірі понад 1408,9 млн грн, що на 319,8 млн грн, або на майже на 30% більше, ніж за відповідний період минулого року.
У розрізі основних податків до Держбюджету надійшло:
податку на додану вартість – 332,3 млн грн;
плата за надра – 650,0 млн грн;
податку на прибуток – 71,9 млн грн та частини чистого прибутку – 2,7 млн грн.
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року значно зросли надходження з податку на додану вартість на 78,1 млн грн, або на 30,7%, а також плати за надра на 133,6 млн грн, або на 25,9%.

Платники можуть користуватися Електронним кабінетом платника для формування та подання звітності
Альтернативною системою для формування та подання звітності сьогодні є «Електронний кабінет платника», сервіс розроблений та запроваджений Державною фіскальною службою України. Про це заявив заступник начальника – начальник управління обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ Владислав Воінов під час зустрічі з представниками бізнесу.
Він також повідомив про плани ДФС щодо виведення в електронний формат всіх адміністративних, консультативних, будь-яких інших послуг, які надає ДФС платникам податків, та впровадження електронного обміну інформацією з центральними органами влади, правоохоронними органами.
Владислав Воінов зазначив, що це в принципі зменшить корупційні прояви, оскільки фізично платник та інспектор не матимуть ніякого контакту.
За його словами, ще до кінця року ДФС планує забезпечити повноцінне функціонування електронного кабінету щодо можливості сплати податків юридичними особами. Сьогодні вони можуть тільки здавати звіт в електронному вигляді і фактично отримувати всі довідки.

За вісім місяців 2017 року для забезпечення соціального захисту мешканців надійшло 717,3 млн. грн. єдиного внеску
Впродовж січня – серпня поточного року платники Криворізької північної ОДПІ забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 717,3 млн. грн. Якщо порівняти цей показник з аналогічним періодом 2016 року, то у цьому році ЄСВ сплачено на 229,7 млн. грн. більше. Про це повідомила начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Криворізької північної ОДПІ Ірина Котко.
При цьому, лише у серпні 2017 року платники єдиного внеску міста перерахували на рахунки Держказначейства 82,7 млн. грн., що на 28,3 млн. грн. (або 52%) більше минулорічних серпневих надходжень.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Отримати довідку про доходи можна онлайн
На порталі державних послуг igov.org.ua з’явилася можливість формувати онлайн-запит щодо отримання відомостей із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.
Як працює послуга:
Крок 1. Увiйдiть у систему за допомогою ЕЦП.
Крок 2. На основі наданих вами даних автоматично буде сформована відповідь на ваш запит щодо отримання відомостей із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Надходження від плати за спеціальне використання води зросли на 311,6 тис.гивень
У січні-серпні 2017 року платниками Криворізької північної ОДПІ направлено до бюджетів усіх рівнів рентної плати за спеціальне використання води у сумі 1 млн 721,8 тис.грн, що на 311,6 тис. грн. (або на 22%) більше ніж за аналогічний період 2016 року.
Зокрема, у серпні місяці до бюджетів усіх рівнів забезпечено 382,4 тис. грн. надходжень рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата), що в порівнянні з серпнем минулого року більше на 75,9 тис.грн, або на 24,8 відсотків.
Звертаємо увагу платників Плати на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з Плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496, зі змінами. Також нагадуємо, що додатки є невід’ємною частиною податкової декларації з рентної плати (далі –Декларація). Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, в якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
Враховуючи виявлений Державною фіскальною службою України ряд методологічних помилок заповнення податкової звітності з Плати за другий квартал 2017 року, повідомляємо платників Плати на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування вірних ставок, коефіцієнтів, та заповнення рядка 8 «Об’єкт оподаткування з початку року» Додатку 5 до Декларації, додавання відповідних додатків до Декларації та уникнення інших помилок заповнення.

Робота зі зверненнями громадян
За період січень-серпень 2017р. до Криворізької північної ОДПІ надійшло 8 звернень, пропозицій не надходило. Скарг на поведінку та дії працівника інспекції не надходило.
Також, нагадуємо, що права громадян на звернення регулюється ст. 40 Конституції України та Законом України «Про звернення громадян». Кожен може направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб з метою роз’яснення прав законних інтересів.

Криворізька північна ОДПІ
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор