Криворізський район
www.kriv-rn.dp.gov.ua


З 1 липня 2018 року запроваджуються нові акцизні марки для тютюнових виробів

Повідомляємо, що 13.04.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» (далі – Постанова № 257), якою затверджені нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок).
Відповідно до Постанови № 257 марки акцизного податку нового зразка для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок) запроваджуються з 01 липня 2018 року.
Довідково: Постанова № 257 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 13.04.2018 № 71.

Сплата ЄСВ ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування
Нагадуємо, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП).
ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується ЄСВ, враховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід (прибуток).
Базою нарахування ЄСВ є чистий оподатковуваний дохід (прибуток), зазначений у податковій декларації, поділений на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий. До зазначеної суми з урахування максимальної величини бази нарахування ЄСВ застосовується ставка у розмірі 22%.
У разі якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, то такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ.
При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році – 819,06 грн).
Зазначені норми передбачені п. 4 частини першої ст. 4, абзацем третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями

Платники податків зобов’язані зберігати первинні документи протягом часу, визначеного ПКУ
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).
За незбереження первинних документів до платників податків можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Платниками Криворізької північної ОДПІ перераховано до бюджету 38,5 млн. грн. військового збору
З початку 2018 року на підтримку української армії від платників Криворізької північної ОДПІ до державного бюджету перераховано 38,5 млн. грн., що на 7,6 млн. грн. більше надходжень січня – травня 2017 року.
Нагадуємо, що ставка збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи – резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, та податкові агенти.

Електронний кабінет пропонує сервіси платникам як допомогу при реєстрації податкових накладних
ДФС розширює можливості Електронного кабінету платника. Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування.
Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.
Крім того, платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.
Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.
Нагадуємо, що у разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до контакт-центру ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

До уваги представників підприємництва!
Відповідно до вимог розділу Х Митного кодексу України Державною фіскальною службою України надано статус гаранта з включенням до реєстру гарантів ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та ПАТ КБ «МТБ БАНК».
Раніше такий статус мав лише ПАТ АБ «Укргазбанк».
Вказані банки мають право надавати митним органам фінансові гарантії забезпечення сплати митних платежів.
Фінансова гарантія, що надається у вигляді документа, є безвідкличним зобов’язанням гаранта, внесеного до реєстру гарантів, виплатити на вимогу органу доходів і зборів кошти в межах певної суми у разі невиконання забезпечених цією гарантією зобов’язань із сплати митних платежів.
Враховуючи необхідність виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами з іншої сторони система гарантування сплати митних платежів в Україні буде розвиватись згідно з міжнародними зобов’язаннями України та будуватись на найкращих європейських практиках.

Мирослав Продан: Підписані в рамках ГУАМ документи сприятимуть спрощенню та прискоренню митних процедур і посиленню протидії митним правопорушенням
19-20 червня в Одесі відбулося засідання Керівного комітету Проекту зі сприяння торгівлі і транспортуванню ГУАМ за участі керівників митних адміністрацій Грузії, України, Азербайджану та Молдови. Це своєрідне прев’ю до зустрічі прем’єр-міністрів держав-членів ГУАМ.
Під час засідання сторони обговорили низку проектів:
- щодо застосування та взаємного визнання електронного цифрового підпису (ЕЦП) при митному оформленні товарів і транспортних засобів, які переміщуються через державний кордон країн-членів ГУАМ.
Мова йде про значне спрощення, прискорення та легалізацію електронного документообігу між країнами. Завдяки попередньому інформуванню, обміну електронними деклараціями та іншими типами документів всі сторони процесу – суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності та контролюючі органи – матимуть можливість перевіряти автентичність та цілісність даних у документах.
- Щодо розроблення концепції «Цифровий торговий вузол ГУАМ».
Мова йде про створення інформаційно-довідкового ресурсу для розміщення інформації про торгово-економічні відносини між країнами-членами ГУАМ, законодавства, нормативів та правил, що діють на національному рівні, так і гармонізовані до міжнародних стандартів. Інформацію планується структурувати по країнах. Крім того, в перспективі – створення інтерактивної анкети для фіксації даних щодо пошукових запитів користувачів для систематизації інформації.
- Щодо підписання Протоколу між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ про взаємодію у сфері боротьби з митними правопорушеннями, пов’язаними з переміщенням товарів повітряним транспортом.
Мова йде про обмін інформацією щодо осіб, які планують злочин або вже його скоїли. Крім того, всі сторони обмінюватимуться інформацією щодо товарів, які перевозяться фізичними та юридичними особами повітряним транспортом з порушенням митного законодавства будь-якої країни-члена ГУАМ.
«Сьогодні ми готові підписати Протокол про взаємодію у сфері боротьби з митними правопорушеннями щодо товарів, які переміщуються повітряним транспортом. Усі необхідні погоджувальні внутрішньовідомчі процедури вже завершені, – відзначив в.о. Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан. – За останні 3 роки це вже третій міжнародно-правовий документ, який розроблений в рамках Керівного комітету. Всі документи спрямовані на спрощення та прискорення митних процедур та посилення протидії митним правопорушенням».
Нагадаємо, у 2015 році сторони підписали Протокол між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ щодо організації обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, а також технічні умови щодо цього процесу. Наприклад, вантаж проходить митне оформлення в Азербайджані, країною отримувачем є Україна. Ще до того, як вантаж виїхав з країни відправника, український митник знає про цей вантаж все: від номенклатури до ваги. При проходженні митного контролю залишається тільки звірити дані.
Крім того, у 2017 році був підписаний Протокол про взаємне визнання окремих результатів митних процедур щодо товарів та транспортних засобів, які переміщуються через кордони держав-учасниць ГУАМ.
Наприклад, якщо митник Грузії завершив контроль і оформив вантаж, то митник інших трьох країн-учасниць ГУАМ мають визнати цей контроль. На митну територію такий вантаж допускається без додаткових перевірок.
Слід додати, що у рамках Керівного комітету обговорюється й низка проектів, що мають на меті сприяння торгово-економічним відносинам та реалізації транзитного потенціалу чотирьох країн, у першу чергу, транспортного коридору «Новий Шовковий шлях». Зокрема, планується розробка та укладання Угоди між митними адміністраціями країн-членів ГУАМ про сприяння транзиту товарів і транспортних засобів через території країн-учасниць.
Мова йде про співробітництво та обмін інформацією щодо процедур транзиту, необхідних документів, платежів та зборів, обмежень чи заборон, а також відповідальності за порушення транзитних формальностей.
Для довідки:
За 5 місяців 2018 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року товарообіг між Україною та Азербайджаном збільшився на 43%, або 107 млн. дол. США – до 354 млн. дол. США;
з Грузією - на 37%, або на 60 млн. дол. США до 225 млн. дол. США
з Молдовою - на 64%, або 153 млн. дол. США до 393 млн. дол. США
ГУАМ – це міжнародна регіональна організація, яка об’єднує чотири держави Грузію, Україну, Азербайджанську Республіку та Республіку Молдова.
ГУАМ створено у 1997 році для сприяння розвитку торгівельно-економічних відносин між країнами-учасницями.

Благодійна організація є платником податку на нерухомість
Відповідно до пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі податок на нерухомість), є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування податком на нерухомість, визначено пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ. Особливостей для благодійних організацій щодо сплати податку на нерухомість нормами ПКУ не встановлено.
Отже, якщо благодійна організація згідно з інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно має у власності об’єкти нерухомості, що використовуються такою організацією згідно із статутом, то така організація відповідно до норм ПКУ є платником податку на нерухомість.

Постачання послуг для обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси: оподаткування ПДВ
Відповідно до пп. «в» пп. 95.1.3 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси оподатковуються за нульовою ставкою.
До послуг з обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, відносяться послуги, які комплексно необхідні та безпосередньо пов’язані з виконанням міжнародного рейсу, а саме:
обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропорту (посадка-зліт повітряного судна, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, забезпечення авіаційної безпеки, наднормативна стоянка повітряного судна);
послуги з наземного обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропортах;
оренда аеропортових приміщень у частині використання для обслуговування міжнародних рейсів (офіси, стійки реєстрації та інші службові приміщення, які орендуються авіаперевізниками, що виконують міжнародні рейси);
послуги персоналу з обслуговування повітряних суден.

Задекларували доходи – до 01 серпня 2018 року сплатіть податок!
Криворізька північна ОДПІ нагадує громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік (далі – декларація), про обов’язок сплати до 1 серпня року, що настає за звітним, суми податкового зобов’язання, зазначеної в поданій податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Слід зазначити, що відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі несплати узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.
Після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Мирослав Продан: Сьогодні пріоритет – забезпечення митника у пункті пропуску сучасними засобами митного контролю
Для Державної фіскальної служби України пріоритетом на сьогодні є забезпечення митників, які працюють у пунктах пропуску на державному кордоні, сучасними технологічними засобами митного контролю. Про це в.о. Голови ДФС Мирослав Продан заявив в програмі «Подія» на телеканалі «Прямий».
За його словами, без скануючого пристрою митник, яким би грамотним він не був, не зможе виявити контрабанду, яку, наприклад, везуть у паливному баку транспортного засобу. Натомість колеги з сусідньої країни при налагодженому технологічному процесі її виявляють, а це, відповідно, викликає нарікання на роботу українських митників.
«Транспортний засіб, який проїжджає через спеціальну рамку, проходить відповідний контроль. І це не митник виявляє, а скануючий пристрій, який дає меседж митнику: зверніть увагу туди, тому що там є певна проблематика», – розповів Мирослав Продан.
Очільник ДФС переконаний, що майбутнє – за сучасними скануючими системами в пункті пропуску – створення інтелектуальної системи фото- і відеоспостереження, системи зчитування номерних знаків з відповідною фіксацією періодичності перетину митного кордону.
«Якщо проводити певну аналітику, виявляється дещо дивним, коли транспортний засіб нібито пустим перетинає кордон в одному та іншому напрямку. Оскільки система правильно налаштована, то про ці ймовірні ризики вона інформує митника», – підкреслив Мирослав Продан.
Він також розповів, що на ефективність протидії контрабанді впливає і налагоджений обмін інформацією з іншими країнами. Наприклад, наразі ДФС отримує стовідсоткову інформацію від митників Молдови по вантажам, які прибувають в Україну. Що дозволяє українському митнику отримати необхідну інформації про вантаж ще до прибуття його на українську територію.

За порушення вимог класифікації товарів згідно з УКТЗЕД донараховано 18,8 млн грн. митних платежів
Під час документальних перевірок платникам податків донараховуються значні суми митних платежів через невірне застосування кодів класифікації при митному оформленні товарів, що ввозяться на митну територію України. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
Так, за її словами, факти неправильної класифікації декларантами товарів виявляються під час аналізу баз даних оформлених митних декларацій з використанням інформації, розміщеної в Програмно-інформаційному комплексі Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ПІК ЄАІС) ДФС. Саме на підставі такого аналізу і приймається рішення щодо проведення документальних перевірок діяльності таких суб’єктів господарювання.
«Протягом січня - травня 2018 року підрозділами митного аудиту регіональних головних управлінь ДФС проведено 377 документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи. З них 242 документальні перевірки – щодо порушення вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД, що становить майже 64,2% від загальної кількості проведених перевірок»,– зазначила Наталія Рубан.
Загальна сума нарахованих грошових зобов’язань по сплаті митних платежів, що виникли внаслідок порушення суб’єктами ЗЕД митного законодавства, складає 48,86 млн. грн. З цієї суми за результатами документальних перевірок з питань порушення вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД донараховано 18,8 млн.грн., або майже 38,5% від загальної суми нарахованих грошових зобов’язань.
Як розповіла Наталія Рубан, найбільше порушень вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД допускається суб’єктами господарювання внаслідок неправильного застосування Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, затверджених Законом України від 19 вересня 2013 року «Про Митний тариф України», по таких товарах: іграшково-розвиваючий та навчаючий асортимент товарів для дітей – по 47 суб’єктах ЗЕД; пістолети клейові – по 29 платниках податків; велокрісла для дітей – по 25 підприємствах; вакууматори пакувальні –по 24 суб’єктах господарювання.

Мешканці Дніпропетровщини спрямували до держбюджету майже 637 млн. грн. військового збору
Як повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук за п’ять місяців поточного року на підтримку української армії від платників Дніпропетровської області надійшло 636,9 млн. грн., що на 136,5 млн. грн., або на 27,3% більше надходжень січня – травня 2017 року.
«Загалом спостерігається стабільна динаміка надходжень військового збору. Так, якщо у березні 2018 року, відрахування на потреби Збройних сил України складали - 128,9 млн. грн., у квітні – 134,4 млн. грн. то вже у травні поточного року – майже 137 млн. грн. І ми вдячні платникам Дніпропетровщини за сумлінну сплату податків», – підкреслила Оксана Томчук.
Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 28.12.2014 №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» дію військового збору продовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Оперативне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє
Завдяки діям податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області підприємство, яке ухилилося від сплати 5,4 млн. грн. відшкодувало державі завдані збитки.
В рамках розслідування під процесуальним керівництвом прокуратури області кримінального провадження за фактом ухилення від сплати 5,4 млн. грн. податків було встановлено службових осіб одного з підприємств м. Дніпра, які протягом 2016-2017 років постачали на один з гірничо-збагачувальних комбінатів обладнання та будівельні матеріали, отримуючи при цьому значний дохід.
При цьому, з метою ухилення від сплати податків, фігуранти документально оформляли безтоварні операції щодо придбання реалізованих товарно-матеріальних цінностей у фіктивних суб’єктів господарювання.
Завдяки вжитим в ході слідства заходам, у червні поточного року, 5,4 млн. грн. завданих державі збитків відшкодовані в повному обсязі.

У ДФС обговорили запровадження електронної системи контролю за виробництвом тютюнових виробів
Державна фіскальна служба активізувала переговорний процес з учасниками тютюнового ринку щодо запровадження електронної системи контролю за виробництвом та обігом сигарет. Це – дієвий спосіб упередження появи на ринку фальсифікованої продукції, що і обговорили виробники тютюнових виробів на зустрічі з в.о. Голови ДФС Мирославом Проданом.
Як відзначили представники бізнесу, кожен великий виробник на підприємстві має свою систему контролю, яка передбачає можливість відслідковування шляху пачки сигарет від виробника до кінцевого споживача (track&trace) за допомогою унікального ідентифікатора. Електронна акцизна марка, на їх думку, має працювати аналогічно.
«На сьогодні є кілька варіантів того, якою має бути електронна акцизна марка, як працюватиме ця система. На мою думку, необхідно обрати один варіант, доопрацювати його з урахуванням інтересів держави і бізнесу та передавати на розгляд законотворцям», – зазначив Мирослав Продан.
Представники ДФС та бізнесу домовилися про вироблення спільної позиції з цього питання.
Крім того, сторони розглянули і проблематику адміністрування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів. Такий податок був запроваджений з 2015 року для зміцнення фінансової самостійності та розширення дохідної частини місцевих бюджетів.
За оцінками експертного середовища, приблизно 30-40% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів не декларується, що майже збігається з розрахунками ДФС. Недонадходження цього податку у 2017 році склали орієнтовно 800 млн. гривень.
Учасники тютюнового ринку запропонували ввести роздрібний акциз до структури акцизного податку, який сплачується виробниками, з подальшим розподілом отриманих коштів до доходів місцевих бюджетів по аналогії з порядком, який діє для розподілу акцизу на паливо.
Мирослав Продан запропонував виробникам тютюнової продукції визначити оптимально доцільний розмір збільшення ставки акцизного податку для компенсації скасування роздрібного акцизного податку з тютюнових виробів та сформувати свої пропозиції для їх відпрацювання.

Електронний кабінет пропонує сервіси платникам як допомогу при реєстрації податкових накладних
ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила наступне.
ДФС України розширює можливості Електронного кабінету платника. Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Електронному кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК).
Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН відображені однотипні операції. Однотипними є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Для уникнення помилок при складанні РК до ПН платники можуть скористатися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК кількісних і вартісних показників.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку ПН відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї РК.
Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником ПДВ в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.
Крім того, платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.
Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації ПН/РК, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні РК.
У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до контакт-центру ДФС України за телефоном: 0-800-501-007.
Інформація розміщена за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/341138.html

До складу інших доходів платника податку на прибуток включається безнадійна кредиторська заборгованість
Кредиторська заборгованість підприємства – це сума його боргу іншим особам, які стосовно цього підприємства називаються кредиторами.
Методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про кредиторську заборгованість та її розкриття у фінансовій звітності визначає Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 11 «Зобов’язання», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 № 20, зареєстрованим у Міністерстві юстиції україни 11.02.2000 за № 85/4306, зі змінами і доповненнями (далі – П(С)БО 11).
Відповідно до п. 5 П(С)БО 11, якщо на дату балансу раніше визнане зобов’язання не підлягає погашенню, та його сума включається до складу доходу звітного періоду.
Згідно з Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291 зі змінами, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 21.12.1999 за № 893/4186, така заборгованість у бухгалтерському обліку списується на субрахунок 717 «Дохід від списання кредиторської заборгованості».
Згідно з пп. 135.5.4 п. 135.5 ст. 135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (у редакції, що діяла до 31.12.2014) при визначенні об’єкта оподаткування у складі інших доходів враховуються суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку на прибуток підприємств у звітному податковому періоді, та суми безнадійної кредиторської заборгованості.
Відповідно до діючих норм податкового законодавства на теперішній час об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, визначений шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Враховуючи вищевикладене, вартість списаної кредиторської заборгованості включається до складу фінансового результату (збільшує такий результат), визначеного у фінансовій звітності, та включається до об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів надсилаються місцевими радами до контролюючих органів не пізніше 1 липня
Відповідно до вимог п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
При цьому постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форми типових рішень про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» визначено форму рішень для окремих податків.
Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня його прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів або змін до них.
Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Юридична особа повертає ФОП суму попередньої оплати при розірванні договору: _відображення операції у розрахунку за формою № 1ДФ
Відповідно до пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку на доходи фізичних осіб (далі – податок), а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
При цьому, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в податковому розрахунку такі виплачені доходи на користь всіх платників податків, в тому числі виплачені на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) та осіб, що провадять незалежну професійну діяльність).
Форма податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – форма № 1ДФ) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.
Отже, у разі повернення ФОП суми попередньої оплати при розірванні договору, яка була відображена суб’єктом господарювання у розрахунку за формою № 1ДФ за попередній квартал, суб’єкт господарювання зазначає таку суму повернення з від’ємним значенням у складі податкового розрахунку за формою № 1ДФ за будь-який наступний податковий період, протягом якого відбулося таке повернення коштів.

Земельний податок для фізичних осіб: порядок нарахування та сплати
Криворізька північна ОДПІ нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Порядок обчислення плати за землю визначено статтею 286 Податкового кодексу України.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Нарахування фізичним особам сум такого податку проводиться органами фіскальної служби (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникам до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
У сільській та селищній місцевості фізичні особи можуть сплатити земельний податок через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.

Якими електронними сервісами ДФС уже можуть скористатися платники ПДВ
Платники ПДВ мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації ПН/РК ДФС повідомляє, що розширює можливості Електронного кабінету платника.
Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Для уникнення помилок при складанні РК до ПН платники можуть скористатися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК кількісних і вартісних показників.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку ПН відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї РК.
Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.

Протягом п’яти місяців 2018 року на «Пульс» звернулося 322 мешканця Дніпропетровщини
Впродовж січня – травня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 322 звернення від платників податків та громадян Дніпропетровської області.
Всі звернення розглянуті, про вжиті заходи проінформовано заявників у встановлені законодавством терміни.
Понад 60% звернень суб’єктів господарювання та громадян стосувались питань, які виникають під час подання звітності та реєстрації накладних – 196 звернень.
Крім того, від мешканців регіону на сервіс «Пульс» отримано дзвінки з приводу питань роботи органів ГУ ДФС області (72 звернення), системи електронного адміністрування ПДВ (22 звернення), роботи Центрів обслуговування платників та перевірок суб’єктів господарювання (по 10 звернень) тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 4 звернення.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 640,4 млн. грн.
Станом на 01.06.2018 року на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало понад 8563 тисячі справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 10,5 млрд. грн.
За позовами платників податків до територіальних органів ГУ ДФС перебувало на розгляді 6941 справа на суму 8,1 млрд. грн., з них 5266 справ на суму 7,9 млрд. грн. позови про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.
Із розглянутих справ на користь органів ДФС вирішено 175 справ на суму 433,2 млн. грн., з них, 159 справ на суму 433,0 млн. грн. за позовами платників податків про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.
За позовами територіальних органів ГУ ДФС до платників податків перебувало на розгляді 1622 справи на суму 2,4 млрд. грн. Це позови щодо стягнення податкового боргу, визнання боржника банкрутом та приєднання кредиторських вимог в справах про визнання боржника банкрутами, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться у банку тощо. Розглянуто у судах різних інстанцій 214 справ на суму 207,5 млн. грн., на користь органів ДФС вирішено 210 справ на суму 207,2 млн. грн.

Старі зразки касових документів використовуються до 30 червня 2018 року
Нагадуємо, що постановою Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 54), яка набула чинності 01.06.2018, внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України 29.12.2017 № 148.
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання на те, що право використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордера, видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 зі змінами і доповненнями, зберігається до 30 червня 2018 року (включно).

Об’єкт нерухомості – за межами України: оподаткування ПДВ у повіреного та виконавця з надання нерезиденту – довірителю будівельно-монтажних робіт
Відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
Згідно з пп. 186.2.2 п. 186.2 ст. 186 ПКУ місцем постачання послуг для послуг, які пов’язані з нерухомим майном, а саме: послуг агентств нерухомості, послуг з підготовки та проведення будівельних робіт, інших послуг за місцезнаходженням нерухомого майна, у тому числі що будується, є фактичне місцезнаходження нерухомого майна, у тому числі що будується.
Отже, у разі якщо об’єкт нерухомості, у тому числі що будується, розташований за межами митної території України, то операції з надання нерезиденту – довірителю будівельно-монтажних робіт на таких об’єктах, як у повіреного так і у виконавця, не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Водночас, винагорода, отримана повіреним в межах договору доручення з нерезидентом, за яким повірений надає свої послуги, відповідно до п. 186.4 ст. 186 ПКУ є об’єктом оподаткування ПДВ на загальних підставах за основною ставкою.

Застосовуєте пільгу з податку на нерухоме майно – відобразіть цей факт у декларації!
Відповідно до пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності, зокрема, юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408.
Відповідно до Довідника податкових пільг, що є втратами доходів бюджету № 88/1, та на підставі рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого згідно з пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, в колонці 5 табличної частини декларації зазначається код пільги «18010402».

Відбулася чергова ротація співробітників податкової міліції, які проходили службу у складі Операції об’єднаних сил
Керівники Державної фіскальної служби України зустріли співробітників податкової міліції, які проходили службу в підрозділах оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях.
Протягом періоду існування вказаного підрозділу 978 працівників податкової міліції разом із співробітниками інших уповноважених правоохоронних органів охороняли лінію розмежування та здійснювали контроль за переміщенням товарів із та до тимчасово непідконтрольних територій.
Так, зокрема, за результатами їх роботи з початку 2018 року було вилучено товарів, які незаконно переміщували через лінію зіткнення та на прилеглих територіях, на суму більше 17,5 млн. грн.
За час перебування у даній ротації було заохочено кращих працівників податкової міліції. Керівники ДФС вручили бійцям, які повернулися зі сходу України відзнаки Президента України ,,За участь в антитерористичній операції”, дострокові звання та подяки Державної фіскальної служби України.

Митницями ДФС виявлено 18,6 тис порушень митних правил
Упродовж 5 місяців 2018 року митницями ДФС виявлено 18,6 тис. порушень митних правил із вартістю предметів правопорушень на суму 752 млн грн.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість складених протоколів про порушення митних правил збільшилася на 69%.
У майже 2,2 тис. справ тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму 266 млн. грн. Так, найбільше вилучено промислових товарів – на 123,4 млн. грн. Сума вилучених продовольчих товарів склала 62,6 млн. грн., валюти – 39,8 млн. грн.
Безпосередньо митницями ДФС розглянуто 14 тис. справ про порушення митних правил, що в 2,2 раза більше, ніж за аналогічний період 2017 року.
Нараховано штрафів на суму 9,2 млрд грн, з яких до Держбюджету стягнуто 43 млн грн. Це у 2,7 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року.
На розгляд до суду митницями передано 2,4 тис. справ про порушення митних правил на суму 555 млн. грн. За результатами їх розгляду судом прийнято рішення про накладення стягнень у вигляді штрафу та конфіскації на суму 177 млн. грн.
Одним із ефективних методів протидії митним правопорушенням є співпраця та обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав у рамках взаємної адміністративної допомоги, яка забезпечує попередження і виявлення незаконних експортно-імпортних операцій та факти несплати до бюджету обов’язкових митних платежів.
Так, за результатами міжнародної взаємодії за 5 місяців 2018 року порушено понад 260 справ про порушення митних правил на суму 262,3 млн. грн., що складає 34% від вартості предметів правопорушень у всіх справах, порушених уподовж 2018 року.
Крім того, у ході міжнародної співпраці встановлено несплату понад 11,4 млн. грн. обов’язкових митних платежів.
Для встановлення наявності ознак кримінальних правопорушень та здійснення контрольно-перевірочних заходів до територіальних підрозділів ДФС передано 90 матеріалів отриманих відповідей. За результатами опрацювання матеріалів територіальними підрозділами ДФС вже розпочато 13 кримінальних проваджень.

Особливості реєстрації та застосування портативного РРО
У випадках доставки товару покупцю суб’єкт господарювання може використовувати портативний РРО, який дозволяє проводити розрахункові операції безпосередньо на місці реалізації товарів чи надання послуг.
Реєстрація портативного РРО здійснюється у загальному порядку на господарську одиницю, що є стаціонарним об’єктом або пересувним об’єктом, у тому числі транспортним засобом. РРО може застосовуватись тільки в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні РРО.
У заяві на реєстрацію портативного РРО зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де будуть реалізовуватись товари (надаватись послуги), здійснюватись розрахункові операції, а також буде наявна книга обліку розрахункових операцій на РРО (далі - КОРО) та зберігатиметься поточна розрахункова книжка (далі - РК).
При реєстрації портативного РРО за адресою стаціонарного об’єкта такий РРО, КОРО та РК мають використовуватись за цією адресою. Розрахунковий документ, що засвідчує доставку (продаж) товару (надання послуги) повинен містити адресу розташування цього стаціонарного об’єкта.
Разом з тим, портативний РРО, КОРО та РК можуть бути зареєстрованими на кур’єрську службу доставки (автомобіль тощо) та використовуватись кур’єром безпосередньо на місці реалізації товару чи надання послуги (у місці проведення розрахунків).
У разі використання портативного РРО кур’єрською службою доставки (автомобілем тощо) у розрахунковому документі, що засвідчує доставку (продаж) товару (надання послуги), може зазначатися не адреса стаціонарного об’єкта як господарської одиниці, а реквізити транспортного засобу, яким виконано доставку товару (надано послугу) споживачеві. В такому випадку суб’єкт господарювання для реєстрації РРО, КОРО та РК повинен надати документи на право власності/право користування транспортним засобом. Нагадуємо, що Порядки щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016р. №547.

Мирослав Продан: Ми зробили вимушений крок для убезпечення кожного митника, який працює на державному кордоні
Напередодні святкування Дня Конституції України в.о. Голови ДФС Мирослав Продан привітав фахівців, відповідальних за митний напрям роботи служби, з 27-ю річницею прийняття Закону України «Про митну справу в Україні». Саме ухвалення 25 червня 1991 року Верховною Радою України цього закону стало підставою виконання митникам своїх професійних обов’язків перед державою.
Очільник ДФС наголосив, що сьогодні Державна фіскальна служба України забезпечує 90% відсотків надходжень до державного бюджету, з яких 43% - українська митниця. Від злагодженої роботи відомства за податковим та митним напрямами залежить економічна безпека та спроможність держави виконувати свої соціальні зобов’язання перед громадянами.
«Виключно спільними зусиллями ми зможемо виконати всі визначені Урядом завдання, забезпечити надійний захист економічних інтересів держави і чесного бізнесу, підняти роботу митниць до європейського рівня. Для цього потрібно максимально використати потужний кадровий потенціал відомства, привести у відповідність до світових стандартів пункти пропуску, забезпечити їх сучасними засобами технічного контролю, забезпечити митників форменим одягом і для цього всі підготовчі заходи вже зроблені», - зазначив Мирослав Продан.
Він також підкреслив, що сьогодні українська митниця поступово повертає свій міжнародний статус, активно долучається до роботи у складі Всесвітньої митної організації, де за багатьма напрямами займає лідируючі позиції, розбудовує співпрацю з митними органами багатьох країни.
Реалізація ж експериментального проекту щодо створення умов з унеможливлення ухилення від сплати митних платежів, ухваленого Урядом минулого тижня, за словами Мирослава Продана, разом з перекриттям контрабандних схем також сприятиме виключенню безпідставних звинувачень на адресу митників та претензій до їх роботи.
«Я знаю, що останні події по-різному вами сприймаються, але, повірте, це вимушений крок, на який ми пішли виключно з тією метою, щоб убезпечити кожного з вас, кожного митника, який сьогодні працює безпосередньо в пункті пропуску на державному кордоні. Для того, щоб в перспективі, всі ті, хто сьогодні «паразитує» на державному бюджеті і в тому числі на митниці не залишили винним простого митника. Ви всі пройшли величезний шлях і тепер нам треба певний час, щоб підвищити статус служби, статус митника і сприяти створенню найкращих умов для бізнесу. Ми пройдемо цей шлях разом!» - наголосив Мирослав Продан.

Закарпатські митники виявили злочинну схему ввезення товарів в Україну
Днями працівники Закарпатської митниці ДФС за результатами здійсненої аналітично-пошукової роботи виявили та припинили ввезення на митну територію України товарів за документами, які містять неправдиві відомості.
Так, у зону діяльності митного посту «Тиса» заїхав вантажний автомобіль Volkswagen Crafter з причепом, який перевозив товар – 40 відер «фармацевтичної субстанції-Гліцин», вагою 2240 кг та вартістю, згідно з поданими до митного контролю водієм документів, 94 000 Євро. Продавцем вказаного товару було підприємство, зареєстроване в Нідерландах, відправником – іноземне підприємство зі Словенії, а отримувачем – українське ПАТ в м. Київ.
Однак, під час опрацювання товаросупровідних документів, в папці водія, яка знаходилась в салоні автомобіля, були виявлені інвойси, які не подавались водієм до митного контролю. Згідно з виявленими документами, продавцем товару є одне з іноземних підприємств Словенії, покупцем вказано іноземне підприємство в ОАЕ, отримувачем – українське ПАТ, а загальна вартість вищевказаного товару становить 28 400 Євро, що на 65 600 Євро менше, ніж в інвойсі, поданому до митного контролю. Також серед документів водія виявлено копію експортної декларації митних органів Словенії, згідно з якою вказаний товар експортований з Євросоюзу, вартістю 28 400 Євро.
Відтак митницею направлено запити на адресу словенського підприємства з метою підтвердження експортної операції та отримання копій документів. Як результат – отримана відповідь підтвердила підозри митників, що справжня вартість товару становить саме 28 400 Євро, контракт з українським підприємством не укладався, товар проданий іноземному підприємству в ОАЕ, і оплата на час запиту ще не була проведена.
Варто зазначити, що відповідно до чинного законодавства, документами, що містять неправдиві дані є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості, чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони ввезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Таким чином, громадянин України перемістив через митний кордон України товари, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу документів, що містять неправдиві дані щодо митної вартості товару.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статтею 483 Митного кодексу України. Згідно з протоколом, на підставі статті 511 МКУ вилучено «фармацевтичну субстанцію-Гліцин», вагою 2240 кг та вартістю 865 415 грн.

За матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки до суду направлено 20 обвинувальних актів щодо працівників органів ДФС
Протягом січня – травня 2018 року за фактами вчинення посадовими особами фіскальної служби корупційних та інших злочинів у сфері службової діяльності, правоохоронними органами розпочато 188 кримінальних проваджень. З них за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС – 169.
У ході розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки, працівникам органів Державної фіскальної служби України оголошено 44 повідомлення про підозру у вчиненні злочинів. До суду направлено 20 обвинувальних актів та 11 осіб судом вже визнано винними у скоєнні злочинів.
За вказаний період за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції складено та направлено до суду 76 адміністративних протоколів про скоєння правопорушень, пов’язаних з корупцією, за якими 12 осіб визнано винними у вчиненні адміністративних правопорушень.
Для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами Державної фіскальної служби України правопорушень у сфері службової діяльності проведено 1067 службових розслідувань та перевірок, у тому числі:
- за зверненнями фізичних та юридичних осіб – 317;
- за повідомленнями про можливі неправомірні дії працівників служби, що надійшли на сервіс «Пульс», – 72.
За результатами зазначених перевірочних заходів 293 працівникам органів ДФС винесено офіційні застереження про недопущення протиправної поведінки. До дисциплінарної відповідальності притягнуто149 працівників.

Платники податків мають можливість подати до органу ДФС заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань в «Електронному кабінеті»
Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Пунктом 43.4 ст. 43 ПКУ передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Платник податків має право надіслати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі через меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету до відповідного органу ДФС.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі шляхом, зокрема, управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПКУ.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Затверджено нову форму для подання запиту на отримання публічної інформації
Удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».
Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» набрав чинності 26.06.2018.
Також наказом визначається порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.
Так, орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.
Крім того передбачено, що дія цього наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.
Також наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС направляється запит на отримання публічної інформації: publicinfo@sfs.gov.ua, яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Довідково:
Наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 травня 2018 р. за № 643/32095 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Нормативно-правові акти» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/normativn/.
Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби, розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Форми подання запиту» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/.