www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 19 липня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2018 року
Новації у веденні касових операцій
Версія для друку Написати листа
Новації у веденні касових операцій

Повідомляємо, що 01.06.2018 набула чинності постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 54).
Зокрема, змінами, внесеними Постановою № 54 передбачено, що суб’єкти господарювання мають право до 30 червня 2018 року (включно) використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордера, видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320 (зі змінами).
Також Постановою № 54 встановлено, що суб’єктам господарювання до 30 червня 2018 року (включно):
1) необхідно розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки у касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій;
2) можливо користуватися лімітами каси, установленими та затвердженими до набрання чинності цією постановою.
Постановою № 54 приведені до норм законодавства особливості оприбуткування готівки в касах суб’єктів господарювання, встановлено випадки використання книги обліку розрахункових операцій.
Постановою № 54 уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі до 50 000 грн фізичних осіб з суб’єктами господарювання.
Норми Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 Постановою № 54 приведено у відповідність до вимог чинного законодавства в частині самостійного визначення порядку встановлення ліміту каси Державною казначейською службою України та розпорядниками й одержувачами бюджетних коштів.
Постанову № 54 розміщено на головній сторінці офіційного інтернет-представництва Національного банку України у розділі «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням
https://bank.gov.ua/document/download?docId=70786541

Оновлено Єдине вікно подання електронної звітності
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 25.05.2018 відбулось оновлення спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Перелік змін та доповнень (версія 1.26.7.0) (станом на 25.05.2018)
Нові версії документів:
1. З метою практичної реалізації Постанови Кабінету міністрів України від 21.02.2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» в частині подання відомостей по декількох документах одночасно, додано:
J/F1312603 Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 10.03.2015 року № 309 «Про затвердження Порядку складання та подання запитів на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України, форми подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України» додано:
J/F1314001 – Запит на отримання публічної інформації.
3. З метою практичної реалізації Законів України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та від 02.03.2015 № 222 «Про ліцензування видів господарської діяльності» додано:
F/J1303101 – Заява щодо ліцензії на право оптової торгівлі;
F/J1303201 – Заява щодо додатку до ліцензії на право оптової торгівлі;
F/J1303301 – Заява щодо ліцензії на виробництво;
F/J1403101 – Витяг з ліцензійного реєстру на оптову торгівлю;
F/J1403201 – Витяг з ліцензійного реєстру про наявність додатка до ліцензії на право оптової торгівлі;
F/J1403301 – Витяг з ліцензійного реєстру на виробництво;
F/J1403501 – Рішення про недоліки, при опрацюванні заяв щодо ліцензій;
F/J1403601 – Копія розпорядження щодо ліцензій.
4. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії документів:
S1402004 – № 1-от. Звіт дитячого закладу оздоровлення та відпочинку за літо;
S2202305 – № 2-3 нк. Звіт вищого навчального закладу на початок навчального року;
S2700411 – № 4-сг. Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур;
S2702911 – № 29-сг. Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду.
Внесення змін до існуючих документів:
1. F/J1312002 – Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність. Форма № 20-ОПП (внесені зміни стосовно необов’язковості заповнення колонки 12).
2. F/J1313201 – Скарга на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (обмежена кількість символів в текстових полях до 2000).
3. F/J1412303 – Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків (додано гриф «Затверджено», змінено тексту відповідності до наказу).
4. F/J1413301 – Рішення про не врахування Таблиці даних платника податків (додано гриф «Затверджено», змінено тексту відповідності до наказу).
Довідники вводу:
Проведено коригування значень ставок екологічного податку відповідно до змін Податкового кодексу України на 2018 рік:
- spr_rent_TC_255_5_norm_rent_use_water.xml– Ставки рентної плати за спеціальне використання води;
- spr_rent_TC_253_5_norm_rent_use_subsoil_not_minerals.xml – Ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, встановлюються залежно від корисних властивостей надр і ступеня екологічної безпеки під час їх використання;
- spr_rent_app14_rates_use_mineral_res.xml – Кодифікація водних об'єктів за типом водного об'єкта та напрямом використання води згідно з розділом ІХ Податкового кодексу України до Податкової декларації з рентної плати.
З інформацією можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

До уваги суб’єктів господарювання! Нові Довідники податкових пільг!
Інформуємо, що ДФС України затвердила нові довідники податкових пільг станом на 19.04.2018, а саме:
Довідники податкових пільг № 88/1;
Довідник інших податкових пільг № 88/2.
У Довідниках наведено перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

За п’ять місяців 2018 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів 39,6 млрд. грн. та 5,2 млрд. грн. єдиного внеску
Органами ДФС у Дніпропетровській області протягом січня - травня поточного року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ Офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 39 млрд. 649,8 млн. грн., що на 10 млрд. 80,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2017 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету впродовж п’яти місяців цього року мобілізовано 29 млрд. 867,3 млн. грн., що на 8 млрд. 350,0 млн. грн. (або на 38,8%) більше, ніж за відповідний період 2017 року.
Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровської області, склали 9 млрд. 782,5 млн. грн. Це на 1 млрд. 730,4 млн. грн. (або на 21,5%) більше фактичних надходжень п’яти місяців 2017 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 5 млрд. 227,7 млн. грн. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 932,2 млн. грн.

До уваги платників податку на додану вартість! З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами
Звертаємо увагу платників ПДВ, що за повідомленням прес-служби ДФС України, у зв’язку з набранням чинності з 01 червня 2018 року наказу Міністерства фінансів України від 23 березня 2018 року № 381 «Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за № 451/31903, додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками ПДВ, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.
Відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками ПДВ одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/339075.html

На Кіровоградщині ліквідовано два крупні конвертаційні центри
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Кіровоградській області під процесуальним керівництвом прокуратури викрили два конвертаційні центри, які функціонували на території Кіровоградської, Запорізької, Дніпропетровської областей та м. Києва, і надавали послуги підприємствам реального сектора економіки щодо формування незаконного податкового кредиту з ПДВ і переведення безготівкових коштів у готівку.
В обох випадках схема діяла наступним чином: реально діючі підприємства перераховували безготівкові кошти на рахунки підконтрольних організаторам схеми компаній нібито за придбані товари і послуги. У подальшому кошти знімалися готівкою і за вирахуванням певного відсотка від проконвертованої суми передавалися замовникам незаконної послуги.
Обіг коштів одного з конвертаційних центрів склав близько 180 млн. грн., іншого - 275 млн. грн.
Під час проведення 16 санкціонованих обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та в автомобілях фігурантів вилучено 495 тис. грн. готівкою, 44 печатки фіктивних підприємств, комп'ютерну техніку, мобільні телефони та фінансово-бухгалтерську документацію, що свідчить про їх протиправну діяльність.
Досудове розслідування триває.

На Вінниччині вилучено партію фальсифікованого алкоголю
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Вінницькій області спільно із Нацполіцією вилучили з незаконного обігу партію лікеро-горілчаних виробів, фальсифікованих під відомі торгові марки.
В рамках проведення операції «Акциз – 2018» на території області було зупинено транспортний засіб марки «BMW», під час огляду якого було виявлено горілчані напої, коньяки, віскі та бренді відомих іноземних марок у асортименті з явними ознаками підробки. Алкоголь був розфасований в 10 ящиків типу «bag-in-box».
За результатами проведених заходів було вилучено ТМЦ на загальну суму 721 тис. грн.
За даним фактом до ЄРДР внесено кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 204 КК України.
На даний вживаються заходи для накладення арешту на вилучені ТМЦ.

Послуги отримано від нерезидента на митній території України: врахування сум ПДВ в реєстраційній сумі
Відповідно до п. 180.2 ст. 180 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особою, відповідальною за нарахування та сплату ПДВ до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники ПДВ, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.
Згідно із п. 208.2 ст. 208 ПКУ отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує ПДВ за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з п. 190.2 ст. 190 ПКУ.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України вважається дата складення платником ПДВ податкової накладної (далі – ПН) за такими операціями, за умови реєстрації такої ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Пунктом 200№. 3 ст. 200ПКУ визначено, що складовою формули на яку платник ПДВ має право зареєструвати ПН в ЄРПН (далі – реєстраційна сума) є зокрема, показники:
SНаклОтр – загальна сума податку за отриманими платником ПДВ ПН, зареєстрованими в ЄРПН, ПН, складеними платником ПДВ відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрованими в ЄРПН, та розрахунками коригування до таких ПН, зареєстрованими в ЄРПН;
SНаклВид – загальна сума ПДВ за складеними платником ПДВ ПН, зареєстрованими в ЄРПН.
Отже, при реєстрації в ЄРПН отримувачем послуг від нерезидента ПН, складеної ним за такою операцією (при наявності достатнього значення реєстраційної суми), суми ПДВ, зазначені у такій ПН, послідовно збільшують значення показників SНаклВид та SНаклОтр, що в свою чергу відображається у відповідних обсягах на значенні реєстраційної суми.

Вторинні водокористувачі з 01.01.2018 не є платниками рентної плати за воду
Відповідно до ст. 255 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з 01.01.2018 платниками рентної плати за спеціальне використання води є суб’єкти господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.
Первинні водокористувачі – водокористувачі, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води (ст. 42 Водного кодексу України від 06.06.1995 № 213/95-ВР зі змінами та доповненнями).
Такі водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води щокварталу наростаючим підсумком з початку року, у якому було здійснено таке використання.
Розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у Додатку 5 до Декларації з рентної плати (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.15 № 719 зі змінами.
Вторинні водокористувачі, які отримують воду згідно договору на поставку води, та були платниками рентної плати за спеціальне використання води, востаннє визначали податкові зобов’язання за IV квартал 2017 року та подавали Декларації разом з Додатком 5.
Отже, вторинні водокористувачі з 01.01.2018 не є платниками рентної плати за спеціальне використання води і такі водокористувачі за податкові періоди 2018 року не подають Декларації разом з Додатком 5. При цьому заява про виключення з переліку платників рентної плати за спеціальне використання води такими водокористувачами до фіскальних органів не подається.

Податок на нерухомість: особливості обчислення
Звертаємо увагу платників, що ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з 01.01.2018 визначені норми, відповідно до яких сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок).
В 2018 році до 01 липня громадяни отримають податкові повідомлення – рішення про сплату податку за 2017 рік, а в окремих випадках – за останні три роки, якщо за 2015 та 2016 роки податок не було сплачено. Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, за місцезнаходженням житлової або комерційної нерухомості і від розміру мінімальної заробітної плати встановленої на 1 січня року, за який проводиться нарахування податку.
Відповідно до п. 266.7 ст. 266 ПКУ податкове повідомлення – рішення про сплату податку надсилається платнику податку за місцем його реєстрації.
Всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку, визначеному ПКУ (п. 63.5 ст. 63 ПКУ)
Інформація щодо місця реєстрації – це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків. Слід зазначити, що згідно з п. 70.7 ст. 70 ПКУ, протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він перебуває на обліку. Якщо платник не повідомляє органи ДФС про зміну місця реєстрації, то податкове повідомлення – рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Отже, платник податку у цьому випадку не буде ознайомлений із сумою нарахованного податку. В свою чергу, така ситуація призводить до виникнення податкового боргу і штрафних санкцій.

Таблиця даних платника ПДВ: порядок заповнення
Повідомляємо, що відповідно до п. 29 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок № 117), платник ПДВ має право подати до ДФС України таблицю даних платника ПДВ (далі – Таблиця) за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку № 117.
Відповідно до п. 30 Порядку № 117 у Таблиці зазначаються:
у графі «Код згідно з КВЕД ДК 009:2010» – види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010). При цьому цей код потрібно вказувати в кожному рядку;
у графі «Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)» – коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі – ДКПП), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником ПДВ. Кожний код УКТ ЗЕД (що відповідає певному товару) зазначається в окремому рядку навпроти рядка, у якому зазначений вид діяльності;
у графі «Код згідно з УКТ ЗЕД/ДКПП 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг» – коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником ПДВ.
Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання (виготовлення) в одному рядку Таблиці не допускається.
Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 до 14 символів.
Після подання Таблиці, надалі при складанні ПН/РК, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці. Якщо в Таблиці коди будуть вказані на рівні 4 перших цифр, а в ПН/РК – на рівні 12 цифр, то реєстрація такої ПН/РК буде призупинена.
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника ПДВ права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.
Платник ПДВ має право подати Таблицю без наявності факту зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Пунктом 31 Порядку № 117 визначено, що Таблиця подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.

З початку року підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили до бюджету більше 706 млн. грн.
Протягом січня – травня 2018 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 706,3 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання – фізичних осіб, що на 154,2 млн. грн., або на 27,9% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Про це повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.
В регіоні спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують понад 86 тисяч підприємців.
Найбільш чисельною серед «спрощенців» є друга група, яка складає майже 40,6 тисяч підприємців. У першій групі перебуває понад 11,6 тисяч платників єдиного податку, у третій – більше 34,6 тисячі.
За І квартал 2018 року підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи задекларовано валового доходу на загальну суму 5 млрд. 262,5 млн. грн., що на 1 млрд. 304,8 млн. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року, сума єдиного податку до сплати склала 257,6 млн. грн., що на 64,3 млн. грн. більше ніж за відповідний період 2017 року.

Благодійна допомога на відшкодування збитків внаслідок стихійного лиха при певних умовах не підлягає оподаткуванню ПДФО
Відповідно до пп. 170.7.2 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу цільова або нецільова благодійна допомога, що надається платнику податку на доходи фізичних осіб, який постраждав внаслідок:
а) екологічних, техногенних та інших катастроф у місцевостях, оголошених згідно з Конституцією України зонами надзвичайної екологічної ситуації, – у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України;
б) стихійного лиха, аварій, епідемій та епізоотій загальнодержавного або місцевого характеру, які завдали шкоди або створюють загрозу здоров’ю громадян, навколишньому природному середовищу, викликали або можуть викликати людські жертви чи втрату власності громадян, у зв’язку з якими рішення про залучення (надання) благодійної допомоги було прийнято відповідно Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування, у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування відповідно.
При цьому, благодійна допомога, що надається на зазначені цілі, повинна розподілятися через державний чи місцевий бюджет або через банківські рахунки благодійних організацій, Товариства Червоного Хреста України, внесених до Реєстру неприбуткових організацій та установ.

Адвокатське бюро має право обрати спрощену систему оподаткування
Інформуємо, що адвокатська діяльність регулюється Законом України від 05.07.2012 № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 5076).
Так, адвокатське бюро є юридичною особою, створеною одним адвокатом, і діє на підставі статуту (частина перша ст. 14 Закону № 5076).
Пунктом 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХІV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу ХІV ПКУ.
Згідно з пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До третьої групи платників єдиного податку, зокрема належать юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.
Нормами п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначено види діяльності, що не дають права суб’єктам господарювання бути платниками єдиного податку першої – третьої груп. На юридичну особу – адвокатське бюро норми п. 291.5 ст. 291 ПКУ не поширюються.
Отже, адвокатське бюро як юридична особа може обрати або перейти на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за умови відповідності вимогам, встановленим глави 1 розділу ХІV ПКУ.

Накладено арешт на фальсифіковану підакцизну продукцію, вилучену в підпільному цеху на території трьох областей
Слідчими ГУ ДФС у Тернопільській області під процесуальним керівництвом прокуратури Тернопільської області розслідується кримінальне провадження за фактом незаконного виготовлення з метою збуту та збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку.
Розслідуванням встановлено, що на території Тернопільської, Львівської та Закарпатської областей працює підпільний цех із виготовлення фальсифікованої коньячної продукції в скляній тарі та тарі типу «Bag-in-Box».
За результатами 11 санкціонованих обшуків, проведених за місцями зберігання та збуту незаконно виготовленого алкоголю, а також у транспортних засобах, якими здійснювалось його транспортування вилучено 5,2 тис. літрів готового фальсифікату, 1,3 тис. літрів спирту та 2 тис. марок акцизного податку України з ознаками підробки.
На вказані ТМЦ загальною вартістю близько 2,2 млн. грн. накладено арешт.

Роздрібна торгівля безалкогольним пивом: чи є об’єкт оподаткування акцизним податком ?
Відповідно до пп. 14.1.144 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД.
Водночас, під безалкогольним пивом розуміють насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами з об’ємною часткою спирту не більш як 0,5 відсотка, отриманий шляхом діалізу або переривання головного бродіння, або виготовлення пивного сусла зі зниженою часткою сухих речовин у початковому суслі, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2202 (ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями).
При цьому, пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 ПКУ ставки акцизного податку встановлено, зокрема, на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно УКТ ЗЕД.
На товари, що відносяться до товарної групи 2202 згідно УКТ ЗЕД, ставки акцизного податку ПКУ не встановлено і такі товари не віднесено до підакцизних.
Враховуючи вищевикладене, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

Представники бізнесу отримали відповіді на актуальні питання
Днями в Криворізькій північній ОДПІ відбулася зустріч представників малого та середнього бізнесу із виконуючим обов’язки начальника ОДПІ Ігорем Тимченко.
На початку зустрічі податківець повідомив присутнім про підсумки роботи Криворізької північної ОДПІ за 5 місяців 2018 року та зосередився на перспективах взаємодії між бізнес - спільнотою і органами фіскальної служби.
В ході заходу обговорювалися питання, що стосувалися податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску, зокрема, практичного застосування норм чинного законодавства. Окрему увагу було приділено питанню використання платниками права на отримання податкової знижки. Учасники заходу були одностайні в тому, що складнощі, які виникають під час ведення бізнесу, повинні негайно вирішуватися, аби це не стало перепоною для здійснення «прозорої» діяльності, оскільки від успішності бізнесу буде залежати і економічна успішність держави в цілому.
Підсумовуючи зустріч, Ігор Тимченко зазначив, в Криворізькій північній ОДПІ функціонують 3 Центри обслуговування платників, де можна отримати адмінпослугу, роз’яснення або консультацію з того, чи іншого питання. Наголосив, що і він, і всі працівники служби налаштовані на конструктивне відкрите спілкування з бізнесом та громадськістю.

Громадяни, визнані учасниками бойових дій, звільняються від сплати земельного податку
З метою допомоги учасникам антитерористичної операції, членам їх сімей, внутрішньо переміщеним та постраждалим особам внаслідок зазначеної операції для забезпечення їх соціального захисту законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податків і зборів. Зокрема, громадяни, визнані учасниками бойових дій, звільняються від сплати земельного податку. Саме цій темі було присвячено виступ на ТРК «Криворіжжя» завідувача сектору організації роботи Криворізької північної ОДПІ Вікторії Мокряк.
В своєму виступі податківець розповіла про граничні норми пільг, які поширюються на одну земельну ділянку за кожним видом використання, а також зазначила, що для звільнення від сплати земельного податку особа, яка має підстави для отримання пільг, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення «Учасник бойових дій».
Наприкінці радіоефіру Вікторія Мокряк нагадала слухачам адреси центрів обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ, за якими у разі необхідності учасники АТО або члени їх сімей зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу з питань, що стосуються сплати податків і зборів.

До уваги страхувальників! Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску
Повідомляємо, що 08.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 № 393 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (длі – наказ № 393), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.04.2018 за № 498/31950.
Наказом № 393 відповідно до статей 5, 16, 19 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями затверджено Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 (далі – Порядок), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2014 за № 1553/26330 (зі змінами), зокрема:
- Порядок доповнено новим додатком № 2 – «Заявою про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства)» (№ 12-ЄСВ);
- викладено у новій редакції Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), на якого не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (форма № 2-ЄСВ).
- у разі внесення змін до даних, що вказуються у Повідомленні за формою № 2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо) повідомлення за формою № 2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі.
Для отримання нового повідомлення платник єдиного внеску подає до контролюючого органу заяву із зазначенням причин заміни та старе повідомлення.
Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення.
- Порядком також встановлено: якщо контролюючими органами при здійсненні своїх функцій за результатами перевірок та звірок, або на підставі інформації від третіх осіб, або на підставі даних інших державних органів чи відповідних державних реєстрів встановлено, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та при цьому не перебуває на обліку у відповідному контролюючому органі, таким органом вживаються заходи щодо подання таким підрозділом документів для взяття на облік платником єдиного внеску і такий платник обліковується в контролюючому органі з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».
Довідково: Наказ № 393 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 29.05.2018 № 41. Наказ № 393 набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто дата набрання чинності – 08.06.2018.

Використовуєте нерухоме майно з метою одержання доходу – пільги з податку на нерухомість не застосовуються!
Нагадуємо, що пп. 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості –– на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).
Крім цього, пп. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Отже, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи (згідно з пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ), до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги, передбачені п. 266.4 ст. 266 ПКУ, не застосовуються.

Туристичний збір: подання податкової декларації податковим агентом
Звертаємо увагу платників туристичного збору, що відповідно до пп. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:
а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами або фізичними особами – підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору в контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу (п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).
Податкова декларація з туристичного збору (далі – Декларація) подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, Декларація подається податковим агентом до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації. Якщо податковий агент має відокремлений підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі), то за умови покладення на нього податковим агентом обов’язку зі сплати податків та зборів, такий підрозділ повинен стати на податковий облік в контролюючому органі за місцем здійснення діяльності та самостійно подати Декларацію до цього контролюючого органу.

Коли юридична особа – «спрощенець» не звітує за землю?
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму земельного податку (далі – податок) щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Водночас особливості справляння податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV ПКУ (п. 269.2 ст. 269 ПКУ).
Зокрема, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (пп. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).
Отже, юридичним особам – платникам єдиного податку за земельні ділянки, належні їм на правах власності або постійного користування, що використовуються ними для провадження господарської діяльності, не потрібно подавати до контролюючих органів податкову декларацію з плати за землю.

У Києві ліквідовано центр мінімізації митних платежів, який надавав послуги відомим торгівельним мережам
Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві під процесуальним керівництвом Київської місцевої прокуратури № 9 зупинили роботу центру мінімізації митних платежів, який працював із відомими торгівельними мережами та «спеціалізувався» на заниженні митної вартості імпортованих косметичних засобів та побутової хімії.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України було встановлено групу осіб, які на замовлення власників низки відомих торгівельних мереж, що здійснюють реалізацію косметичних засобів та побутової хімії, надавали їм послуги із заниження митної вартості імпортованих товарів. Це дозволяло вигодонабувачам ухилятися від сплати митних платежів в особливо великих розмірах.
Для реалізації злочинних намірів організатором ЦММП було створено групу підприємств-імпортерів, від імені яких укладалися зовнішньоекономічні контракти з нерезидентами - постачальниками продукції із Польщі, Німеччини, Південної Кореї, Японії та інших країн.
Після цього зловмисники виготовляли бланки з відтисками печаток вказаних іноземних компаній, які у подальшому використовувались для виготовлення підроблених документів цих нерезидентів (інвойси, ЦМР, контракти та інші), до яких вносились недостовірні відомості щодо вартості імпортованих товарів. Підроблені документи передавались митному брокеру для митного оформлення товарів за заниженою митною вартістю та головному бухгалтеру для сплати митних платежів, нарахованих із заниженої митної вартості.
Таким чином протягом 2016 – 2018 рр. до України було імпортовано товарів на 200 млн. грн.
У подальшому імпортована продукція передавалась замовникам - фізичним особам – підприємцям, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та здійснюють реалізацію товарів у торгівельних центрах та мережах супермаркетів, та юридичним особам - власникам торгівельних мереж.
За поставлену продукцію замовники розраховувались готівкою без відображення у податковому обліку.
На підставі ухвал суду було проведено 3 обшуки в офісних та складських приміщеннях, які використовувались учасниками ЦММП для здійснення незаконної діяльності, за результатами яких вилучено електронні файли, в яких містяться бланки документів із реквізитами та печатками підприємств – нерезидентів, які є постачальниками імпортованої продукції, печатки 7 підконтрольних підприємств імпортерів та транзитних СГД, чорнову бухгалтерію та чорнові записи, а також документи складського обліку.
Слідство продовжується.

Мирослав Продан: «Ми повинні створити умови для легального бізнесу в країні»
Державна фіскальна служба продовжує діалог з бізнесом. В.о. Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у галузевому бізнес-форумі «Укрлегпром: Промисловий діалог з Урядом» у Львові.
Відбулася відверта ділова розмова між представниками великих підприємств легкої промисловості України та керівництвом фіскальної служби України та Львівської області щодо шляхів відродження легкої промисловості країни, залучення інвестицій, підготовки кадрів та збереження існуючого кадрового потенціалу.
Мирослав Продан розповів про заходи, які реалізує ДФС для сприяння зростанню конкурентоздатності підприємств легкої промисловості, зростанню довіри та співпраці бізнесу та фіскальної служби.
Серед іншого було відзначене суттєве зростання – майже 75% – сплати платниками податку на прибуток за перший квартал 2017 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року, збільшення обсягу обігових коштів за рахунок відшкодування 93% заявлених до повернення сум ПДВ у місячний термін, що є безумовним свідченням стабілізації економіки.
«Якщо ми не створимо умов для власного бізнесу, то продовжуватимемо «годувати» інші країни коштами та робочою силою. Ми знаємо, що значна частина тканин та взуття потрапляють в Україну контрабандним шляхом. Це підриває основи чесного бізнесу. Примушує його працювати в тіні. Ми ставимо цьому бар’єри. На сьогодні 82 відсотки митних декларацій оформляється через єдине вікно, уникаючи контакту між митником та суб’єктом господарювання», - відзначив очільник ДФС.
Крім того, минулого року ДФС ліквідовано схему заниження митної вартості, яку використовували понад два десятки підприємств-імпортерів. За рахунок руйнування схеми бюджет отримав понад 1 млрд грн. Так, наприклад, у минулому році митна вартість при оформленні тканини складала 50 центів за кг, платіж з одного контейнера – 2,5-3 тис. доларів. Після руйнування схеми вартість зросла у понад 6 разів – до 3,30 доларів за кг, тобто з контейнера платіж тепер складає 14-16 тис доларів.
Вже з початку 2018 року митницями складено 18600 протоколів про порушення митних правил, що на 40% більше показника минулого року, де предметами правопорушення виступали у тому числі товари легкої промисловості.
Розказав Мирослав Продан учасникам форуму і про створення нової сучасної системи е-Receipt щодо контролю за готівковими операціями. Оскільки зараз незастосування касових операцій абсолютною більшістю суб’єктів господарювання не дає можливості реально визначити та проаналізувати обсяги ввезених на митну територію України товарів, а також об’єми фактичної реалізації. E-Receipt, як зручна, проста у використанні, безоплатна та інтегрована з базами ДФС система, дасть реальну можливість вивести значну частину економіки з тіні.
«Тому електронний чек, як можливість бачити дані про обсяги реалізації товарів/послуг, кількості та вартості товарів, скануючі системи, закупівлю яких ми вже оголосили, дає можливість повністю ліквідувати такі явища, як контрабанда, порушення митних правил, заниження митної вартості»,– вважає Мирослав Продан.
Представники підприємств легкої промисловості виявили бажання брати участь у пілотному проекті з запровадження е-Receipt.
Бізнес подякував за зміни, які відбуваються у відносинах між платниками та ДФС. Вони як виробники відчувають реальні позитивні зрушеннях як при митному, так і при податковому контролі, а деякі учасники форуму навіть висловили здивування щодо існування на сьогоднішній день податкової міліції.
«Такі відгуки суб’єктів підприємництва є підтвердженням того, що країна і, зокрема, фіскальна служба рухаються у правильному напрямку. Коли я прийшов на посаду, то вбачав за мету, щоб служба працювала так, щоб платник навіть не знав імені керівника. І те, що платники не знають чи існує податкова міліція, чи ні, підтверджує, що ми на вірному шляху», – резюмував Мирослав Продан.

Удосконалено порядок формування плану-графіка проведення документальних перевірок платників
ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/339756.html повідомила наступне.
Наказом Міністерства фінансів України від 26.03.2018 № 386, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.04.2018 за № 465/31917, внесено зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.
Наказ № 386 опубліковано в «Офіційному віснику України» № 41 від 29.05.2018.
Внесеними змінами вдосконалено процедури формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, оновлено перелік критеріїв ризику від провадження діяльності платників податків та поділ їх за ступенями.
Зокрема, до переліку критеріїв ризику для платників податків — юридичних осіб включено 28 нових критеріїв.
Так, у оновленому Порядку для платників податків — юридичних осіб визначено 69 критеріїв ризику несплати податків, у тому числі 21— високого ступеня ризику, 20 — середнього та 7 — незначного. Для банківських установ — 25, небанківських установ — 29, постійних представництв та представництв нерезидентів — 16, суб’єктів господарювання — учасників ЗЕД — 21, платників податків – фізичних осіб — 27, платників податків — юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ — 21.
Використання зазначених критеріїв дозволяє задіяти механізм першочергового реагування на ті підприємства, щодо яких існує велика вірогідність недоплати або приховування об’єкта оподаткування.

Термін подання самозайнятою особою до контролюючих органів відомостей про зміну облікових даних
Відповідно до п. 65.9 ст. 65 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.
Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

Надходження до місцевих бюджетів зросли на 16,3 млрд гривень
У січні-травні 2018 року до місцевих бюджетів надійшло (сальдо) 88,7 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 22,6%, або на 16,3 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.
У травні до місцевих бюджетів платниками податків спрямовано 20,6 млрд грн. Порівняно з травнем минулого року надходження зросли на 25%, або на 4,1 млрд грн.
З початку року до зведеного бюджету надійшло 85 млрд грн податку і збору на доходи фізичних осіб. Це на 25%, або на 17 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Надходження податку та збору на доходи фізичних осіб у травні склали 18,2 млрд грн. Порівняно з травнем минулого року ці надходження зросли на 28%, або на 4 млрд грн.

На Хмельниччині уже підготовлено понад 100 фахівців для роботи зі скануючими системами на митниці
На базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС у Хмельницькому успішно працює відділ інформаційних технологій та скануючих систем для підготовки та удосконалення відповідних професійних навичок і знань операторів аналізу рентгенівських зображень митниць України.
На сьогодні провідними фахівцями підрозділу розроблено та впроваджено курс підвищення рівня професійної компетенції за напрямом спеціалізованої підготовки «Особливості роботи операторів аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем».
Як результат, у Депеартаменті СПКЗ ДФС за даним напрямом діяльності уже пройшли підготовку близько сотні фахівців митниць з усієї України, що підвищило їх професійний рівень до кращих європейський стандартів.
Навчання проводиться в спеціалізованій аудиторії з симуляторами робочого місця оператора аналізу рентгенівських зображень та за допомогою учбової бази рентгенівських зображень з описами на спеціалізованому сервері.
«Державні митні адміністрації країн світу, удосконалюючи здійснення митної справи, приділяють значну увагу технічним засобам митного контролю. Серед них варто виділити скануючі системи для використання у морських портах, наземних вузлових пунктах пропуску, якими сьогодні оснащені митні пости практично всіх країн-учасниць Всесвітньої митної організації. Вони дозволяють всього за 3-5 хвилин отримати рентгенівське зображення, необхідне для ідентифікації товарів. Завдяки цьому можна оглядати до 20 контейнерів на годину. Це справді прорив у контролі за незаконним обігом різного роду товарів, предметів та речовин», - розповів директор Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС Андрій Войцещук.
Зазначимо, що скануюча система як засіб неінтрузивного (безруйнівного) митного контролю являє собою комплексну систему. Проте операторові аналізу зображень, який здійснює порівняльний аналіз отриманого знімка рентгенівського сканування з відомостями, що містяться у поданих документах, тут відведена ключова роль. Саме він проводить обробку знімка з метою детального розгляду вмісту вантажу на лініях контейнерних перевезень, використовуючи спеціальний набір інструментів і функцій, які допомагають виявляти невідповідності і забезпечують пошук підозрілих об'єктів.
Загалом комплекс дозволяє розглянути замаскований вантаж навіть у самому центрі контейнера, адже система має унікальну проникаючу здатність - 270 мм у сталі.

Отримали від роботодавця безоплатно майно зобов’язані сплатити ПДФО та військовий збір
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника ПДФО.
Під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування ПДФО є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100 : (100 - Сп), де К – коефіцієнт; Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
Крім того, дохід, отриманий платником ПДФО у вигляді додаткового блага, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи відповідні ставки ПДФО і військового збору.
Враховуючи вищевикладене, якщо роботодавцем працівнику безоплатно передається майно, то його вартість включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівника як додаткове благо та оподатковується ПДФО та військовим збором на загальних підставах за ставками 18 % та 1,5 %.
Вищевказані норми норми передбачені пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.17 «е», п. 164.5 ст. 164, пп. 168.1.1 ст. 168, пп. 1.2 п. 16підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

При поповненні електронного рахунку у СЕА ПДВ необхідно правильно вказувати обов’язкові реквізити
Звертаємо увагу платників ПДВ, що згідно з п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) – рахунок, відкритий платнику ПДВ в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов’язань з податку.
При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ:
у полі «Отримувач» зазначається наймування платника ПДВ;
у полі «Код» необхідно зазначити податковий номер платника ПДВ, за яким ведеться облік у контролюючих органах;
у полі «Банк отримувача» зазначається «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
у полі «Код банку» зазначається «899998»;
у полі «№ рахунка» необхідно зазначити номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Відповідно до п. 3.8 Постанови Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 зі змінами реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.
У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

Податковою міліцією викрито масштабну схему ухилення від сплати податків, за якою в країну ввезено більше 3 тис. одиниць автомобілів та с/г техніки
Працівниками податкової міліції центрального апарату та ГУ ДФС у Чернігівській області під процесуальним керівництвом прокуратури Чернігівської області припинено діяльність злочинної групи, яка організувала масштабну схему по ввезенню в Україну імпортних автомобілів і сільгосптехніки за заниженою вартістю.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України та операції «Рубіж-2018» було виявлено та ліквідовано центр мінімізації митних платежів, який за рахунок використання підконтрольних підприємств (в т.ч. підприємств-нерезидентів) надавав компаніям реального сектору економіки, які зареєстровані в Житомирській, Київській, Чернігівській областях та інших регіонах України, а також фізичним особам послуги з мінімізації податків і митних платежів при митному оформленні в режимі «імпорт» транспортних засобів.
Вже встановлено, що протягом 2016-2018 років учасниками схеми вносилися недостовірні відомості про фактичну вартість транспортних засобів, в інвойсах, які подавалися до митниць, вона вказувалася нижче в 2 - 2,5 рази, ніж реальна ринкова. Зловмисниками використовувалися реквізити підприємств імпортерів, підконтрольних підприємств-нерезидентів та експертні висновки підконтрольного суб'єкта оціночної діяльності, що дозволяло мінімізувати митні платежі і легалізувати транспортні засоби на митній території України.
Протягом 2016-2018 років загальна кількість імпортованих за такою схемою транспортних засобів склала близько 3,7 тис. одиниць митною вартістю понад 740 млн. грн. Орієнтовна сума завданих державі збитків становить більше 250 млн. грн.
Було проведено 12 санкціонованих обшуків, за результатами яких виявлено та вилучено готівкові кошти в еквіваленті 16,4 млн. грн. (420,8 тис. доларів США; 175,7 тис. Євро, 31,6 тис. грн); сідельний тягач «DAF» і 2 кузовні напівпричепи орієнтовною вартістю 1, 8 млн. грн, 384 транзитних автомобільних номерних знаків, 7 печаток і штампів підконтрольних підприємств, чекові книжки та банківські картки, документи та чорнові записи, які підтверджують злочинну діяльність.

На Дніпропетровщині викрито махінації державного підприємства енергоринку на 4,4 млн гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою викрито протиправні дії посадових осіб одного з державних підприємств області, яке діє на енергоринку країни. Порушники організували злочинну схему із заволодіння бюджетними коштами та їх подальшої легалізації.
З’ясувалося, що вказані особи для приховування обсягів фактично здійснених фінансових операцій перерахували грошові кошти в розмірі 4,4 млн. грн. по ланцюгу на підконтрольне підприємство у м. Кам'янське. Останнє, у свою чергу, перерахувало ці кошти на підприємство з наявними ознаками фіктивності, що зареєстроване на підставних осіб.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 364 та 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Нові соціальні стандарти з 1 липня 2018 року
Законом України від 07.12.2017 № 2246 «Про державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розміри прожиткового мінімуму для різних груп населення та розмір мінімальної заробітної плати.
Слід зазначити, що вищевказані показники впливають на розміри соціальних виплат, мінімальних пенсій, а також податкових соціальних пільг.
Так, з 1 липня 2018 року встановлюються нові розміри прожиткового мінімуму на одну особу у розрахунку на місяць − 1 777 грн.
Для основних соціальних і демографічних груп населення з 1 липня 2018 року встановлюються такі показники прожиткового мінімуму:
для дітей віком до 6 років −1 559 грн.;
для дітей віком від 6 до 18 років − 1 944 грн.;
для працездатних осіб – 1 841 грн.;
для осіб, які втратили працездатність − 1 435 грн.
Мінімальна заробітна плата, з початку 2018 року, складає у місячному розмірі – 3 723 грн., у погодинному розмірі − 22,41 грн. Станом на 1 липня 2018 року мінімальна заробітна плата не змінюється.
Звертаємо увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

До уваги платників! Змінюються реквізити рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів
Державна казначейська служби України на офіційному субсайті за посиланням http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/article/411054 звернула увагу платників податків, органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та інших органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, на зміну реквізитів рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів.
Так, внесено зміни до наказів Міністерства фінансів України:
від 22.06.2012 № 758 «Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2012 за № 1206/21518 (наказ Міністерства фінансів України від 05.02.2018 № 110 «Про затвердження Змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.02.2018 № 400/31852);
від 29.01.2013 № 43 «Про затвердження Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2013 за № 291/22823 (наказ Міністерства фінансів України від 07.03.2018 № 350 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.04.2018 за № 400/31852);
від 23.08.2012 № 938 «Про затвердження Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.09.2012 за № 1569/21881 (наказ Міністерства фінансів України від 08.02.2018 № 126 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.02.2018 за № 256/31708).
У зв’язку зі зміною порядку відкриття дохідних рахунків з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів за новими реквізитами будуть відкриті на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998).

Оновлено реєстр РРО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДФС України 06.06.2018 наказом № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 167 моделей (раніше було 160).
Водночас наказ ДФС України від 20.02.2018 № 79 втратив чинність.

Податкова знижка за навчання: витрати на користь вітчизняних навчальних закладів – без обмежень
Відповідно до змін, внесених Закон України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 163 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Звіт TADAT відзначив прогрес ДФС у впровадженні сучасних практик податкового адміністрування
Звіт про результати діагностичної оцінки системи податкового адміністрування ДФС з використанням інструменту TADAT, яка проводилась міжнародною групою експертів за підтримки Представництва ЄС в Україні, розміщено на офіційному веб-порталі ДФС. Це перше в історії податкової служби діагностичне оцінювання адміністрування. Методика розроблена МВФ, Єврокомісією та Світовим банком. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, група міжнародних експертів, яка працювала в ДФС з 12 до 26 лютого 2018 року, оцінювала за допомогою діагностичного інструменту TADAT найважливіші показники діяльності Державної фіскальної служби України у податковому напрямі порівняно до найкращих міжнародних практик.
«Таке оцінювання ефективності національного податкового органу, сильних та слабких сторін системи податкового адміністрування, вже пройшли багато країн світу. І для нас дуже важливим було отримати об’єктивну оцінку процесів, які відбуваються в державній фіскальній службі, для внесення можливих коректив в процес реформування служби. Ми були абсолютно відкриті та надали експертам всю необхідну для дослідження інформацію», - зазначив Мирослав Продан.
Він підкреслив, що приємно вражений достатньо високими оцінками експертів, але в роботі фіскальної служби є ще багато напрямів, які потребують посиленої уваги та доопрацювання.
Так, у звіті зазначається, що загалом ДФС вже досягає значного прогресу у впровадженні сучасних практик податкового адміністрування. Цей прогрес особливо помітний у:
- використанні технологій з метою сприяння своєчасності сплати податків;
- використанні найкращих світових практик для ефективного вирішення податкових спорів;
- забезпеченні підзвітності та прозорості податкової адміністрації.
Ці напрями оцінювання отримали найвищий бал «А», що свідчить про відповідність процедур передовим світовим практикам.
Серед сильних сторін податкового адміністрування – своєчасність подання звітності платниками податків (більше 90%), своєчасність сплати платниками податків зобов’язань (більше 90%), існування незалежного процесу вирішення, ефективність реагування ДФС на результати розгляду оскаржень, гарантування ДФС прозорості своєї діяльності. Також у звіті відзначена широко розповсюджена практика утримання податків у джерела отримання доходу та система авансової сплати податкових зобов’язань.
Також відзначається, що існують декілька ключових напрямків, які потребують певні вдосконалення, зокрема, ведення бази даних зареєстрованих платників податків та управління ризиками.
Серед напрямів, які пропонується покращити, – розробка інтегрованого плану покращення дотримання податкових вимог, створення структурованої системи управління ризиками дотримання податкової дисципліни, зниження рівня податкової заборгованості (більше 12 місяців), удосконалення моніторингу та заходів щодо запобігання отримання недостовірної звітності, проведення широкомасштабної автоматизованої перехресної звірки з інформацією від банків, фінансових установ або роботодавців тощо.

За п’ять місяців платникам відшкодовано 54,8 млрд грн податку на додану вартість
Протягом січня-травня 2018 року на рахунки платників відшкодовано 54,8 млрд грн податку на додану вартість. Це на 14,4%, або на 6,9 млрд грн перевищує відповідний показник минулого року. У січні-травні 2017 року платникам було повернуто 47,9 млрд грн.
За результатами камеральних перевірок з початку року відшкодовано 86% заявлених до повернення сум ПДВ.
Динаміка зростання відшкодованих сум податку на додану вартість зберігається вже кілька років. Протягом січня-травня 2016 року платникам повернуто 36 млрд грн, а по результатам року - 94,4 млрд грн, то вже у відповідному періоді 2017 року на 33% більше (протягом 2017 року цей показник склав 120,1 млрд гривень).
Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.
Врегулювання своєчасності повернення податку на додану вартість стало одним з позитивів 2017 року поруч зі зростанням надходжень до бюджету за рахунок перекриття схем з мінімізації податків, ліквідації каналів незаконного переміщення товарів та водночас підвищення до 95% добровільності сплати податків.

Хто є платником земельного податку у випадку оренди будівель?
Підставою виникнення податкових зобов'язань з плати за землю є право власності на земельну ділянку або право користування нею (п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України), що обчислюються за даними Державного земельного кадастру. Отже, платниками плати за землю є суб'єкти господарювання, за якими зареєстровано право власності або користування земельною ділянкою.
Відповідно, у разі якщо орендар орендує будівлі або їх частини, що розташовані на земельних ділянках, власниками/користувачами яких є суб'єкти господарювання, в тому числі державної та комунальної форми власності, то обов'язок щодо декларування, нарахування та сплати податкових зобов'язань із земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної/комунальної власності, а також відповідальність за порушення правил їх нарахування та сплати, виникає у власника (орендодавця) такого майна.

Які документи потрібно подати для отримання пільги із земельного податку?
Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, подає контролюючому органу за місцем знаходження земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу:
посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи,
пенсійне посвідчення (за віком),
посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років),
посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»,
посвідчення особи, на яку поширюється дія Закону України від 22.10.93 р. № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1 — 3 категорія).






Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор