www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій

Микола Обертович: декларуйте доходи в електронному вигляді – це швидко, легко, якісно!
Версія для друку Написати листа
Микола Обертович: декларуйте доходи в електронному вигляді – це швидко, легко, якісно!

В. о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Микола Обертович нагадав, що з 1 січня поточного року триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.
Фізичні особи, котрі у 2019 році отримали доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб, зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2020 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація).
Платник може обрати зручний для себе спосіб подання декларації.
Однак, слід зазначити, що звітування в електронному вигляді у режимі он-лайн має ряд безумовних переваг серед інших способів подання декларації.
Якщо звітність у паперовому вигляді можна подати виключно у робочий час, то у разі подання в електронному вигляді, її можна надіслати до контролюючого органу цілодобово.
За рахунок відсутності потреби відвідування податкових інспекцій платник податків економить час і кошти. Звітність формується в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм, підписується кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП) та передається через мережу Інтернет до податкових органів.
КЕП, можна отримати, зокрема, безкоштовно у будь-якому пункті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України або у банківських установах і організаціях.
Електронне звітування виключає потребу у платників контролювати зміну форм бланків податкової декларації, оскільки програма оперативно оновлює формати документів в електронному вигляді, і платник автоматично отримує можливість користуватись чинними на момент звітування формами декларації та додатків до неї.
Крім того, усі звіти в автоматичному режимі перевіряються на наявність арифметичних та логічних помилок.
Підтвердженням доставки та прийняття електронної звітності є квитанції ДПС про отримання декларації із зазначенням дати та реєстраційного номеру документу, які отримує платник податків в електронному вигляді.
Електронна звітність подається з будь-якого куточку планети, в якому є доступ до всесвітньої мережі Інтернет.
Слід зазначити, що одним з найпопулярніших сервісів, за допомогою якого платники податків мають можливість звітувати в електронному вигляді, є безкоштовний електронний сервіс Державної податкової служби України «Електронний кабінет».
Отже, взаємодія платників з контролюючими органами у режимі он-лайн – це можливість просто та швидко подавати звітність.
Шановні платники, економте свій час – користуйтесь перевагами електронного звітування та подайте декларацію в електронному вигляді!

Інформаційний лист № 5. Реєстрація ПН/РК. Що робити, якщо реєстрацію ПН/РК зупинено?
Державна податкова служба продовжує серію публікацій інформаційних листів. У п’ятому випуску читайте про зміни у системі моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкових накладних з ПДВ після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України № 1165. Також пропонуємо ознайомитися з покроковою інструкцією про те, що робити суб’єкту господарювання, якщо його ПН/РК заблоковано.
Інформаційний лист можна завантажити тут: https://tax.gov.ua/data/material/000/320/410035/Informaciyniy_list_5.pdf

До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) нагадує, що з 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Доводимо до відома платників податку на додану вартість, що з метою обговорення та вирішення проблемних питань, які виникають при здійсненні автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків згідно з нормами Постанови № 1165 ГУ ДПС щоп’ятниці з 11год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. проводяться зустрічі з платниками податків із зазначеного питання за адресою:
м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, Громадська приймальня, 1-й поверх.
Платники ПДВ з метою отримання інформаційно-довідкових послуг щодо алгоритму дій при зупиненні реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН та критеріїв ризиковості, звертаються за телефонами, за якими надається інформаційна допомога (056) 374-31-09 та здійснюється запис для проведення зустрічей (056) 374-31-92.

Які податкові наслідки для підприємця – «єдинника» має здійснення діяльності, не внесеної в Реєстр платників єдиного податку?
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані, зокрема, про види діяльності фізичних осіб-підприємців.
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п.299.1 ст. 299 Податкового кодексу).
До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема, види господарської діяльності (п.п.8) п. 299.7 ст. 299 Податкового кодексу).
Отже, платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.
Платник єдиного податку, який здійснює види діяльності, не зазначені в реєстрі платників єдиного податку, зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалися види діяльності (п.п. 7) п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу).
У разі якщо підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом для платників податку - фізичних осіб (п.177.6 ст.177 Податкового кодексу).

Читайте у свіжому номері «Вісника» № 8/2020:
- Які наслідки для українського бізнесу у зв’язку із набранням чинності Багатосторонньою конвенцією MLI. Які положення цієї конвенції запроваджено в Україні. Як на практиці застосовується «Тест основної мети».
- Як за новими правилами здійснюватиметься фінмоніторинг. Які операції підлягатимуть фінмоніторінгу. Як виявлятимуть кінцевих бенефіціарів. Які вимоги до операції з переказу коштів. Яку відповідальність застосовуватимуть до порушніків Закону про фінмоніторинг.
- Як оподатковуватимуться доходи іноземних компаній, підконтрольні українським резидентам.
- Про вплив податкової реформи на угоди M&A в Україні. Які питання можуть виникнути в учасника угоди — продавця та до чого має бути готовий покупець.
- Детально про ключові зміни в законодавстві — у добірці «Підсумки тижня», зокрема:
· коли вперше мають звітувати підприємства, що зобов’язані застосовувати міжнародні стандарти обліку на підставі таксоманії за міжнародними стандартами;
· як маркуватимуться алкогольні напої та тютюнові вироби;
· що змінилося у Положенні про реєстрацію платників ПДВ;
· про нові правила застосування програмних РРО — роз’яснення від ДПС;
· на скільки років продовжили дію пільгового оподаткування ПДВ в операціях з погашення боржниками з постачання товарів заборгованості перед кредиторами;
· як за новими правилами видаватимуться спецдозволи на користування надрами.
- Огляд поточних індивідуальних податкових консультацій з ПДВ, податку на прибуток, ПДФО/ВЗ/ЄСВ, РРО, плати за землю, спрощеної системи оподаткування, ліцензування.
- Чи матиме право на податковий кредит власник імпортованого товару, якщо всі митні платежі за договором доручення сплачено посередником.
- Як з метою застосування податкових пільг довести, що нерезидент є фактичним отримувачем відсотків, нарахованих йому резидентом України за надану позику.
- Чи вважатиметься виплатою доходу, якщо нерезидент за рахунок несплачених йому процентів поповнить статутний капітал українського підприємства.
- Про правила та строки розрахунків з нерезидентами при імпорті товарів. За якими операціями банк здійснює валютний нагляд. За яких умов допускається зменшення вартості імпортованих товарів. Яка відповідальність застосовується за порушення резидентами граничних строків розрахунків.
- Черговий огляд практики Верховного Суду у податкових спорах.
- Коли звітувати, а коли сплачувати податки: календар бухгалтера на березень 2020 р.
http://www.visnuk.com.ua/uk/issue/5740

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія 2020»
Днями в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія 2020».
На питання громадян відповідала начальник управління комунікацій ГУ ДПС Манушак Осипова.
Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».
Питання 1. Чи можна подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) дистанційно?
Відповідь: Так. Податкову декларацію платник податків може подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
При направленні податкової декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення податкової декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна».
Для подання податкових декларацій в електронній формі у режимі реального часу та використання сервісу автоматичного заповнення на основі даних ДПС необхідно:
1. Безкоштовно отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якому пункті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України або у банківських установах і організаціях (наприклад, АЦСК АТ КБ «Приватбанк»).
2. Авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа.
3. Отримати відомості про доходи за минулий рік з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
4. Після отримання у розділі «вхідні/вихідні документи» відповіді від ДПС на основі таких даних перейти до заповнення податкової декларації у режимі «Декларація про майновий стан і доходи».
Питання 2. Який порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) іноземних доходів?
Відповідь: Відповідно до п. 170.11 ст. 170 ПКУ, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною у п. 167.1 ст. 167 ПКУ, тобто 18 відсотків.
У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.
Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:
а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;
б) поштові податки;
в) податки на реалізацію (продаж);
г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
Питання 3. Якщо за навчання студента сплатила рідна тітка, чи можна подати декларацію на податкову знижку?
Відповідь: Фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, наприклад, рідна тітка, вони не мають права на податкову знижку щодо таких сум.
Питання 4. В яких випадках не підлягає оподаткуванню ПДФО та включенню до річної декларації про майновий стан і доходи дохід фізичної особи від продажу інвестиційного активу?
Відповідь: Платник податку обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених у п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ.
Згідно з п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2019 році – 2 690 грн, у 2020 році – 2 940 грн);
б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному підпунктами 165.1.40 та 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, тобто:
сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації;
інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Національного банку України та з державними цінними паперами, емітованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням курсових різниць.
У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

До уваги платників ПДВ!
Криворізьке північне управління нагадує, що 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Зокрема, Постановою № 1165 затверджено:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також Постановою № 1165 затверджені критерії ризиковості платника ПДВ, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ та критерії ризиковості здійснення операцій.
З набранням чинності Постанови № 1165 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
При цьому, порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Відрядженому працівнику підприємством відшкодована сума витрат на проживання у двомісному номері: наслідки
Криворізьке північне управління інформує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються кошти, отримані платником ПДФО на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а також суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження.
Норми встановлені п.п. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
Пунктом 170.9 ст. 170 ПКУ передбачено оподаткування сум надміру витрачених коштів, отриманих платником ПДФО на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлений строк.
Згідно з п.п. 170.9.1. п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника ПДФО – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування ПДФО лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.
Відповідно до п. 5 розділу ІІ Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 № 59 із змінами та доповненнями, підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.
Після повернення з відрядження працівник зобов’язаний надати Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, при цьому головною умовою відшкодування витрат на відрядження є наявність оригіналу документів, що підтверджують вартість таких витрат (квитки, квитанції, чеки, розрахунки тощо).
У разі якщо відряджений працівник сплатив за проживання в двохмісному номері готелю за двох, то відшкодування йому витрат з віднесенням їх до складу витрат підприємства здійснюється з розрахунку вартості проживання тільки однієї особи.
Якщо підприємство відшкодовує працівнику повну вартість двомісного номеру, то вартість другого місця в даному номері буде вважатися додатковим благом відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ, та включатися до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Оподаткування додаткового блага здійснюється за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %).

Центральна ДПІ Правобережного управління працює за новою адресою
З метою створення сприятливих умов для обслуговування платників податків Центральна державна податкова інспекція Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Правобережне управління) з 02 березня поточного року працює за новою адресою:
м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.
З 02 березня 2020 року запрошуємо платників податків, які обслуговуються у ЦОПі Центральної ДПІ Правобережного управління та одержують адміністративні та інші послуги, скористатись його послугами за новою адресою:
м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.

Супровід судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення
Днями в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція на тему: «Супровід судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення».
У пресконференції прийняв участь начальник управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Він повідомив, що станом на 01.01.2020 у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області на розгляді перебувало 6995 справ на суму 14,2 млрд грн, з них основна категорія – оскарження податкових повідомлень і рішень. Позови щодо оскарження становлять 4893 справи на суму 10,8 млрд гривень. За позовами до платників податків було 517 справ.
«Якщо розглянути ці показники в динаміці, то можна прийти до висновку, що за останні 3 роки кількість справ зменшилася на 40%. Невелике зменшення відбулося як щодо оскарження платниками податкових повідомлень і рішень на 7 % (400 справ), так і у справах позовів Державної податкової служби до платників податків», – сказав він.
За результатами розгляду за 2019 рік було вирішено на користь Державної податкової служби 1400 справ на 5,2 млрд гривень. В абсолютному значенні 5 млрд грн – це максимальна цифра, яка була досягнута за останні 3 роки.
Якщо розглянути результати щодо оскарження податкових рішень, то на користь ДПС було вирішено 790 справ на суму 3 млрд гривень. Найзначніша категорія справ (понад 70 % всіх справ) – оскарження платниками податкових рішень, які приймаються за результатами контрольно-перевірочних заходів.
Щодо розгляду справ за позовом Державної податкової служби, то вони, в основному, пов'язані з погашенням податкового боргу платників», – повідомив Олег Басан.
Також він зазначив, що з 07 лютого 2019 року вступив у дію закон «Про валюту і валютні операції», який врегулював багато питань в сфері валютних операцій, зокрема:
- збільшено термін здійснення розрахунків за експортно-імпортними контрактами з 180 млн до 365 млн гривень;
- скасовано валютний нагляд за операціями до 150 тис гривень;
- скасовано індивідуальні ліцензії, введена система лімітів;
- скасовано спеціальні санкції з залученням Міністерства економіки, тобто, впроваджений індивідуальний режим ліцензування і припинення зовнішньої економічної діяльності;
- штрафна санкція, як пеня в 3 % за несвоєчасне повернення валютних цінностей, залишилася. Але зменшилася кількість обставин, при яких може виникнути порушення суб'єкта господарювання.
Олег Басан підсумував, що найчастіше платниками податків є фізичні, а не юридичні особи, тому вони повинні знати свої права, і в разі їх порушення оскаржити рішення ДПС.

Будуємо цивілізовану європейську державу – своєчасно сплачуємо податки!
Щорічно впродовж січня – квітня органи державної податкової служби України проводять кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.
Традиційно активну участь в інформаційно-роз’яснювальній кампанії щодо декларування громадянами Дніпропетровщини доходів приймають відомі громадські діячі, спортсмени, актори та інші публічні особи.
Не виняток і деклараційна кампанія 2020.
До мешканців Дніпропетровського регіону із закликом задекларувати доходи, отримані у минулому році, звернувся Пікуш Андрій Андрійович – народний художник України, заслужений майстер народної творчості України, член Національної спілки художників України, лауреат премії імені Катерини Білокур, голова Дніпропетровської організації національної спілки художників.
Як художник, Пікуш А.А. працює понад 45 років у жанрі декоративно-ужиткового мистецтва за напрямком – петриківський розпис – українське декоративно-орнаментальне народне малярство, яке сформувалося на Дніпропетровщині у селищі Петриківка. З грудня 2013 року петриківський розпис включено до Репрезентативного списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО.
Андрій Андрійович нагороджений орденом «За заслуги» III ступеня, який вручається, зокрема громадянам України за видатні досягнення в економічній, науковій, соціально-культурній, військовій, державній, громадській та інших сферах суспільної діяльності на благо України.
«Декларування своїх доходів і сплата податків є важливим почесним обов’язком кожного. Якщо ми плануємо будувати цивілізовану європейську державу, заможну країну з розвинутою соціальною політикою, культурою, освітою, то без сплати податків ми не зможемо цього досягти. Так що все залежить від нас – кожного громадянина України», – звернувся до мешканців Дніпропетровщини заслужений майстер народної творчості України.

Голова ДПС України зустрівся з представниками Американської торговельної палати в Україні
Про поточний стан реформування Державної податкової служби, плани та заходи зі спрощення сплати податків, покращення податкового адміністрування, а також новації, які найближчим часом очікуються у податковій сфері, розповів Голова ДПС Сергій Верланов під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні.
Як відзначив очільник податкової служби, ДПС за останні 8 місяців вдалося зробити результативні кроки вперед. Одним з важливих аспектів реформування податкової служби Сергій Верланов назвав її демілітаризацію. Податківцям вдалося ефективно організувати свою роботу, змінивши підходи та орієнтири. Саме завдяки підвищенню якості аналітичної роботи, ДПС у повному обсязі забезпечила надходження до бюджету у 2019 році.
Крім того, ДПС вдалося ефективно врегулювати питання відшкодування ПДВ. На сьогодні всі суми повертаються відповідно до законодавства. Сергій Верланов також підкреслив, що нині значна увага приділяється боротьбі з формуванням фіктивного податкового кредиту.
«Ми активно боремося з податковими ямами та конвертаторами, за що отримуємо порцію різноманітної критики. Але цифри говорять самі за себе – за рахунок покращення адміністрування ПДВ, ми забезпечуємо надходження до бюджету додаткових 1,5 – 2 млрд грн щомісяця. Звичайно, не всім це подобається», – наголосив Сергій Верланов.
Під час зустрічі Голова ДПС також окреслив інші пріоритетні напрями роботи служби. Зокрема, заявив про посилену роботу в напрямі боротьби з незаконним обігом підакцизних товарів. У цьому напрямі ДПС тісно співпрацює з правоохоронними органами.
Сергій Верланов також зазначив, що податкова активно долучається до заходів Міністерства фінансів України з проведення податкової реформи, спрощення процедур сплати податків і покращення податкового адміністрування.
Зокрема, фахівці ДПС разом з представниками Мінфіну, Мінсоцполітики та Пенсійного фонду розробляють форми єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податку на доходи фізичних осіб.
Загалом на 2020 рік заплановано проведення діагностики податкової системи та розроблення пропозицій щодо її реформи, перегляд екологічного податку, реалізація плану дій BEPS, удосконалення процедур оподаткування нерухомого майна (земельних ділянок), а також оподаткування нерозподіленого прибутку іноземних компаній (структур) на рівні їх контролюючих осіб.
Крім того, буде розроблено алгоритм дій органів ДПС з удосконалення контролю за трансфертним ціноутворенням.
Зі свого боку представники Американської торговельної палати в Україні відзначили, що Державна податкова служба стала передбачуваним і надійним партнером для бізнесу та наголосили на важливості постійного діалогу бізнесу та представників виконавчої влади. Зокрема, для забезпечення координації дій у напрямі реформування податкової системи, покращення бізнес-середовища в країні і забезпечення дії правового поля для всіх учасників ринку.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410014.html

Внесено зміни до положення про реєстрацію платників ПДВ
Міністерством фінансів України наказом від 29.01.2020 № 30 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.02.2020 за № 171/34454) (далі – Наказ № 30) внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.
Так, змінами, зокрема:
удосконалюється алгоритм формування ДПС України індивідуального податкового номера (ІПН) платника ПДВ для фізичної особи з метою ідентифікації її першої та повторної реєстрації як платника ПДВ, у тому числі для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), стосовно яких до ЄДР внесено серію (за наявності) та номер паспорта.
ІПН для фізичних осіб – 12-розрядний числовий номер такої структури:
• 1 – 10-й знаки – реєстраційний номер облікової картки платника податків;
• 11-й та 12-й знаки – контрольні розряди, алгоритм формування яких встановлює ДПС України.
Для ФОП, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, стосовно яких замість реєстраційного номера облікової картки платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) внесено серію (за наявності) та номер паспорта, 1 – 10-й знаки 12-розрядного індивідуального податкового номера включають номер паспорта;
розширюється коло осіб, уповноважених платником ПДВ на подання до контролюючого органу запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ. Зокрема, передбачено можливість подати такий запит особою, відповідальною за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку суб’єкта господарювання;
уточнено, що день отримання контролюючим органом з ЄДР відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення), або про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП, або в день внесення до Реєстру платників єдиного податку запису про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, до Реєстру платників податку на додану вартість (далі – Реєстр) вноситься відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню». Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України та дата виникнення такої підстави.
У разі наявності стосовно особи у Реєстрі інформації про те, що її реєстрація платником ПДВ підлягає анулюванню, разом із даними з Реєстру, до дати здійснення анулювання реєстрації оприлюднюються відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню», підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ та дата виникнення такої підстави
Крім того, зміни внесено до Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (Форма № 1-ПДВ) та Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (Форма № 6-РПДВ).
Наказ № 30 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» № 16 від 28.02.2020 і він набере чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 09.03.2020.

Фізичні особи мають право на податкову знижку
Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Заробітна плата – це основна та додаткова винагорода, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Слід зазаначити, що є певні обмеження в отриманні податкової знижки, а саме:
- сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
- якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Підвищення кваліфікації штатного працівника, який виконує роботи згідно з цивільно-правовим договором:
що з єдиним внеском?
Повідомляємо, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, які використовують працю фізичних осіб за цивільно-правовими договорами (далі – ЦПД) (крім ЦПД, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Норми визначені абзацом другим п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців, є, зокрема сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД (абзац перший п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).
Згідно з п.п. 2.1.8 розділу ІІ Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5), оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками) за виконання робіт згідно з ЦПД, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності), належить до фонду оплати праці, на яку нараховується єдиний внесок за виконану роботу.
Одночасно, згідно п. 3.24 Інструкції № 5 витрати підприємства на підготовку та перепідготовку кадрів, зокрема, на навчання працівників в установах підвищення кваліфікації, професійної підготовки та перепідготовки кадрів не віднесені до фонду оплати праці та не включаються до бази нарахування єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів від 22 грудня 2010 року № 1170 із змінами затверджено Перелік видів виплат, що здійснюється за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Перелік № 1170).
Згідно з п. 9 розділу ІІ Переліку № 1170 до таких витрат відносяться витрати на оплату навчання працівників у вищих навчальних закладах та установах підвищення кваліфікації, професійну підготовку та перепідготовку кадрів.
Отже, сума витрат, понесених підприємством (роботодавцем) у зв’язку з підвищенням кваліфікації працівника, який виконує роботи згідно з ЦПД, нє є базою нарахування єдиного внеску.

ДПС розміщено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу
Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410320.html проінформувала, що з метою реалізації вимог Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), зокрема, в частині забезпечення інтеграції фіскального сервера контролюючого органу з програмними реєстраторами розрахункових операцій (далі – ПРРО) через програмний інтерфейс (АРІ), ДПС розроблено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу.
Цей Опис містить інформацію щодо режимів роботи ПРРО, включаючи офлайн, опис елементів даних, які використовуються в методах АРІ, ХML-формати розрахункового документа та фіскального звітного чека (z-звіту) тощо.
Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу до 19.04.2020 може застосовуватись як тестовий варіант розробниками ПРРО, суб’єктами господарювання, які мають намір використовувати ПРРО після набрання чинності Законом № 128 – з 19.04.2020.
У разі наявності пропозицій, зауважень до опису АРІ фіскального сервера контролюючого органу, просимо їх надсилати на електронну адресу: rro.api@tax.gov.ua .

Зустріч з представниками Європейської Бізнес Асоціації
Актуальні питання реформування податкової служби, адміністрування податків та новації податкового законодавства, які цікавлять бізнес, обговорили під час зустрічі заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський, керівники структурних підрозділів ДПС з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
«Державна податкова служба відкрита до діалогу з бізнесом. Ми розуміємо, що зміни, які були внесені останнім часом до податкового законодавства, потребують детального роз’яснення. Ми готові до цієї роботи. Більше того, для нас важливий зворотний зв’язок із бізнесом для того, щоб дослухатися до підприємців і, відповідно, працювати ще ефективніше», – наголосив заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський.
Дмитро Венцковський також зазначив, що запустити податкову службу вдалося за короткий термін. При цьому Служба забезпечила виконання всіх визначених завдань із надходжень до бюджету та без незручностей для бізнесу.
Крім того, наголосив заступник Голови ДПС, велику увагу було приділено кадровому оновленню Служби. На сьогодні керівний склад центрального апарату Служби оновлено на 90 %. Нині також розроблений детальний план проведення комплексної перевірки відповідності посадових осіб Служби займаним посадам. Зокрема, створюється комісія, до якої залучаються представники Мінфіну, народні депутати та громадськість.
Також удосконалюється механізм проведення оцінювання результатів службової діяльності в органах ДПС та добору персоналу, розробляється план проведення тестування, співбесід тощо.
Під час заходу представники Європейської Бізнес Асоціації виступили з пропозиціями щодо актуальних для бізнесу питань. Також представники бізнесу виявили зацікавленість щодо процесу впровадження новітніх моделей РРО.
За результатами зустрічі представники Європейської Бізнес Асоціації відзначили готовність ДПС до конструктивного діалогу, а також висловили сподівання, що співпраця з ДПС буде продовжуватися і поглиблюватися й надалі.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410264.html

Деклараційна кампанія 2020 на хвилях радіо UA: ДНІПРО
Днями, на хвилях ранкової програми Дніпровської філії ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Дніпровська регіональна дирекція UA: ДНІПРО» фахівець управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадала про кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.
Вона, зокрема зазначила, що деклараційна кампанія 2020 триває впродовж січня – квітня поточного року. Граничний термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2019 рік для громадян, які зобов’язані задекларувати доходи, – 30 квітня 2020 року.
Держслужбовець також зазначила, що для бажаючих скористатися правом на податкову знижку Податковим кодексом України передбачено річний період для подання Декларації, а саме: з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року включно.
«Особливістю цьогорічної деклараційної кампанії є оновлена форма Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177.
Зокрема, у Декларації окремо виділено такі доходи:
«Дохід, нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно-правового характеру»;
«Дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».
Декларацію доповнено новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку». Він застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку.
Крім того оновлену Декларацію доповнено новим додатком Ф3 «Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку», – наголосила податківець.
Декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси: особисто або уповноваженою на це особою, поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення чи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Шановні громадяни!
Отримали доходи, з яких не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, задекларуйте такі доходи вчасно!
АУДІОМАТЕРІАЛИ розміщено за посиланням:
https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/5918.html

Громадянам, які одноосібно обробляли у минулому році земельні ділянки понад 2 га, до 01.05.2020 необхідно задекларувати доходи
Нагадуємо, що порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до норм якого подавати податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) повинні і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною
площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Крім того, при отриманні у 2019 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній Декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів за своєю податковою адресою.
Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Звертаємо увагу, що фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

Відмова у реєстрації ПН/РК в ЄРПН: термін розгляду скарги комісією центрального рівня на рішення комісії регіонального рівня
Відповідно до п. 12 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок), за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), приймає одне з таких рішень:
задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН);
залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН без змін.
Підпунктом 56.23.3 п. 56.23 ст. 56 ПКУ визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п.п. 56.23.4 п. 56.23 ст. 56 ПКУ).

Платник екоподатку, що не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку
Інформуємо, що ст. 243 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначені ставки екологічного податку (далі – екоподаток) за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення.
Суми екоподатку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, обчислюються платниками податку самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок екоподатку за формулою, наведеною у п. 249.3 ст. 249 ПКУ.
Обсяги викидів стаціонарними джерелами забруднення платники екоподатку визначають самостійно, а для перевірки правильності їх визначення контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).
Отже, платник екоподатку, який не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку.
При цьому слід зазначити, що до суб’єкта господарювання застосовуються штрафні (фінансові) санкції, визначені ст. 123 ПКУ, у разі коли дані перевірки свідчать про заниження податкового зобов’язання в результаті невірно застосованої суб’єктом господарювання ставки екоподатку.

Переваги програмного РРО
Нагадуємо, що з 19.04.2020 набирають чинності норми Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», відповідно до яких у платників податків виникає право на використання програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
Перевагами застосування програмних РРО є, зокрема:
реєстрація програмного РРО відбуватиметься у режимі онлайн, в Електронному кабінеті;
користувачам необов’язково купувати принтер. Програмний РРО видаватиме електронний чек, який також можна буде надіслати покупцю на електронну пошту, або на основні комунікаційні месенджери по номеру телефону;
простота використання програмного РРО, економія коштів та оперативність під час здійснення операцій.

Відбувся семінар Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок
Днями відбувся семінар головних бухгалтерів для членських організацій Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок, зокрема, з питань обліку, звітування, оподаткування та перевірки неприбуткових організацій.
Начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова під час заходу зупинилась на новаціях законодавства, зокрема податкового законодавства, на основних нововведеннях нормативних актів, зокрема тих, що стосуються діяльності неприбуткових підприємств, установ та організацій (далі – неприбуткові організації).
На семінарі розглядались питання стосовно порядку віднесення організацій до неприбуткових, формування витрат неприбуткових організацій, ведення реєстру таких організацій, порядок їх звітування, оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором деяких виплат, що здійснюються профспілками, тощо.
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо застосування податкового законодавства.

Податок на додану вартість: результати лютого
Одним з головних чинників виконання Державною податковою службою завдань із наповнення бюджету в лютому стало значне перевиконання індикативу Міністерства фінансів з податку на додану вартість – на 45,4 %.
До державного бюджету надійшло 10,8 млрд грн (сальдо ПДВ), що на 3,4 млрд грн більше запланованого. Таким чином, за січень – лютий вже спостерігається перевиконання індикативу з ПДВ на 5,1 % (+ 0,9 млрд гривень). З початку року до бюджету надійшло 17,8 млрд грн при запланованих 16,9 млрд гривень.
Якщо порівнювати з лютим минулого року, то сальдо ПДВ зросло на 80,3 %, або на 4,8 млрд гривень. Важливо, що при цьому податковою було задоволено всі заявки на відшкодування ПДВ.
Загалом у лютому платниками задекларовано на 9,8 % більше, ніж у лютому минулого року, при цьому оподатковуваний обсяг постачання зріс лише на 2,7 %, тобто зростання надходжень від ПДВ випереджає темпи зростання економіки.
Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410480.html

Декларацію про майновий стан і доходи ФОП – «загальносистемник» має можливість подати в електронному вигляді
Криворізьке північне управління повідомляє, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
Норми встановлені п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому Декларація подається за звітний (податковий) період, який дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – ФОП, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177).
Згідно з п. 4 розділу І Інструкції Декларація подається до контролюючого органу, зокрема засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Для забезпечення можливості реалізації прав та обов’язків платників подавати до контролюючих органів електронні документи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами, ДПС розміщує електронні форми документів (pdf, xsd файли) на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.
ФОП, які знаходяться на загальній системі оподаткування подають через розділ «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету Декларацію з ідентифікатором форми за реєстром ДПС – F0100111.

Офіційне працевлаштування має певні переваги
Доводимо до відома роботодавців та найманих осіб, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.
Звертаємо увагу на переваги офіційного працевлаштування, зокрема:
економічні й соціальні гарантії.
Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами:
● правом на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати);
● правом на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами;
● правом на оплату лікарняного;
● правом на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
● правом на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці;
● правом не працювати у вихідний і святковий день;
● правом не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника;
● правом на допомогу в зв’язку з безробіттям;
● правом на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;
● правом на зарахування виробничого стажу;
● правом на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості;
● правом на гарантії за колективним договором.
Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується у повному обсязі до трудового стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійних виплат;
трудові гарантії.
Це означає, що офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх трудових зобов’язань.
Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником призводить до того, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій і права на достойну пенсію у майбутньому.

Розмір стипендії більше 2 940 гривень – перевищення оподатковується ПДФО
Інформуємо, що відповідно до п.п. 165.1.26 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад’юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, яка дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Відповідно до ст. 7 Закону України від 14 листопада 2019 року № 294 «Про Державний бюджет України на 2020 рік» із змінами прожитковий мінімум для працездатної особи в розрахунку на місяць на 01 січня 2020 року складає 2 102 гривень.
Отже гранична сума стипендії, яка не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у 2020 році дорівнює 2 940 грн (2 102 грн х 1,4).
Сума перевищення підлягає оподаткуванню ПДФО під час нарахування (виплати) стипендії за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, а саме – 18 %.

Порядок № 666: заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжного доручення на сплату єдиного внеску
Криворізьке північне управління нагадує, що вимоги стосовно заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 666).
Так, відповідно до п. 5 Порядку № 666 при сплаті єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
у полі № 1 – зазначається службовий код («*»);
у полі № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);
у полі № 3 – друкується розділовий знак «;» та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), який здійснює сплату (далі – код за ЄДРПОУ);
у полі № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
у полі № 5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
у полі № 6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
у полі № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Відповідальність фізичної особи за несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Відповідно до ст. 67 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254 к96–ВР із змінами та доповненнями кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Згідно з п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються ПКУ.
Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розд. IV ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Згідно з п. 15.1 ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з ПКУ або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з ПКУ.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розд. ІV ПКУ, згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платником податку, зокрема, є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Обов’язки платника податків визначені ст. 16 ПКУ, у якій зазначено, що платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Одночасно п. 179.1 ст. 179 ПКУ передбачено, що платник податку зобов’язаний подавати податкову декларацію відповідно до ПКУ.
Відповідно до п. 110.1 ст. 110 ПКУ платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Зокрема, фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Таким чином, громадянин України (платник податку – фізична особа), у якого виникає об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, зобов’язаний подати податкову декларацію (крім випадків, передбачених п.179.2 ст. 179 ПКУ) та сплатити відповідні податкові зобов’язання відповідно до ПКУ.
Водночас несвоєчасне подання платником податків – фізичною особою податкової декларації, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень.
Крім того, відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073–X із змінами та доповненнями, за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, відсутність ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідальність суб’єкта господарювання за неподання до ДПС даних (довідки) про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального
Згідно з абзацом першим п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами -лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Відповідно до абзацу тридцятого п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст 230 ПКУ дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 4/32975 (далі – Наказ № 944).
Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються, зокрема, у формі довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (абзац третій п. 1 розд. ІІ Наказу № 944).
Пунктом 128 прим. 1.3 ст. 128 прим. 1 ПКУ передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ.
Додатково інформуємо, що згідно з абзацом третім п. 25 підрозд. 5 розд. ХХ «Перехідні полорження» ПКУ норми п. 128 прим. 1.3 ст. 128 ПКУ за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб.м. починають застосовуватися з 1 квітня 2020 року.

Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор