www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 25 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2017 року
До уваги платників! Національний агрофорум!
Версія для друку Написати листа
До уваги платників! Національний агрофорум!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства, офіційне видання ДФС України Інформаційно-аналітичний журнал «Вісник. Право знати все про податки і збори» організовує 7 грудня 2017 року у м. Києві Національний агрофорум для платників податків на тему: «Податки. Фінанси. Право».
Інформація щодо Національного агрофоруму розміщена за посиланням http://www.visnuk.com.ua/forum/

Про оголошення конкурсу
ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб'єктів господарювання, які у 2018 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, шо переходить у власність держави (далі - Єдиний реєстр).
Заява для участі у конкурсі приймається ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Інформація про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» посиланням http://dp.sfs.gov.ua/.

Затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що 15 листопада 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ №557), згідно з яким втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної податкової звітності».
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений Наказом №557 (далі – Порядок), розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційнотелекомунікаційних системах», «Про телекомунікації», визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.
Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг – це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.
Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.
Крім цього, Порядком передбачено нові форми:
- заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів;
- повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;
- заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів;
- повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.
Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності Наказом №557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що останнім часом збільшилась кількість випадків шахрайських дій, здійснених невідомими особами від імені керівництва ГУ ДФС.
Зловмисники телефонують на мобільні і службові телефони посадовим особам підприємств, фізичним особам – підприємцям та вимагають неправомірну вигоду.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
Тож, у разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056)374-31-64, (0562)47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Звертаємося до всіх з проханням максимально поширити дану інформацію, щоб не потрапити на «гачок» шахраїв!

Фізична особа – підприємець, яка є «військовим пенсіонером», ЄСВ сплачує на загальних підставах
Звертаємо увагу, що частиною четвертою ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями визначено, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Умови призначення пенсії за віком визначено ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зі змінами та доповненннями, згідно з якою особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60-річного віку.
Абзацом першим ст.1 Закону України від 09.04.1992 №2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2262) передбачено, що особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за Законом №2262, за наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Отже, ФОП, яким призначено пенсію за вислугу років відповідно до Закону №2262, не є пенсіонерами за віком і зобов’язані нараховувати та сплачувати ЄСВ на загальних підставах.

Ломбард надає фінансові послуги: чи застосовується РРО?
Відповідно до ст.1 Закону України від 12.07.2001 №2664-ІІІ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» зі змінами встановлено, що ломбарди належать до фінансових установ і здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику.
Пунктом 1 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема надання коштів у позику ломбардами, повинен проводити розрахункові операції із застосовуванням РРО.

З січня по жовтень 2017 року 78 дніпропетровських підприємців позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
Впродовж січня – жовтня 2017 року місцеві бюджети Дніпропетровської області поповнилися на 71,6 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, що майже на 5,7 млн. грн. більше фактичних надходжень 10-ти місяців минулого року. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Усього в області діє 13465 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4966 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом десяти місяців поточного року суб’єкти господарювання регіону отримали 12097 ліцензій, з яких: 6651 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 5446 – тютюнових виробів.
Разом з тим, з січня по жовтень за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 2036 ліцензій; анульовано – 2087, в тому числі – 78 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.


Мирослав Продан: Рішуча налаштованість фіскальної служби України та підтримка європейських колег – результат успішності проекту Твіннінг
Підсумки проекту Твінніг, який за останній період став найуспішнішим проектом міжнародної технічної допомоги в процесі реформування та розвитку митних органів України, підбивалися в ДФС сьогодні, 16 листопада, на заключній конференції за участі всіх учасників проекту – керівництва Державної фіскальної служби України та митних адміністрацій Німеччини, Польщі та Литви.
В.о. Голови Мирослав Продан, зокрема, відзначив важливість проекту для української митниці та подякував за підтримку представникам Європейської комісії.
«Проект не міг би бути реалізований без підтримки з боку Європейської Комісії, яка повірила у рішучість та здатність митних органів України реформуватися відповідно до європейських стандартів. Під час всього періоду реалізації проекту ми відчували плече Представництва ЄС в Україні. Така допомога та підтримка в непростий для України час має особливе значення та вагу», – наголосив Мирослав Продан.
У рамках проекту українською стороною було виконано низку завдань. Так, почала розвиватися та удосконалюватися нормативно-правова база з імплементації європейських стандартів у митній сфері, були значно спрощені та пришвидшені митні процедури. До того у напрямі протидії корупції у митних органах почали втілюватися найкращі європейські практики.
«Ми вдячні за участь у реалізації цього проекту нашим партнерам з митних адміністрацій Німеччини, Польщі та Литви, які відповідально та наполегливо працювали в рамках всіх 3-х компонентів проекту. Завдяки цій співпраці ми маємо низку конкретних досягнень та результатів», – зазначив Мирослав Продан.
Зокрема, за підтримки експертів проекту розроблені та внесені до Верховної Ради України законопроекти про Уповноваженого економічного оператора та про приєднання до Спільної транзитної системи (NCTS), впровадження яких чекає і український бізнес, і держава.
Запроваджено обмін інформацією між ДФС та Державною прикордонною службою України про фізичних осіб та транспортні засоби, які перетинають митний кордон України. Така взаємодія інформаційних систем двох служб, що започатковано вперше, дозволяє усунути дублювання у внесенні інформації до баз даних ДПСУ та ДФС.
Постійно зростає кількість оформлених митних декларацій за принципом «єдиного вікна», який з 1 серпня 2016 року діє на всіх українських митницях. Наразі ДФС вживає усіх заходів для його якнайширшого застосування.
У рамках проекту значна увага приділялася і спрощенню процедур митного оформлення на пунктах пропуску. Так, на українсько-білоруському кордоні у пункті пропуску «Нові Яриловичі – Нова Гута» завершується експеримент щодо спрощеного порядку оформлення осіб та транспортних засобів. Цей порядок також планується поширити й на інші пункти пропуску.
А в міжнародному автомобільному пункті пропуску “Ягодин - Дорохуськ” на українсько-польському кордоні з ІІ кварталу 2018 року має вже запрацювати «Інтелектуальна система керування рухом автомобілів». Наразі здійснюються необхідні заходи щодо її впровадження. Система дозволить максимально автоматизувати контрольні процедури та створити єдиний механізм контролю під час перетину кордону, особливо в частині дотримання часових нормативів.
За словами очільника ДФС, всі ці та інші системні кроки спрямовані, перш за все, на розвиток та модернізацію Державної фіскальної служби України, а, відповідно, і для створення сприятливих умов для розвитку бізнесу в Україні та залученню інвестицій.
«Впевнений, що позитивний досвід, набутий під час реалізації проекту Твіннінг, буде використаний при плануванні та імплементації аналогічних проектів в Україні та інших країнах Європи», – підкреслив Мирослав Продан.
На конструктивній та ефективній співпраці, завдяки якій вдалося успішно реалізувати проект Твіннінг, наголосили всі учасники цього проекту. Вони запевнили у готовності продовження такої співпраці під час реалізації наступних проектів, як на двосторонньому, так і на багатосторонньому рівнях для забезпечення виконання положень угоди про євроінтеграцію України, розвитку торгівлі та транскордонної співпраці, зміцнення безпеки Європейських країн.

Харківські митники виявили у валізі незадекларовані мільйони
У пункті пропуску “Харків-пасажирський” харківські митники виявили 2,5 мільйона російських рублів.
Під час проведення митного контролю потягу сполученням «Харків - Москва» в ході усного декларування одна з пасажирок, громадянка РФ, заявила, що переміщує через митний кордон України лише особисті речі та 720 тисяч рублів. Однак, при проведенні огляду її багажу у валізі без ознак приховування було виявлено 2,5 мільйона російських рублів, які не були заявлені у встановленому порядку.
Відносно правопорушниці складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.
Слід нагадати, що чинне законодавство України передбачає обов’язкове письмове декларування готівки, яка в сумі перевищує еквівалент 10 тисяч євро.

Протидія митним правопорушенням у жовтні 2017 року
Дніпропетровською митницею ДФС протягом жовтня 2017 року підготовлено та направлено до правоохоронних органів 4 повідомлення про протиправні діяння, що містять ознаки кримінального правопорушення.
Заведено 28 справ про порушення митних правил. За попередньою оцінкою вартість предметів порушення митних правил складає 754,2 тис. грн. Реально вилучені предмети у 2 справах на суму 89,4 тис. грн.
Переважна більшість протоколів по порушенню митних правил складено за ст. 470 Митного кодексу України (перевищення строку доставки транспортних засобів у митницю призначення).
Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії у жовтні 2017 року заведено 25 справ про порушення митних правил на суму 689,8 тис. грн.
Перераховано до Держбюджету від стягнення штрафів коштів на суму близько 89,3 тис. грн.

Амортизаційні відрахування у господарській діяльності у фізичних осіб – підприємців
Повідомляємо, що порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, встановлено ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Об’єктом оподаткування у таких ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП (п.177.2 ст.177 ПКУ).
Відповідно до норм п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 ПКУ, які набули чинності з 01.01.2017, ФОП на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають: витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів; витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Не підлягають амортизації основні засоби подвійного призначення, а саме:
- земельні ділянки;
- об’єкти житлової нерухомості;
- легкові та вантажні автомобілі.
Згідно із п.п.177.4.9 п.177.4 ст.177 ПКУ амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, самостійно установленого фізичною особою, але не менше мінімально допустимого строку корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, які встановлено вищевказаним підпунктом.
Дія п.п.177.4.9 п.177.4 ст.177 ПКУ поширюється виключно на об’єкти основних засобів та нематеріальних активів, витрати на придбання чи самостійне виготовлення яких підтверджені документально.
Отже, ФОП на загальній системі оподаткування, починаючи з 01.01.2017, має право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням його господарської діяльності, амортизаційні відрахування з вартості придбаних після 01.01.2017 основних засобів та нематеріальних активів або самостійно виготовлених основних засобів, при наявності підтверджуючих на здійснення таких витрат документів (крім основних засобів подвійного призначення, визначених п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 ПКУ).

Фізична особа працює за основним місцем роботи на умовах неповного робочого часу: нарахування ЄСВ
Звертаємо увагу платників, що основне місце роботи – місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору, де знаходиться (оформлена) його трудова книжка, до якої вноситься відповідний запис про роботу (п.12 частини першої ст.1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464)).
Пунктом 1 частини першої ст.7 Закону №2464 визначено, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон №108) та іншими нормативно-правовими актами та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Згідно з частиною п’ятою ст.8 Закону №2464 ЄСВ для роботодавців, встановлюється у розмірі 22% до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.
У разі, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ.
Отже, заробітна плата (дохід), що нараховується (виплачується) роботодавцем застрахованій особі, яка працює на умовах неповного робочого часу за основним місцем роботи, є базою нарахування ЄСВ. При цьому, якщо її розмір не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ.

У пункті пропуску «Порубне» вилучено товарів на загальну суму понад 850 тисяч гривень
Під час поглибленого огляду транспортного засобу 33-річного мешканця Новоселицького району співробітниками Чернівецької митниці ДФС спільно із працівниками УСБУ в Чернівецькій області було виявлено незадекларовані продукти харчування іноземного виробництва: макаронні вироби, сир твердий, шоколадну пасту та печиво вартістю близько 25 тис. грн.
Під час вивантаження товару митники виявили ще й сховище, у якому в Україну намагалися незаконно ввезти 284 наручних годинника теж іноземного виробництва марок «TIMEX» та «MARATON» вартістю понад 800 тис. грн.
За вказаним фактом складено протокол про порушення митних правил за ст.472 та ч.1 ст.483 Митного кодексу України. Товари вартістю 834 400 грн. та транспортний засіб «RENAULT KANGO», який попередньо оцінено у 200 000 грн., вилучено.
Ще один протокол про порушення митних правил складено за ознаками правопорушення, передбаченого ст.471 Митного кодексу України. Предметами правопорушення знову ж таки стали продукти харчування іноземного виробництва. Їх намагався ввезти в Україну буковинець на транспортному засобі з іноземною реєстрацією VOLKSWAGEN CADDY. Макаронні вироби, твердий сир та шоколадну пасту вартістю 32 700 грн. вилучено.

Через пункт пропуску «Бориспіль» намагалися вивезти четвертий з початку року самовар виробництва фабрикантів Баташових
Працівниками Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» збережено від незаконного вивезення за кордон старовинний самовар кінця ХIX – початку ХХ століття з клеймами самоварних фабрикантів Баташових.
Більш ніж півроку тому за таких самих умов три старовинні самовари намагався незаконно вивезти у багажі до Тегерану наш співвітчизник. За рішенням суду тоді їх було визнано культурною цінністю, як об’єкт матеріальної культури, що має історичне значення, оригінальними виробами, а самі самовари було вирішено конфіскувати.
Цього разу самовар з клеймами відомих фабрикантів намагалася вивезти до Ізраїлю наша співвітчизниця. Жінка для проходження митного контролю обрала спрощену систему – «зелений коридор», чим заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за межі митної території України.
На момент проходження митного контролю дозвільних документів на право переміщення через митний кордон України товару жінка не мала, до перетину «білої лінії» до інспекторів митниці не зверталась та митної декларації не заповнювала.
Зазначений товар переміщувався без ознак приховування. Зі слів громадянки, самовар належить їй особисто.
Своїми діями пасажирка порушила порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, якими обмежено переміщення культурних цінностей через митний кордон України відповідно до Закону України № 1068-ХІV, від 21 вересня 1999 р., та наказу Міністерства Культури і мистецтв України № 258 від 22.04.2002р.
Складено протокол про порушення митних правил. Самовар вилучено до винесення судом рішення у справі.
Довідково: тульські промисловці прославилися не лише зброєю, а й самоварами Баташова. Самоварна фабрика братів Баташових, яка була оснащено за останнім словом техніки, приносила чималий прибуток. Лише у 1885 році було продано 11 тисяч самоварів цієї фабрики.

Про врахування банками балансової вартості активів(кредитів) при розрахунку різниці відповідно до положень п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 Податкового кодексу України
Державна фіскальна служба України у листі від 13.11.2017 №30794/99-99-15-02-02-17 (далі – лист №30794) повідомила наступне.
Позиція Міністерства фінансів України з питання врахування банками балансової вартості активів (кредитів) при розрахунку різниці відповідно до положень п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) викладена у листі від 18.09.2017 №11210-09-10/25081 і полягає у такому.
Підпунктом 139.3.1 п.139.3 ст. 139 ПКУ визначено, що банки та небанківські фінансові установи, крім страхових кампаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержаних пенсійних фондів, визнають для оподаткування резерв, сформований у зв’язку з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності.
Положеннями п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 ПКУ встановлено, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на перевищення розміру резерву станом на кінець податкового (звітного) періоду, над лімітом, 20 відсотків (на період з 1 січня 2015 року до 31 грудня 2015 року – 30 відсотків, на період з 01 січня 2016 року до 31 грудня 2018 року – 25 відсотків) сукупної балансової вартості активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшеної на суму резерву, за такими активами згідно з даними фінансової звітності за звітний період.
Пунктом 2 ст.121 Закону України від 13.07.1999 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями встановлено, що банки складають фінансову звітність за міжнародними стандартами.
Так, облік фінансових активів, у тому числі відображення зменшення корисності фінансових активів, регулюється МСБО 39 «Фінансові інструменти: визнання та оцінка» (далі – МСБО 39).
Пунктом 45 МСБО 39 визначено на які активи поділяються фінансові активи.
При цьому згідно із п.58 МСБО 39 наприкінці кожного звітного періоду підприємство має оцінювати, чи є об’єктивне свідчення того, що користь фінансового активу або групи фінансових активів зменшується. Якщо таке свідчення є, то необхідно застосувати відповідні положення МСБО 39 для визначення суми будь-якого збитку від зменшення корисності.
Пунктами 58 – 62 МСБО 39 описуються вимоги щодо оцінювання наявності об’єктивного свідчення зменшення корисності фінансових активів, які оцінюються за амортизованою собівартістю. У тому числі п.59 МСБО 39 наводяться події, що можуть бути свідченням зменшення корисності фінансових активів.
Оскільки п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 ПКУ визначає загальну характеристику активів, балансова вартість яких враховується для розрахунку ліміту, то розрахунок ліміту не обмежується застосуванням виключно балансової вартості знецінених активів.
Таким чином, для визначення граничного ліміту, перевищення розміру резерву над яким збільшує фінансовий результат до оподаткування, має використовуватись сукупна балансова вартість активів, яким притаманний ризик знецінення відповідно до положень міжнародних стандартів фінансової звітності, незалежно від факту формування резерву за такими активами.
Лист №30794 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72588.html

Ефективність роботи Офісу за 10 місяців 2017 року - 211 млрд грн податків
За 10 місяців 2017 року Офісом великих платників податків ДФС забезпечено збір платежів до державного бюджету в розмірі 211 млрд грн., що на 20% більше відповідного періоду минулого року. У жовтні, зокрема, було зібрано 17 млрд грн, що майже на 11% більше, ніж за аналогічний період 2016 року.
З початку року частка податкових платежів від великого бізнесу, що обслуговується Офісом, склала 57,4% від загального збору державного бюджету податкових платежів по Україні.
Найбільші надходження у розрізі основних податків припадають на податок на додану вартість - 93,7 млрд грн (на 21%, або на 6,1 млрд грн більше, ніж у січні-жовтні 2016).
Надходження з податку на прибуток підприємств склали 37,9 млрд грн (на 33%, або на 9,5 млрд грн більше), а акцизного податку – 52,7 млрд грн (на 20%, або на 8,9 млрд грн більше).

Строки сплати транспортного податку
Нагадуємо, що відповідно до п.п.267.7.1 п.267.7 ст.267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.
Транспортний податок сплачується у строки, встановлені п.п.267.8.1 п.267.8 ст.267 ПКУ, а саме:
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Податкова знижка: чи має на неї право фізична особа, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету?
Згідно з частиною другою ст.78 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI зі змінами та доповненнями і Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (далі – Порядок №1146), поверненню з бюджету підлягають надміру або помилково сплачені суми грошових зобов’язань.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, до якого такі кошти були зараховані (п.4 Порядку №1146).
Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Отже, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то фізична особа не має права на податкову знижку.
Нагадуємо, щоб отримати податкову знижку за 2016 рік необхідно подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами до 31 грудня 2017 року.

Зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних набули чинності
Повідомляємо, що 17.11.2017 набули чинності зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Зміни), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926 «Про затвердження Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.11.2017 за № 1382/31250 (далі – Наказ №926).
Зміни розроблено відповідно до п.74.2 ст.74 розділу, п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.
Змінами передбачено, що платник податку має право подати до ДФС України інформацію за встановленою формою щодо:
- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС України протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.
Крім того, Змінами визначено в яких випадках інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу та в яких випадках інформація за встановленою формою не враховується.
Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.11.2017 №90.

Порядок взаємодії Міністерства фінансів України з ДФС та Казначейством в процесі формування Реєстру заяв про відшкодування ПДВ зазнав змін
Повідомляємо, що 17.11.2017 набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №927 (далі – Наказ №927), яким затверджено зміни до Порядку інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Порядок), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.11.2017 за №1378/31246.
Порядок розроблено відповідно до ст.200 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями та Порядку ведення Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26.
Відтепер, ДФС України до 12-ї години (крім вихідних, святкових та неробочих днів) вносить до Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр) інформацію за попередній робочий день.
Міністерство фінансів України до 13-ї години забезпечує автоматичну обробку інформації, отриманої від ДФС України, та щоденне оприлюднення (крім вихідних, святкових та неробочих днів) Реєстру на своєму офіційному веб-сайті.
Також Поядком встановлено норми, згідно з якими ДФС України формує повідомлення з уточненими платіжними реквізитами, необхідними для перерахування сум бюджетного відшкодування.
Наказ №927 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.11.2017 №90.

До уваги платників! Внесено зміни до програмного забезпечення!
Доводимо до відома платників перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.25.0) (станом на 14.11.2017).
Нові версії документів:
1. З метою обміну електронними документами з контролюючими органами за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» додано нові документи:
- F/J 1391103 – Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;
- F/J 1391401 – Заява про припинення дії договору про визнання електронних документів;
- F/J 1392001 – Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів;
- F/J 1491401 – Повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.
2. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії документів (тільки форми вводу):
- S0400117 – Структурне обстеження підприємства (№ 1-підприємництво (річна));
- S0403418 – Структурне обстеження підприємства (№ 1-підприємництво (коротка) (річна));
- S0500909 – Звіт про експорт (імпорт) послуг № 9-ЗЕЗ (квартальна).
Нові версії документів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Доходи нерезидента у вигляді фрахту: оподаткування
Нагадуємо, що відповідно до п.п.14.1.260 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фрахт – це винагорода (компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для:
- перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними суднами;
- перевезення вантажів залізничним або автомобільним транспортом.
Відповідно до п.п.141.4.1 п.141.4 ст.141 ПКУ доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту до доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, віднесено, зокрема, фрахт (абзац «г» п.п.141.4.1 п.141.4 ст.141 ПКУ).
Підпунктом 141.4.2 п.141.4 ст.141 ПКУ визначено, що резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у п.п.141.4.1 п.141.4 ст.141 ПКУ, за ставкою в розмірі 15% (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 та 141.4.11 п.141.4 ст.141 ПКУ) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.
Згідно з п.п.141.4.4 п.141.4 ст.141 ПКУ сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 відсотків у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.
При цьому:
• базою для оподаткування є базова ставка такого фрахту;
• особами, уповноваженими справляти податок та вносити його до бюджету, є резидент, який виплачує такі доходи, незалежно від того, чи є він платником податку на прибуток а також суб’єктом спрощеного.
Слід зауважити, що базова ставка фрахту – сума фрахту, включаючи витрати з навантаження, розвантаження, перевантаження та складування (схову) товарів, збільшена на суму витрат за рейс судна або іншого транспортного засобу, сплачуваних (відшкодовуваних) фрахтувальником згідно з укладеним договором фрахтування (п.п. 14.1.12 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Дата сплати земельного податку юридичною особою у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою
Звертаємо увагу платників на те, що відповідно до п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Статтею 4 Закону України від 01.07.2004 №1952 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами передбачено, що державній реєстрації підлягають, зокрема, право постійного користування.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (п.287.1 ст.287 ПКУ).
При переході права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.286.5 ст.286 ПКУ).
Отже, у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою державної або комунальної власності у визначеному законодавством порядку, юридична особа сплачує земельний податок за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права постійного користування земельною ділянкою.

Мирослав Продан: З початку року в частині інформаційного обміну з Республікою Білорусь опрацьовано 71 пакет документів
У процесі реформування Державна фіскальна служба України впроваджує у свою роботу найкращі світові практики за підтримки партнерів з податкових та митних адміністрацій інших держав та міжнародних експертів. У цьому напрямі досвід білоруських колег, їх напрацювання та ініціативи є корисними для української фіскальної служби. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Міністром з податків та зборів Республіки Білорусь Сергієм Наливайком сьогодні, 20 листопада, у м. Мінськ.
Очільник ДФС, зокрема, відзначив співпрацю податкових органів України та Білорусі в сфері обміну податковою інформацією. Так, з початку 2017 року в частині інформаційного обміну було опрацьовано 71 пакет документів. Взаємні запити переважно стосувалися правильного визначення об’єкта оподаткування по відношенню до фізичних осіб, фактів надання позики, умов передачі грошових коштів, розміру отриманого доходу та перерахованого до бюджету податку з доходів фізичних осіб.
Учасники зустрічі обговорили можливості актуалізації механізмів обміну податковою інформацією з урахуванням реалій сьогодення.
У процесі обміну досвідом Мирослав Продан також поінформував білоруських колег про результати роботи ДФС та перспективні напрями розвитку. Так, пріоритетними напрямами розвитку ДФС у податковій сфері є оновлення та розвиток ІТ-систем, а також забезпечення їх стійкості та безпеки, впровадження нових та модернізація діючих сервісів для платників. Важливим напрямом також є удосконалення процедур аудиту, зокрема, електронні камеральні перевірки, електронний аудит, управління ризиками.
Відзначив очільник ДФС і низку кроків, здійснених у напрямі покращення адміністрування податків. Так, впровадження Єдиного відкритого Реєстру заяв з повернення сум бюджетного відшкодування ПДВ дозволило зробити цей процес прозорим та уникнути заборгованостей з виплати податку.
Свою ефективність довела і система моніторингу критеріїв оцінки ризиків та блокування податкових накладних, завдяки якій перекрито низку схем з мінімізації податкових зобов’язань з ПДВ. Варто відзначити, що український досвід у цьому напрямі зацікавив білоруських представників. Для більш ширшого ознайомлення із роботою системи представників Міністерства з податків та зборів Республіки Білорусь було запрошено до ДФС з ознайомчим візитом.
Мирослав Продан також подякував представників Міністерства з податків та зборів Республіки Білорусь за підтримку стратегічних ініціатив ДФС та активну участь у діяльності 21–ої Генеральної Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА). Нагадаємо, що у червні цього року 106 засідання Виконавчої Ради ІОТА вперше відбулося під головуванням української сторони. Участь у заході взяли представники податкових адміністрацій 45 країн.
Довідково:
Обсяг торгівлі між Україною та Білоруссю займає 5 місце загального товарообігу України – 3,6 млрд. дол. США. Торгівельні відносини між двома країнами мають тенденцію до зростання. Наприклад, порівняно з 2016 роком зростання складає 22%. У зв’язку з цим співробітництво у податковій та митній сферах набуває особливого значення.

У пункті пропуску «Бориспіль» затримано партію високовартісних сильнодіючих медичних препаратів індійського виробництва
Працівниками Управління протидії митним правопорушенням Київської митниці ДФС у співпраці зі Службою безпеки України в пункті пропуску «Бориспіль» попереджено спробу незаконного ввезення на територію України партії сильнодіючих медичних препаратів «Natdac», «Hepcinat», «Leukeran», «Ledifos», «Votrient», «Resof», «Velpanat», «Bendit», «Hepcfix», «Zoldria», «Bleocel», «Tenvir», «Lastet», «Teravir», «Cytoblastin», «Thalix», «Mitomicin», «Temoside», «Daunotec» тощо.
Працівники митниці, згідно з попередньою інформацією, мали достатньо підстав перевірити багаж одного з громадян Індії, який постійно проживає в України і наразі повернувся з Індії транзитом через Казахстан.
Для проходження митного контролю він обрав спрощену систему – «зелений коридор», чим автоматично засвідчив, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадянин Індії не надав, з приводу декларування до інспекторів митниці не звертався. Рецепту на переміщувані ним препарати, виданого на його ім’я, як і документів, що підтверджують вартість препаратів, громадянин не мав.
З виявлених лікарських засобів громадянину відповідно до Постанови КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування” було пропущено 5 упаковок кожного найменування. За протоколом про порушення митних правил вилучено 205 упаковок з лікарськими засобами.
Всього з початку року працівниками Київської митниці ДФС складено 12 протоколів про порушення митних правил на загальну суму понад 10 мільйонів гривень, пов’язаних з незаконним переміщенням через митний кордон України лікарських засобів (без врахування протоколів, де предметом порушення митних правил були лікарські засоби, що містять наркотичні засоби та психотропні речовини)
Довідково: ввезення лікарських засобів відповідно до Закону України „Про лікарські засоби” № 123/96-ВР від 04.04.1996р. зі змінами та доповненнями, без відповідних сертифікатів заборонено. Порядок ввезення громадянами лікарських засобів, а також їх обсяги визначено Постановою КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування”.
Крім того, за даними інтернет-сайтів, вартість лише одного з названих препаратів становить 250 доларів США.

За господарські операції з ризиковими контрагентамидніпровське підприємство сплатило до бюджету 928 тис. грн.
За матеріалами перевірки підприємства ТОВ «Д», яке займається оптовою торгівлею господарчими товарами, працівники ГУ ДФС у Дніпропетровській області донарахували 928 тисяч гривень податкових зобов’язань разом із штрафною санкцією.
Перевіркою встановлено господарські операції з ризиковими контрагентами, за рахунок чого підприємством було завищені витрати та податковий кредит з податку на додану вартість.
Так, сумнівні контрагенти знаходились на обліку в податкових органах м. Києва, та були зареєстровані в реєстрі СФП (Реєстр облікових карток суб’єктів фіктивного підприємництва) за ознаками фіктивності ще з 2015 року.
В ході перевірки підприємством не надано документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій з цими контрагентами.
За результатами перевірки підприємство ТОВ «Д» сплатило до бюджету всю донараховану суму – 928 тисяч гривень.

Кошти після оподаткування переведені з рахунку юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи на
рахунок цього ж платника в іншому банку: чи виникає дохід?
Відповідно до п.п.2 п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 ПКУ.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку ІІІ групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
Для юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи датою отримання доходу також є дата відвантаження товарів (виконання робіт, надання послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ (п.292.6 ст.292 ПКУ).
Отже, оподатковані кошти є прибутком підприємства, тобто власними коштами платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи, які залишаються у розпорядженні підприємства.
Враховуючи вищевикладене, кошти, які після оподаткування переведені з рахунку платника єдиного податку ІІІ групи – юридичної особи на рахунок цього ж платника в іншому банку, не підлягають повторному оподаткуванню єдиним податком.

Мирослав Продан: Ми готові до впровадженні нових проектів на українсько-білоруському кордоні
Позитивний досвід співпраці України та Білорусі у митному напрямі має стати стимулом до впровадження нових проектів. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Головою Державного митного комітету Республіки Білорусь Юрієм Сеньком.
«Враховуючи результативність проведених проектів у митній сфері, ми готові до нових спільних ідей та ініціатив за участі наших міжнародних колег. На сьогодні ДФС має фінансовий ресурс, бажання та можливості до впровадження нових спільних програм, навіть найамбіційніших», – наголосив Мирослав Продан.
Прикладом успішної співпраці він, зокрема, назвав проекти у митній сфері Твіннінг та ПРІНЕКС. Зокрема, завдяки останньому між українськими та білоруськими митними органами започатковано обмін попередньою інформацією про товари та вантажні транспортні засоби.
Продовженням проекту ПРІНЕКС став і спільний проект щодо створення автоматизованої системи інтелектуального відеоконтролю на автодорожньому пункті пропуску «Нова Гута-Нові Яриловичі» на українсько-білоруському кордоні.
«Реалізація цього проекту дозволить нам розширити легальну торгівлю між двома країнами, транскордонне співробітництво та загальну безпеку на спільному кордоні. Більше того, це підвищить ефективність роботи і українських, і білоруських митників при виявленні контрабанди товарів», – підкреслив Мирослав Продан.
Враховуючи важливість проекту для обох держав, сторони підписали зміни до регламенту взаємодії інформаційних систем, якими передбачено впровадження обміну інформацією про легкові транспортні засоби, які переміщуються через українсько-білоруський кордон у пункті пропуску «Нова Гута-Нові Яриловичі».
Загалом сьогоднішня зустріч керівників митних органів України та Білорусі відзначилася низкою підписаних документів, які спрямовані на підвищення міжнародного співробітництва.
Так, між Державною фіскальною службою України та Державним митним комітетом Республіки Білорусь підписано Меморандум з питань взаємодії на час проведення в Білорусі Європейських ігор 2019 року та Меморандум про співробітництво у сфері підготовки кадрів.
Відповідно до першого Меморандуму, заплановано здійснення низки заходів, спрямованих на створення комфортних умов для перетин українсько-білоруського кордону на час проведення ігор.
Другий Меморандум передбачає довготривале міжвідомче співробітництво у питаннях підготовки кадрів. Співпраця здійснюватиметься за трьома напрямами – підвищення рівня професійної підготовки митників, співробітництво у сфері ІТ-технологій та кінологічне забезпечення.
«Підписання Меморандуму про співробітництво у сфері підготовки кадрів надасть новий імпульс та динамізм відносинам між митними органами України та Білорусі. Більше того, ДФС має потужну навчальну базу – Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення у Хмельницькому, на базі якого функціонує Регіональний кінологічний учбовий центр Всесвітньої митної організації», – розповів Мирослав Продан.
За його словами, в департаменті мають змогу пройти навчання як кінологічні команди, так і фахівці митниць.
Учасники також домовилися провести науково-практичну конференцію на базі Університету ДФС щодо нововведень у митному законодавстві України та Білорусі.
Обговорилися під час зустрічі й напрями співпраці двох відомств щодо протидії митним правопорушенням. Так, потребують активізації домовленості між ДФС та Державним митним комітетом Республіки Білорусь у сфері боротьби з митними правопорушеннями, пов’язаними з переміщенням товарів повітряним шляхом.
Крім того, досягнуто домовленості про проведення зустрічей експертів за напрямами співробітництва у сфері протидії митним правопорушенням, удосконалення митних процедур, у тому числі функціонування автоматизованої системи митного оформлення.
Загалом, у 2017 році митницями ДФС на українсько-білоруському кордоні виявлено майже 3,7 тис. фактів порушення митного законодавства на суму майже 86 млн. грн. З незаконного обігу вилучено предметів правопорушень вартістю понад 45,7 млн. гривень.

ДФС: Роботу СМКОР удосконалено
Державна фіскальна служба постійно працює над вдосконаленням СМКОР. Так, 17 листопада 2017 року набули чинності зміни до критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (наказ Міністерства фінансів України №926).
Відповідно до змін запроваджується автоматичне прийняття таблиці платника для підприємств із податковим навантаженням більше 2 відс. та градація рівня ризикового товару в залежності від податкового навантаження.
Під градацією рівня ризикового товару мається на увазі, що в залежності від податкового навантаження платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару. Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.
Наприклад, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 відс., для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 відсотків. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат – реєстрація якої може бути зупинена відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Наказом також передбачено зупинку реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг.
Такі зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.
Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних станом на 20 листопада зареєстровано майже 94,9 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ понад 557,6 млрд. грн.
За період роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних зупинена реєстрація 515,5 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 11,2 млрд. грн. Це становить 0,54 % до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.
Станом на 20 листопада 2017 року комісією ДФС за результатами розгляду повідомлень з підтвердженням реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним вже прийнято рішення по 203,4 тис. документів.
Так, позитивні рішення винесено по понад 164 тис. податкових накладних, відмовлено у реєстрації – 39,4 тис.

Чи є об’єкт оподаткування ПДФО, якщо фізична особа, внесена до Реєстру волонтерів АТО, отримує благодійну допомогу?
Нагадуємо, що відповідно до п.п.«б» п.п.165.1.54 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги, отриманої благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі – АТО) в порядку, визначеному Законом України від 05.07.2012 №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» зі змінами, для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у п.п.«а» п.п. п.п.165.1.54 п.165.1 ст.165 ПКУ (безпосередньо таким особам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету), у розмірі, фактично використаному на такі цілі, та на відшкодування документально підтверджених витрат таких благодійників, пов’язаних із наданням зазначеної благодійної допомоги. Правила цього підпункту застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів АТО.
Зазначені у цьому підпункті доходи не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку до 31 грудня (включно) року, наступного за роком, у якому завершено АТО.
Сума (вартість) зазначеної у цьому підпункті благодійної допомоги, що не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку, визначається згідно з п.п.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПКУ.

Ліцензія на виробництво спирту, алкогольних напоїв або тютюнових виробів видаєься не пізніше 30 календарних днів с дня отримання заяви
Доводимо до відома платників, що відповідно до ст.3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) ліцензія на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів або рішення про відмову у її видачі видається заявнику органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, не пізніше 30 календарних днів з дня одержання від суб’єкта господарювання заяви та зазначених у ст.3 Закону №481 документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.

В який термін самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних?
Нагадуємо, що відповідно до п.65.9 ст.65 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.
Слід зауважити, що зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

У 2017 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 16,5 млрд. грн.
За десять місяців 2017 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 16 млрд. 494 млн. грн. податків та зборів. Це на 3 млрд. 593 млн. грн. більше фактичних надходжень аналогічного періоду минулого року.
Істотного зростання досягнуто з податку на доходи фізичних осіб, плати за землю та єдиного податку. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 9 млрд. 30,9 млн. грн., що на 2 млрд. 396,4 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді минулого року. Від землевласників та землекористувачів надійшло 3 млрд. 316,7 млн. грн. плати за землю, що на 498,9 млн. грн. більше ніж у січні – жовтні 2016 року. Спрощенці сплатили 1 млрд. 517,0 млн. грн. єдиного податку грн., що на 379,8 млн. грн. більше минулорічних надходжень.
«Повнота та своєчасність надходжень до місцевих бюджетів має велике значення, адже казна Дніпропетровської області – це безпосереднє джерело видатків на потреби громади регіону. Тому від рівня бюджетної дисципліни суб’єктів господарювання Дніпропетровщини залежить й фінансова самодостатність регіону», – відзначає керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Удосконалено процедуру реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
ДФС продовжує вдосконалювати сервіси та процедури реєстрації платників податків.
Так, з 21 листопада 2017 року скорочено строк реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО) з 5 до 3 днів з дня подання заяви. Крім того, громадяни України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, мають можливість подати документи для реєстрації або внесення змін до ДРФО через будь-який контролюючий орган.
Також удосконалено процедуру отримання фізичними особами відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Заява може бути подана до контролюючого органу у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна й у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника.
Цей електронний сервіс надає можливість громадянам отримувати відомості про себе з Державного реєстру в електронному вигляді, не звертаючись до органу ДФС. Станом на 21 листопада 2017 року понад 170 тис. громадян скористались таким сервісом та отримали відомості з Державного реєстру.
Інформацію щодо електронного сервісу можна отримати на веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.
Зміни, ініційовані ДФС до наказу Мінфіну, вже набули чинності. З текстом наказу Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174, можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72593.html.

Податковий календар листопада 2017 року
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що
24 листопада, п’ятниця, останній день подання
декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію.

Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків набрало чинності
Повідомляємо, що 21.11.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за №1306/31174 (далі – Наказ №822), яким затверджено Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Положення).
Положення розроблено відповідно до статей 41, 63, 70 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).
Державний реєстр створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов’язані сплачувати податки, збори у порядку та на умовах, що визначаються ПКУ та іншими нормативно-правовими актами України, з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Положення регулює відносини, що виникають при реєстрації фізичних осіб, які є громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Положенням визначаються порядок та процедура реєстрації фізичних осіб – платників податків у Державному реєстрі і форми документів, які подаються фізичними особами – платниками податків для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру.
Наказом №822 визнано, що втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 «Про затвердження положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків».
Наказ №822 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.11.2017 №91.

Інвентаризація у зоні АТО
Звертаємо увагу платників, що стосовно підприємств, які знаходяться на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО) (або якщо їх структурні підрозділи (відокремлене майно) знаходяться на цих територіях) діють особливі правила для інветаризації.
Згідно з п.8 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, зі змінами та доповненнями (далі – Положення №879) і п.12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2000 №419, зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №419) такі підприємства проводять інвентаризацію у випадках, обов’язкових для проведення (визначені ч.1 ст.2 Закону України від 16.07.1999 №996 зі змінами та доповнененнями і п.2 р.І Положення №879), тоді, коли стане можливо гарантувати безпечний і безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов’язання та власний капітал цих підприємств.
Зазначені підприємства зобов’язані провести інвентаризацію станом на 01 число місяця, що настає за місяцем, в якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, і відобразити результати інвентаризації у відповідному звітному періоді. До цієї дати інформацію про активи, до яких неможливо забезпечити надійний і безперешкодний доступ, зобов’язання та власний капітал, які не можна документально підтвердити через відсутність доступу до відповідних первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, у річній фінзвітності потрібно відображати за даними бухгалтерського обліку відповідного звітного періоду (п.12 Порядку №419).

Поповнення юридичною особою рахунку послуг мобільного зв’язку працівника для невиробничих розмов: порядок оподаткування
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) відповідно до п.п.163.1.1 п.163.1 ст.163 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) є загальний місячний (річний) оподаткований дохід.
Підпунктом 14.1.47 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст.165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п.165.1.53 п.165.1 ст.165 ПКУ. Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п.164.5 ст.164 ПКУ (п.п.«е» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ).
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, визначеною у ст.167 ПКУ (п.п.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ).
Крім цього, відповідно до п.п.1.2 п.16підрозділу 10 розділу XX ПКУ об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст.163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Отже, у разі поповнення рахунку юридичною особою послуг мобільного зв’язку працівника такої юридичної особи для невиробничих розмов, такий дохід оподатковується як додаткове благо.

Туристичний збір: коли ФОП є податковим агентом?
Криворізька північна ОДПІ інформує, що справляння туристичного збору проводиться відповідно до ст.268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, відповідно до п.п.268.2.1 п.268.2 ст.268 ПКУ особи, що прибувають на територію населеного пункту, де діє рішення ради про встановлення туристичного збору, та отримують надані послуги з тимчасового проживання або ночівлі із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк, є платниками туристичного збору.
Якщо видами діяльністі фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) є види діяльності, які передбачають надання житла в гостьових кімнатах або номерах люкс та в окремих ізольованих приміщеннях, таких як мебльовані кімнати з кухонним приладдям або повністю обладнаними кухнями, для переважно короткострокового проживання гостей та відвідувачів, то такий ФОП відповідно до п.п.«в» п.п.268.5.1 п.268.5 ст.268 ПКУ є податковим агентом щодо справляння туристичного збору під час надання послуг, пов’язаних із тимчасовим проживанням (ночівлею).

Мирослав Продан: Без касових апаратів ми ніколи не переможемо контрабанду
Фахівці ДФС розробили модель портативного пристрою, який сумісний з ноутбуком, смартфоном чи іншим гаджетом та може використовуватися в якості реєстратора розрахункових операцій. Достатньо буде лише встановити програми та мати підключення до Інтернету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».
«Пристрій коштуватиме близько 700 гривень та не потребуватиме додаткового обслуговування. Один раз придбав – і всі твої операції автоматично потрапляють до нашого єдиного реєстру операцій», – зазначив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також підкреслив, що Урядом розглядається й ідея придбання касових апаратів за рахунок сплачених податків, що автоматично знімає питання фінансового навантаження. Тобто держава фактично дарує підприємцю апарат, вартість якого потім компенсується з податків, які він сплачує.
Він наголосив, що реєстратори розрахункових операцій – це єдиний механізм з наведення ладу в системі державних фінансів.
«Без касових апаратів ми ніколи не переможемо контрабанду, оскільки роздрібні мережі не зможуть безконтрольно її використовувати та готівкою розраховуватися з контрабандистами. Доки в Україні можна продати цей товар за готівку без контролю, доти й стоятиме питання контрабанди. Якщо ніхто не купуватиме цей товар без супутніх документів, не буде й попиту», – зазначив Мирослав Продан.

Пільги щодо сплати земельного податку
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ), а справляння плати за землю – Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Статтею 14 ПКУ встановлено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до статті 206 ЗКУ використання землі в Україні є платним.
Згідно зі статтею 269 ПКУ платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Статтею 270 ПКУ визначено, що об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Згідно з статтею 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Щодо пільг зі сплати земельного податку, то відповідно до статті 281 ПКУ від сплати податку звільняються такі категорії громадян:
інваліди першої і другої групи;
фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
пенсіонери (за віком);
ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище категорій громадян, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:
для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Коли можна відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування
Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється в порядку, визначеному п.п. 298.2.1 - 298.2.3 Кодексу.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Кодексу).
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. (п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 Кодексу).
Заява подається за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 "Порядок подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування". В такому випадку реєстрація платника єдиного податку буде анульована в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву (п.299.10 ст.299 Кодексу) і вже з 1 числа наступного кварталу підприємець буде знаходитись на загальній системі оподаткування.

Оподаткування доходу від здавання в оренду земельних ділянок
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що орендна плата за здані громадянами в оренду земельні ділянки та земельні паї є доходом та відповідно оподатковується податком на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО).
Відповідно до п.п. 170.1.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Статтею 21 Закону України від 06.10.98 р. № 161-ХІV «Про оренду землі» встановлено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. Водночас, згідно з ст. 1 Указу Президента України від 02.02.2002 р. № 92/2002 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян - власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)» плата за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) має становити не менше 3 % визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю).

ПДФО з доходу у вигляді орендної плати утримується за ставкою 18 % Крім того, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються і доходи у вигляді орендної плати, згідно з п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПКУ є об’єктом обкладення військовим збором (за ставкою 1,5 %.).

Викрито схему привласнення більше 20 млн. грн. коштів державних с/г підприємств
Співробітники податкової міліції Офісу великих платників податків спільно із Генеральною прокуратурою викрили схему привласнення більше 20 млн. грн. коштів державних с/г підприємств.
В рамках оперативного супроводження кримінального провадження, внесеного Генпрокуратурою до ЄРДР за ч.5 ст. 191 КК України, встановлено службових осіб двох компаній, зареєстрованих у м. Дніпро, що займаються вирощуванням зернових культур (крiм рису), бобових культур i насіння олійних культур, які вступили в змову із службовими особами низки державних с/г підприємств та протягом 2015 – 2017 років подавали в органи статистики звіти із значним заниженням даних щодо врожаю зернових культур, намагаючись тим самим приховати злочинну схему з привласнення врожаю.
У подальшому, маніпулюючи податковою, бухгалтерською та статистичною звітністю, фігуранти привласнили понад 20 млн. грн. коштів державних сільськогосподарських підприємств.
Тривають слідчі дії.

Київське торгове підприємство привласнило 20 млн. грн. державних коштів
Співробітники податкової міліції Офісу великих платників податків спільно із Генеральною прокуратурою викрили одне із київських підприємств, яке привласнило 20 млн. грн. державних коштів.
В рамках оперативного супроводження кримінального провадження, внесеного Генпрокуратурою до ЄРДР за ч.5 ст. 191 КК України, встановлено, що посадові особи столичного підприємства, яке займається оптовою торгівлею твердим, рідким, газоподібним паливом i подібними продуктами, протягом 2015 - 2017 років з метою участі у тендерному аукціоні із продажу паливно-мастильних матеріалів низці державних підприємств, використовуючи підприємства з ознаками сумнівності, спочатку штучно занизили ціну ПММ, а в подальшому – уклали протиправні додаткові угоди щодо збільшення цін на ПММ вище ринкових. Внаслідок таких дій фігуранти привласнили 20 млн. грн. державних коштів.
Тривають слідчі дії.





Криворізька північна ОДПІ
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор