www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Середа, 18 вересня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2018 року
ДФС запустила для тестування E-Receipt
Версія для друку Написати листа
ДФС запустила для тестування E-Receipt

ДФС України забезпечено функціонування інформаційної системи E-Receipt – електронний чек, що розробляється службою в рамках реалізації експериментального проекту, розпочатого Міністерством фінансів України (далі – Мінфін) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.
Для тестування пропонується безоплатне клієнтське програмне забезпечення (інсталяційний пакет) для операційних систем Windows та Android, що розміщене за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt. Наступним етапом буде розробка програмного забезпечення для операційної системи IOS.
Для реєстрації кас та касирів у приватній частині «Електронного кабінету» створено електронний сервіс «Експериментальний проект РРО».
Даний сервіс надає можливість платникам обрати із запропонованого списку господарську одиницю, де розміщено касу, пілотний проект, у якому вона візьме участь, та зареєструвати в режимі он-лайн касу та касирів.
Для того, щоб розпочати роботу з касою необхідно відкрити зміну, сформувати електронний чек.
Формування електронного чеку здійснюється за допомогою довідника номенклатури товару, який необхідно заповнити до початку роботи з касою відповідно до інструкції користувача, що розміщена за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt.
Інструкція користувача щодо роботи з сервісом в «Електронному кабінеті» розміщена в меню «Допомога».
У разі виникнення питань під час тестування, а також пропозицій (зауважень) щодо роботи електронного сервісу, пропонується надсилати листи на поштову адресу: infozvit@sfs.gov.ua.
За результатами тестування інформаційної системи E-Receipt ДФС буде подано до Мінфіну пропозиції щодо участі у експериментальному проекті у порядку, визначеному постановою КМУ від 13 червня 2018 року № 472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».
Крім того, ДФС реалізовано і електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) , так і електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.
Сервіс знаходиться у відкритій частині «Електронного кабінету», доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.
Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).
Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером та датою. Якщо не знайдено свого електронного чека в системі, необхідно зробити його фото та надіслати за адресою infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.
Довідково: E-Receipt-нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, що передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.
Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.
Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в «Електронному кабінеті» як платником, так і покупцем.
Вищевказана інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/351913.html

Відкрита частина «Електронного кабінету» надає можливість платникам користуватись послугами без ідентифікації особи
Нагадуємо, що «Електронний кабінет» – це сервіс веб-порталу ДФС України, який надає можливість платнику спілкуватися з фахівцями органів ДФС у режимі реального часу.
Користуватись «Електронним кабінетом» (далі – «Е-кабінет») можуть не лише юридичні особи та фізичні особи – підприємці, але й будь-яка особа, яка бажає отримувати адміністративні послуги, консультації, здійснювати розрахунки з бюджетом, замовляти та отримувати довідки, звітувати в електронному вигляді не виходячи з дому.
Знаходиться «Е-кабінет» на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням саbіnеt.sfs.gov.ua
«Е-кабінет» складається із двох функціональних частин:
відкрита (загальнодоступна);
приватна (особистий кабінет).
Користуватись послугами відкритої частини «Е-кабінет» можна без ідентифікації особи (без використання електронного цифрового підпису).
Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.
У відкритій частині «Е-кабінету» можна ознайомитись з новинами в оподаткуванні та роботі ДФС України, ознайомитись з бланками податкової звітності та іншими документами, що подаються до фіскальних органів, ознайомитись з договорами про визнання електронних документів. В розділі «Допомога» можна ознайомитись з інструкцією користувача «Е-кабінету». Також у користувачів є можливість (як у відкритій так і у приватній частині «Е-кабінету») повідомити ДФС України про методологічні або технічні помилки у роботі «Е-кабінету».
Сервіс «Календар» надає можливість ознайомлення з податковим календарем (отримання інформації про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання податкової звітності).
Сервіс «Контакти» інформує платників щодо діючих центрів обслуговування платників, їх адрес, телефонів, режиму роботи.
Сервіс «Реєстри» надає можливість ознайомитись з відкритою інформацією з різних реєстрів (загалом 16 розділів, в т.ч. 12 реєстрів):
● дані про взяття на облік платників податків;
● система обліку публічної інформації;
● довідка про відсутність заборгованості;
● інформація про реєстратори розрахункових операцій (РРО);
● інформація про книги обліку розрахункових операцій (КОРО);
● реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами;
● реєстр неприбуткових установ та організацій;
● реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування;
● реєстр страхувальників;
● реєстр платників єдиного податку;
● єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій;
●реєстр податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК), реєстрація яких зупинена;
● дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
● дані реєстру отримувачів бюджетної дотації;
● дані реєстру платників ПДВ;
● реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу.

Послуги з оренди транспортних засобів: визначення місця постачання
Нагадуємо, що пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.
Відповідно до п. 186.4 ст.186 ПКУ місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 ст. 186 ПКУ.
Згідно з пп. «ґ» п. 186.3 ст. 186 ПКУ місцем постачання послуг з надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів, вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або – у разі відсутності такого місця – місце постійного чи переважного його проживання.
Отже, місцем постачання послуг з оренди транспортних засобів (залізничного, морського, річкового, автомобільного, авіаційного та трубопровідного) є місце реєстрації постачальника таких послуг.

До уваги платників ЄСВ!
Звертаємо увагу, що відповідно до частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) – роботодавці зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Порядок нарахування і сплати ЄСВ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Інструкція № 449).
Згідно з п. 11 розділу ІV Інструкції № 449 у разі, якщо останній день строків сплати ЄСВ, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Якщо «єдинник» перевищив дозволений обсяг доходу
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що фізичні особи – підприємці мають право перебувати на відповідній групі платників єдиного податку за умови дотримання певних вимог.
Одна з таких вимог – «спрощенець» не повинен перевищувати певний обсяг доходу, який визначено в залежності від групи платника. Так, відповідно до пункту 291.4 Податкового кодексу України (далі - ПКУ):
І група – дохід не перевищує 300 тис. грн;
ІІ група – дохід не перевищує 1 млн 500 тис. грн;
ІІІ група – дохід не перевищує 5 млн грн.
Відповідно до пункту 293.8 ПКУ, ставки встановлені пунктами 293.3 - 293.5 ПКУ, застосовують з урахуванням таких особливостей:
1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 291.4 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування;
2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 291.4 ПКУ, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.
3) платники єдиного податку третьої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 291.4 ПКУ зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів.
Заява щодо переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.
Разом з тим, платники першої, другої та третьої груп (фізичні особи), які допустили перевищення дозволеного обсягу доходу, до суми такого перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків. «Єдинники» третьої групи – юридичні особи до суми перевищення застосовують подвійний розмір ставок єдиного податку, визначених у пункті 293.3 ПКУ.

Оперативники ДФС провели благодійну акцію
Працівники Головного оперативного управління Державної фіскальної служби України провели благодійну акцію на підтримку онкохворих дітей.
За кошти, добровільно зібрані серед співробітників оперативних підрозділів, було закуплено необхідні для лікування дітей медикаменти, а також солодкі подарунки та іграшки.
Подарунки оперативники вручили хворим дітям, які проходять лікування та реабілітацію у дитячому онкологічному центрі Державної установи «Науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України».

Олександр Власов: Зробити митницю швидкою, з розумними та простими рішеннями – завдання влади, бізнесу та суспільства
У рамках реформування митного напряму ДФС, побудови нової митниці, яка буде швидкою, автоматизованою та відповідати потребам бізнесу, фіскальна служба зацікавлена в експертній підтримці бізнесу. Про це заявив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні.
Експерти Американської торговельної палати презентували представникам Уряду, ДФС, Міністерства фінансів, народним депутатам бачення бізнес-спільноти щодо Митниці-2020.
За словами в.о. Голови ДФС Олександра Власова, запропоноване дослідження є цікавим, змістовним та з конкретними пропозиціями. У свою чергу ДФС чує бізнес та не стоїть на місці, розвиваючи митний напрям. Українська митниця має бути швидкою, ефективною, економічною, з розумними та простими рішеннями для якісного обслуговування як громадян, так і бізнесу. Це стратегічне завдання – і суспільства, і бізнесу, і влади.
Він також відзначив, що керівні принципи для митної справи в Україні, розроблені бізнесом, співпадають з тими кроками та завданнями, які фіскальна служба визначає для себе у рамках реформування митного напряму.
Так, бізнес пропонує здійснювати реформу митниці за трьома основними напрямами: автоматизація та електронізація митниці, формальності та аналіз ризиків, комунікації з бізнесом.
У свою чергу, як зазначив Олександр Власов, для фіскальної служби електронізація митних процедур є пріоритетом. У ДФС нещодавно було презентовано СМАРТ-митницю, яка застосовуватиме усі інноваційні методи та технології, постійно оновлюватиметься та вдосконалюватиметься. І підтримка та експертна допомога бізнесу у цьому напрямі є дуже важливими.
Вагомим кроком для спрощення митних формальностей очільник ДФС назвав ухвалення закону щодо впровадження механізму єдиного вікна. Це дозволить оптимізувати всі митні процедури на кордоні та спростити бізнесу проходження митного контролю. Загалом на сьогодні частка вантажів, що підлягає видам державного контролю і оформлюється за принципом «єдиного вікна», складає 89% від загальної кількості митних оформлень.
Важливим принципом нової митниці бізнес також назвав застосування митного пост-аудиту, що є інструментом спрощення міжнародної торгівлі. За словами Олександра Власова, для фіскальної служби це питання є актуальним, оскільки законопроект щодо митного пост-аудиту знаходиться на розгляді у парламенті і ефективно налагодити цю систему можна виключно за рахунок законодавчих змін.
Очільник ДФС також розповів, що в ДФС існує окремий підрозділ, який здійснює розгляд скарг. Саме створення такої структури у митному напрямі бізнес назвав як один з кроків побудови ефективної комунікації з бізнесом.
На сьогодні до процедур оскарження вже залучаються платники податків, асоціації, які присутні при розглядах скарг. Вони дають свої зауваження та пропозиції, які ДФС враховує при винесенні рішення.
«Ми зацікавлені у діалозі з бізнесом щодо розбудови української митниці. Ми рухаємося в одному напрямі, наші цілі та плани співпадають – і це є головним в нашому спільному прагненні зробити митницю сучасною, автоматизованою, відкритою для чесного бізнесу та ефективною у протидії митним правопорушенням», – наголосив Олександр Власов.

З початку року у закінчених кримінальних провадженнях до держбюджету перераховано 1 млрд грн «живими» коштами, - перший заступник Голови ДФС Сергій Білан
За дев'ять місяців поточного року слідчими підрозділами фінансових розслідувань в суди направлено 1020 кримінальних проваджень, в яких забезпечено відшкодування завданих державі збитків у розмірі понад 1 млрд. грн. Це вдвічі перевищує показник минулого року. Про це повідомив перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
Він також уточнив, що 90% цих надходжень до бюджету становлять суми податків, сплачені добровільно, а також штрафні санкції за їх несплату.
«Якісна робота слідчих і сукупність зібраних доказів у ході досудового розслідування, безумовно, впливають на те, що підприємці стали рідше судитися з ДФС і вважають за краще укласти угоду зі слідством, щоб ще до направлення справи до суду, сплатити податки. Але для нас дуже важливо, що вони стали розуміти: ми не прагнемо наповнити в'язниці, наше завдання - зламати злочинні схеми та дати бізнесу можливість вийти «з тіні», - зазначив Сергій Білан. - В цілому з початку року у закінчених кримінальних провадженнях перераховано до бюджету мільярд гривень «живими» коштами». За його словами, як наслідок, кримінальні провадження за такими фактами направлені в суд для звільнення осіб від кримінальної відповідальності, як це і передбачає Кримінальний кодекс України.
При цьому, уточнив Сергій Білан, розслідувалося 5,9 тис. кримінальних проваджень, що не перевищує показник минулого року.
«До судів направлено на 99 кримінальних проваджень або на 11% більше, ніж в минулому році, - зазначив Сергій Білан. - Пріоритетом в діяльності слідчих податкової міліції стали розкриття злочинів, скоєних організованими групами. Зокрема, з початку року до суду направлено 30 таких кримінальних проваджень, що фактично є найбільшим покажником роботи в цьому напрямі за всі роки існування податкової міліції».

З початку року на соціальний захист мешканців Дніпропетровщини надійшло майже 10 мільярдів гривень єдиного внеску
У Дніпропетровській області протягом січня – вересня 2018 року від платників регіону надійшло 9 мільярдів 812,4 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 1 мільярд 693,9 мільйонів гривень більше фактичних надходжень трьох кварталів 2017 року. Про це повідомив начальник управління податкіг і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.
При цьому, лише в вересні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Державного казначейства 1 мільярд 69,9 мільйонів гривень. Порівняно з вереснем 2017 року надходження зросли на 12 відсотків, або на 112,2 мільйонів гривень.
«Своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але й захищені соціальні гарантії для кожного», – наголошує Владислав Воінов.

В «Електронному кабінеті» запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ
В «Електронному кабінеті» ДФС України реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).
Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно у приватній частині «Електронного кабінету» при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:
Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;
Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;
Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України»;
Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7 %»;
Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».
Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

Оформлений трудовий договір забеспечує майбутнє кожного працюючого
Звертаємо увагу, що трудові відносини з працівником регулюються Кодексом законів про працю України від 10.12.71 № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП).
Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, та строковим, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін або на час виконання певної роботи. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.
Трудові відносини між громадянином, який наймається на роботу та роботодавцем (юридичною або фізичною особою – підприємцем) оформлюються в письмовій формі.
При укладенні трудового договору з працівником, може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. Важливо пам’ятати, що в період випробування на працівників поширюється законодавство про працю, тобто обмеження трудових прав в тому числі на оплату праці, на соціальний захист тощо не допускається.
Відповідно до ст. 56 КЗпП за згодою між працівником і роботодавцем може встановлюватися як при прийнятті на роботу, так і пізніше неповний робочий день або неповний робочий тиждень.
Роботодавець зобов’язаний установити неповний робочий день (тиждень) на прохання:
1) вагітної жінки;
2) жінки, яка має дитину віком до 14 років або дитину-інваліда (у тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням);
3) особи, що здійснює догляд за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку.
Слід зазначити, що неоформлення трудового договору призводить до виплати заробітної плати «у конвертах», а це, в свою чергу, призводить до негативних наслідків для найманих працівників – до відсутності соціальних гарантій, передбачених законодавством України. Отже, наймані працівники мають бути зацікавлені в офіційному оформленні трудових відносин.

В одній акцизній накладній може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД
Відповідно до абзацу першого п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Абзацом другим п. 9 розділу І Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 № 218 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535), із змінами встановлено, що в одному документі (акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної) може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД.

У Дніпрі ліквідовано незаконне масове виробництво спирту. Вилучено продукції на 6 млн. 750 тис. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві спільно із працівниками Служби безпеки України під процесуальним керівництвом прокуратури м. Києва ліквідували підпільне масове виробництво фальсифікованого спирту.
В рамках проведення операції «Акциз-2018» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 204 КК України було встановлено, що в одному із нежитлових приміщень в м. Дніпро функціонує масове незаконне виробництво спирту, де шляхом «перегонки» та випарювання через спеціальне обладнання (ректифікаційну колону) меляси отримувалась спиртовмісна суміш (спирт) сумнівної якості.
За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання 25 тис. літрів прозорої рідини з характерним запахом спирту (спирт) орієнтовною вартістю 6 млн. 750 тис. грн., а також обладнання для масового виготовлення неякісної продукції вартістю 300 тис. грн.
Таким чином, загальна вартість вилучених ТМЦ перевищує 7 млн. грн.
Розслідування продовжується.

Офіційне працевлаштування – захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення
Заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою заробітної плати «в конвертах» сьогодні ДФС приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.
Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, - права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи.
Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.
Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. Тому ДФС бере участь у діяльності робочих груп, створених при облдержадміністраціях з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно, та залучення їх до оподаткування. Також значна увага надається проведенню роз’яснювальної роботи серед роботодавців для забезпечення підвищення рівня заробітної плати найманих працівників.
Крім того, відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці для застосування санкцій.
Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на «гарячу лінію» ДФС за телефоном 0800-501-007.

У ДФС обговорили готовність до впровадження проектного менеджменту
ДФС знаходиться на завершальному етапі щодо впровадження нової структури управління проектами, яка надасть можливість фіскальній службі працювати за сучасними методами проектного менеджменту.
За участі експертів Казначейства США та працівників фіскальної служби було розроблено Порядок управління проектами в ДФС, який формує основні засади для ефективного запуску проектів і подальшого їх успішного завершення. Новий формат роботи за визнаною у світі методологією управління проектами дозволить застосовувати виважений, чіткий, послідовний та ефективний підхід до реалізації реформ в ДФС та моніторингу їх впровадження.
«Проект наказу щодо введення в дію нового Порядку реалізації проектів знаходиться вже на фінальній стадії погодження. Ця нова методологія реалізації проектів розвитку є невід’ємною складовою впровадження у життя Стратегічних ініціатив розвитку ДФС - 2020. Ми маємо дуже амбітні плани і непереборне бажання їх реалізувати», – наголосив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час робочої зустрічі з представниками Офісу технічної допомоги Казначейства США.
Порядок дозволить створити «культуру підзвітності» в Службі і одночасно зосередитися на очікуваних результатах. Це дозволить забезпечити виконання проектів у встановлений термін, в межах визначеного бюджету та відповідно до обсягу визначених завдань та критеріїв успішності.
Порядок складається з двох частин. Перша – теоретична, дає загальне розуміння того, що є проект, закріплює основоположні принципи і процедури управління проектами на кожному з його етапів. Далі визначаються функції і повноваження усіх учасників процесу управління проектами: хто яку роль відіграє, які дії вчиняє та які документи готує, а також як відбувається взаємодія усіх учасників процесу управління проектом.
Друга частина – практична, надає стандартизовані зразки та максимально деталізовані інструкції з заповнення усіх необхідних документів, що використовуються у процесі управління проектами.
Структура управління забезпечуватиме нагляд та участь вищого керівництва на різних етапах реалізації стратегічних проектів. Координація буде здійснюватися на кожному з етапів проекту: від початку до фіналу.
«Це абсолютно новий підхід у роботі, що повністю відповідає найкращим світовим практикам. І ДФС готова до впровадження його в життя», – підкреслив Олександр Власов.
У свою чергу експерти США відзначили, що для ефективного впровадження та використання нового Порядку необхідно визначити три проекти, над реалізацією яких в ДФС працюватимуть фахівці, відповідальні за цей напрям. При цьому важливо, щоб кожний обраний проект мав безпосередній зв'язок зі стратегічним планом ДФС, і для успішної реалізації враховував існуючі ІТ-потужності служби. Крім того, над проектами мають працювати такі керівники, що з готовністю сприймають нові ідеї та нові способи організації роботи.
«Ми цінуємо поради та експертну допомогу наших іноземних колег, які допомагають нам у процесі перетворення нашої служби, таке партнерство є запорукою позитивних та успішних змін. Я особисто готовий долучитися до нових проектів, які будуть визначені у рамках виконання Порядку, не як очільник ДФС, а як звичайний працівник, який має значний досвід та готовність до здійснення нових кроків», – наголосив Олександр Власов.
За словами американських експертів, вони вже визначили кілька проектних пропозицій, успішна реалізація яких стане початком впровадження новий ідей. Вони незабаром будуть передані на розгляд керівництву ДФС для прийняття обґрунтованого рішення щодо їх ініціювання.

З початку року до бюджету надійшло 163,9 млрд грн ЄСВ
У січні-вересні 2018 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 163,9 млрд гривень.
Цей показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 26,8%, або на 34,7 млрд гривень.
У вересні 2018 року забезпечено надходження 18,7 млрд грн ЄСВ, що на 23%, або на 3,5 млрд грн перевищує показник вересня минулого року.
ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

Cлідчі ДФС у Дніпропетровській області повернули до бюджету понад 24 млн грн
Протягом трьох кварталів 2018 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 548 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.
Досудове розслідування закінчено зі 154 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 84. З них з обвинувальним актом - 74, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 10.
Крім того, з січня по вересень поточного року за підслідністю слідчими направлено 150 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 81.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ГУ ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 24 мільйони 328 тисяч гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 5 мільйонів 21 тисячу гривень.

У жовтні роботодавці активно почали реєструвати найманих працівників
Інформуємо, що на виконання доручення Уряду щодо перевірок суб’єктів господарювання – забудовників та пов’язаних з ними осіб до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на жовтень 2018 року додатково включено 78 суб’єктів господарювання – юридичних осіб. Обсяг їх доходів становить 14,6 млрд грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС України Олександр Власов.
За його словами, загалом до плану-графіка проведення перевірок на 2018 рік включено 365 суб’єктів з обсягами доходів за 2017 рік 50,9 млрд грн. З них 147 суб’єктів господарювання перевірятимуться у IV кварталі 2018 року, у тому числі й зазначені 78 забудовників.
«Також ДФС ідентифіковано 25 компаній з управління активами, які задіяні у діяльності суб’єктів будівельного ринку. Наразі триває процедура їх відбору та включення до плану-графіку документальних перевірок», – зазначив Олександр Власов.
Крім того, тільки протягом 5 днів жовтня підприємства, які здійснюють будівництво житлових і нежитлових приміщень, повідомили про 4 283 найманих осіб (проти 1 650 за 5 днів вересня).
Як зазначив очільник ДФС, подібна тенденція до легалізації праці найманих осіб спостерігається і в інших галузях економіки.
Так, підприємствами, які займаються роздрібною торгівлею в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами за 5 днів жовтня поточного року було подано повідомлення про 12 441 найману особу (за 5 днів вересня цей показник становив 3 461). А підприємства ресторанної галузі за цей період повідомили про 8 085 нових працівників (проти 1 611 за 5 днів вересня).
«За результатами активізації інформаційно-роз’яснювальної роботи з роботодавцями та громадськістю щодо недопустимості допуску до роботи найманих працівників без оформлення трудових відносин за 5 робочих днів жовтня 2018 року вже подано 92,7 тис. повідомлень про прийняття на роботу 169,5 тис. найманих осіб. Це становить 35,1 % від кількості працевлаштованих у вересні», – підкреслив Олександр Власов.
За вересень поточного року роботодавцями подано до органів ДФС 238,8 тис. повідомлень про прийняття на роботу 482,7 тис. найманих працівників.
Варто відзначити, що у рамках операції «Будівельник», яка розпочалася у листопаді минулого року, оперативними підрозділами Державної фіскальної служби сформовано переліки суб’єктів будівельної галузі в розрізі регіонів, що відображають 1 121 об’єкт нерухомого майна із зазначенням адрес місцезнаходження для відпрацювання в межах чинного законодавства.

Повернення частини суми авансу у зв’язку із зміною кількості поставлених товарів/послуг без зміни їх ціни: складаємо розрахунок коригування
Повідомляємо, що на дату повернення частини суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів у зв’язку із зміною кількості поставлених товарів/послуг без зміни їх ціни постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена на дату отримання коштів / постачання товарів.
У першому рядку табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування:
у графі 1 зазначається порядковий номер рядка податкової накладної, який коригується;
у графі 2 зазначається причина коригування «Зміна кількості». Причина коригування вказується в графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків;
значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;
у графі 7 «Коригування кількості; зміна кількості, об’єму, обсягу (–)(+)» зі знаком «–» зазначається значення графи 6 рядка податкової накладної, що коригується;
у графі 8 «Коригування кількості; ціна постачання товарів/послуг» зазначається значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується; знак «–» у цій графі не вказується;
графи 9 – 10 «Коригування вартості» не заповнюються;
значення граф 11, 12 відповідає значенню відповідно граф 8, 9 рядка податкової накладної, що коригується;
у графі 13 зі знаком «–» зазначається значення графи 10 рядка податкової накладної, що коригується.
Одночасно заповнюється другий рядок табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування, у якому:
у графі 1 зазначається новий черговий порядковий номер рядка, якого не було в податковій накладній, що коригується (наприклад, якщо в податковій накладній, що коригується, було 10 рядків, то у графі 1 зазначається номер 11);
у графі 2 зазначається причина коригування «Зміна кількості». Причина коригування вказується в графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків. Запис у графі 2 першого і другого рядків не повинен відрізнятися;
значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;
у графі 7 «Коригування кількості; зміна кількості, об’єму, обсягу (–)(+)» зазначається нове (змінене, правильне) значення кількості товарів/послуг;
у графі 8 «Коригування кількості; ціна постачання товарів/послуг» зазначається значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується;
графи 9 – 10 не заповнюються;
значення граф 11, 12 відповідає значенню відповідно граф 8, 9 рядка податкової накладної, що коригується;
у графі 13 зазначається правильне значення обсягу постачання (без урахування ПДВ).

В «Електронному кабінеті» запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб
Державною фіскальною службою України з метою забезпечення зручності платників податків у рамках електронного сервісу щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді допрацьовано електронні формати. Вони запроваджені з 01.10.2018 року:
Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (F1301802);
Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків (відповідь на запит у електронному вигляді) (F1401802).
Запровадження нової форми передбачає розширення переліку інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яку будуть отримувати платники податків у відповідь на запити про свої доходи в електронному вигляді.
Відповідь за новою формою доповнена інформацією про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.
Зазначені електронні формати розміщені на веб-порталі Державної фіскальної служби України в рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в Реєстрі електронних форм податкових документів.
Більше інформації про електронний сервіс у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.
Нагадуємо, що підготувати, заповнити та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді та отримати відповідь за новими формами можна в «Електронному кабінеті» (cabinet.sfs.gov.ua).

Сплачуєте ЄСВ своєчасно – від штрафів застраховані!
Нагадуємо, що відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) підлягає сплаті незалежно від фінансогого стану платника.
Згідно з п. 6 частини першîї ст. 1 Закону № 2464 суми ЄСВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄСВ накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення (частина десята ст. 25 Закону № 2464).
Також, за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми ЄСВ одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄСВ (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п. 6 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄСВ посадові особи платників ЄСВ несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини першої ст. 26 Закону № 2464).
Згідно з ст. 165 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями:
несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вибуття або внесення до статутного фонду юрособи основного засобу: відображення у податковому обліку
Нагадуємо, що відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Підпунктом 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 ПКУ визначено, що розрахунок амортизації основних засобів або нهматеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, підпунктами 138.3.2 – 138.3.4 п. 138.1 ст. 138 ПКУ.
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби, а також розкриття інформації про них у фінансовій звітності викладені у Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку № 7 «Основні засобй», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року № 92 із змінами (далі – П(С)БО 7).
Зокрема, п. 29 П(С)БО 7 встановлено, що нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця наступного за місяцем вибуття об’єкта основних засобів.
Пунктом 40 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30 вересня 2003 року № 561 із змінами та доповненнями, об’єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом.
Згідно з ст. 138 ПКУ при обчисленні об’єкта оподаткування податком на прибуток фінансовий результат до оподаткування коригується на різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів.
Так, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта.
При цьому, фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень цієї статті ПКУ, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта.
Отже, операція з внесення до статутного фонду іншої юридичної особи основних засобів та нематеріальних активів або повернення внеску засновнику у вигляді основних засобів розглядається як вибуття основного засобу і нематеріального активу, тому у податковому обліку проводяться коригування фінансового результату до оподаткування передбачені підпунктами 138.1 та 138.2 ст. 138 ПКУ для ліквідації або продажу основних засобів або нематеріальних активів.

Олександр Власов: Новий механізм «єдиного вікна» спростить митні процедури для бізнесу
З 4 жовтня 2018 року набув чинності Закон України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України.
У рамках закону ДФС буде створено єдиний державний інформаційний веб-портал «Єдине вікно для міжнародної торгівлі», який спростить подачу дозвільних документів під час митного оформлення.
«Державні органи подаватимуть дозвільні документи в електронному вигляді на новостворений веб-портал, що дасть право митниці пропускати товари через митний кордон України без додаткових контрольних процедур і забезпечить скорочення часу на проходження контролю», – зазначив в.о. Голови ДФС Олександр Власов.
За його словами, суб’єкту зовнішньоекономічної діяльності не потрібно буде подавати митниці паперові примірники дозвільних документів, а отже не буде необхідності платникам проставляти на цих документах відповідні штампи контролюючих органів, на що витрачається досить багато часу.
Відповідно до закону також скорочується кількість контрольних органів на кордоні та кількість дозвільних документів, необхідних для митного контролю та митного оформлення товарів.
«Працівники митниць перевірятимуть дозвільні документи, які раніше перевірялися посадовими особами Державної екологічної інспекції, а контролювати рівень радіоактивного забруднення транспортних засобів і вантажів отримали повноваження співробітники прикордонної служби», – розповів Олександр Власов.
Водночас скасовуються санітарно-епідеміологічний та екологічний контроль товарів під час їх переміщення через митний кордон України, а під час вивезення товарів за межі митної території України державні види контролю взагалі проводитися не будуть.
Для реалізації всіх нововведень ДФС надано 6-місячний строк. Саме за цей період необхідно:
- затвердити нормативно-технічний документ – набір гармонізованих відомостей для надання через єдиний державний інформаційний веб-портал «Єдине вікно для міжнародної торгівлі»;
- підготувати перелік відомостей, що подаються до «Єдиного вікна» органами державної влади, та визначити зміст та формат цих даних.
Перші кроки для запровадження «єдиного вікна» були зроблені Урядом, Мінфіном та ДФС ще у серпні 2016 року. Власними силами ДФС розроблено і введено в дію програмно-інформаційний комплекс, що забезпечив обмін інформацією між митницею, підприємствами та державними органами, які здійснюють ветеринарно-санітарний, санітарно-епідеміологічний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль.
На сьогодні частка вантажів, що підлягає видам державного контролю і оформлюється за принципом «єдиного вікна», складає 89% від загальної кількості митних оформлень.
У рамках нового закону ДФС вже розпочато роботу щодо доопрацювання програмного забезпечення, яке використовується митницями під час митного оформлення, у частині:
- перегляду видів державного контролю, яким підлягають товари;
- формування повідомлень для інспектора митниці про необхідність перевірки документів, які раніше перевірялися посадовими особами Держекоінспекції.
Крім того, за словами очільника ДФС, у найближчих планах передбачено проведення зустрічі з Мінприроди, Держекоінспекцією з метою обміну досвідом щодо контролю митниками пестицидів і агрохімікатів, відходів, ГМО, водних біоресурсів, зразків видів дикої фауни і флори, що є об’єктами регулювання Конвенції CITES, а також організація навчальних семінарів для митниць з цих питань.

У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом більше 70 млн грн
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили діяльність центру мінімізації митних платежів, через який протягом 2015-2018 років було проведено зовнішньоекономічних операцій на суму понад 70 млн. грн.
У рамках розслідування кримінального провадження за ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які, використовуючи підконтрольні транзитно-конвертаційні підприємства, у т.ч. компанії – нерезиденти, розробили та використовували для своїх клієнтів схему мінімізації сплати митних платежів та податків, штучного заниження митної вартості імпортованих товарів (труби безшовні круглого поперечного перерізу зі сталі та полімери етилену в первинних формах) та їх подальшої легалізації.
Для митного оформлення металопродукції фігуранти створили низку підприємств-імпортерів, використовуючи реквізити яких уклали зовнішньоекономічні контракти з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Китаї, РФ та Азербайджані на постачання вказаних товарів. У подальшому було організовано ввезення на митну територію України ТМЦ з підміною документів (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), до яких вносили недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції.
Надалі на власних та орендованих виробничих потужностях на труби наносили ізоляційне покриття та виконували інші технологічні процеси. Виготовлену таким чином продукцію легалізовували, відвантажуючи від імені фіктивних СГД підприємствам газо- та нафтовидобувної промисловості.
При оформленні вантажів на експорт організатори ЦММП використовували печатки підприємств-нерезидентів, зареєстрованих в країнах з пільговим оподаткування, занижуючи вартість продукції та залишаючи фактичні прибутки на підконтрольних підприємствах нерезидентах.
Загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій підприємств вказаної групи у 2015-2018 роках склав понад 70 млн. грн.
За результатами обшуків, проведених в офісних, виробничих та складських приміщеннях, які використовувалися фігурантами, вилучено 8 печаток підконтрольних компаній (у т.ч. нерезидентів), 49,9 тис. грн. готівкою, первинні фінансово-господарські документи, документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньо - економічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, а також документацію щодо відвантаження товарів, руху автотранспортних засобів, використання виробничих потужностей та ін.
Триває слідство.

Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску: виправлення помилок, що не стосуються грошових показників
Повідомляємо, що виправлення страхувальником помилок у звіті по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) у разі самостійного виявлення недостовірних відомостей, які подані після закінчення звітного періоду та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, передбачено Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами (далі – Порядок № 435).
Так, п. 2 розділу V Порядку № 435 визначено, що у разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення звітного періоду помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи. Тобто, страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить: перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми «скасовуючи» з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми «початкова» із зазначеними правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб. При цьому, таблиця 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам» додатка 4 до Порядку № 435 повинна містити дані по кожній застрахованій особі окремо.
Звіт, сформований для виправлення помилок за попередні звітні періоди, не повинен містити таблиць 1 – 4 додатка 4 до Порядку № 435. При цьому, внесення змін до сум нарахованої заробітної плати або доходу та у зв’язку з цим до нарахованих сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні і поданні скасовуючих документів не допускається.
Згідно з абзацом першим п. 4 розділу V до Порядку № 435, якщо в таблиці 5 «Відомості про трудові відносини осіб» додатка 4 до Порядку № 435 страхувальник не зазначив будь-якої дії щодо застрахованої особи з тих, що передбачені п. 8 розділу IV Порядку № 435 (укладення або розірвання трудового договору із застрахованою особою, яка працевлаштована на нове робоче місце; надання особі відпустки по догляду за дитиною від трирічного віку до досягнення нею шестирічного віку тощо), він подає Звіт за попередній період, який містить: титульний аркуш (перелік таблиць Звіту) із зазначенням типу форми «додаткова» та таблицю 5 з зазначенням типу форми «додаткова», яка містить дані на цю застраховану особу. Звіт з позначкою «додаткова» не повинен містити таблиць 1 – 4 додатка 4 до цього Порядку.
Аналогічно подається таблиця 7 «Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства» додатка 4 до Порядку № 435 (абзац другий п. 4 розділу V Порядку № 435).
Якщо потрібно повністю скасувати відомості, зазначені в таблицях 5 та 7 додатка 4 до Порядку № 435, подаються тільки скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних відомостей про застраховану особу (абзац третій п. 2 розділу V Порядку № 435.)
У разі, якщо страхувальник подає за один і той самий звітний період таблиці зі статусами «скасовуюча» та «додаткова», вони подаються з окремими титульними аркушами (як два окремих Звіти) (п. 6 розділу V Порядку № 435).

Не задекларували доходи – податковим законодавством передбачена відповідальність
Звертаємо увагу, що громадяни, які ще не задекларували доходи, отримані ними у 2017 році, зобов’язані надати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та самостійно сплатити суми податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Зауважуємо, що у разі, якщо платник податків не подав Декларацію, контролюючий орган приймає рішення про проведення перевірки та самостійно визначає суму податкового зобов’язання.
Крім цього, вказане порушення тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання (ст. 123 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Також нагадуємо, що відповідно до ст.166 ПКУ платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній Декларації, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року.

Декларація подається і у разі, якщо платник акцизного податку протягом звітного періоду не провадив господарську діяльність
Згідно з п. 223.2 ст. 223 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники акцизного податку, визначені п. 212.1 ст. 212 ПКУ (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5№, 215.3.5І, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 п. 215.3 ст. 215 ПКУ), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку (далі – Декларація) за формою, затвердженою у порядку, встановленому ст. 46 ПКУ.
Відповідно до п. 49.2ст .49 ПКУ платники, визначені пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно з п. 4 розділу ІІІ Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 із змінами, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 платник, визначений пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ (тобто платник, який реалізує пальне), а також платник, який має діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право провадження діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язаний подавати Декларацію за кожний звітний (податковий) період незалежно від того, чи провадив такий платник господарську діяльність у цьому періоді, чи ні.
Таким чином, якщо платник акцизного податку протягом звітного періоду не провадив господарську діяльність, то він зобов’язаний за цей період подати Декларацію, показники якої заповнюються у цифровому форматі з метою уникнення помилки.

Змінено порядок реєстрації РРО та книг обліку розрахункових операцій
З 01 жовтня набрав чинності наказ Міністерства фінансів України щодо зміни до порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та книг обліку розрахункових операцій.
Новації передбачають спрощення процедури реєстрації та застосування РРО. Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яка може бути подана до контролюючого органу у паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, центром сервісного обслуговування, суб’єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.
Для впровадження таких спрощень ДФС буде створено та здійснено супровід двох нових реєстрів - Реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та Реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.
Зміни, внесені наказом, набувають чинності у два етапи.
Так, з 1 жовтня:
- здійснюється за спрощеним порядком ведення книги обліку розрахункових операцій (книга ОРО)/журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти. Суб’єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (z-звіти) та вести облік ремонтів;
- щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;
- реєстрація, застосування (зберігання) книги ОРО на РРО, розрахункової книжки (РК) здійснюватиметься за бажанням суб’єкта господарювання у разі прийняття ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється ним до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії;
- перереєстрація РРО/книг ОРО у разі зміни даних щодо суб’єктів господарювання, які зазначаються у реєстраційному посвідченні/книзі ОРО та пов’язані з перейменуванням районів у містах, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;
- суб’єктам господарювання та їх представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, забороняється здійснювати валютно-обмінні операції у пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.
Решта змін, передбачених наказом, набуває чинності після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. У ньому, зокрема, мова йде про:
- реєстрацію РРО, книги ОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО без додатків, у т.ч. поданої в електронній формі;
- обмін документами між ДФС та ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;
- надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію книги ОРО та журналу про використання РРО отримання реєстраційних документів представнику суб’єкта господарювання;
- оновлені спрощені форми документів, які передбачені Змінами.

Податкові пільги з туристичного збору
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до місцевих податків і зборів належить, зокрема, туристичний збір (далі – збір).
Відповідно до п. 10.3 ст. 10 ПКУ місцеві ради в межах повноважень, визначених ПКУ, вирішують питання щодо запровадження збору.
Згідно з пп. 12.3.2 п. 12.3 ст. 12 ПКУ при прийнятті рішення про встановлення збору обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платники збору, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначені ст. 7 ПКУ, з дотриманням критеріїв, встановлених ст. 268 ПКУ.
Під час встановлення збору можуть передбачатися податкові пільги та порядок їх застосування (п. 7.2 ст. 7 ПКУ).
Слід зауважити, що не дозволяється сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (пп. 12.3.7 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
Відповідно до п. 30.1 ст. 30 ПКУ податкова пільга – це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 ПКУ.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (п. 30.2 ст. 30 ПКУ).
Отже, питання щодо запровадження туристичного збору вирішують органи місцевого самоврядування. Тому під час встановлення місцевими радами туристичного збору податкові пільги та порядок їх застосування можуть передбачатися лише для певної категорії платників збору. При цьому, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки по справлянню туристичного збору для окремих юридичних осіб, ФОП та фізичних осіб або звільняти їх від сплати такого збору.

Для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію
Відповідно до пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

Заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжного доручення на сплату ЄСВ
Вимоги щодо заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 666).
Так, відповідно до п. 5 Порядку № 666 при сплаті ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
• у полі № 1 – зазначається службовий код («*»);
• у полі № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);
• у полі № 3 – друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
• у полі № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
• у полі № 5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
• у полі № 6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
• у полі № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.
Відповідно до п. 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 (далі – Інструкція № 22), при заповненні реквізита «Отримувач»:
зазначаються найменування отримувача, що відповідає найменуванню отримувача, яке заявлене в банку отримувача у картці із зразками підписів, або його скорочене найменування, яке відповідає зареєстрованому в установчих документах;
зазначається прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке заявлене в банку отримувача у картці із зразками підписів;
під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.
Зазначений Інструкцією № 22 порядок розповсюджується і на платників ЄСВ.
При цьому, відповідно до частини шостої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями для зарахування ЄСВ в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів.
Оскільки ЄСВ не належить до доходів бюджету, то код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжного доручення зазначаються найменування органу ДФС та його код за ЄДРПОУ.

Що потрібно для отримання податкової знижки на будівництво (придбання) доступного житла
Для того щоб скористатися правом на отримання податкової знижки, платник податку – резидент подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Разом з цим, на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.
Такими документами можуть бути:
договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла, укладеного між громадянином та регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»; первинні документи (квитанція, фіскальний або товарний чек, прибутковий касовий ордер) та інші.

Право на податкову знижку за навчання дитини
Повідомляємо, що право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Відповідно до п.п. 166.3.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей застосування податкової знижки вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.
Враховуючи вищевикладене, з метою використання права на компенсацію вартості навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковою знижкою. При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

За якою ставкою сплачують ЄСВ підприємці – іноземні громадяни?
Іноземний громадянин, який бажає вести бізнес та отримувати доходи в Україні, може зареєструватися приватним підприємцем.
Такий іноземець самостійно обирає систему оподаткування та сплачує податки і збори відповідно до законодавства України. Не є виключенням і єдиний соціальний внесок.
Єдиний внесок сплачується на загальних підставах за ставкою 22 відсотки як з доходу, отриманого ним від здійснення підприємницької діяльності, так і з заробітної плати найманих працівників такого приватного підприємця.

Як перереєструвати юридичну чи самозайняту особу при зміні місцезнаходження (місця проживання)
Повідомляємо платникам податків, що відповідно до п.66.1 ст.66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
При виникненні змін у даних або внесенні змін до документів, що подають для взяття на облік згідно з главою 6 ПКУ, крім змін, які вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати до контролюючого органу, у якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п.66.5 ст.66 ПКУ).
Відповідно до ст.9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755) у ЄДР містяться дані, зокрема, і про місцезнаходження юридичної особи та місце проживання фізичної особи – підприємця.
При зміні платниками податків місцезнаходження (місця проживання) у межах одного адміністративного району змінюються дані, що містяться у Єдиному банку даних юридичних осіб та Реєстрі самозайнятих осіб, але при цьому не змінюється їх основне місце обліку у контролюючих органах.
Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок).
При виникненні змін у даних або внесенні змін до документів, що подають для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи у такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткову реєстраційну заяву за формами №1-ОПП, №5-ОПП подають з позначкою «Зміни» або за формою № 1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни» (п. 9.2 розділу IX Порядку).
Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:
- інформація про зміну місцезнаходження/місця проживання оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом № 755.
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну місцезнаходження/місця проживання оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП або за формою № 1-РПП.




Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор