www.kriv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 19 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Криворізський район >> За даними 2018 року
Увага! Нові реквізити рахунків для сплати податків із 02 липня 2018 року
Версія для друку Написати листа
Увага! Нові реквізити рахунків для сплати податків із 02 липня 2018 року

Криворізька північна ОДПІ звертає увагу, що у зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з 02.07.2018 відкриті на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998) рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів за новими реквізитами.
Реквізити нових бюджетних рахунків розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України http://sfs.gov.ua

ДФС інформує про можливість подання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації в електронному вигляді
У Державній фіскальній службі України на виконання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації» функціонують електронні адреси для подання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації.
Електронні звернення громадяни можуть надсилати до ДФС на електронну адресу zvernennya@sfs.gov.ua у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника.
Запит на отримання публічної інформації, розпорядником якої є ДФС, заявники можуть надсилати на електронну адресу: publicinfo@sfs.gov.ua.
Довідково:
Відомості про електронні адреси zvernennya@sfs.gov.ua та publicinfo@sfs.gov.ua розміщені на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) у розділах:
«Контакти» за посиланням http://sfs.gov.ua/others/kontakti/;
«Публічна інформація»-«Відправити запит» за посиланням http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/vyidpraviti-zapit/;
«Діяльність»-«Звернення громадян»-«Реєстрація звернень» за посиланням http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/zvernennya-gromadyan/reestratsiya/.

Понад 5,2 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровщини
Впродовж п’яти місяців 2018 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 5 млрд. 227,6 млн. грн. Якщо цей показник порівняти з січнем – травнем 2017 року, то цьогорічна сплата єдиного внеску збільшилась на 932,1 млн. грн.
При цьому, лише у травні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 89,9 млн. грн., що на 200,3 млн. грн. більше травневих надходжень минулого року.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Облік ПДВ при реорганізації юридичної особи
Повідомляємо, що згідно з пп. «б» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України від 02.12.010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання його реєстрації.
Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника ПДВ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника ПДВ внаслідок реорганізації платника ПДВ шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону (п. 184.7 ст. 184 ПКУ).
Відповідно до п. 196.1.7 ст. 196 ПКУ операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Підпунктом «а» п. 198.5 ст. 198 ПКУ визначено, що платник ПДВ зобов’язаний, зокрема, нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися в операціях, що не є об’єктом оподаткування (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 п. 196.1 ст.196 ПКУ).
Отже, платник ПДВ, що реорганізується шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону, не здійснює ні нарахування податкових зобов’язань на товари/послуги, необоротні активи, суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, і які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника ПДВ, ні зменшення податкового кредиту по операціях з їх придбання.

Касові операції: особливості оприбутковування готівки та застосування КОРО
Відповідно до Постанови Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України», яка набула чинності 01.06.2018, у новій редакції викладено п. 11 розділу І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 (далі – Положення № 148).
Так, відповідно до п. 11 розділу І Положення № 148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.
Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).
Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.
Крім того, чітко визначено питання застосування КОРО.
Суб’єкти господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, використовують КОРО для:
1) підклеювання та зберігання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках КОРО;
2) здійснення операцій із розрахунковими квитанціями в разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії;
3) обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, перевірок конструкцій та програмного забезпечення РРО.
Крім того, внесено зміни до абзацу третього пп. 3 п. 29 розділу ІІІ Положення № 148, який викладено у такій редакції: «документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є, примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача».

Для переходу на спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу 2018 року необхідно подати Заяву не пізніше 15 червня
Нагадуємо, що для переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкту господарювання необхідно не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу подати Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, затверджену Наказом Мінфіну від 20.12.2011 № 1675, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274 (далі – Заява), в один з таких способів:
1) особисто або уповноваженою на це особою;
2) поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб;
4) держреєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію.
У Заяві зазначаються такі обов’язкові відомості:
найменування суб’єкта господарювання, код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або ПІБ фізичної особи — підприємця (далі – ФОП), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
податкова адреса суб’єкта господарювання;
місце провадження господарської діяльності;
обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010;
обрані суб’єктом господарювання група та ставка єдиного податку або зміна групи та ставки;
кількість осіб, які одночасно перебувають з ФОП у трудових відносинах, та середньооблікова чисельність працівників у юридичної особи;
дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.
Суб’єкт господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, що має непогашені податкові зобов’язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, може бути зареєстрований як платник єдиного податку (шляхом подання не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу заяви) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснено погашення таких податкових зобов’язань чи податкового боргу.
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, також може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання Заяви не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Проте такий перехід можливий:
лише один раз протягом календарного року;
за умови відповідності критеріям, які дають право обрання спрощеної системи оподаткування (протягом року, що передує періоду переходу);
до поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Слід зазначти, що за умови дотримання платником єдиного податку вимог для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп, шляхом подання не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку.
Враховуючи вищевикладене, для переходу на спрощену систему оподаткування з 01.07.2018, суб’єктам господарювання необхідно подати Заяву не пізніше 15 червня 2018 року.

З початку року до бюджету надійшло 86,6 млрд грн ЄСВ
У січні-травні 2018 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 86,6 млрд гривень.
Цей показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 28,1%, або на 19 млрд гривень.
У травні 2018 року забезпечено надходження 18,2 млрд грн ЄСВ, що на 31%, або на 4,3 млрд грн перевищує показник травня минулого року.
ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

ДФС розпочне реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій
Бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.
Кабінетом Міністрів України схвалено постанову про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій. Цим документом Уряд фактично підтримав ініціативу щодо запровадження інноваційної системи реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій. Мова йде про запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО бізнес зможе використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.
Відповідно до постанови, ДФС спільно з Міністерством фінансів України розпочне пілотний проект щодо впровадження інноваційних технологічних рішень для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі (у тому числі Інтернет-торгівлі), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, з перевезення пасажирів тощо.
Так, після затвердження переліку новітніх моделей комплексів, які братимуть участь в проекті, ДФС здійснить їх реєстрацію у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій. Реєстрація триватиме до 1 квітня 2019 року. Саме ці моделі і застосовуватимуть у своїй діяльності користувачі-учасники експерименту, які здійснюватимуть з їх допомогою розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
ДФС, у свою чергу, узагальнюватиме та аналізуватиме контрольно-звітну інформацію, що надходитиме до системи обліку даних через новітні моделі комплексів, проводитиме оцінку своєчасності, повноти та захищеності даних, які зберігатимуться в системі зберігання даних.
Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Міністерства фінансів України.
Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні реєстратори розрахункових операцій у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.
Нагадаємо, що інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – e-Receipt, розроблена ДФС, передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети,смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.
Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.
Всі кейси цієї системи будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.
Система e-Receipt також матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

Платники Дніпропетровщини задекларували за 2017 рік доходів на суму понад 2,7 мільярдів гривень
Інформуємо, що в рамках кампанії декларування доходів, отриманих у 2017 році, є три важливі дати: перша – із 1 січня 2018 року платники податків подають декларації про доходи; друга – до 1 травня платники закінчують подавати декларації про доходи; третя – до 1 серпня платники самостійно сплачують податок із задекларованих доходів. Варто зазначити, в межах декларування доходів впродовж року, громадяни можуть подавати декларації задля отримання податкової знижки.
Як зазначила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна: «До територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області громадяни та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність подали 41045 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, з яких 4866 декларацій подано з метою отримання податкової знижки».
Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу за 2017 рік становить 2 млрд. 677,7 млн. грн. Слід відмітити, що цьогоріч свої доходи понад 1 млн.грн задекларували 234 громадянина.
Згідно з поданими деклараціями самостійно визначена до сплати сума податку на доходи фізичних осіб склала 91,2 млн. грн, що на 3,8 млн. грн. менше, ніж у минулому році, а військового збору – 12,05 млн. грн., що на 1,9 млн. грн. менше, ніж у минулому році.
Відповідно до норм Податкового кодексу України, відповідальність за порушення порядку заповнення документів податкової звітності, несуть, зокрема, фізичні особи – платники податків та їх законні чи уповноважені представники у випадках, передбачених законом.

До уваги платників! Оприлюднено нові рахунки для сплати податків
Нагадуємо, що Державна казначейська служба України повідомила про застосування з 02.07.2018 рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів за новими реквізитами, які будуть відкриті на балансі Державної казначейської служби України (далі – ДКСУ) (МФО 899998).
З новими рахунками для сплати податків, зарахування на які розпочнеться з 02.07.2018 платникам Дніпропетровської області можливо ознайомитись на головній сторінці субсайту ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області за посиланням
http://www.treasury.gov.ua/reg/control/dnp/uk/publish/category/918914
та на офіційному субсайті Теріторіальні органи ДФС у Дніпропетровській області за посиланням
http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

Внесено зміни до Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 08.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.05.2018 № 493, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.05.2018 за № 628/32080 (далі – Наказ № 493), яким внесено зміни у наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2017 № 898 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.11.2017 за № 1429/31297.
Наказ № 493 розроблено відповідно до частини сьомої ст. 298 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI зі змінами та доповненнями.
Внесенеми Наказом № 493 змінами передбачено перенесення термінів переведення обслуговування платників через депозитні рахунки 3734, а саме:
1) переведення підприємств на обслуговування через депозитні рахунки 3734, відкриті в Державному казначействі України на ім’я ДФС України, для зарахування авансових платежів (передоплати) здійснюється поетапно:
на перехідний період (з 15.01.2018 до 15.04.2019) – за рішенням підприємства;
з 16.04.2019 – на постійній основі;
2) протягом перехідного періоду:
з 18.03.2019 сплата та зарахування грошових коштів у вигляді авансових платежів (передоплати) підприємств на депозитні рахунки 3734, відкриті в ГУ Казначейства в м. Києві на ім’я митниці ДФС України, припиняються в установленому порядку;
з 16.04.2019 порядок розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, Державної митної служби України від 24.01.2006 № 25/44, застосовується виключно щодо операцій по перерахуванню до державного бюджету митних та інших передбачених законодавством платежів, сплачених в перехідний період, а також грошових коштів, внесених підприємствами як грошова застава, в разі якщо така застава підлягає перерахуванню до державного бюджету.
Наказ № 493 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.06.2018 № 044.

Компенсація вартості проїзду працівника: чи є база нарахування ЄСВ?
Інформуємо, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для роботодавців – підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону про оплату праці, та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями).
Витрати на відрядження, зокрема вартість проїзду, компенсаційні виплати, які виплачуються при переїзді на роботу в іншу місцевість згідно з чинним законодавством, не належать до фонду оплати праці (п. 3.15 розділу 3 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстатом України від 13.01.2004 № 5).
Крім того, згідно з п. 6 розділу І Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2013 № 1170, зазначені вище витрати на відрядження (вартість проїзду) належать до виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується ЄСВ.
Враховуючи вищевикладене, суми компенсації вартості проїзду в громадському транспорті, виплачені найманому працівникові при виконанні службових обов’язків, не є базою нарахування ЄСВ.

ДФС надано розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання на загальну суму понад 2,5 млн євро та 757,4 тис. дол. США
На сьогодні Державною фіскальною службою України прийнято 26 рішень про надання платникам розстрочення податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України на загальну суму понад 2,5 млн євро та 757,4 тис. дол. США.
З них по 18 заявам рішення прийнято за погодженням з Головою ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн. грн.
Найбільшу суму розстрочки надано Хмельницькою митницею ДФС - 1,2 млн євро та Київською митницею ДФС - 415,9 тис. дол. США (у валюті контракту).
Здійснено 14 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень з розстроченням сплати ПДВ на суму 58,6 млн грн.
Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, будівельної галузі, харчової промисловості, медичного обладнання.
Загалом станом на 14 червня 2018 року платниками до митниць ДФС подано 76 заяв про надання розстрочення по сплаті ПДВ. Митницями розглянуто 64 заяви, з яких по 36 надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, мається на увазі наявність податкового боргу у підприємств, відсутність інформації про предмет або суму контракту.
Відкликано платниками 10 заяв, адже прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ.
Наразі на розгляді у митницях ДФС знаходяться ще 12 заяв.
Нагадаємо, що 21 лютого 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою визначено порядок надання розстрочень та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва. Наприкінці 2017 року Верховна рада ухвалила зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких відтермінування по сплаті ПДВ надається у строк не більше 24 календарних місяців без нарахування процентів, пені та штрафів.
Розстрочення не надається, якщо обладнання має походження з країни, визнаної Україною державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, ввозиться з території такої країни та/або з тимчасово окупованої території України.

На Миколаївщині викрито фіктивний ремонт, який коштував бюджету 4,1 млн гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Миколаївській області встановлено факти можливого привласнення бюджетних коштів.
Так, посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Миколаєва, зловживаючи своїм службовим становищем, внесли до актів здачі-приймання виконаних робіт, податкових накладних та інших документів завідомо недостовірні дані щодо вартості ремонтних робіт на плавкрані та теплоході, замовниками яких виступили державні підприємства.
За результатами дослідження фактичне виконання ремонтних робіт та послуг, нібито придбаних у підприємств з ознаками фіктивності, не підтверджено.
Це свідчить про те, що посадові особи зазначеного товариства привласнили державні кошти у розмірі 4,1 млн. грн.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Митниками вилучено 114 блоків тютюну для кальянів, які намагалися незаконно ввезти в Україну
Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» зафіксовано чергові спроби ввезення на територію України тютюнових виробів з порушенням митних правил. І якщо минулого разу це було 107 блоків тютюновмісних виробів для вейпів, то цього разу – тютюн для кальянів.
114 блоків тютюну для кальянів торгової марки «DOZAJ» різних найменувань одним авіарейсом намагалися незаконно ввезти на територію України двоє громадян Туреччини, які прямували зі Стамбула трансфером до Дніпра.
Для проходження митного контролю громадяни обрали спрощену систему – «зелений коридор», чим засвідчили, що не переміщують товарів, які підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадяни Туреччини не подавали, з приводу декларування переміщуваних ним товарів до інспекторів митниці не зверталися.
Загалом 115 блоків тютюну по 500 г в кожній пачці було виявлено у багажному відділенні терміналу під час проведення митного контролю трансферного багажу даних громадян за допомогою рентген-апарату.
Кожному з громадян пропущено згідно з вітчизняним законодавством по 250 г тютюну.
Вилучено за протоколами про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України загалом у обох громадян 114 блоків тютюну для кальянів.
Довідково: згідно з ч.2 ст. 376 Митного кодексу України громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України без сплати митних платежів та без письмового декларування у кількості із розрахунку на одну особу – 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів.

До уваги суб’єктів господарювання! Обов’язковий продаж валюти на рівні 50 відсотків продовжено до 13 грудня 2018 року
Повідомляємо, що 14.06.2018 набрала чинності Постанова Правління Національного банку України від 12.06.2018 № 65 «Про запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті та встановлення розміру обов’язкового продажу таких надходжень» (далі – Постанова № 65).
З метою підтримки стабільності валютного ринку України Правління Національного банку України Постановою № 65 встановило вимогу щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України.
Вищезазначені надходження в іноземній валюті підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України уповноваженим банкам та/або Національному банку України у розмірі 50 відсотків. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.
Постанова № 65 діє до 13 грудня 2018 року (включно).
Постанову № 65 розміщено на сторінці офіційного Інтернет-предстаництва Національного банку України у рубриці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням
https://bank.gov.ua/document/download?docId=71584909

Про забезпечення органів місцевого самоврядування податковою інформацією щодо податкового боргу з місцевих податків
ДФС України листом від 07.06.2018 № 17208/7/99-99-12-02-03-17 «Про забезпечення органів місцевого самоврядування податковою інформацією щодо податкового боргу з місцевих податків» (далі – Лист ДФС № 17208) повідомила наступне.
Питання оприлюднення інформації про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, у тому числі й з місцевих податків врегульовано п. 35.4 ст. 35 Податкового кодексу України від 02.12.010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс), з дотриманням вимог Порядку формування і оприлюднення інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 № 67 «Про затвердження форм інформації щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами; інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, та порядку їх оприлюднення».
Відповідно до вимог п. 35.4 ст. 35 Кодексу, згідно з Положенням про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835, ДФС України як розпорядник інформації забезпечує оприлюднення, зокрема, інформації про суб’єктів господарювання, в тому числі фізичних осіб-підприємців, які мають податковий борг. Вказана інформація із зазначенням сум боргу окремо до державного та місцевого бюджетів розміщується щомісячно в сервісі «Відкриті дані» на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (www.sfs.gov.ua) та рубриці «Податки» Єдиного державного веб-порталу відкритих даних (www.data.gov.ua).
Повна інформація із зазначеного питання розміщена на офіційному сайті (веб-порталі) Державної фіскальної служби України на Головному порталі у розділі «Довідники, реєстри, переліки» підрозділі «Переліки» за адресою: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/
Більш детальніше у Листі ДФС № 17208, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72929.html

Вартість пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля включається до складу витрат ФОП-«загальносистемника»
Відповідно до пп. 177.4.1 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП), зокрема, належать витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат.
Отже, ФОП, що застосовує загальну систему оподаткування, має право включити до складу витрат вартість придбаних пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля.
Проте, звертаємо увагу, що списання палива і мастильних матеріалів здійснюється виходячи з даних пробігу автомобіля та норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспортту України від 10.02.1998 № 43 «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами та доповненнями.

Відбулось чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 14 червня 2018 року відбулось десяте засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада), на якому за рішенням членів Громадської ради припинені повноваження Голови Громадської ради та його членство у її складі на підставі поданої ним відповідної заяви. Шляхом рейтингового голосування обрано нового Голову та переобрані перший заступник та заступник Голови. Крім того, відповідно до Положення про Громадську раду проведено ротацію її персонального складу.
Під час засідання обговорювались пропозиції стосовно роботи Митного комітету Громадської ради, висловлювались рекомендації щодо впровадження системи критеріїв оцінки ефективності митних формальностей.
Також призначено відповідальних членів Громадської ради для проведення моніторингу діяльності Центрів обслуговування платників при ДПІ (ОДПІ) м. Дніпра з метою виявлення актуальних питань щодо організації їх роботи.
У ході засідання вирішено низку інших питань стосовно діяльності Громадської ради.

Контакт-центром ДФС надано 405,1 тис. відповідей на запитання платників податків
Протягом січня-травня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 405,1 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 393 тис. надано у телефонному режимі, 10,9 тис. – електронною поштою і факсом, 1,2 тис. – із використанням автовідповідача.
Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців.
Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань - автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 червня цього року База знань налічує 5,4 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 97 консультацій у письмовій формі з використанням Бази знань.
Протягом січня-травня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 812 запитань-відповідей та внесено 852 їх нових редакцій.
Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося 1261,3 тис. клієнтів.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», залишити коментарі та пропозиції. Станом на 1 червня користувачами ЗІР оцінено 107 актуальних відповідей, що містяться в Базі знань. Рівень задоволеності їх якістю склав 74,5 відсотка.

Мирослав Продан представив громадськості новації, які реалізує ДФС
ДФС разом із бізнесом удосконалює процеси адміністрування податків і зборів, втілює нові технології та електронізує процеси для покращення умов ведення господарської діяльності. Зокрема, завдяки повній автоматизації та прозорості у адмініструванні та відшкодуванні ПДВ, вдалося повністю ліквідувати схеми та маніпуляції з цим податком.
В.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Громадської ради при ДФС відзначив, що саме за активної участі бізнесу, вдалося оновити та перезапустити систему моніторингу ризиків та блокування податкових накладних. Створено систему критеріїв, які блокують схемні податкові кредити, не створюючи перешкод легальному бізнесу. З початку запуску другого етапу СМКОР оброблено 53 млн податкових накладних/розрахунків коригування. У порівнянні з минулорічною системою блокування ПН, що діяла з 1 липня по 1 грудня 2017 року, кількість податкових накладних, які зупиняються, суттєво зменшилась – на майже 120 тис в середньому за місяць.
«Суттєвих нарікань на роботу системи ми не чуємо. Одночасно з цим значно збільшилися нарахування з ПДВ та податку на прибуток», - додав очільник ДФС.
Ще одна новація, підтримана бізнесом та яку незабаром втілюватиме служба у рамках пілотного проекту, e-Receipt. Схвалене Урядом рішення щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій стане кроком до принципової зміни існуючої системи, яка давно застаріла.
«Існуюча на сьогодні система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, оскільки доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків. Враховуючи рівень розвитку інформаційних технологій, ми маємо якнайповніше застосовувати їх на практиці. Саме тому ДФС пропонує альтернативу касовим апаратам – мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації, які бізнес зможе використовувати замість традиційних реєстраторів розрахункових операцій», – наголосив Мирослав Продан.
Застосування новітніх моделей у рамках пілотного проекту відбуватиметься паралельно з діючою системою. Взяти участь в проекті зможуть усі бажаючі, саме з їх допомогою ДФС зможе удосконалити систему, виявляти проблемні моменти та їх усунути. Мирослав Продан закликав громадськість також активно долучитися до цієї роботи.
Мирослав Продан також поінформував присутніх про зміни у митному напрямі. Позитивною новацією цього року для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності стало поширення принципу «однієї зупинки» ще на 12 пунктів пропуску. Започатковано це було пункті пропуску «Нові Яриловичі». Спільний митно-прикордонний контроль дозволив значно скоротити в часі всі митні формальності. До кінця року цей принцип застосовуватиметься на всіх пунктах пропуску.
У повному обсязі працює система «єдиного вікна» при оформленні імпорту товарів, що підлягають видам державного контролю, та під час переміщення товарів через митний кордон автомобільним транспортом. Порівняно з минулим роком частка вантажів, що оформлювались через «єдине вікно» зросла з 20 % до 85 %.
«Зміни відбуваються, можливо на так швидко, як би нам хотілося, однак вони є. І дуже приємно, що наші новації позитивно оцінюються бізнесом. ДФС завжди відкрита до діалогу, до впровадження нових технологій та механізмів, які дозволять спростити роботу платникам податків та залучити інвестиції в нашу країну», – наголосив Мирослав Продан.

З початку року ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено відшкодування майже 4,3 млн. грн. збитків
За 5 місяців 2018 року в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 391 кримінальне провадження.
З 88 закінчених кримінальних проваджень на розгляд до суду направлено 45, серед яких: 40 з обвинувальним актом та 5 з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності.
Крім того, за січень – травень поточного року за підслідністю скеровано 126 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 47.
По закінчених кримінальних провадженнях до бюджету відшкодовано 4 мільйони 272 тисячі гривень збитків.

Режим роботи ЦОП Дніпропетровської області у святкові та вихідні дні червня
Інформуємо, що з метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття звітності та надання адміністративних послуг, Центри обслуговування платників Дніпропетровської області у святкові та вихідні дні червня працюватимуть за наступним режимом:
23 червня 2018 року – центри обслуговування платників будуть працювати за режимом роботи відповідних ДПІ/ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області при яких вони створені;
27 червня 2018 року –– відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;
30 червня 2018 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год. 00 хв.;
24, 28, 29 червня 2018 року – вихідні дні.

Зміни до Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою ЄСВ
Повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2018 № 459 (далі – Постанова № 459), яка набрала чинності 13.06.2018, внесено зміни до Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок).
Постановою № 459 Порядок приведено у відповідність до вимог Закону України від 03.10.2017 № 2148 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій».
Змінами передбачено, зокрема, передання повноважень щодо компенсування роботодавцям за рахунок коштів Державного бюджету України фактичних витрат у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування на нове робоче місце особи від Пенсійного фонду України до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Постанову № 459 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 13.06.2018 № 110.

Застосування цінників при реалізації товарів обов’язкове
Звертаємо увагу платників, що відповідно до п. 8 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

Особливості визнання заборгованості за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності, безнадійною
Нагадуємо, що Міністерством фінансів України наказом від 03.04.2018 № 400 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо необхідності звернення платників податків до суду для визнання заборгованості безнадійною відповідно до підпункту «а» підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.
Так, відповідно до пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) безнадійна заборгованість – це заборгованість, що відповідає одній з перелічених цим підпунктом ознак. Зокрема, відповідно до підпункту «а» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ під безнадійною заборгованістю розуміється заборгованість за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.
Підпунктом «а» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ не встановлюється будь-яких додаткових умов для визнання заборгованості за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності, безнадійною. Ця норма ПКУ не передбачає необхідності здійснення платником податку – кредитором будь-яких заходів щодо стягнення заборгованості, зокрема у судовому порядку, визнання боржника банкрутом тощо.
Отже, виключним та достатнім критерієм для визнання заборгованості безнадійної згідно з підпунктом «а» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ є сплив строку позовної давності зобов’язаннями щодо такої заборгованості, незалежно від того звертався кредитор до суду з метою її стягнення чи ні.
Таким чином, у разі якщо заборгованість відповідає ознаці, визначеній підпунктом «а» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, платники податків не повинні здійснювати перевірку відповідності такої заборгованості іншим ознакам, передбаченим пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Мирослав Продан: Взяти участь у пілотному проекті щодо реєстрації розрахункових операцій вже виявили бажання кілька суб’єктів господарювання
Новий механізм реєстрації та обліку розрахункових операцій стане альтернативою традиційним касовим апаратам, що не потребуватиме додаткових знань та коштів. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі радіо «НВ».
«Те, що пропонується сьогодні як альтернатива касовим апаратам, – абсолютно проста система, яка не потребує ніяких додаткових знань, навиків. Основна її перевага - це гнучкість, а саме можливість цього програмного продукту використовуватись фактично любим пристроєм, який має доступ до мережі Інтернет», – зазначив Мирослав Продан.
Взяти участь у пілотному проекті вже виявили бажання низка суб’єктів господарювання, які запропонували використати новий механізм на своїх потужностях.
За словами очільника ДФС, нова система дозволить платникам зекономити значні суми коштів. Так, наприклад, сьогодні в Україні на обліку в податкових органах знаходиться 286 тис. касових апаратів, вартість яких на сьогодні складає 4-20 тис грн. Щомісячно за кожний з них суб’єкти господарювання лише на обслуговування витрачають ще 200 грн на місяць.
«Новий програмний продукт матиме коннект з Електронним кабінетом платника податків. Реєстрація буде відбуватися за рахунок електронного цифрового підпису в кабінеті. Це відбувається в один крок, фактично в режимі «онлайн». Потім програмний продукт, який буде використовуватися за бажанням платника: чи це буде комп’ютер, чи ноутбук, чи інший пристрій, даватиме можливість платнику реалізовувати будь-які товари, які передбачено проводити через касовий апарат», – розповів Мирослав Продан.
Автоматично електронний чек трансформуватиметься в спеціальний реєстр, який буде доступний для всіх бажаючих в Електронному кабінеті платника.
Для упередження будь-яких збоїв у роботі системи передбачено створення двох дата-центрів.
«Це – так звані кол-центри, які знаходитимуться в різних точках нашої держави. Вони страхуватимуть один одного на випадок втрати електроенергії, чи інших можливих збоїв. Переключення здійснюватиметься автоматично при збої якогось із дата-центрів. Є багато нюансів, але ми їх відпрацьовуємо», – наголосив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також підкреслив, що до цієї роботи залучаються суб’єкти, які такі або аналогічні проекти вже реалізовували в інших країнах, з ними здійснюються обговорення з метою адаптації цих новацій до вітчизняного законодавства.

Змінили основне місце обліку - необхідно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП
Звертаємо увагу платників, що відповідно до ст. 7 Закону України від 22.05.2003 № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» та пп. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України від 29.11.2017 № 150, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.
Отже, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

ЄСВ на суму заробітної плати працівників – осіб з інвалідністю нараховується ФОП – роботодавцем на загальних підставах
Нагадуємо, що розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для кожної категорії платників визначається ст. 8 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Частиною першою ст. 7 Закону № 2464 визначено, що платники ЄСВ, які є роботодавцями, нараховують ЄСВ на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці» зі змінами та доповненнями.
ЄСВ для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).
Слід зауважити, що згідно з частиною тринадцятою ст. 8 Закону № 2464 ставка 8,41 відсотка визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють особи з інвалідністю. Тобто, вказаний розмір ЄСВ не розповсюджується для застосування роботодавцями – фізичними осібами – підприємцями (далі – ФОП), які використовують працю найманих працівників – осіб з інвалідністю.
Отже, ФОП нараховують ЄСВ на заробітну плату працівників – осіб з інвалідністю у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування ЄСВ.

Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради розглядали питання збільшення надходжень до місцевого бюджету
У Дніпровській міській раді відбулося засідання робочої групи з питань збільшення надходжень до місцевого бюджету, в якому прийняли участь в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.
В ході наради відбулося обговорення сумісної роботи управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС та управління доходів департаменту економіки, фінансів та міського бюджету міської ради. Зокрема, розглянуто проблемні питання, пов’язані з пільгами при сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; обговорено механізм залучення до оподаткування власників житлових будинків більше 120 кв.м.
Ірина Сікіріна довела, що за п’ять місяців 2018 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області направлено 9 млрд. 782,5 млн. гривень податків і зборів, що на 1 млрд. 730,4 млн. гривень більше ніж у минулому році.
Владислав Воінов наголосив, що відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 23.05.2018 №4/32, яким внесено зміни до діючого рішення міської ради, оподаткування житлової нерухомості, загальна площа якої не перевищує 85 кв.м. за нульовою ставкою, не застосовується до фізичних осіб – підприємців, які використовують власне житло у підприємницької діяльності.
Фізичні особи – підприємці, по яким співпадають відомості щодо місця провадження господарської діяльності та місця реєстрації - є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.
Тобто, при зазначені ФОПами домашньої адреси - місцем провадження діяльності, то об’єктом оподаткування – є загальна площа житлової нерухомості.
З метою розмежування адреси фактичного мешкання та фактичного здійснення діяльності, підприємцям необхідно внести змін до Реєстру платників єдиного податку та подати до Центрів обслуговування платників повідомлення за формою 20-ОПП.
Під час робочого засідання обговорено питання щодо відпрацювання Головним управлінням ДФС області отриманої інформації стосовно оподаткування фізичних осіб по платі за землю, а також проаналізовано організацію спільної ДФС області та Дніпровської міської ради роботу з проведення перевірок щодо відповідності грошової оцінки земельних ділянок та площ, зазначених у податкових деклараціях.

Мирослав Продан: Оновлена система СМКОР не викликає нарікань бізнесу
З початку функціонування оновленої системи блокування податкових накладних значно зменшилась кількість зупинених документів. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, з березня цього року кількість зупинених податкових накладних/розрахунків коригування становить 0,3% від загальної кількості поданих на реєстрацію документів.
«Після переходу механізму формування критеріїв ризиків, по яких блокуються податкові накладні, до фіскальної служби нарікань від бізнесу фактично не надходить, кількість скарг зменшилась в сотні разів, при цьому нарахування по податку на додану вартість збільшились на 1,1 млрд. грн. щомісячно, що є понад очікування», - підкреслив Мирослав Продан.
Загалом з початку функціонування другого етапу механізму зупинення реєстрації податкових накладних СМКОР оброблено 52,8 млн. податкових накладних/розрахунків коригування з обсягом постачання товарів/послуг на загальну суму 1,9 трлн грн., у тому числі ПДВ - 396,8 млрд грн.
З них 99,7%, або 52,2 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму ПДВ 379,1 млрд. грн., зареєстровані після проведення перевірок на відповідність «відсікаючим» ознакам та показникам, які визначають позитивну податкову історію.
Зупинено реєстрацію 147,9 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму ПДВ 3,1 млрд. грн.
Порівняно з минулорічною системою блокування податкових накладних, кількість документів, які зупиняються, суттєво зменшилася – на 118,4 тис. податкових накладних в середньому за місяць.

Мирослав Продан: Автоматичне відшкодування ПДВ ніколи б не відбулося без участі ДФС
Автоматизована система відшкодування податку на додану вартість ніколи б не запрацювала, якби в цьому не брала участь Державна фіскальна служба України. Про це в ефірі радіо «НВ» заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
«Я чітко пам’ятаю кожен день, коли ми запроваджували цей процес. Все робилося в стінах ДФС, фахівці, які були залучені, знаходилися в ДФС. Це знають всі, хто був задіяний в цьому», – зазначив Мирослав Продан.
За його словами, всі спекуляції та дискусії щодо того, що «систему можна відмінити, відмотати, ліквідувати тощо» є абсолютно безпідставними. Адже зробити таке неможливо ані процедурно, оскільки це – програмний продукт, ані-політично, адже система показує ефективність.
«Сьогодні немає необхідності це робити – ми вийшли на той формат, що 93 відсотки від заявлених до відшкодування сум отримуються автоматично, що дає можливість нашим платникам оперативно поповнювати свої обігові кошти і декларувати прибутки на зміну збиткам або нульовим деклараціям, які були до цього попередньо», – наголосив очільник ДФС.
На сьогодні система працює успішно, що підтверджено і позитивною оцінкою місії TADAT Міжнародного валютного фонду.
«Сьогодні ми вибудували систему адміністрування ПДВ, систему СМКОР, яка в автоматичному режимі реєструє податкові накладні, а електронне відшкодування замкнуло повний цикл на будь-яких можливих зловживаннях з ПДВ. Більше того, ми зараз моделюємо, що якщо правильно адмініструвати, правильно відшкодовувати, то в подальшому, в принципі, не буде що перевіряти. Якщо система і машина це пропустила, то немає ніякої необхідності в перевірці», – розповів Мирослав Продан.
Загалом в ДФС значну увагу приділяють переведенню всіх процесів між платниками податків та працівниками служби в режим он-лайн. Адже, на думку керівника відомства, унеможливлення будь-якого контакту і є запорукою уникнення корупційних складових. ДФС запроваджує фактично100-відсоткову електронізацію всіх процесів.
У митному напрямі для служби абсолютним пріоритетом є система оформлення митних декларацій за принципом «єдиного вікна», яка визнана однією з найуспішніших систем у світі.
«По Кодексу передбачено 4 години на оформлення вантажно-митної декларації. Якщо хтось із контролюючих органів не вклався в цей термін і в нього немає підстав для затягування процедури, декларація закривається автоматично. Це є надзвичайно великим позитивним результатом для митного напрямку», – підкреслив Мирослав Продан.

Перші результати опитування щодо відкритих даних Державної фіскальної служби України
ДФС з 11 червня 2018 року розпочала проведення опитування серед аналітиків, представників бізнес-середовища, громадськості та ЗМІ щодо наборів даних, які ДФС оприлюднює у формі відкритих даних відповідно до вимог ст.101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» зі змінами.
За тиждень проведення опитування (період з 11.06.2018 по 18.06.2018) участь у ньому взяло понад 500 респондентів, що свідчить про «трендовість» відкритих даних ДФС серед громадськості, яка підтверджується результатами опитування.
Так, більше 95% респондентів вважає, що набори даних у формі відкритих даних, які оприлюднюються ДФС, є:
- корисними;
- більш зручним способом отримання інформації чим надсилання письмових запитів;
Більше 94% респондентів зазначили, що завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних здійснюють з розділу «Відкриті дані» тестова версія офіційного веб-порталу ДФС (sfs.gov.ua)
Майже 88% респондентів вважають, що доцільно в Електронному кабінеті розміщувати інформацію про стан оновлення наборів даних у формі відкритих даних на інформаційних ресурсах
Більше 71% респондентів задоволені регулярністю оновлення наборів даних у формі відкритих даних на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua)
Також опитування показало, що майже 43% респондентів вважає Реєстр платників податку на додану вартість пріоритетним набором даних у формі відкритих даних.
ДФС продовжує здійснювати опитування і запрошує громадськість взяти в ньому участь (sfs.gov.ua/opros2).

Контроль за обігом і оподаткуванням підакцизних товарів у Дніпропетровській області
18 червня в прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Контроль за оборотом і оподаткуванням підакцизних товарів» за участі представника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого.
Андрій Первой повідомив, що з початку року в області проведено 53 фактичні перевірки у сфері обігу підакцизних товарів, в ході яких виявлено 49 порушень законодавства.
«Виявлені наступні порушення: 22 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензій; 10 фактів торгівлі тютюновими виробами без ліцензії; 6 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижче мінімальних роздрібних цін; 8 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив; 1 факт торгівлі тютюновими виробами за цінами, вище максимальних роздрібних; 1 факт торгівлі тютюновими виробами без наявності марок акцизного податку; 1 факт зберігання алкогольних напоїв у місці зберігання не внесеного до Єдиного державного реєстру місць зберігання», – проінформував спікер.
За наслідками проведених фактичних перевірок до суб’єктів господарювання застосовано 702,4 тис. грн. штрафних санкцій.
Також, фахівець зазначив, що 24.04.2018 набрав чинності Закон України від 22.03.2018 № 2376-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», яким внесено зміни до ст. 153 Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 481) щодо надання: сільським, селищним та міським радам в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби.
Так, рішенням Дніпровської міської ради від 23.05.2018 № 41/32 встановлена заборона продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території м. Дніпра з 22.00 год. до 07.00 год. щодня, у тому числі у вихідні дні та на свята.
Відповідно до ст. 17 Закону № 481 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 153 Закону № 481 у розмірі 6800 гривень.

Інформація щодо внесення змін до Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України
Інформуємо, що Правлінням Національного банку України постановою від 07.06.2018 № 63 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 63) затверджено Зміни до Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України (далі – Зміни), що свого часу була затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 № 502.
Згідно з п. 5 Постанови № 63 вона набирає чинності з 01 липня 2018 року, крім окремих пунктів, які наберуть чинності через шість місяців із дня набрання чинності постановою, тобто з 01 січня 2019 року.
Постанову № 63 офіційно опубліковано 11.06.2018.
Із текстом нормативно-правового акту можна ознайомитись на інтернет сайті Національного банку України (https://bank.gov.ua) у розділі «Офіційне опублікування нормативно-правових актів».
З метою спрощення оформлення банками валютно-обмінних операцій підпунктом 1 пункту 2 Змін передбачено, що банк має право за згодою клієнта не здійснювати оформлення першого примірника квитанції про здійснення валютно-обмінної операції, який видається клієнту.
Для тих осіб, які відмовились від паперового примірника квитанції, банк має право не здійснювати операції сторно (відмова клієнта від раніше здійсненої ним валютно-обмінної операції).
Вказані норми набувають чинності з 01 липня 2018 року.
Також передбачається можливість для фінансових установ, пунктів обміну валют банків та фінансових установ при проведенні валютно-обмінної операції оформляти не два документа – квитанцію про здійснення валютно-обмінної операції та розрахунковий документ реєстратора розрахункових операцій (далі – розрахунковий документ РРО), а лише один – розрахунковий документ РРО.
Для цього розрахунковий документ РРО доповнюється реквізитами, які містилися на квитанції про здійснення валютно-обмінної операції. Слід зазначити, що дані про клієнта у розрахунковому документі РРО заповнюються лише у разі здійснення валютно-обмінної операції на суму, що дорівнює чи перевищує в еквіваленті 150 000 гривень.
Окрім того, банкам та фінансовим установам надано можливість здійснювати через їхні платіжні пристрої (банківські автомати, платіжні термінали, програмно-технічні комплекси самообслуговування тощо) не тільки купівлю, а також і продаж готівкової іноземної валюти.
При цьому для фінансових установ документ, що друкується їх платіжним пристроєм, має відповідати вимогам Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, а також додатково містити інформацію щодо валютно-обмінної операції.
А самі платіжні пристрої фінансових установ мають відповідати вимогам Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) та постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування».
З огляду на необхідність для виробників зазначеної техніки відповідного часу для її доопрацювання і налаштування, Постановою № 63 передбачено, що норми, пов’язані з реквізитами розрахункових документів РРО, набудуть чинності через шість місяців після набрання чинності Постановою № 63, тобто з 01 січня 2019 року.
ДФС України звертає увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти на необхідність забезпечення виконання вимог чинного законодавства та зазначає, що за порушення вимог Закону № 265 щодо застосування при проведені операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до уповноважених банків та суб’єктів господарювання застосовуються відповідні штрафні фінансові санкції.
Інформація з цього питання розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/340788.html
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор